Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR680682
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR680682/1
Regeling vervallen per 23-08-2022
Aanwijzingsbesluit glasverbod in de binnenstad van Breda tijdens La Vuelta 2022
Geldend van 19-08-2022 t/m 22-08-2022
Intitulé
Aanwijzingsbesluit glasverbod in de binnenstad van Breda tijdens La Vuelta 2022Aanwijzingsbesluit glasverbod in de binnenstad van Breda tijdens La Vuelta 2022 op grond van artikel 2:27:B lid 2 en 3 van de Algemene Plaatselijke Verordening Breda 2018
De burgemeester van Breda,
Overwegende,
- -
dat La Vuelta duizenden bezoekers trekt die gelijktijdig in de binnenstad van Breda aanwezig zijn;
- -
dat in de horeca, vanuit de detailhandel en op straat op grote schaal (al dan niet alcoholhoudende) drank wordt verkocht, meegenomen en gebruikt;
- -
dat in het belang van de openbare orde, veiligheid, gezondheid en bescherming van het woon- en leefmilieu het noodzakelijk is tijdens La Vuelta een glasverbod te laten gelden;
- -
dat de gebieden en periodes zijn afgestemd op de (nabije omgeving van) plaatsen en tijden waar zich tijdens La Vuelta de meeste bezoekers zullen ophouden.
Besluit
- -
aan te wijzen als gebied waarop het verbod van artikel 2:27B van de Algemene Plaatselijke Verordening Breda 2018 geldt:
Haven, Havermarkt, Kerkplein, Kasteelplein en Valkenbergpark;
- -
dat dit verbod geldt van vrijdag 19 augustus 2022, 12:00 uur tot 22 augustus 2022, 05:00 uur;
- -
Dat dit besluit vervalt met ingang van 23 augustus 2022.
zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende gebiedskaart (zie bijlage 1), krachtens zijn bevoegdheid op grond van artikel 2:27:B van de Algemene Plaatselijke Verordening 2018.
Rechtsmiddelen
Het is voor belanghebbenden mogelijk om tegen dit besluit op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift in te dienen. Dit moet binnen zes weken na deze bekendmaking schriftelijk ingediend worden en gericht zijn aan de burgemeester van de gemeente Breda, t.a.v. Adviescommissie bezwaarschriften, Postbus 90156, 4800 RH te Breda. In het ondertekende bezwaarschrift moet het volgende zijn opgenomen:
- •
naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
- •
de datum waarop het bezwaarschrift wordt ingediend;
- •
een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt (nummer Gemeenteblad);
- •
de redenen waarom bezwaar wordt gemaakt.
Als het bezwaarschrift door iemand anders dan de belanghebbende wordt ingediend, moet een volmacht worden meegestuurd.
Het bezwaarschrift kan ook per elektronisch formulier worden verzonden. Dit formulier is te vinden op www.breda.nl. Daar is ook meer informatie over bezwaarschriften te lezen.
Ondertekening
Breda, 12 augustus 2022
De burgemeester van Breda,
P.F.G Depla
Bijlage 1: gebiedskaart
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl