Mandaatbesluit administratief beroep inzake kwijtschelding gemeentelijke belastingen Amersfoort 2022

Geldend van 11-10-2022 t/m heden

Intitulé

Mandaatbesluit administratief beroep inzake kwijtschelding gemeentelijke belastingen Amersfoort 2022

Het college van burgemeester en wethouders van Amersfoort;

gelet op artikel 26 Invorderingswet, de artikelen 7 eerste lid, 24 en 28 tweede lid van de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990 juncto artikel 231, tweede lid, onderdeel a, van de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluit vast te stellen:

Mandaatbesluit administratief beroep inzake kwijtschelding gemeentelijke belastingen Amersfoort 2022

Artikel 1.

  • 1. Aan de afdelingsmanager Burgerzaken tot het beslissen op een beroepschrift tegen een beslissing van de invorderingsambtenaar op een verzoek om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen.

  • 2. Ondermandaat van de in het eerste lid genoemde bevoegdheid is niet mogelijk.

Artikel 2.

Indien uitvoering wordt gegeven aan artikelen 1 luidt de ondertekening:

Het college van burgemeester en wethouders van Amersfoort,

namens deze:

gevolgd door de handtekening, de naam en de functienaam van de betrokken functionaris.

Artikel 3.

Dit besluit treedt in werking met ingang van bekendmaking.

Artikel 4.

Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit administratief beroep inzake kwijtschelding gemeentelijke belastingen Amersfoort 2022.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 4 oktober 2022

De secretaris,

N.W. Kamphorst

De burgemeester,

L.M.M. Bolsius

Tegen de mandaatverlening of machtiging kan een belanghebbende binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 4000, 3800 EA Amersfoort.

De belanghebbende kan het bezwaarschrift ook door een gemachtigde laten indienen. Voeg dan een machtiging bij het bezwaarschrift.