Personen zonder geldig identiteitsbewijs

Geldend van 01-10-2022 t/m heden

Intitulé

Personen zonder geldig identiteitsbewijs

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

Besluit:

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Personen zonder geldig identiteitsbewijs’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Personen zonder geldig identiteitsbewijs’.

Belanghebbende moet zich bij eerste aanvraag kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs.

Als de identiteit van belanghebbende eenmaal is vastgesteld, wordt ook een verlopen identiteitsbewijs of rijbewijs geaccepteerd als legitimatie. Bestaan er twijfels over het voortduren van het Nederlanderschap of de verblijfsstatus van een vreemdeling, dan is een geldig identiteitsbewijs nodig.

In de Participatiewet is het aan derden (iemand anders dan een bijstandsbelanghebbende, bijvoorbeeld een gemachtigde) toegestaan om zich te legitimeren met een geldig rijbewijs.

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde