Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR681817
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR681817/1
Personen zonder geldig identiteitsbewijs
Geldend van 01-10-2022 t/m heden
Intitulé
Personen zonder geldig identiteitsbewijsHet college van burgemeester en wethouders van Almere,
Besluit:
vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Personen zonder geldig identiteitsbewijs’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Personen zonder geldig identiteitsbewijs’.
Belanghebbende moet zich bij eerste aanvraag kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs.
Als de identiteit van belanghebbende eenmaal is vastgesteld, wordt ook een verlopen identiteitsbewijs of rijbewijs geaccepteerd als legitimatie. Bestaan er twijfels over het voortduren van het Nederlanderschap of de verblijfsstatus van een vreemdeling, dan is een geldig identiteitsbewijs nodig.
In de Participatiewet is het aan derden (iemand anders dan een bijstandsbelanghebbende, bijvoorbeeld een gemachtigde) toegestaan om zich te legitimeren met een geldig rijbewijs.
Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Ondertekening
Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022
Burgemeester en wethouders van Almere,
namens hen,
de afdelingsmanager Werk en Inkomen
M. L. de Wilde
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl