Regeling vervallen per 16-02-2023

Duur hersteltermijn tijdens bijstand

Geldend van 01-10-2022 t/m 15-02-2023

Intitulé

Duur hersteltermijn tijdens bijstand

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

Besluit:

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’.

De duur van de termijn waarbinnen belanghebbende zijn verzuim kan herstellen 7 dagen (een week). Als belanghebbende meer of minder tijd nodig heeft om het verzuim te herstellen wordt de termijn verkort of verlengd. De termijn kan worden verlengd als belanghebbende aannemelijk kan maken dat hij meer tijd nodig heeft. Belanghebbende moet dit aangeven voordat de hersteltermijn van 7 dagen is verstreken.

Bij klanten met een briefadres of postbus (bijvoorbeeld bewindvoerder of advocaat) moet altijd rekening gehouden worden met 14 dagen aanvultermijn

Het college maakt niet in alle gevallen gebruik van haar bevoegdheid om hersteltermijnen te geven.

Deze bevoegdheid wordt niet ingevuld:

  • bij ernstige agressie bij huisbezoeken of op het stadhuis;

  • als belanghebbenden ongeoorloofd filmen bij huisbezoeken.

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde