Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR683860
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR683860/1
Regeling vervallen per 09-12-2023
Controleverordening gemeente Medemblik 2023
Geldend van 01-01-2023 t/m 08-12-2023
Intitulé
Controleverordening gemeente Medemblik 2023De raad van de gemeente Medemblik;
gelezen het bijbehorende voorstel van burgemeester en wethouders;
gelet op artikel 213 van de Gemeentewet;
besluit vast te stellen de volgende verordening:
Artikel 1. Definities
In deze verordening wordt verstaan onder:
- a)
Accountant
Een door de Gemeenteraad benoemde accountant als bedoeld in artikel 213 lid 2 gemeentewet belast met de controle van de in artikel 197 Gemeentewet bedoelde jaarrekening.
- b)
Accountantscontrole
De controle van de in artikel 197 Gemeentewet bedoelde jaarrekening uitgevoerd door de door de raad benoemde accountant van hetgeen benoemt in artikel 213 lid 3:
- c)
Deelverantwoording
Een in opdracht van de raad ten behoeve van de verslaglegging opgestelde verantwoording van een afzonderlijk organisatie-eenheid binnen de gemeentelijke organisatie, welke verantwoording onderdeel uit maakt van de jaarrekening.
- d)
Management letter
Betreft een rapportage van de accountant over bevindingen welke tussentijdse het te controleren boekjaar wordt uitgegeven en geeft de bevindingen over het opzet, bestaan en werking van de processen onderliggende aan de totstandkoming van de jaarrekening.
- e)
Accountantsverslag of verslag van bevindingen
Betreft een rapportage van de accountant over bevindingen over de jaarrekeningcontrole en wordt na afloop van de accountantscontrole afgegeven.
- f)
Rapportagegrens
Grensbedrag in euro’s waarboven bevindingen worden gerapporteerd.
- g)
Verantwoordingsgrens
Grensbedrag in euro’s, gebaseerd op een wettelijke procentuele bandbreedte van de totale lasten inclusief reservestortingen, waarboven bevindingen invloed hebben op de strekking van de door het college af te geven rechtmatigheidsverantwoording.
- h)
Rechtmatigheid (in het kader van de rechtmatigheidsverantwoording):
het overeenstemmen van financiële beheershandelingen en de vastlegging daarvan met de relevante wet- en regelgeving.
- i)
Rechtmatigheidsverantwoording
Een door het college afgegeven verantwoording als onderdeel van de jaarrekening waaruit blijkt in welke mate er rechtmatig is gehandeld. Het gaat hierbij om de financiële rechtmatigheid.
- j)
Raad: de gemeenteraad van de gemeente Medemblik
- k)
College; het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Medemblik
Artikel 2. Opdrachtverlening accountantscontrole
-
1. De accountantscontrole wordt opgedragen aan een door de raad te benoemen accountant.
-
2. Het college bereidt in overleg met de raad de aanbesteding van de accountantscontrole voor.
-
3. De raad stelt voor de aanbesteding van de accountantscontrole het programma van eisen vast. In het programma van eisen worden voor de jaarlijkse accountantscontrole ten minste opgenomen:
- a)
de toe te passen goedkeuringstoleranties (en afwijkende rapportagegrens) bij de controle van de jaarrekening;
- b)
de apart te controleren deelverantwoordingen en de daarbij toe te passen omvangsbases en goedkeuringstoleranties (en afwijkende rapportagegrens)
- c)
de minimale inrichtingseisen voor de accountantsrapportages;
- d)
de frequentie en inrichtingseisen van de aanvullende tussentijdse rapportering;
- a)
-
4. In afwijking van het gestelde in lid 3, kan de raad in het programma van eisen opnemen, dat de raad jaarlijks voorafgaande aan de accountantscontrole in overleg met de accountant vaststelt de posten van de jaarrekening, de posten van de deelverantwoordingen, de gemeentelijke producten en de gemeentelijke organisatieonderdelen, waaraan de accountant bij zijn controle specifiek aandacht dient te besteden en welke rapportagegrens hij daarbij dient te hanteren.
Artikel 3. Informatieverstrekking door college
-
1. Het college is verantwoordelijk voor de samenstelling van de jaarrekening conform de geldende interne- en externe wet- en regelgeving en overlegt deze aan de accountant voor controle.
-
2. Het college draagt er zorg voor dat alle aan de jaarrekening ten grondslag liggende verordeningen, nota's, collegebesluiten deelverantwoordingen, administraties, plannen, overeenkomsten, berekeningen e.d. voor de accountant ter inzage liggen en goed toegankelijk zijn.
-
3. Bij de jaarrekening bevestigt het college schriftelijk aan de accountant, dat alle hem bekende informatie van belang voor de oordeelsvorming van de accountant is verstrekt.
-
4. Alle informatie die na afgifte van de accountantsverklaring en voor behandeling van de jaarrekening in de raad beschikbaar komt en die van invloed is op het beeld dat de jaarrekening geeft, wordt terstond door het college aan de raad en de accountant gemeld.
Artikel 4. Inrichting accountantscontrole
-
1. De accountant bepaalt binnen het kader van de opdrachtverlening de wijze waarop de accountantscontrole wordt ingericht, alsmede de aard en de omvang van de daarbij behorende werkzaamheden.
-
2. De accountant bepaalt binnen het kader van de opdrachtverlening de frequentie van de uit te voeren controles. De accountant kan de controlewerkzaamheden zonder voorafgaande kennisgeving uitvoeren.
-
3. Ter bevordering van een efficiënte en doeltreffende accountantscontrole vindt periodiek (afstemmings-)overleg plaats tussen de accountant en de portefeuillehouder financiën en de benodigde ambtelijke afvaardiging.
Artikel 5. Toegang tot informatie
-
1. De accountant is bevoegd tot het opnemen van alle kassen, waardepapieren en voorraden en het inzien van alle boeken, notulen, brieven, computerbestanden en overige bescheiden, waarvan hij inzage voor de accountantscontrole nodig oordeelt. Het college draagt er zorg voor dat de accountant voor de uitvoering van zijn controlewerkzaamheden een onbelemmerde toegang heeft tot alle kantoren, magazijnen, werkplaatsen, terreinen en informatiedragers van de gemeente.
-
2. De accountant is bevoegd om van alle ambtenaren mondelinge en schriftelijke inlichtingen en verklaringen te verlangen die hij voor de uitvoering van zijn opdracht denkt nodig te hebben. Het college draagt er zorg voor, dat de desbetreffende ambtenaren hieraan hun medewerking verlenen.
-
3. Het college draagt er zorg voor, dat alle organisatie-eenheden van de gemeente zijn gehouden de accountant alle informatie te verstrekken, opdat de accountant zich een juist en volledig oordeel kan vormen over de rechtmatige totstandkoming van baten, lasten, balansmutaties en het gevoerde beheer en over de getrouwheid van de daarover verstrekte informatie.
Artikel 6. Overige controles en opdrachten
-
1. Het college kan de door de raad benoemde accountant opdracht geven tot het uitvoeren van specifieke werkzaamheden met betrekking tot de rechtmatigheid, de doelmatigheid en de doeltreffendheid voor zover de onafhankelijkheid van de accountant daarmee niet in het geding komt. Het college informeert de raad vooraf over deze aan de accountant te verstrekken opdrachten.
-
2. Het college draagt de zorg voor de uitvoering van het beleid betreffende de specifieke uitkeringen volgens de eisen van rechtmatigheid van de ministeries. Het college is voor de controle van de rechtmatige besteding van specifieke uitkeringen bevoegd de opdracht te verlenen aan een andere dan de door de raad benoemde accountant, indien dit in het belang van de gemeente is.
-
3. Het college draagt de zorg voor de verantwoording aan derden (Belastingdienst, ABP, Sociale verzekeringsbank, CBS, e.d.) en neemt hierbij de gestelde controle-eisen in acht. Indien een deel van deze vereisten moet worden uitgevoerd door een accountant, is het college bevoegd hiervoor de opdracht te verlenen aan een andere dan de door de raad benoemde accountant, indien dit in het belang van de gemeente is.
Artikel 7. Rapportering en toleranties
-
1. Het college hanteert een rapportagegrens van 1% van de totale lasten inclusief toevoegingen aan de reserves ten aanzien van de rechtmatigheidsverantwoording. De accountant hanteert de rapportagegrens zoals bedoelt in artikel 2.3.
-
2. Het college hanteert een verantwoordingsgrens ten aanzien van de rechtmatigheidsverantwoording van 3% van de totale lasten inclusief toevoegingen aan de reserves. De accountant controleert vervolgens de getrouwheid van de rechtmatigheidsverantwoording, als onderdeel van de jaarrekening, op basis van de controletoleranties zoals beschreven in het besluit accountantscontrole decentrale overheden (BADO).
-
3. Indien de accountant bij een controle afwijkingen constateert die leiden tot het niet afgeven van een goedkeurende verklaring, meldt hij deze terstond schriftelijk aan de raad en zendt een afschrift hiervan aan het college.
-
4. De management letter en accountantsverslag worden voor hoor en wederhoor aangeboden aan de portefeuillehouder financiën en de benodigde ambtelijke afvaardiging.
-
5. De managementletter, het accountantsverslag en de accountantsverklaring worden voor verzending aan de auditcommissie en de raad door de accountant aan het college voorgelegd met de mogelijkheid voor het college om op deze stukken te reageren.
-
6. De accountant bespreekt voorafgaande aan de raadsbehandeling van de jaarstukken het accountantsverslag met de auditcommissie en de raad.
Artikel 8. Normenkader
Het normenkader zoals genoemd in de bijlage van deze verordening geeft het kader waarbinnen het college de financiële rechtmatigheid toetst en waarmee de accountant tot een oordeel over de rechtmatigheidsverantwoording als onderdeel van de jaarrekening kan komen.
Artikel 9. Inwerkingtreding
-
1. Deze verordening treedt in werking per 1 januari 2023, met dien verstande dat zij van toepassing is op de accountantscontrole van de jaarrekening (en deelverantwoordingen) van het verslagjaar 2023 en later.
-
2. De controleverordening gemeente Medemblik, vastgesteld bij besluit van 3 januari 2011 vervalt per 1 januari 2023.
-
3. De controleverordening gemeente Medemblik 2011 blijft van toepassing op de jaarrekening en het jaarverslag en bijbehorende stukken van het begrotingsjaar voorafgaand aan het jaar waarin deze verordening in werking treedt.
Artikel 10. Citeertitel
Deze verordening kan worden aangehaald als “Controleverordening gemeente Medemblik 2023”.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van de raad van 27 oktober 2022.
De voorzitter,
De griffier,
Bijlage normenkader
nr |
Programma |
Proces / beleidsveld |
Externe wet- en regelgeving |
Interne regelgeving |
|
Programma 1. Dienstverleningen organisatie |
|
|
|
1 |
|
Algemeen / dienstverlening |
|
|
2 |
|
|
Algemene termijnenwet |
Controleverordening gemeente Medemblik |
3 |
|
|
Algemene wet bestuursrecht |
Financiële verordening gemeente Medemblik |
4 |
|
|
Wet basisregistratie personen |
Gedragscode bestuurlijke integriteit burgemeester en wethouders |
5 |
|
|
Regeling basisregistratie personen |
Nota activabeleid 2022 |
6 |
|
|
Besluit basisregistratie personen |
Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Medemblik |
7 |
|
|
Besluit Begroting en verantwoording provincies en gemeenten |
Raadsbesluiten waarin financiële kaders worden gesteld. |
8 |
|
|
Paspoortwet |
|
9 |
|
|
Besluit paspoortgelden |
|
10 |
|
|
Besluit optie en naturalisatiegelden 2002 |
|
11 |
|
|
Burgerlijk Wetboek |
|
12 |
|
|
Financiële verhoudingswet |
|
13 |
|
|
Besluit financiële verhouding 2001 |
|
14 |
|
|
Gemeentewet |
|
15 |
|
|
Regelingen informatieverstrekking sisa |
|
16 |
|
|
Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie (art. 107 t/m 109) inzake staatssteun |
|
17 |
|
|
Wet bevordering integriteitsbeoordeling door het openbaar bestuur (Bibob) |
|
18 |
|
|
Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen |
|
19 |
|
|
Wet rechten burgelijke stand |
|
20 |
|
|
Wet houdbare overheidsfinanciën |
|
21 |
|
|
Legesbesluit akten burgelijke stand |
|
22 |
|
|
Wet openbare manifestaties |
|
23 |
|
|
Fiscale wetgeving |
|
24 |
|
|
Wet op de omzetbelasting 1968 |
|
25 |
|
|
Wet op de vennootschapsbelasting 1969 |
|
26 |
|
|
Wet op het BTW-compensatiefonds |
|
27 |
|
|
Wet op de overdrachtsbelasting |
|
28 |
|
|
SISA regelingen |
|
29 |
|
Inkoop- en aanbesteding |
|
|
30 |
|
|
Aanbestedingswet 2012 |
|
31 |
|
|
Europese aanbestedingsrichlijnen (Richtlijn 2014/23/EU, 2014/24/EU, 2014/25/EU) |
|
32 |
|
|
Het aanbestedingsreglement werken 2016 (ARW 2016). |
|
33 |
|
|
Gids proportionaliteit |
|
34 |
|
|
Wet Markt en Overheid |
|
35 |
|
|
Besluit Markt en Overheid |
|
36 |
|
Personeelsproces |
|
|
37 |
|
|
Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers |
Verordening rechtspositie burgemeester en wethouders gemeenteMedemblik, 2019 |
38 |
|
|
Ambtenarenwet |
Verordening rechtspositie raads- en commissieleden Medemblik 2019 |
39 |
|
|
CAO gemeenten |
Gedragscode bestuurlijke integriteit raads- en commissieleden gemeente Medemblik 2016 |
40 |
|
|
Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (wnra) |
|
41 |
|
|
Pensioenreglement ABP |
|
42 |
|
|
Premiewetten |
|
43 |
|
|
Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers |
|
44 |
|
|
Sociale verzekeringswetten |
|
45 |
|
|
Wet normering topinkomens |
|
46 |
|
|
Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties |
|
47 |
|
|
Wet werk en zekerheid |
|
48 |
|
Verbonden partijen |
|
|
49 |
|
|
Wet gemeenschappelijke regelingen |
Gemeenschappelijke regeling |
|
|
Ondersteuning Bestuurlijke Samenwerking West-Friesland 2005 |
||
50 |
|
|
Wet Veiligheidsregio's |
Gemeenschappelijke Regeling SSC DeSom 2015 |
51 |
|
|
|
Gemeenschappelijke regeling Westfries Archief, Regionaal Historisch Centrum voor West-Friesland |
52 |
|
|
|
Gemeenschappelijke regeling |
|
|
|
Gemeentelijke Gezondheidsdienst Hollands Noorden |
|
53 |
|
|
|
Gemeenschappelijke regeling WerkSaam Westfriesland |
54 |
|
|
|
Gemeenschappelijke regeling Archeologie Westfriese Gemeenten |
55 |
|
|
|
Gemeenschappelijke regeling Centraal Afvalverwijderingsbedrijf Westfriesland |
56 |
|
|
|
Gemeenschappelijke Regeling |
|
|
|
Omgevingsdienst Noord-Holland Noord |
|
57 |
|
|
|
Gemeenschappelijke regeling |
|
|
|
Recreatieschap Westfriesland (RSW) |
|
58 |
|
|
|
Gemeenschappelijke regeling |
|
|
|
Veiligheidsregio Noord-Holland Noord |
|
59 |
|
Belastingen en heffingen |
|
|
60 |
|
|
Invorderingswet 1990 |
Legesverordening 2022 |
61 |
|
|
Wet waardering onroerende zaken |
Verordening afvalstoffenheffing 2022 |
62 |
|
|
Uitvoeringsbesluit kostenverrekening en gegevensuitwisseling wet waardering onroerende zaken |
Afvalstoffenverordening 2022 gemeente Medemblik |
63 |
|
|
Uitvoeringsbesluit wet waardering onroerende zaken |
Verordening forensenbelasting 2022 |
64 |
|
|
Uitvoeringsregeling uitgezonderde objecten Wet waardering onroerende zaken |
Verordening hondenbelasting 2022 |
65 |
|
|
|
Verordening Lijkbezorgingrechten 2022 |
66 |
|
|
|
Verordening onroerende zaakbelastingen 2022 |
67 |
|
|
|
Verordening rioolheffing 2022 |
68 |
|
|
|
Verordening tegemoetkoming medisch afval gemeente Medemblik 2022 |
69 |
|
|
|
Verordening waterverblijfsbelasting 2022 |
70 |
|
|
|
Leidraad invordering gemeentelijke belastingen Gemeente Medemblik |
71 |
|
|
|
Beleidsregel bestuurlijke boete basisregistratie personen |
72 |
|
|
|
Verordening verblijfsbelasting gemeente Medemblik 2022 |
73 |
|
Treasury |
|
|
74 |
|
|
Wet financiering decentrale overheden |
Treasurystatuut 2014 gemeente Medemblik |
75 |
|
|
Uitvoeringsregeling financiering decentrale overheden (ufdo) |
|
76 |
|
|
Regeling uitzetttingen en derivaten decentrale overheden (ruddo) |
|
77 |
|
|
Besluit leningvoorwaarden decentrale overheden |
|
78 |
|
|
Regeling schatkistbankieren decentrale overheden |
|
79 |
Programma 2. Samen leven en ondersteuning |
|
|
|
80 |
|
Participatie en re-integratie |
|
|
81 |
|
|
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 |
Verordening Alleenrecht WerkSaam |
82 |
|
|
Participatiewet |
Verordening inburgering Medemblik 2011 |
83 |
|
|
Regelingen als gevolg van coronasteun (w.o TOZO) |
Herziene beleidsregels tijdelijke ondersteuning noodzakelijke kosten (TONK) gemeenteMedemblik 2021 |
84 |
|
|
Regeling uitvoering sociale werkvoorziening en begeleid werken 2015 |
Verordening beslistermijn schuldhulpverlening gemeente Medemblik 2021 |
85 |
|
|
Vreemdelingenwet 2000 |
Beleidsregels bijzondere bijstand gemeente Medemblik 2019 |
86 |
|
|
Wet Inburgering |
Verordening individuele inkomenstoeslag |
87 |
|
|
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAW en IOAZ) |
Beleidsregel tegemoetkoming chronisch zieken, gehandicapten en ouderen |
88 |
|
|
Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers |
Beleidsregels Integrale Schuldhulpverlening |
89 |
|
|
Wet sociale werkvoorziening |
Toeslagenverordening Wet werk en bijstand 2013 |
90 |
|
|
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
|
91 |
|
Jeugdzorg |
|
|
92 |
|
|
Jeugdwet |
Nadere regels Jeugdhulp gemeente Medemblik |
93 |
|
|
|
Verordening Jeugdhulp gemeente Medemblik 2020 |
94 |
|
|
|
Besluit Jeugdhulp 2021 Gemeente Medemblik |
95 |
|
Wmo |
|
|
96 |
|
|
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 |
Nadere regels maatschappelijke ondersteuning gemeente Medemblik 2021 |
97 |
|
|
Uitvoeringsbesluit WMO 2015 |
Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Medemblik 2022 |
98 |
|
|
|
Financieel Besluit maatschappelijke ondersteuning Medemblik 2021 (DOC-21- 408239) |
99 |
|
Onderwijs / leerlingenvervoer |
|
|
100 |
|
|
Besluit specifieke uitkeringen gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid |
Verordening leerlingenvervoer gemeente Medemblik 2015 |
101 |
|
|
Leerplichtwet 1969 |
Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Medemblik |
102 |
|
|
Wet educatie en beroepsonderwijs |
Verordening vervoer naar de nieuwkomersvoorziening primair onderwijs gemeente Medemblik |
103 |
|
|
Wet kinderopvang |
Verordening materiële financiële gelijkstelling onderwijs Medemblik |
104 |
|
|
Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek |
Beleidsregels verordening leerlingenvervoer Medemblik 2015 |
105 |
|
|
Wet op het primair onderwijs |
|
106 |
|
|
Wet op het voortgezet onderwijs |
|
107 |
|
|
Wet passend onderwijs |
|
108 |
|
|
Wet op de expertisecentra |
|
109 |
|
Subsidies |
|
|
110 |
|
|
|
Algemene subsidieverordening gemeente Medemblik |
111 |
Programma 3. Wonen, werken en recreëren |
|||
112 |
Wonen, bouwen, vergunningen |
|||
113 |
Besluit ruimtelijke ordening |
Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade |
||
114 |
Bouwbesluit 2012 |
Regionale Urgentieverordening Huisvestingswet Westfriesland gemeente |
||
115 |
Huisvestingswet 2014 |
Subsidieverordening archeologie particuliere initiatiefnemers |
||
116 |
Leegstandswet |
Subsidieverordening behoud van de stolp |
||
117 |
Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte |
Verordening bovenwijkse voorziening Westfrisiaweg gemeente Medemblik |
||
118 |
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
Verordening hoogte recht ex artikel 6.4, derde lid, Wet ruimtelijke ordening |
||
119 |
Wet bevordering eigen woningbezit |
Mandaatbesluit bevoegdheid benoeming en ontslag op eigen verzoek van leden en plaatsvervangers van de Adviescommissie |
||
120 |
Wet ruimtelijke ordening |
Participatiebeleid Zon langs de A7 |
||
121 |
Beleidsregels huisvesting buitenlandse werknemers gemeente Medemblik |
|||
122 |
MG 2021-01 Huurprijsbeleid voor de periode 1 |
Verordening fysieke leefomgeving Medemblik 1ste tranche |
||
123 |
Besluit huurprijzen woonruimte |
Generiek Afwegingskader voor initiatieven van 1 tot 100 woningen in alle kernen |
||
124 |
Onteigeningswet |
Verordening Starterslening Medemblik 2018 |
||
125 |
Verordening “Stimuleringslening Toekomstbestendig Wonen, gemeente |
|||
126 |
Verkeer en vervoer |
|||
127 |
Wet BDU verkeer en vervoer |
Parkeerverordening Medemblik |
||
128 |
Besluit BDU verkeer en vervoer |
Verordening Parkeervoorziening gemeente |
||
129 |
Besluit wegslepen van voertuigen |
Wegsleepverordening Medemblik 2013 |
||
130 |
Waterwet |
Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Medemblik houdende regels |
||
131 |
Wegenverkeerswet 1994 |
|||
132 |
Wet personenvervoer 2000 |
|||
133 |
Wet op de bedrijveninvesteringszones |
|||
134 |
Wet administratiefrechtelijke handhaving |
|||
135 |
Werken en economie |
|||
136 |
Verordening marktgelden 2022 |
|||
137 |
Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Medemblik houdende regels |
|||
138 |
Havenbeheersverordening Medemblik 2014 |
|||
139 |
Begraven |
|||
140 |
Beheersverordening begraafplaatsen gemeente Medemblik 2021 |
|||
141 |
Duurzaamheid, milieu en groen |
|||
142 |
Beleidsnota Uitgifte openbaar groen en restpercelen |
|||
143 |
Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Medemblik houdende regels omtrent groenbeheer voor openbaar |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl