Gemeente Heerlen - Uitwerkingsbesluit Mandaatlijst 8 maart 2022

Geldend van 08-03-2022 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 08-03-2022

Intitulé

Gemeente Heerlen - Uitwerkingsbesluit Mandaatlijst 8 maart 2022

De mandaatlijst 2021 is bij besluit van de burgemeester en het college, elk voor zover bevoegd, gewijzigd op 8 maart 2022. Het is nagelaten om deze daarna te publiceren. Daarom vindt publicatie alsnog plaats met inwerkingtreding met terugwerkende kracht per 8 maart 2022.

De mandaatlijst vormt de uitwerking van het Uitwerkingsbesluit mandaten.

MANDAATLIJST - 8 maart 2022

Afkortingen: Burg = burgemeester

Coll = college van burgemeester en wethouders

AD = medewerker in de functie van algemeen directeur / secretaris

DM = medewerker in de functie van domeinmanager

TL = medewerker in de functie van teamleider

M = medewerker

De markering “x” betekent dat het mandaat is verleend

De markering “*” betekent dat het mandaat is verleend met een aanwijzing of voorwaarde

De grijs gearceerde markering in de kolom AD betekent dat de portefeuillehouder wethoudersmandaat heeft (dit geldt ook voor de vervanger)

Omschrijving bevoegdheid

Bevoegd orgaan

gemandateerden

Instructie

  • 1.

Burg

Coll

AD

DM

TL

M

  • 2.

Aanbesteden / in- en verkopen / verhuren

  • 3.

afwijken aanbestedingsbeleid

  • 4.

Het op basis van de discretionaire bevoegdheid besluiten tot afwijken van het gemeentelijk Inkoop- en aanbestedingsbeleid omwille van zwaarwegende redenen.

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur

  • 5.

Het besluiten dat toepassing wordt gegeven aan de artikelen 2.32 t/ 2.36 Aanbestedingswet 2012.

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur

  • 6.

Het besluiten dat toepassing wordt gegeven aan artikel 70 of de artikelen 74 t/m 77 van de Richtlijn 2014/24/EU.

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur

  • 7.

Het besluiten dat geen toepassing wordt gegeven aan de Algemene Inkoopvoorwaarden gemeente Heerlen of dat daarvan wordt afgeweken.

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur

  • 8.

Algemene wet bestuursrechten specifieke regelgeving

  • 9.

administratieve handelingen

  • 10.

Het besluiten tot:

  • 1.

    het verlangen van een schriftelijke machtiging;

  • 2.

    het weigeren van bijstand of vertegenwoordiging door een persoon tegen wie ernstige bezwaren bestaan;

  • 3.

    het terug- en doorzenden van geschriften

  • 4.

    het stellen van een termijn aan een adviseur;

  • 5.

    het verlengen van de beslistermijn ;

  • 6.

    het besluiten een aanvraag niet te behandelen;

  • 7.

    het afwijzen van een herhaalde aanvraag;

  • 8.

    het stellen van een redelijke termijn, waarbinnen de beschikking tegemoet kan worden gezien;

  • 9.

    het overschrijven van vergunningen, ontheffingen e.d.

  • 10.

    verdagen van de beslistermijn

  • 11.

    toepassing van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure

x

x

x

x

x

*

* = mandaat ad 2 alleen in geval van een incident of bedreiging

  • 11.

Correspondentie

  • 12.

Het voeren van correspondentie:

  • 1.

    van eenvoudige en uitvoerende aard, niet gericht op rechtsgevolg, inbegrepen de afhandeling van meldingen;

  • 2.

    ter voorbereiding en uitvoering van besluiten;

  • 3.

    ter uitvoering van regelgeving;

4. betreffende de afhandeling van klachten, niet zijnde de klachten op basis van hoofdstuk 9 Awb.

x

x

x

x

x

x

meldingen = mededeling aan het bevoegd gezag van handelingen waarop geen besluit volgt

  • 13.

Formulieren

  • 14.

Het besluiten tot het vaststellen van formulieren

x

x

x

x

x

  • 15.

Archief en Informatiebeheer

  • 16.

Het besluiten tot vernietiging van archiefstukken, zoals genoemd in de daarvoor vastgestelde lijst voor vernietiging.

x

x

*

* = gemeentearchivaris

  • 17.

Het besluiten tot het aangaan van en ondertekenen van overeenkomsten van in bewaarneming, bruikleen of schenking van archiefstukken en documentatie afkomstig van andere overheidslichamen dan de gemeentelijke, van particuliere organisaties en personen voor opname in de archiefbewaarplaats, al dan niet met beperkende maatregelen.

x

x

*

* = gemeentearchivaris

  • 18.

Het besluiten tot het stellen van beperkende bepalingen t.a.v. de openbaarheid van archiefstukken, als bedoeld in art. 15, tweede lid, Archiefwet 1995

x

x

*

* = gemeentearchivaris

  • 19.

Het besluiten tot overbrenging naar de archiefbewaarplaats van archieven van gemeentelijke diensten en instellingen, en het opmaken van een verklaring van overbrenging, al dan niet met beperkende bepalingen ten aanzien van openbaarheid

x

x

*

* = gemeentearchivaris

  • 20.

Het besluiten tot vervanging van documenten overeenkomstig het gestelde in art. 5 van het Besluit Informatiebeheer Heerlen 2018. Inbegrepen archieven van bestuurscommissies en van daaronder ressorterende instellingen.

x

x

*

* = gemeentearchivaris

  • 21.

Besluiten tot vervreemding van documenten als bedoeld in artikel 5 van het Besluit Informatiebeheer van de gemeente Heerlen 2018.

x

*

het mandaat geldt alleen voor het geval de vervreemding voortvloeit uit een wettelijke verplichting

  • 22.

Het periodiek (laten) uitvoeren van een cloudassessment om inzicht te krijgen in het gebruik van alle clouddiensten door medewerkers en het veilig gebruik daarvan

x

x

x

x

*

M = uitsluitend CISO

  • 23.

Besluiten op een aanvraag

  • 24.

Afvalstoffenverordening

  • 25.

Het beslissen op aanvragen en het stellen van regels op grond van de Afvalstoffenverordening en het Uitvoeringsbesluit afvalstoffenverordening

x

x

x

x

x

  • 26.

Het vaststellen van dagen en tijden waarop huishoudelijke afvalstoffen ter inzameling kunnen worden aangeboden

x

x

x

x

x

  • 27.

Algemene Plaatselijke verordening

  • 28.

Het verlenen van vergunning, ontheffing, vrijstelling op grond van de APV, met uitzondering van het verlenen van vergunningen voor evenementen genoemd in het collegebesluit no. 2012/35820 onder B2 en C.

x

x

x

x

x

x

  • 29.

Het afhandelen van meldingen en kennisgevingen

x

x

x

x

x

x

  • 30.

Besluit Beheer Sociale Huursector

  • 31.

Het uitoefenen van alle in het BBSH aan het college toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

x

  • 32.

Besluit woninggebonden subsidies door de gemeente en/of het Streekgewest OZL vastgestelde verordeningen

  • 33.

Het uitoefenen van alle aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 34.

Drank- en Horecawet

  • 35.

Besluiten op een aanvraag vergunning of ontheffing of op een melding

x

x

x

x

x

  • 36.

Explosieven voor civiel gebruik (Wet-)

  • 37.

Het besluiten ingevolge artikel 10 en 11 van de Wet explosieven voor civiel gebruik

x

x

x

x

  • 38.

Feesttentenregeling

  • 39.

Het beslissen op definitieve aanvragen tot het houden van een feesttent, om verlening van de benodigde vergunningen, ontheffingen, verklaring, toestemming om beschikbaarstelling ingevolge de APV, de Brandbeveiligingsverordening, de Zondagswet, de Drank- en Horecawet, etc.

x

x

x

x

x

x

  • 40.

Kansspelen (Wet op de - )

  • 41.

Het uitoefenen van alle in de Wet op de kansspelen aan de burgemeester en het college toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

x

*

M = mandaat geldt niet voor speelautomatenhallen

  • 42.

Kermissen

  • 43.

Vaststelling verpachtingsvoorwaarden kermissen

x

x

x

x

  • 44.

Kinderopvang

  • 45.

Het uitoefenen van alle in de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen en in de Verordening ruimte- en inrichtingseisen peuterspeelzalen gemeente Heerlen aan het college toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

x

  • 46.

Leegstandswet

  • 47.

Het beslissen op een verzoek ingevolge artikel 15 Leegstandswet om vergunning voor tijdelijke verhuur te verlenen

x

x

x

x

x

  • 48.

Luchtvaart

  • 49.

Het verlenen van een verklaring van geen bezwaar op grond van artikel 158, aanhef eerste lid en onder c Regeling Toezicht Luchtvaart (oplaten kabelballon en vrije ballon)

x

x

x

x

x

  • 50.

Marktverordening, Marktreglement

  • 51.

Besluiten tot:

  • 1.

    het verlenen van een vergunning en ontheffing;

  • 2.

    inschrijving en doorhaling op de wachtlijst

  • 3.

    de lastgeving om de standplaats onmiddellijk te verlaten;

  • 4.

    het vaststellen van dag, tijden en inrichting van de markt

  • 5.

    het vaststellen van een lijst met artikelengroepen branches en aantal standplaatsen per branche;

  • 6.

    afgelasten of onmiddellijk beëindigen van de markt*;

  • 7.

    vergunninghouder te verplichten voorzorgsmaatregelen te treffen;

  • 8.

    andere opstelling en inrichting van de markt;

  • 9.

    het niet of op een andere dag houden van de markt;

  • 10.

    het houden van de markt geheel of gedeeltelijk te houden op een andere locatie;

wijziging van het aanvangs- of sluitingsuur

x

x

x

x

*

* = alleen mandaat voor 3, 7 en 8

  • 52.

Parkeerverordening

  • 53.

Het beslissen op verzoeken om een parkeervergunning en om een ontheffing van betaling op een parkeermeterplaats op grond van de Parkeerverordening

x

x

x

x

x

  • 54.

Riool- en hemelwater

  • 55.

Het nemen van een besluit inzake de kostenverdeling in het kader van de huisrioolontstopping.

x

x

x

x

x

  • 56.

Standplaatsverordening

  • 57.

Besluiten tot:

het verlenen van een vergunning en ontheffing voor een standplaats

inschrijving en doorhaling op de wachtlijst

lastgeving om standplaats onmiddellijk te verlaten

het vaststellen van dag, tijden en inrichting van de standplaats

het onmiddellijk beëindigen van de standplaats

het verplichten van de standplaatshouder om voorzorgsmaatregelen te treffen

andere opstelling en irnichting van de standplaats

het niet op een andere dag innemen van de standplaats

het geheel of gedeeltelijk innemen van de standplaats op een andere locatie

  • 1.

    wijziging van het aanvans- of sluitingsuur van de standplaats

x

x

x

x

x

  • 58.

Subsidie

  • 59.

Het uitoefenen van alle in de subsidieverordening aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 60.

Het besluiten tot het verstrekken van steun aan bedrijven in het kader van acquisitie

x

x

x

x

x

  • 61.

Het aanvragen van subsidie

x

x

*

*

*

*

het mandaat geldt alleen als cofinanciering is gewaarborgd en de aanvraag past in bestaand beleid

  • 62.

Telecommunicatiewet en overige nutsleidingen

  • 63.

Het nemen van een besluit op een aanvraag voor een instemmingsbesluit.

x

x

x

x

x

  • 64.

Ventverordening

  • 65.

Uitoefenen van alle in de Ventverordening voor de gemeente Heerlen aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 66.

Verkeer en vervoer

  • 67.

Het besluiten tot verlening van een verklaring van geen bezwaar en ontheffing voor het houden van wedstrijden op de weg (W.V.W.)

x

x

x

x

  • 68.

Het beslissen op verzoeken om een gehandicaptenparkeerkaart (B.A.B.W.)

x

x

x

x

x

  • 69.

Het beslissen op verzoeken om ontheffing ex art. 87 van het RVV 1990.

x

x

x

x

x

  • 70.

Het beslissen op verzoeken om ontheffing ex art. 24, eerste lid sub b van het RVV 1990.

x

*

*

*

het mandaat geldt voor het in afwijking van de beleidsregel besluiten ten behoeve (mantel)zorgbehoevenden met een zodanige zorgbehoefte dat het beleid daar niet in voorziet

  • 71.

Het nemen van verkeersbesluiten

x

x

x

x

x

  • 72.

Besluit tot aanstelling van (evenementen)verkeersregelaar

x

x

x

x

  • 73.

Vervoer gevaarlijke stoffen (Wet-)

  • 74.

Het verlenen van ontheffing ingevolge art 22 en 23 van de wet

x

x

x

x

x

  • 75.

Vuurwerkbesluit

  • 76.

Verklaring van geen bezwaar ontsteken vuurwerk

x

x

x

x

x

ten behoeve van vergunning door GS

  • 77.

Winkeltijdenwet

  • 78.

Het beslissen op een aanvraag op grond van de Winkeltijdenwet en de Winkeltijdenverordening

x

x

x

x

*

M = mandaat geldt niet voor nachtwinkels

  • 79.

Zondagswet

  • 80.

Het beslissen op verzoeken om ontheffing voor het mogen houden van activiteiten op zondag.

x

x

x

x

x

  • 81.

Burgerlijke stand

  • 82.

Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening EU 2016/679)

  • 83.

Het uitoefenen van alle bevoegdheden waarvoor burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester ingevolge de AVG verantwoordelijk zijn.

x

x

x

x

x

  • 84.

Het vaststellen van de model verwerkersovereenkomt

x

*

*

*

*

alleen aanpassingen ter actualisering

M = privacyfunctionaris

  • 85.

Het benoemen van een Functionaris Gegevensbescherming op grond van de AVG

x

x

  • 86.

Burgerzaken

  • 87.

Afgifte getuigschrift van onvermogen ingevolge artikel 2 lid 2 van de Wet rechten burgerlijke stand van 23-04-1879, staatsblad 72, zoals nadien gewijzigd.

x

x

x

x

x

x

  • 88.

Het aanwijzen van trouwlocaties (i.e. huis van de gemeente)

Raad

x

x

x

betreft bevoegdheid Raad

mandaat bij besluit d.d. 29-04-2008 no 2008/5026

  • 89.

Het nemen van besluiten krachtens atikel 2 van het Besluit mandaat Registratie Niet – Ingezetenen ter uitvoering van het RNI Convenant Dienstverlening

Minister BZK

x

Omdermandaat ex artikel 3 Uitvoering Besluit mandaat Registratie Niet-Ingezetenen dd. 27 november 2013

Medewerkers: alleen degenen in het bezit van een persoonlijk PKI

  • 90.

Het benoemen van (buitengewoon) ambtenaren van de burgerlijke stand

x

x

*

*

*

hierbij dient het besluit 2007/34172 in acht genomen te worden

  • 91.

Het uitoefenen van de in de Wet op de Lijkbezorging en de Beheersverordening begraafplaatsen Heerlen aan de burgemeester of het college opgedragen taken.

x

x

x

x

x

x

  • 92.

Afgifte “Laissez-passer mortuaire”

x

x

x

x

x

voor het vervoer van lijken naar het buitenland, ingevolge “Overeenkomst inzake vervoer van lijken, Verdrag van Straatsburg van 26-10-1973, tract.blad 1975 nr. 95”.

  • 93.

Het uitoefenen van de bij of krachtens de Paspoortwet en de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland aan de burgemeester opgedragen taken en bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 94.

Het uitoefenen van de bij of krachtens de Rijkswet op het Nederlanderschap opgedragen taken en bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 95.

Het uitoefenen van de in de Kieswet aan burgemeester en wethouders en aan de burgemeester opgedragen taken met betrekking tot verkiezingen.

x

x

x

x

x

x

  • 96.

Het uitoefenen van de bij of krachtens de Wet BRP aan burgemeester en wethouders opgedragen taken en bevoegdheden.

x

x

x

x

x

  • 97.

Het uitoefenen van de bij of krachtens de Vreemdelingenwet 2000 en het Voorschrift Vreemdelingen 2000 aan de burgemeester opgedragen taken en bevoegdheden.

x

x

x

x

x

  • 98.

Uitvoering Wet op de Justitiële documentatie en verklaringen omtrent het gedrag

x

x

x

x

x

  • 99.

Het uitoefenen van bij of krachtens de Kaderwet dienstplicht aan de burgemeester opgedragen taken.

x

x

x

x

x

  • 100.

Het uitoefenen van in de Wegenverkeerswet en het Reglement rijbewijzen aan de burgemeester opgedragen taken met betrekking tot de afgifte, het weigeren en ongeldig verklaren van rijbewijzen.

x

x

x

x

x

  • 101.

Het afgeven van de navolgende bescheiden:

attestatie de vita

verklaring ter legalisatie van een handtekening;

verklaring van Nederlanderschap.

x

x

x

x

x

  • 102.

Inburgering

  • 103.

Het uitoefenen van alle in de verordening aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

Inburgering nieuwkomers (Verordening boete Wet-)

  • 104.

Het uitoefenen van alle in de verordening aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

Inburgering (Verordening Wet-)

  • 105.

Het uitoefenen van alle in de wet aan het college toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

x

Inburgering (Wet-)

  • 106.

Toezicht en Handhaving

  • 107.

Bestuursdwang

  • 108.

Het besluiten tot het opleggen van een last onder bestuursdwang, het opleggen van een last onder dwangsom en het opleggen van een bestuurlijke boete, daaronder begrepen de invordering en al hetgeen daarvoor gedaan moet worden.

x

x

x

x

x

x

als boete hoger dan € 340 kàn zijn dan gelden bijzondere eisen ingevolge 5:53 en 10:3 4e lid Awb; de boete mag dan niet opgelegd worden door degene die rapport of PV heeft opgemaakt

  • 109.

Het berichten aan een belanghebbende dat een overtreding is beëindigd

x

x

x

x

x

  • 110.

Het besluiten tot het sluiten van een woning, inrichting, lokaal en erf

x

x

x

x

  • 111.

Het afgeven van een machtiging tot het binnentreden ter effectuering van een eerder genomen besluit tot het opleggen van een last onder bestuurdsdwang

x

x

x

x

  • 112.

Handhaving en bestuursdwang

  • 113.

Bibob , Wet-

  • 114.

Het besluiten tot het vragen van een advies aan bureau Bibob

x

x

x

x

x

  • 115.

Drank- en horecawet en aanverwante apv regelgeving

  • 116.

Het uitoefenen van alle in of krachtens de

Drank- en horecawet aan de burgemeester en het college toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

x

x

  • 117.

Gebiedsontzeggingen

  • 118.

Het opleggen van een verblijfsontzegging voor een gebied ingevolge artkel 2:57 APV

NB:

  • hiervoor geldt tevens een extern mandaat t.b.v. politiefunctionarissen

  • dit is NIET het gebiedsverbod als bedoeld in art. 172a Gemeentewet (ook bekend als de “Voetbalwet”)

x

*

M = alleen de bijzondere opsporingsambtenaren in dienst van de gemeente Heerlen.

De gemandateerde ambtenaren mogen alleen een verblijfsontzegging voor een gebied opleggen onder de voorwaarden zoals genoemd in de Beleidsregels gebiedsverboden Heerlen 2016 voor de feiten en in de gebieden die door de burgemeester zijn aangewezen. Daarbij dient gebruik te worden gemaakt van het door de burgemeester vastgestelde en beschikbaar gestelde bonnenboekje “Gebiedsontzeggingen”. Alle gegevens dienen te worden ingevuld en betrokkene moet tekenen voor ontvangst. Het gele formulier wordt uitgereikt aan de betrokkene. Het witte en roze formulier dient binnen twee werkdagen ter administratie te worden overhandigd aan Bureau Flexteam, afdeling Integrale Veiligheid.

  • 119.

Manifestaties (Wet openbare- )

  • 120.

Het besluiten tot het stellen van voorschriften of beperkingen aan een betoging en het geven van aanwijzingen tijdens een betoging.

x

*

*

het mandaat geldt NIET voor het verbod op een betoging

  • 121.

Het besluiten tot het bevelen tot beëindiging van de betoging e.d. op grond van de artikelen 7 en 8 van de wet

x

x

  • 122.

Opiumwet

  • 123.

het besluiten tot het geven van een waarschuwing i.v.m. toepassing van art. 13b Opiumwet

x

x

x

x

x

  • 124.

Wabo

  • 125.

Het uitoefenen van alle in of krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

*

*

*

*

het mandaat geldt niet bij het afwijken van interne of externe adviezen

  • 126.

Het besluiten tot het (niet) vaststellen van een exploitatieplan  in samenhang met een omgevingsvergunning zoals bedoeld in art. 2.1 lid 1 onder c.

x

x

x

x

  • 127.

Het uitoefenen van alle in of krachtens de wet algemene bepalingen omgevingsrecht aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 128.

Toezichthouder

  • 129.

Aanwijzing toezichthouder

x

x

x

x

  • 130.

Historisch Goud (voor Archiefbescheiden zie het kopje Archief)

  • 131.

het organiseren van tentoonstellingen, symposia en andere activiteiten, inbegrepen het organiseren van de daaraan verbonden publiciteit

x

x

x

x

  • 132.

het commercieel exploiteren van het instituut, bijv. door verkoop catalogi, boeken e.d. het organiseren van cursussen etc

x

x

x

x

  • 133.

het verstrekken van informatie in de vorm van persberichten, publicaties en algemene informatie, het vaststellen van het PR-beleid en het onderhouden van een website

x

x

x

x

afstemmen met communicatie indien dit raakt aan overige gemeentelijke taken

  • 134.

het besluiten tot het aanvaarden in bruikleen of schenking, en het besluiten tot uitleen van collectiestukken

x

x

x

x

  • 135.

het vaststellen van openingstijden en entreetarieven

x

x

x

x

  • 136.

het besluiten tot vaststellen van huisregels voor de gebouwen die worden geëxploiteerd door Historisch Goud

x

x

x

x

  • 137.

het besluiten tot vaststellen collectiebeleid, educatief en cultureel programma

x

x

x

x

  • 138.

het besluiten tot beheerswerkzaamheden, zoals taxeren, restaureren, documenteren, catalogiseren, verzekeren

x

x

x

x

  • 139.

Juridische zaken

  • 140.

Aangeven van strafbare feiten

  • 141.

Het besluiten om aangifte te doen van strafbare feiten, voor zover daarbij sprake is van een belang van de gemeente, haar bestuursorganen of medewerkers.

x

x

*

*

*

*

indien mogelijk vooraf melden bij juridische zaken en personele zaken voor zover van toepassing

  • 142.

Bezwaarschriften

  • 143.

Het nemen van besluiten op bezwaar ingevolge de Algemene Wet Bestuursrecht, het beslissen op herzieningsverzoeken behoudens personeelsbesluiten

x

x

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Adviseur Rechtsbescherming en Juridisch Stafadviseur

  • Bij gegrond verklaarde bezwaren in de portefeuille van wethouder Van Zutphen tevoren kortsluiten

  • 144.

Het nemen van besluiten op bezwaar ingevolge de Algemene Wet Bestuursrecht uitsluitend betreffende personeelsbesluiten, het beslissen op rechtspositionele geschillen die na 1 januari 2020 ontstaan.

x

x

x

x

  • 145.

Het instellen van hoger beroep

x

x

x

x

*

*

M = Adviseur Rechtsbescherming en Juridisch Stafadviseur

  • 146.

Gebouwverbod

  • 147.

Het ontzeggen van de toegang tot door de gemeente beheerde gebouwen en terreinen

x

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ en Teamleiders in domein Maatschappij

M = Juridisch Stafadviseur

  • 148.

Wet hergebruik overheidsinformatie / Wet openbaarheid van bestuur

  • 149.

Het beslissen op verzoeken.

x

x

x

x

x

  • 150.

Klachten

  • 151.

Het beslissen over klachten als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

x

x

*

*

geen mandaat voor klachten over AD, DM en TL

bij gegrond verklaarde klachten in portefeuille wethouder Van Zutphen tevoren kortsluiten

  • 152.

Rechtsgedingen

  • 153.

Het besluiten tot het verlenen van opdracht aan een advocaat

x

x

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur en Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 154.

Het besluiten tot het voeren van verweer in rechtsgedingen en arbitragezaken.

x

x

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur en Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 155.

Het besluit tot het voeren van rechtsgedingen –anders dan als eiser in 1e aanleg- en arbitragezaken, alsmede om handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten en zowel in beroep, hoger beroep als in cassatie alle noodzakelijke juridische actie te ondernemen en elk rechtsmiddel aan te wenden.

x

x

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur en Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 156.

Het –met recht van substitutie- vertegenwoordigen van de gemeente en haar bestuursorganen en het verrichten van proceshandelingen in strafrechtelijke, civielrechtelijke en bestuursrechtelijk procedures en arbitragezaken.

x

x

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur en Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 157.

Rechtstreeks beroep

  • 158.

het besluiten tot instemming met rechtstreeks beroep op de administratieve rechter

x

x

x

x

*

*

TL = Teamleider JZ

M = Juridisch Stafadviseur en Adviseur Rechtsbescherming

  • 159.

Financiën

  • 160.

huishouding der gemeente

  • 161.

Het besluiten tot het aangaan van callgeldleningen

x

x

x

x

*

M = medewerker belast met taken treasury

  • 162.

Het besluiten tot het aangaan van kasgeldleningen

x

x

x

x

*

  • 163.

Het besluiten tot uitgifte van commercial paper

x

x

x

x

  • 164.

Het besluiten tot het uitzetten van gelden op termijndeposito met een looptijd van 1 tot 24 maanden

x

x

x

x

  • 165.

Het besluiten tot het openen en opheffen van bankrekeningen binnen het kader van aangegane rekeningcourantovereenkomsten

x

x

x

x

*

M = medewerker belast met taken treasury

  • 166.

Het besluiten tot het openen en opheffen van bankrekeningen buiten het kader van aangegane rekeningcourantovereenkomsten

x

x

x

x

  • 167.

Het besluiten tot afboeking van oninbare vorderingen

x

x

*

*

*

M = tot max € 1.250

TL = tot max € 100.000

DM = tot max € 500.000

  • 168.

Gemeentegarantie ( hypothecaire geldlening met-) en starterslening

  • 169.

Het besluiten tot:

- het ontslaan uit hoofdelijke aansprakelijkheid;

- wijziging van de leningsvoorwaarden

- instemmen met / weigeren van een voorgestelde betalingsregeling

- indienen van “verliesdeclaratie” bij en het voeren van correspondentie daarover met de Stichting Waarborgfonds

- stuiting van verjaring en verhaal, het voeren van correspondentie daarover, het treffen van een betalingsregeling *

x

x

x

x

*

* geldt ook voor M

  • 170.

Het besluiten of een aanvrager een Starterslening mag aanvragen bij SVn

x

x

x

x

  • 171.

Omgevingsrecht

  • 172.

Bodembescherming (Wet-)

  • 173.

Afgifte van zogenaamde akkoord- en/of geschiktheidsverklaringen en verklaringen dat de bodem niet of slechts onder voorwaarden geschikt is.

x

x

x

*

*

TL = mandaat mits de bodem niet of slechts onder voorwaarden geschikt is

M = mandaat voor akkoord- en/of geschiktheidsverklaringen

  • 174.

Het afgeven van ontwerp en definitieve beschikkingen betreffende het vaststellen van ernst en spoed van een bodemverontreiniging en/of de instemming met een saneringsplan of de instemming met een nazorgplan

x

*

*

*

mits er geen zienswijzen zijn ingediend gedurende de terinzageligging

  • 175.

Het afgeven van ontwerp en definitieve beschikking met betrekking tot de instemming met een evaluatieverslag van uitgevoerde bodemsaneringen

x

*

*

*

mits er geen zienswijzen zijn ingediend gedurende de terinzageligging

  • 176.

Het beoordelen of een melding in overeenstemming is met het Besluit en de Regeling Uniforme Sanering

x

x

x

x

x

  • 177.

Voorbereidingshandelingen met betrekking tot het geven van een bevel of aanwijzing op grond van de Wet Bodembescherming en de op deze wet gebaseerde uitvoeringsregelingen

x

x

x

x

  • 178.

Het geven van aanwijzingen omtrent de verdere uitvoering van een sanering, naar aanleiding van een melding van wijziging van het saneringsplan

x

x

x

x

  • 179.

Het onverwijld nemen van noodzakelijke maatregelen ter voorkoming van ernstige verontreiniging ten gevolge van een ongewoon voorval

x

x

x

x

x

  • 180.

Het afdoen van correspondentie met betrekking tot toezicht en handhaving van de Wet bodembescherming en de op deze wet gebaseerde uitvoeringsregelingen.

x

x

x

x

  • 181.

De afgifte van vooronderzoeken en het afdoen van correspondentie dan wel het verstrekken van inlichtingen betreffende de bestaande verontreinigingssituatie van de bodem

x

x

x

x

x

  • 182.

Bomenverordening

  • 183.

Het vaststellen van een bomenlijst met (potentiëel) monumentale bomen en (potentiëel) monumentale houtopstanden

x

x

x

x

  • 184.

Bouwbesluit

  • 185.

Het beslissen op verzoeken om ontheffing van bepalingen van het Bouwbesluit c.q. het verklaren van gelijkwaardigheid.

x

x

x

x

x

  • 186.

Bouwstoffenbesluit

  • 187.

Het stellen van nadere eisen t.a.v. het aanbrengen, het onderhoud en de controle van een isolerende afdichting (artikel 15 Bouwstoffenbesluit)

x

x

x

x

x

  • 188.

Brandbeveiligingsverordening

  • 189.

Het besluiten op aanvragen om vergunning voor het in gebruik hebben of houden van inrichtingen als bedoeld in art. 2.1.1., eerste lid

x

x

x

x

x

  • 190.

Geluidhinder (Wet-)

  • 191.

Uitvoering van de werkzaamheden in het kader van de saneringsbepalingen wegverkeerslawaai, industrielawaai en railverkeerlawaai Wet Geluidhinder, inclusief daarop gebaseerde regelgeving

x

x

x

x

x

  • 192.

Besluiten tot afgifte van een verklaring van eensluidendheid ten behoeve van de inschrijving van een besluit tot vaststelling van een hogere grenswaarde ingevolge de Wet geluidhinder in de openbare registers van het Kadaster

x

x

x

x

x

  • 193.

Het aanvragen dan wel vaststellen van een zgn. hogere grenswaarde wegens overschrijding van de wettelijke voorkeursgrenswaarde voor geluidhinder door wegverkeer, railverkeer dan wel industrielawaai

x

x

x

x

*

M = alleen mandaat voor aanvragen

  • 194.

Luchtverontreiniging (Wet-)

  • 195.

Verzoeken aan de commissaris van de provincie tot toepassing van artikel 43, eerste lid en artikel 48, eerste en derde lid, van de Wet luchtverontreiniging

x

x

x

x

  • 196.

Milieu

  • 197.

Advisering aan rijks- en provinciale instanties m.b.t. uitvoeringsaspecten van algemene milieu aangelegenheden.

x

x

x

x

x

  • 198.

Afdoen van correspondentie en advisering o.g.v. de regelgeving luchtkwaliteit inzake wijziging, intrekking of sluiting van een vergunningsplichtige inrichting

x

x

x

x

x

  • 199.

Milieubeheer (Wet-)

  • 200.

Het buiten behandeling laten van een aanvraag (art. 7.28 Wet milieubeheer).

x

x

x

x

x

  • 201.

Het besluiten op vormvrije meldingen (art. 7:16 e.v. Wet Milieubeheer)

x

x

x

x

x

  • 202.

Het verlengen van de in art. 8.31, eerste lid, Wm genoemde termijn in een geval als bedoeld in art. 3:29 van de Awb

x

x

x

x

x

  • 203.

Het stellen van nadere eisen op grond van algemene maatregelen van bestuur krachtens art. 8.40 (art. 8.42, eerste lid)

x

x

x

x

x

  • 204.

Het buiten behandeling laten van een aanvraag (art. 8.41 a Wet milieubeheer).

x

x

x

x

x

betreft verplichte koppeling indienen melding art. 8:40 WM

  • 205.

Uitvoering geven aan hoofdstuk 13 en 14 Wet milieubeheer.

x

x

x

x

x

  • 206.

Het op verzoek toestaan dat een tweede tekst wordt overgelegd waaruit de gegevens, waarvan de geheimhouding gerechtvaardigd is, niet blijken en het goedkeuren van deze tweede tekst (art. 19.3, eerste lid, Wm)

x

x

x

x

x

  • 207.

Besluiten een akoestisch onderzoek op te vragen of de eis tot het indienen van een akoestisch onderzoek te laten vervallen. (Activiteitenbesluit milieubeheer)

x

x

x

x

x

van toepassing bij een melding paragraaf 8.1 Wet milieubeheer.

  • 208.

Erfgoedwet

  • 209.

Het uitoefenen van de bevoegdheden van het college ingevolge het bepaalde in de Erfgoedwet

x

x

x

x

  • 210.

Ontgrondingenwet

  • 211.

Het adviseren van GS naar aanleiding van een ambtshalve wijziging van een ontgrondingsvergunning en naar aanleiding van ontwerp-afwerkingsplannen en ontwerp-werkplannen op grond van verleende ontgrondingsvergunningen

x

x

x

x

  • 212.

Het indienen van bedenkingen tegen de ontwerpbeschikking van GS

x

x

x

x

  • 213.

Ruimtelijke ordening (Wet-)

  • 214.

Het authentificeren cq. digitaal ondertekenen en beschikbaar stellen van de digitale bestanden, die samen een ruimtelijk instrument vormen in de zin van de Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2008 e.v.

x

x

x

x

*

M = medewerkers belast met het maken van deze ruimtelijke instrumenten

  • 215.

Het dienen van bericht en raad aan hogere instanties in Het kader van de vaststellingsprocedure van ruimtelijke plannen

x

x

x

x

  • 216.

Het besluiten op verzoeken om vergoeding van planschade ingevolge art. 49 en 49a WRO

x

x

x

x

  • 217.

Het besluiten op verzoeken om vergoeding van planschade ingevolge art. 6.1WRO

x

x

x

x

  • 218.

Het besluiten tot het aangaan van een planschadeovereenkomst

x

x

x

x

  • 219.

Woningwet

  • 220.

Het uitoefenen van alle in de Woningwet aan het college toegekende bevoegdheden met betrekking tot de toegelaten instellingen .

x

x

x

x

  • 221.

Personeel

Besluiten alleen na advies van Team Personeel & Communicatie

Voor de toepassing van dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt met de verlening van mandaat gelijkgesteld de:

• verlening van volmacht om namens de Gemeente Heerlen privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten

• machtiging om namens de Gemeente Heerlen handelingen te verrichten die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn

  • 222.

Het beslissen tot aanpassing van de organisatie en formatie

x

x

besluitvorming in MT

  • 223.

Het beslissen tot vaststelling van een functiebeschrijving

x

x

besluitvorming in MT

  • 224.

Het beslissen tot:

  • 1.

    het aangaan van een arbeidsovereenkomst

  • 2.

    het plaatsen van stagiaires of personen met een afstand tot de arbeidsmarkt

x

x

x

x

DM: finale handtekening

  • 225.

Het effectueren van ontslag

  • met wederzijds goedvinden (VSO)

  • middels een ontbindingsverzoek bij de Kantonrechter dan wel het verzoek om een ontslagvergunning bij het UWV c.q. de tijdelijke ontslagcommissie

  • middels opzegging zonder ontslagvergunning in de proeftijd of wegens bereiken AOW-gerechtigde leeftijd

  • middels ontslag op staande voet

x

x

x

x

x

x

x

x

x

*

x

x

  • 226.

Het opleggen van disciplinaire maatregelen

x

x

  • 227.

Beslissen om medewerkers aan te wijzen tot herplaatsingkandidaat en om medewerkers te herplaatsen.

x

x

x

  • 228.

Het beslissen tot toekennen van een bevordering, een extra periodieke verhoging onder de functieschaal, gratificaties en incentives tot de geldende maxima met in achtneming van de randvoorwaarden volgens het vastgesteld bezoldigingsbeleid.

x

x

x

x

  • 229.

Het beslissen tot

het toekennen van vergoedingen (overwerk, studiefaciliteiten, auto/bromfiets/fiets);

het beschikbaar stellen van telefoon;

vergoeding van schade aan kleding en uitrusting;

het toekennen van vergoeding van opleiding/cursussen

x

x

x

x

  • 230.

Het beslissen tot het toekennen van een toelage onregelmatige dienst of inconvenienten

x

x

x

  • 231.

Het beslissen tot instellen van een wachtdienst en het opleggen van wachtdienst

x

x

x

x

  • 232.

Het van toepassing verklaren van afwijkende werktijden

x

x

x

Tropenrooster op aangeven van de preventiefunctionaris

  • 233.

Beslissen over verzoeken voor het vervullen van een nevenfunctie of een bedrijf.

x

x

x

  • 234.

Beslissen over opdracht verlenen tot het waarnemen van een functie en de hiervoor toe te kennen vergoeding.

x

x

x

x

  • 235.

Het verlenen van verlof, buitengewoon verlof, calamiteitenverlof, kortdurend en langdurend zorgverlof, sociaal verlof en ouderschapsverlof

x

x

x

x

besluit over sociaal verlof alleen nà advies bedrijfsmaatschappelijk werk

  • 236.

Het beslissen over het verkopen van verlof

x

x

x

x

  • 237.

Schadeclaims en aansprakelijk stellen

  • 238.

de Gemeente stelt aansprakelijk

  • 239.

Het besluiten tot het aansprakelijk stellen van derden voor aan gemeentelijke eigendommen veroorzaakte schade.

x

x

x

x

x

  • 240.

de Gemeente wordt aansprakelijk gesteld

  • 241.

Het besluiten op een aansprakelijkstelling die onder de dekking van de WA-polis valt

x

x

*

*

*

  • het mandaat geldt alleen voor bedragen lager dan het eigen risico

  • let op procuratieregeling

  • 242.

Het nemen van een besluit op een aansprakelijkstelling die NIET onder de dekking van de WA-polis valt

x

x

x

  • 243.

Het nemen van een zuiver schadebesluit (een schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan over een Schadeclaim, mìts het schadeveroorzakend handelen een publieke bevoegdheidsuitoefening betreft)

x

x

x

x

  • 244.

Het besluiten tot het treffen van materiële voorzieningen tot € 2.500, voorzien in de begroting, gericht op het voorkomen van (letsel-) schade, aansprakelijkheid of het opheffen van gevaar of ernstige hinder

x

x

x

x

x

  • 245.

Ruimte en vastgoed

  • 246.

Waarborgsommen

  • 247.

Het vaststellen van waarborgsommen t.b.v. het herstel van eventuele beschadigingen aan bestratingen en andere gemeente-eigendommen.

x

x

x

x

x

  • 248.

Wet voorkeursrecht gemeenten

  • 249.

Het besluiten tot het intrekken van een gevestigd voorkeursrecht, indien een aanwijzing niet meer voldoet aan de eisen ingevolge artikel 3, eerste lid, artikel 4, eerste lid en artikel 5, eerste lid Wet voorkeursrecht gemeenten.

x

x

x

x

*

M = Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 250.

Besluiten tot het verlenen van een ontheffing op grond van de Wet voorkeursrecht gemeente, indien de vastgoedtransactie plaatsvindt in het kader van de beoogde bestemming.

x

x

x

x

*

M = Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 251.

Overig

  • 252.

Het besluiten omtrent aankopen, verkopen, ruilingen, zakelijke rechten, verhuringen, verpachtingen of ingebruikgevingen, of andere rechtshandelingen ten aanzien van onroerende zaken zoals de vestiging van kwalitatieve verplichtingen als bedoeld in artikel 6:252 van het Burgerlijk Wetboek of de vestiging dan wel doorhaling van hypothecaire inschrijvingen of beslagen ten aanzien van onroerende zaken, mits:

a. de tegenprestatie niet meer bedraagt dan € 50.000,- exclusief eventueel verschuldigde omzetbelasting of

b. de tegenprestatie niet meer bedraagt dan € 250.000,- exclusief eventueel verschuldigde omzetbelasting en de rechtshandeling past binnen een door de raad voor dat doel vastgestelde exploitatiebegroting of ander financieel kader

x

x

x

x

*

M = Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 253.

Het besluiten omtrent de door de gemeente aan te gane overeenkomsten in het kader van projecten en in het bijzonder met betrekking tot de exploitatie van gronden, waaronder begrepen anterieure overeenkomsten als bedoeld in de Wro, mits:

a. de tegenprestatie niet meer bedraagt dan € 50.000,- exclusief eventueel verschuldigde omzetbelasting of

b. de tegenprestatie niet meer bedraagt dan € 250.000,- exclusief eventueel verschuldigde omzetbelasting en de rechtshandeling past binnen een door de raad voor dat doel vastgestelde exploitatiebegroting of ander financieel kader.

x

x

x

x

  • 254.

De beëindiging van huur, pacht of ingebruikgeving van gemeente-eigendommen, met dien verstande dat in geval van ontbinding de schadevergoeding per geval:

niet meer bedraagt dan € 50.000,- exclusief eventueel verschuldigde omzetbelasting of

niet meer bedraagt dan € 100.000,- exclusief eventueel verschuldigde omzetbelasting en de vergoeding past binnen een door de raad voor dat doel vastgestelde exploitatiebegroting of ander financieel kader.

x

x

x

x

*

M = Beleidsmedewerker Ruimte II

  • 255.

Het in geringe mate afwijken c.q. aanvullen van niet krachtens mandaat genomen besluiten met betrekking tot vorenvermelde rechtshandelingen, zoals een geringe afwijking van oppervlakte en/of begrenzing, het aanvullend opnemen van een renteclausule en het op verzoek van koper leveren aan een aan deze gelieerde derde

x

x

x

x

x

  • 256.

Het verlenen van toestemming als bedoeld in artikel 19 van de “Algemene Voorwaarden voor de verkoop van gemeentegrond 1994” tot afwijking van bedoelde voorwaarden en/of de eventuele bijzondere voorwaarden, een en ander voor zover de bedoelde afwijking van ondergeschikte aard is en/of geen afbreuk (meer) doet aan de doelstelling van de bepaling

x

x

x

x

x

  • 257.

Welzijn, sport en recreatie

  • 258.

Jeugdwet

  • 259.

Het uitoefenen van alle in de Jeugdwet aan het college toegekende bevoegdheden, anders dan de eersthiernavolgende.

x

x

x

x

x

  • 260.

Indienen van een verzoek tot verkrijging van een machtiging, spoedmachtiging en voorwaardelijke machtiging van de kinderrechter om een jeugdige, die woonplaats heeft in de gemeente Heerlen, op te nemen in een gesloten accommodatie (artikel 6.1.8 Jeugdwet)

x

x

x

x

*

M = procescoördinator jeugd en procesbegeleider expertiseteam

  • 261.

Het uitoefenen van alle in de Verordening Jeugdhulp Gemeente Heerlen aan het college toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

x

  • 262.

Het uitoefenen van alle in het Besluit nadere regels individuele jeugd-hulpvoorziening via pgb aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 263.

Leerlingenvervoer

  • 264.

Het Heerlen uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de Verordening leerlingenvervoer gemeente

x

x

x

x

x

  • 265.

Leerplichtwet

  • 266.

Het uitoefenen van de bevoegdheden als bedoeld in de artikelen 3a, 3b, 7 en 15 van de Leerplichtwet

x

x

x

x

x

  • 267.

Aanwijzing ambtenaar ter uitvoering Leerplichtwet

x

x

x

Op grond van de Centrumregeling Burau VSV geldt deze aanwijzing ook voor Brunssum, Kerkrade, Beekdaelen, Landgraaf, Simpelveld en Voerendaal

  • 268.

Maatschappelijke ondersteuning (WMO)

  • 269.

Uitvoering Wet Maatschappelijke Ondersteuning, inbegrepen de daarop gebaseerde verordeningen en aan het college overgedragen bevoegdheden van colleges van andere gemeenten

x

x

x

x

x

  • 270.

Onderwijs

  • 271.

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de verordening voorziening huisvesting onderwijs

x

x

x

x

x

  • 272.

Sport en Recreatie

  • 273.

Het toelaten en van verenigingen of organisaties tot een sportsectie.

x

x

x

x

x

  • 274.

Het stellen van gebruiksregels ten aanzien van de sportterreinen met toebehoren, speeltuinterreinen, gymnastiekzalen, sportzalen, sporthallen en visvijvers

x

x

x

x

x

  • 275.

Het handhaven van gebruiksregels ten aanzien van de sportterreinen met toebehoren, speeltuinterreinen, gymnastiekzalen, sportzalen, sporthallen en visvijvers

x

x

x

x

  • 276.

Het op voordracht benoemen of het ontslaan van de leden van de sportraad

x

x

x

x

  • 277.

vaststelling van de regeling gebruiksvergoedingen sportaccommodaties

x

x

x

  • 278.

Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg

De nagenoemde mandaten omvaten tevens de bevoegdheid tot het verrichten van feitelijke (uitvoerings-)handelingen

  • 279.

Het in behandeling nemen van meldingen als bedoeld in artikel 5:1 Wvggz

x

x

x

x

*

M = WMO klantmedewerkers en Procesbegeleider Maatschappij-WMO

  • 280.

Het uitvoeren van een verkennend onderzoek als bedoeld in artikel 5:2 2e lid Wvggz

x

x

x

x

*

M = Consulenten toegang en gedragswetenschappers Toegang

  • 281.

Het indienen van een zorgmachtiging en het hiervan op de hoogste sellen van degene die de melding heeft gedaan als bedoeld in artikel 5:2, 3e en 5e lid Wvggz

x

x

x

x

*

M = Consulenten Toegang, Gedragswetenschappers Toegang en Procescoördniatoren Toegang

  • 282.

Het op de hoogte stellen van degene die een melding heeft gedaat dat geen noodzaak tot verplichte zorg aanwezig is zoals bedoeld in artikel 5:2 4e lid Wvggz

x

x

x

x

*

M = Consulenten Toegang, Gedragswetenschappers Toegang, Procescoördinatoren Toegang

  • 283.

Wet publieke gezondheid

  • 284.

Het verlenen van ontheffing als bedoeld in artikel 58 lid 2 en 4

x

AD

*

*

* = bij gebruik mandaat de burgemeester vooraf informeren

  • 285.

Werk en inkomen

  • 286.

Participatiewet

  • 287.

Het uitoefenen van alle in de Participatiewet aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

*

Functiegroep consulenten, procesbegeleider, mdw. Gerechtelijk Verhaal, mdw. Sociale recherche, mdw. Fraudepreventie domein inwoners en economie.

  • 288.

Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden in de:

  • Handhavingsverordening gemeente Heerlen;

  • Verordening individuele studietoeslag;

  • Participatieverordening gemeente Heerlen;

  • Verordening tegenprestatie Participatiewet, IOAW en IOAZ gemeente Heerlen;

  • Verordening loonkostensubsidie gemeente Heerlen;

  • Afstemmingsverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ Gemeente Heerlen;

Verordening verrekening bestuurlijke boete bij recidive gemeente Heerlen;

x

x

x

x

*

**

* Beleidsmedewerker III inwoners

** Medewerker uitkeringenadministratie

  • 289.

Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden in de:

  • Beleidsregel individuele bijzondere bijstand gemeente Heerlen;

  • Beleidsregel terug- en invordering, boete en verhaal gemeente Heerlen;

  • Beleidsregel individuele inkomenstoeslag gemeente Heerlen;

  • Beleidsegel individuele studietoeslag gemeente Heerlen;

  • Beleidsregel algemene bijstand gemeente Heerlen

Beleidsregel verlagingen en verhogoingen gemeente Heerlen.

x

x

x

x

x

  • 290.

Schuldhulpverlening

  • 291.

Het uitoefenen van alle in de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 292.

Het adviseren aan de rechter over de voortzetting van schuldhulpverlening danwel een lichtere vorm van hulp

x

x

x

x

x

  • 293.

Overige

  • 294.

Het besluiten omtrent advisering inzake een passendheidsadvies bij huurtoeslagaanvragen ingevolge de Toeslagenwet

x

x

x

x

x

  • 295.

Het uitoefenen van alle in de Verordening Wet werk en bijstand aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

*

Functiegroep consulenten, procesbegeleider, medewerker gerechtelijk Verhaal , medewerker sociale recherche, medewerker fraudepreventie domein inwoners

  • 296.

Het uitoefenen van alle in de Wet werk en bijstand aan het college toegekende bevoegdheden

x

x

x

x

x

  • 297.

Het uitoefenen van alle in de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers aan burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

*

Functiegroep consulenten, procesbegeleider domein inwoners

  • 298.

Het uitoefenen van alle in de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze zelfstandigen aan burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden.

x

x

x

x

*

Functiegroep consulenten, procebegeleider Verhaal en Terugvordering, mdw. Sociale recherche, mdw.Fraude-preventie.

  • 299.

Het uitoefenen van alle in het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen aan het college toegekende bevoegdheden inzake het verlenen van bedrijfskredieten, bijstand voor levensonderhoud en ingebrekestellingen

x

x

x

x

*

Voor de verlening van bedrijfskredieten geldt het mandaat aan consulenten en procesbegeleider tot een bedrag van €16.000.

  • 300.

Besluiten tot toekenning van een vergoeding van de kosten van kinderopvang in het kader van de Wet kinderopvang

x

x

x

x

x

  • 301.

Besluiten inzake vertragingsschade

x

x

x

x

x

Ondertekening