Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR681432
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR681432/1
Algemeen mandaatbesluit Zwijndrecht
Geldend van 21-09-2022 t/m 18-09-2023
Intitulé
Algemeen mandaatbesluit ZwijndrechtHet college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Zwijndrecht ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en de overige wettelijke bepalingen;
b e s l u i t e n vast te stellen
het Algemeen Mandaatbesluit Zwijndrecht
Artikel 1
De uitoefening van de in de bijlage bij dit besluit behorende bevoegdheden worden gemandateerd aan de daarbij genoemde functionarissen (hierna te noemen: de gemandateerde(n)).
Artikel 2
Onder het verlenen van mandaat wordt tevens verstaan het verlenen van volmacht en machtiging.
Artikel 3
Onder de uitoefening van de bevoegdheden wordt ook verstaan:
- •
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen;
- •
het voeren van correspondentie;
- •
het verstrekken van informatie;
- •
het aangaan, wijzigen en beëindigen van overeenkomsten;
- •
het ondertekenen van alle stukken.
Artikel 4
- 1.
Indien bij een in mandaat te nemen besluit het beleid van het college of de burgemeester is betrokken legt de gemandateerde de zaak vooraf aan de betrokken portefeuillehouder voor. Indien deze het nodig acht wordt de zaak ter besluitvorming voorgelegd aan het college of de burgemeester.
- 2.
Indien er belangrijke financiële consequenties uit het te nemen besluit voortvloeien wordt het te nemen besluit altijd aan het college of de burgemeester voorgelegd.
- 3.
Voor toepassing van het bepaalde in lid 1 wordt het beleid van het college en de burgemeester geacht bij een te nemen besluit te zijn betrokken:
- a.
Indien het voornemen bestaat tot aanvulling of afwijking van het tot dan toe gevoerde beleid;
- b.
Indien er – behoudens in zaken met een routinematig karakter – rekening mee is te houden dat de betrokken portefeuillehouder en/of het college op hun verantwoordelijkheid voor het te nemen besluit zullen worden aangesproken;
- c.
Indien uit het te nemen besluit niet voorziene financiële of andere belangrijke consequenties kunnen voortvloeien;
- d.
Indien de betrokken portefeuillehouder of de secretaris dit kenbaar heeft gemaakt.
- a.
Artikel 5
Indien bij een te nemen besluit een andere afdeling belang heeft of de betreffende zaak het taakveld van een andere afdeling raakt, legt de gemandateerde de zaak vooraf aan het hoofd van die afdeling voor. Als er geen overeenstemming wordt bereikt legt de gemandateerde de zaak voor aan de betreffende portefeuillehouder.
Artikel 6
Bij de uitoefening van mandaat worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
"Burgemeester en wethouders,
namens dezen,"
gevolgd door de functieaanduiding van de gemandateerde en zijn handtekening.
c.q.
"De burgemeester van Zwijndrecht,
namens deze,"
gevolgd door de functieaanduiding van de gemandateerde en zijn handtekening.
Artikel 7
- 1.
De gemandateerden zijn bevoegd ondermandaat te verlenen en daarbij instructies te geven.
- 2.
Het verlenen van ondermandaat geschiedt schriftelijk.
- 3.
In geval van ondermandaat worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
"Burgemeester en wethouders,
namens dezen,"
gevolgd door de functieaanduiding van de ondergemandateerde en zijn handtekening.
c.q.
"De burgemeester van Zwijndrecht,
namens deze,"
gevolgd door de functieaanduiding van de ondergemandateerde en zijn handtekening.
Artikel 8
In geval van afwezigheid van de gemandateerde wordt deze bevoegdheid uitgeoefend door zijn plaatsvervanger.
Artikel 9
Het Algemeen mandaatbesluit ambtelijk apparaat 2003 en het daarbij behorende Mandaatregister 3 2016 met inbegrip van alle latere wijzigingen worden ingetrokken met ingang van de datum waarop dit besluit in werking treedt.
Artikel 10
- 1.
Dit besluit treedt in werking op de dag na die van bekendmaking.
- 2.
Dit besluit wordt aangehaald als: Algemeen mandaatbesluit Zwijndrecht.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester op 5 juli 2022
Burgemeester en wethouders
De secretaris, De burgemeester
P.W. Croonenberg-Borst, W.H.J.M. van der Loo
Bijlage
Mandaat aan gemeentesecretaris, concernmanagers en concerncontroller
Nr. |
Bevoegdheden/besluiten |
Personele aangelegenheden |
|
A1 |
Alle aan burgemeester en wethouders bij of krachtens de wet toegekende bevoegdheden over personele aangelegenheden met uitzondering van: a. opzeggen of indienen van een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst, waarbij discussie mogelijk of te verwachten is; b. aangaan van een arbeidsovereenkomst met werknemers in leidinggevende en/of afdeling overstijgende functies; c. het gebruik maken van rechtsmiddelen over personele aangelegenheden; d. oplegging van straffen (met uitzondering van een waarschuwing) en schorsen van werknemers, tenzij spoed vereist is |
Overeenkomsten, verplichtingen, opdrachten |
|
A2 |
Het aangaan, wijzigen en opzeggen van overeenkomsten, verplichtingen en/of verstrekken van opdrachten ten laste en ten gunste van (posten van) de begroting van de afdeling onder voorwaarde dat a. het beschikbaar gestelde budget niet mag worden overschreden; b. als het bedrag hoger is dan € 200.000,-- excl. B.T.W. (zowel bij exploitatiebudgetten als per investering bij investeringsbudgetten) overleg moet plaatsvinden en overeenstemming moet bestaan tussen de portefeuillehouder financiën, de inhoudelijk verantwoordelijke portefeuillehouder en de concernmanager van de betreffende afdeling |
Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
|
A3 |
Alle verdagingbesluiten |
A4 |
Het verlangen van een schriftelijke machtiging (artikel 2:1 Awb) |
A5 |
Het weigeren van bijstand of vertegenwoordiging (artikel 2:2 Awb) |
A6 |
Het doorzenden en terugzenden van geschriften (artikel 2:3 Awb) |
A7 |
Het besluiten tot toepassing van afdelingen 3.4, 3.4a en 3.5 van de Awb en de procedurele afhandeling daarvan |
A8 |
Bekendmaking en mededeling (afd. 3.6 Awb) |
A9 |
Het besluiten de aanvraag niet in behandeling te nemen (artikel 4:5 Awb) |
A10 |
Het afwijzen van een nieuwe aanvraag (artikel 4:6 Awb) |
A11 |
Het kennis geven van de overschrijding van de termijn van acht weken en het noemen van een redelijke termijn (artikel 4:14 Awb) |
A12 |
Het bij beschikking vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom (artikel 4.18 Awb) |
A13 |
Het terugvorderen van onverschuldigd betaalde dwangsommen (artikel 4:20 Awb) |
Wet open overheid (Woo) |
|
A14 |
Het beslissen op verzoeken zoals bedoeld in de Woo |
Handhaven |
|
A15 |
Het doen van een eerste schriftelijke mededeling van (toekomstig) handelen, nalaten, gebruik e.d. zonder (of in afwijking van) vergunning, ontheffing, vrijstelling, melding, kennisgeving, e.d., dan wel in strijd met of in afwijking van een overeenkomst, privaatrechtelijke verplichting, afspraak e.d. |
A16 |
Het doen van een eerste schriftelijke mededeling van handelen, nalaten, gebruik e.d. in strijd met diverse wetten, verordeningen e.d. |
A17 |
Besluiten inzake het opleggen van een last onder dwangsom, een last onder bestuursdwang of een andere herstelsanctie als bedoeld in hoofdstuk 5 Awb en ook het geven van een machtiging als bedoeld in artikel 2 van de Algemene wet op het binnentreden (artikel 5.27 Awb) |
A18 |
Besluiten tot het in gebreke en aansprakelijk stellen van contractpartijen van de gemeente en het aansprakelijk stellen van derden als ook het behandelen en afhandelen van ingebreke- en/of aansprakelijkstellingen afkomstig van contractspartijen en derden |
Ondertekenen collegebesluiten |
|
A19 |
Het ondertekenen van door de afdeling voorbereide besluiten van het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester, welke van ondergeschikte aard zijn |
Verstrekken schriftelijke informatie |
|
A20 |
Het verschaffen van schriftelijke informatie van feitelijke aard aan derden voor zover het het werkterrein van de afdeling betreft |
Toezenden aan hogere overheden |
|
A21 |
Het toezenden van besluiten aan hogere overheden ter goedkeuring e.d. |
Vertegenwoordiging in procedures |
|
A22 |
Het vertegenwoordigen van de gemeente dan wel haar bestuursorganen in bestuursrechtelijke c.q. privaatrechtelijke procedures door middel van het opstellen van verweerschriften, pleitnota’s en het optreden ter zitting. |
A23 |
Het horen van degenen die zienswijzen/bedenkingen hebben ingediend |
Aanwijzen toezichthouders |
|
A24 |
Het aanwijzen van personen belast met het houden van toezicht en het uitgeven van legitimatiepassen |
Verwerkersovereenkomsten |
|
A25 |
Het aangaan van verwerkersovereenkomsten zoals bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) |
Subsidieaanvraag |
|
A26 |
Het aanvragen van subsidies bij derden. |
Mandaat Concernmanager Ruimtelijke Ontwikkeling
Nr. |
Bevoegdheden/besluiten |
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) |
|
B1 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning m.b.t. het plaatsen van voorwerpen op of aan de weg (artikel 2.10A) |
B2 |
Het opleggen van een aanlijn- en/of muilkorfgebod (artikel 2.59) |
B3 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning m.b.t. ter beschikking stellen consumentenvuurwerk tijdens de verkoopdagen (artikel 2.72) |
B4 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing m.b.t. geluidhinder (artikel 4.6) |
B5 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing m.b.t. voertuigen (artikel 5.2) |
B6 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing m.b.t. caravans e.d. (artikel 5.6) |
B7 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing m.b.t. parkeren reclamevoertuigen (artikel 5.7) |
B8 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing m.b.t. parkeren grote voertuigen(artikel 5.8) |
B9 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning en/of vrijstelling m.b.t. inzameling e.d. van geld of goederen (artikel 5.13) en het jaarlijks vaststellen van inzamelingsplannen |
B10 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning m.b.t. standplaatsen en uitstallingen (artikel 5.17) |
B11 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing m.b.t. vuur stoken (artikel 5.34) |
B12 |
Het beslissen op verzoeken om maatregelen tegen overlast van honden te nemen |
B13 |
Het beslissen op verzoeken om toestemming tot het opstijgen van heten luchtballonnen |
B14 |
Het beslissen op verzoeken om afgifte van bericht van ontvangst van een kennisgeving of melding als bedoeld in de APV |
B15 |
Het besluiten tot toepassing van (preventieve) bestuursdwang op grond van artikel 125 van de Gemeentewet i.v.m. opslaan van goederen op de weg na gedwongen ontruiming van woningen door de deurwaarder |
Wegenverkeerswet |
|
B16 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing van het verbod tot het houden van een (wieler)wedstrijd op de weg als bedoeld in artikel 10, juncto artikel 148 van de Wegenverkeerswet |
Wet op de kansspelen (WOK) |
|
B17 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning tot het houden van een loterij (artikel 3) |
B18 |
Het uitvoeren van artikel 7c van de WOK inzake kleine kansspelen, |
B19 |
Het weigeren van verzoeken om vergunning tot het exploiteren van speelautomatenhallen (artikel 30) |
B20 |
Het beslissen op verzoeken m.b.t. aanwezigheidsvergunning speelautomaten (artikel 30b) |
Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen (WKPB) |
|
B21 |
Het op grond van de Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen (WKPB) verstrekken van een bewijs van inschrijving; waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd; op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie; verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperkingen van toepassing zijn, |
Wet Basisregistraties Adressen en Gebouwen (Wet BAG) |
|
B22 |
Het toekennen en of intrekken van huisnummeraanduidingen op grond van de Wet BAG |
Leegstandswet |
|
B23 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning op grond van artikel 15 van de Leegstandswet |
B24 |
Verkeersregelaars |
Het beslissen op verzoeken om personen aan te wijzen als verkeersregelaars op grond van artikel 56 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
|
B25 |
Starterslening |
Het beslissen op verzoeken om toekenning/intrekking starterslening uit Stimuleringsfonds Startersregeling |
|
B26 |
Goed wonen regeling |
Het beslissen op verzoeken om toekenning bijdrage uit Goed Wonen regeling |
|
Bouwverordening |
|
B27 |
Het nemen van een besluit omtrent een ontheffing ingevolge de artikelen 1.11, 2.61, 3.4, 3.9, 3.20, 5.6 van het Bouwbesluit en/of indien voldaan wordt aan de hieronder genoemde voorwaarde(n) dat bij het geheel of gedeeltelijk vernieuwen of veranderen van een bouwwerk/gebouw: * in redelijkheid niet aan de nieuwbouwvoorschriften van het Bouwbesluit kan worden voldaan en: * het nieuwbouwniveau zo veel mogelijk is benaderd; * een voor het desbetreffende beoordelingsaspect in de aansturingtabel voor nieuwbouw specifiek gegeven niveau niet wordt onderschreden; * ten minste is voldaan aan het niveau voor bestaande bouw, voor zover geen specifiek niveau is gegeven, en * in de voorschriften voor bestaande bouw geen eis is opgenomen en geen specifiek niveau is gegeven, het rechtens verkregen niveau niet is onderschreden |
B28 |
Het nemen van een besluit omtrent een ontheffing ingevolge een artikel van de Bouwverordening zoals hieronder genoemd: artikelen 2.1.5 lid 3 en lid 4, 2.5.3 lid 6, 2.5.8, 2.5.9, 2.5.10 lid 4, 2.5.11 lid 3, 2.5.14, 2.5.15 lid 3, 2.5.16 lid 2, 2.5.17 lid 2, 2.5.18 lid 2, 2.5.19 lid 3, 2.5.22 lid 2, 2.5.25 lid 2, 2.5.28, 2.5.29, 2.5.30 lid 6, 2.7.3 lid 2, 2.7.4 lid 4, 2.7.5 lid 2 |
Ruimtelijke Ordening |
|
B29 |
Terinzagelegging voorbereidingsbesluit en mededeling in de Staatscourant als bedoeld in artikel 3.7. Wro |
B30 |
Terinzagelegging ontwerp-bestemmingsplan en mededeling in de Staatscourant als bedoeld in artikel 3.8, lid 1 Wro |
B31 |
Terinzagelegging vastgesteld bestemmingsplan en kennisgeving in de Staatscourant als bedoeld in artikel 3.8, lid 3 Wro |
B32 |
Ter inzage legging besluit van de minister tot vervanging besluit inzake goedkeuring door GS en kennisgeving in de Staatscourant als bedoeld in artikel 3.8 lid 6 Wro |
B33 |
Het aanhouden van een aanvraag om een vergunning ten behoeve van een wijzigings-/herzieningsmogelijkheid |
B34 |
Publiceren en ter inzage leggen van de zakelijke beschrijving van de inhoud van de overeenkomst inzake grondexploitatie (artikel 6.2.12 Bro en 6.24, lid 3 Wro) |
B35 |
Op grond van artikel 1.3.1. Bro besluiten en publicaties inzake voorbereiding van besluiten met betrekking tot ruimtelijke ontwikkeling |
Planschade |
|
B36 |
Het aangaan van een planschadevergoedingsovereenkomst ex artikel 6.4a Wro |
B37 |
Het niet-ontvankelijk verklaren van de aanvrager om een vergoeding van planschade die het verschuldigde drempelbedrag niet binnen de vastgestelde termijn heeft voldaan als bedoeld in artikel 6.4, lid 3 Wro |
B38 |
Keuze planschadebeoordelingscommissie en vragen van advies zoals beschreven in de Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming planschade. |
Omgevingsvergunning |
|
B39 |
Het beschikken op aanvragen (inclusief de afwijzing daarvan) om een enkelvoudige of meervoudige omgevingsvergunning op grond van artikel 2.1, lid 1, onder a, b, c, d, e, f, g, h en i Wabo, artikel 2.2, lid 1, onder a tot en met k Wabo, artikel 2.5 Wabo (gefaseerde aanvragen), artikel 2.6 Wabo (revisie), artikel 2.10 Wabo (weigering), artikel 2.11 Wabo (weigering), artikel 2.12, lid 1 Wabo (afwijken van bestemmingsplan, beheersverordening of exploitatieplan) en artikel 2.12, lid 2 Wabo (tijdelijke afwijking van bestemmingsplan |
B40 |
Het wijzigen en intrekken (al dan niet ambtshalve) van omgevingsvergunningen op grond van artikel 2.31, lid 1, onder c, d, e en f Wabo (wijziging), artikel 2.31, lid 2, onder a, c, d en e Wabo (wijziging), artikel 2.33, lid 1, onder e en f Wabo (intrekking) en artikel 2.33, lid 2, onder a, b, c, d en e Wabo (intrekking |
B41 |
Besluiten die dienen te worden genomen naar aanleiding van de hierboven genoemde vergunningprocedures zoals het verlengen van termijnen, het aanhouden van een besluit en het buiten behandeling laten van aanvragen op grond van artikel 3:18 Awb en Hoofdstuk 3 Wabo |
B42 |
Het geven van schriftelijke inlichtingen over omgevingsvergunningen |
B43 |
Overschrijven omgevingsvergunning op naam van een ander |
B44 |
Het beschikken om al dan niet over te gaan tot bestuursrechtelijke handhaving en de daarmee samenhangende besluiten ten aanzien van omgevingsvergunningen op grond van artikel 5.2 Wabo en Hoofdstuk 5 Algemene wet bestuursrecht (Awb) |
B45 |
Het besluiten met betrekking tot brandveiligheid op basis van de Brandweerwet en Brandveiligheidsverordening op grond van artikel 2.1, lid 1, onder d Wabo en artikel 2.13 Wabo (weigering) |
B46 |
Het aanwijzen van toezichthouders en uitgeven van legitimatiepassen, zoals bedoeld in respectievelijk artikel 5:11 Awb en artikel 5:12 Awb, voor het houden van toezicht op grond van paragraaf 5.3 Wabo |
Toestemming verkoop |
|
B47 |
Het beslissen op verzoeken tot het niet uitoefenen van het recht van eerste koop en daarmee tot toestemming tot verkoop, voor woningen in de straten met bloemennamen en fruitnamen, gelegen tussen de Randweg, Dorpsstraat en Industrieweg te Heerjansdam |
B48 |
Het beslissen op verzoeken om toestemming voor vervreemding, in eigendom of zakelijk genotsrecht, voor het scheiden van grond en de daarop gestichte opstallen, voor verhuur of voor enige andere wijze van ingebruikneming van onroerende zaken |
Huurovereenkomsten parkeerplaats grote voertuigen Houtkopersstraat |
|
B49 |
Aangaan, wijzigen en beëindigen huurovereenkomsten grote voertuigen Houtkopersstraat |
Verkoop bezit corporaties |
|
B50 |
Het op grond van artikel 27 Woningwet en artikel 22-27 Besluit Toegelaten Instellingen indienen van zienswijzen bij verkoop van bezit van een corporatie |
Mandaat concernmanager Maatschappelijke Ontwikkeling
Nr. |
Bevoegdheden/besluiten |
Onderwijs |
|
C1 |
Het beslissen op verzoeken om een bijdrage in het leerlingenvervoer als bedoeld in artikel 4 van de Wet op het primair onderwijs (WPO), artikel 4 van de Wet op de expertisecentra (WEC) en artikel 4 van de Wet op het voortgezet onderwijs (WVO) |
Subsidies |
|
C2 |
Het op grond van de Algemene subsidieverordening en de beleidsregels beslissen op aanvragen tot verlening en vaststelling van subsidies tot een bedrag van maximaal € 200.000,-- per aanvraag |
C3 |
Het beoordelen van jaarrekeningen en begrotingen van gesubsidieerde instellingen, die in de Algemene subsidieverordening en de beleidsregels zijn vermeld |
Wet op de kinderopvang (Wko) |
|
C4 |
Het uiterlijk 10 weken na aanvraag als bedoeld in art. 1.45 Wko afgeven van een beschikking aan de houder van een kindercentrum en gastouderbureau (art. 1.46) |
C5 |
Het onverwijld inschrijven van het kindercentrum, het gastouderbureau of de voorziening voor gastouderopvang in het register kinderopvang, indien na aanvraag als bedoeld in artikel 1.45 van de Wko is gebleken, dat de exploitatie redelijkerwijs zal plaatsvinden (art. 1.46) |
C6 |
Het meedelen aan de houder dat de opneming van het kindercentrum, het gastouderbureau onderscheidenlijk de voorziening voor gastouderopvang, in het register kinderopvang heeft plaatsgevonden (art. 1.46) |
C7 |
Het zorg dragen voor de aanpassing in het register kinderopvang van de door de houder van een kindercentrum of gastouderbureau bij de aanvraag, als bedoeld in artikel 1.45 Wko verstrekte wijzigingen in de gegevens (art. 1.47) |
C8 |
Het de houder schriftelijk meedelen, dat de wijziging in het register, bedoeld in artikel 1.47 heeft plaatsgevonden (art. 1.47) |
C9 |
Het toezien op de naleving van de bij of krachtens hoofdstuk 3 gestelde regels en de krachtens artikel 1.65 gegeven aanwijzingen en bevelen en de krachtens artikel 1.66 gegeven bevelen tot sluiting dan wel de uitgevaardigde verboden (art. 1.61) |
C10 |
Het geven van een schriftelijke aanwijzing aan de houder van een kindercentrum, gastouderbureau of de voorzieni8ng van gastouderopvang tot naleving van de bij of krachtens hoofdstuk 3, paragrafen 2 en 3 gegeven voorschriften (art. 1.65) |
C11 |
De houder verbieden de exploitatie van een kindercentrum of gastouderbureau voortzetten zolang hij een bevel of aanwijzing niet opvolgt en het toepassen van bestuursdwang niet mogelijk is (art. 1.66) |
C12 |
De houder verbieden een kindercentrum, gastouderbureau of voorziening voor gastouderopvang in exploitatie te nemen indien naar verwachting niet dan wel niet langer aan de bij of krachtens hoofdstuk 3, paragrafen 2 en 3 gegeven voorschriften zal voldoen (art. 1.66) |
C13 |
Het jaarlijks opstellen op een door de minister te bepalen tijdstip van een verslag van alle werkzaamheden die hij en de toezichthouders in het kader van dit hoofdstuk in het voorafgaande kalenderjaar hebben verricht (art. 1.67) |
C14 |
Het desgevraagd verstrekken binnen een door de minister te stellen termijn van alle gegevens en inlichtingen die hij voor het toezicht nodig heeft (art. 1.69) |
C15 |
Het opleggen van een bestuurlijke boete (art. 1.72) |
C16 |
Het afzien van het opleggen van een bestuurlijke boete (art. 1.73) |
C17 |
Bij het voornemen een boete op te leggen de overtreder daarvan in kennis te stellen onder de vermelding van de gronden waarop het voornemen berust en overlegging van het rapport (art. 1.80) |
C18 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Verordening kinderopvang |
Kieswet |
|
C19 |
Het beslissen op verzoeken betreffende stemmen in bureau naar keuze (art. K8) |
C20 |
Het beslissen op verzoeken betreffende stemmen bij volmacht (art. L11) |
C21 |
Het in ontvangst nemen van processen verbaal stembureaus (art. N11) |
C22 |
Het afleggen van een verklaring van ondersteuning (art. H4, lid 3) |
C23 |
Het inleveren van de kandidatenlijst op de dag van de kandidaatstelling (art. H3) |
C24 |
De benoeming van leden en plaatsvervangende leden van stembureaus (art. E4) |
C25 |
De benoeming van leden en plaatsvervangend leden van het hoofd- en het centraal stembureau (art. E5 en E11) |
Wet Basisregistratie Persoonsgegevens |
|
C26 |
Het beslissen op verzoeken om inschrijving in de Basisregistratie op grond van de artikelen 2.3, 2.4 en 2.5 |
C27 |
Het aanwijzen van ambtenaren die een verklaring onder ede/belofte mogen afnemen zoals bedoeld in artikel 2.8 |
C28 |
Het verschaffen van inlichtingen en het doen van mededeling aan andere gemeenten op grond van artikel 2.7 |
C29 |
Het doen van een verzoek bedoeld in de artikelen 2.44 t/m 2.47 en 2.49 t/m 2.52 |
C30 |
Beslissen op verzoeken om persoonsgegevens in de basisregistratie te verwerken op grond van artikel 2.55 |
C31 |
Het verlengen van de termijn als bedoeld in artikel 2.58 |
C32 |
Het weigeren van een verzoek om gegevensverstrekking op grond van artikel 3.5 |
C33 |
Het beslissen op een verzoek om gegevensverstrekking op grond van de artikelen 3.21 t/m 3.23 |
Rijbewijzen |
|
C34 |
Het beslissen op verzoeken om afgifte van rijbewijzen en de ongeldig verklaring van rijbewijzen (Wegenverkeerswet) |
Paspoorten |
|
C35 |
Het beslissen op verzoeken om afgifte van reisdocumenten op grond van de Paspoortwet |
Bewijzen ingezetenschap, nationaliteit e.d. |
|
C36 |
Het beslissen op verzoeken om afgifte van bewijzen en verklaringen omtrent ingezetenschap, nationaliteit en in leven zijn e.d., welke aan de hand van het bevolkingsregister worden afgegeven |
Legaliseren handtekeningen |
|
C37 |
Het legaliseren van handtekeningen |
Naturalisatie |
|
C38 |
De advisering inzake naturalisatieverzoeken |
Verklaring omtrent gedrag |
|
C39 |
Het beslissen op verzoeken om afgifte van verklaringen omtrent het gedrag als bedoeld in artikel 19 van de Wet op de Justitiële Documentatie (inclusief aanvragen van gegevens op grond van de artikelen 6 en 14 van het Besluit inlichtingen justitiële documentatie) in die gevallen, dat betrokkene niet voorkomt in de politie- en strafregisters |
Invalidenparkeerkaarten |
|
C40 |
Het beslissen op verzoeken om een gehandicaptenparkeerkaart als bedoeld in de Landelijke Regeling Gehandicaptenparkeerkaart en op verzoeken om een gehandicaptenparkeerplaats als bedoeld in artikel 20, lid 1 onder d, van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het gemeentelijk beleid Gehandicaptenparkeerplaats |
Huwelijkslocaties |
|
C41 |
Het beslissen op aanvragen tot aanwijzing van huwelijkslocaties in de gemeente |
Openings- en sluitingstijden gemeentehuis |
|
C42 |
Besluit tot vaststellen van openings- en sluitingstijden van gemeentehuis |
Parkeervergunningen |
|
C43 |
Het uitoefenen van alle bevoegdheden voortvloeiende uit de artikelen 3 en 6 van de Parkeerverordening Zwijndrecht |
Mandaat concernmanager Realisatie
Nr. |
Bevoegdheden/besluiten |
Riolering |
|
D1 |
Het beslissen op verzoeken om toestemming voor een rioolaansluiting |
Verkeersbesluit parkeerverbod |
|
D2 |
Het nemen van een verkeersbesluit tot het instellen van een parkeerverbod bij afvalgerelateerde containers |
D3 |
Invalidenparkeerplaatsen |
Het beslissen op verzoeken om een gehandicaptenparkeerplaats als bedoeld in artikel 20, lid 1 onder d, van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het gemeentelijk beleid Gehandicaptenparkeerplaats |
|
D4 |
Verkeersbesluiten artikel 18 Wegenverkeerswet |
H et nemen van verkeersbesluiten o.g.v. artikel 18, lid 1, onder d van de Wegenverkeerswet voor zover het betreft het plaatsen en verwijderen van laadpalen en het aanwijzen en intrekken van invalidenparkeerplaatsen op kenteken |
|
Ontheffingen RVV |
|
D5 |
Het verlenen van nieuwe ontheffingen op grond van het RVV 1990 |
D6 |
Het verlengen van bestaande ontheffingen op grond van artikel 87 van het RVV 1990 |
Begraafplaatsen |
|
D7 |
Besluiten op grond van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Zwijndrecht |
Verhuur welzijnsaccommodaties |
|
D8 |
Melding van aanpassen tarieven verhuur gemeentelijke welzijnsaccommodaties aan gebruikers |
D9 |
Aangaan van huurovereenkomsten, gebruiksovereenkomsten e.d. m.b.t. gemeentelijke accommodaties |
Marktzaken |
|
D10 |
Het nemen van besluiten op grond van de Marktverordening met uitzondering van de bevoegdheid tot het vaststellen of wijzigen van een inrichtingsplan |
D11 |
Het nemen van besluiten op grond van het Sanctiebeleid markten |
Telecommunicatie/Kabels en leidingen |
|
D12 |
Het verlenen, wijzigen en intrekken van een vergunning inclusief het verlenen van voorschriften en beperkingen op grond van de Leidingenverordening, alsmede de overige bevoegdheden op grond van de Leidingenverordening, met uitzondering van het bepaalde in artikel 3 |
D13 |
De bevoegdheid tot het nemen van een instemmingbesluit als bedoeld in artikel 5.2, lid 3, van de Telecommunicatiewet, alsmede de bevoegdheden als bepaald in artikel 5 en artikel 6, leden 3 en 4 van de Wet/verordening |
Bestuursdwang fietsen/bromfietsen/scooters |
|
D14 |
De bevoegdheid krachtens artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:21 van de Awb tot het besluiten tot toepassing van bestuursdwang vanwege overtreding van het bepaalde in artikel 5:12 en 5:12A van de APV |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl