Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring

Geldend van 01-10-2022 t/m heden

Intitulé

Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

Beluit:

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring’.

Het invullen en insturen van een inkomstenformulier is afhankelijk van het feit of er inkomsten zijn naast de uitkering. Zijn er geen inkomsten naast de uitkering dan hoeft er geen inkomstenformulier te worden ingevuld.

Zijn er wel inkomsten naast de uitkering dan is de soort inkomsten van belang.

  • Als er inkomsten zijn uit arbeid, Ziektewet of WW dan moet maandelijks het toegestuurde inkomstenformulier worden ingevuld en op een vastgestelde datum worden teruggestuurd.

  • Zijn er inkomsten uit AOW/WIA(WAO) of pensioen dan moet er 2 keer per jaar een inkomstenformulier worden ingevuld en teruggestuurd (februari en augustus).

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde