Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR679363
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR679363/1
Besluit mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord - module 2
Geldend van 13-07-2022 t/m heden
Intitulé
Besluit mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord - module 2BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN PEEL EN MAAS
EN DE BURGEMEESTER VAN GEMEENTE PEEL EN MAAS
Ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
Gelet op:
- •
Afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht;
- •
De Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord;
- •
Artikelen 160 en 171 Gemeentewet;
Overwegende dat:
- •
de gemeente deelneemt aan module 2 van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord (MGR);
- •
de MGR voor de uitvoering van de taken in deze module mandaat/volmacht/machtiging nodig heeft van de deelnemende gemeenten;
BESLUITEN
-
1. Ten behoeve van de uitvoering van de taken in module 2 van de MGR mandaat te verlenen aan de in bijgaand register genoemde bestuursorganen/functionarissen, werkzaam binnen de MGR, voor de genoemde bevoegdheden;
-
2. Ten behoeve van de uitvoering van de taken in module 2 van de MGR volmacht/machtiging te verlenen aan de in bijgaand register genoemde bestuursorganen/functionarissen, werkzaam binnen de MGR, voor de genoemde (rechts)handelingen;
-
3. Dat ondermandaat en subvolmacht/-machtiging verleend mag worden, binnen de voor de MGR geldende bevoegdhedenregeling, tenzij anders aangegeven in het bij dit besluit horende register;
-
4. Dat dit besluit op 21 juni 2022 in werking treedt, onder gelijktijdige intrekking van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging regionale taken beschermd wonen, maatschappelijke opvang, bemoeizorg en preventie OGGZ 2022.
Ondertekening
Aldus besloten op 30 mei 2022,
Het college van burgemeester en wethouders van Peel en Maas,
De gemeentesecretaris,
Dhr. L. Breuker
De burgemeester,
Mevr. W.J.G. Delissen – Van Tongerlo
De burgemeester,
Mevr. W.J.G. Delissen – Van Tongerlo
Register mandaat, volmacht en machtiging MGR sociaal domein Limburg-Noord - module 2
Nr. |
Gemandateerde bevoegdheid |
Mandaat/volmacht/machtiging van |
Mandaat/volmacht/machtiging aan |
Voorwaarden |
Algemeen |
||||
ALG 1 |
Het verrichten van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
|
ALG 2 |
Het besluiten om namens de gemeente rechtsgedingen te voeren met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college |
dagelijks bestuur |
|
ALG 3 |
Het vertegenwoordigen van de gemeente in rechtsgedingen met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
ALG 4 |
Het nemen van alle conservatoire maatregelen en alle (overige) maatregelen ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
ALG 5 |
Beslissen op klachten met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur |
|
Inkoop |
||||
INK 1 |
Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college vastgestelde inkoopstrategie |
college |
dagelijks bestuur |
|
INK 2 |
Het uitvoeren van inkoopprocedures |
college |
dagelijks bestuur |
|
INK 3 |
Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen |
college |
dagelijks bestuur |
|
INK 4 |
Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen |
college |
dagelijks bestuur |
|
INK 5 |
Het beoordelen van aanmeldingen, inschrijvingen en prijsopgaven |
college |
dagelijks bestuur |
|
INK 6 |
Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst |
college |
dagelijks bestuur |
|
INK 7 |
Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen |
college |
dagelijks bestuur |
|
INK 8 |
Het besluiten tot het aangaan van, en het ondertekenen van overeenkomsten (waaronder raam- en nadere overeenkomsten) met gegunde inschrijvers |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
Monitoring |
||||
MON 1 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de in de inkoopovereenkomsten benoemde gegevens ten behoeve van de regionale monitor |
college |
dagelijks bestuur |
|
Contractmanagement |
||||
Alle onderstaande contractmanagement- bevoegdheden |
|
|||
CTM 1 |
Het registreren en archiveren van (data uit) de overeenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 2 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de informatie, rapportages en meldingen die deze op basis van de inkoopovereenkomsten dient te verstrekken |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 3 |
Het op verzoek van de aanbieder verstrekken van informatie die nodig is voor het naar behoren uitvoeren van de overeenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 4 |
Het uitvoeren van kwaliteits- en andere audits |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 5 |
Het voeren van contractmanagementgesprekken met aanbieders |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 6 |
Het maken van afspraken met aanbieders over: het oplossen van een geschil over de uitvoering van de inkoopovereenkomst de mogelijke overname van verplichtingen in geval van ontbinding van een inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 7 |
Het vorderen van nakoming door een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 8 |
Het in gebreke stellen van een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 9 |
Het opleggen van een penalty op basis van de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 10 |
Het indienen van een schadeclaim bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 11 |
Het opeisen van een boete bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 12 |
Het doen van een beroep vernietiging van (een onderdeel van) de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 13 |
Het beëindigen van een inkoopovereenkomst (opzeggen, met wederzijds goedvinden beëindigen en ontbinden) |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
Uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 14 |
Het gebruik maken van de verlengingsmogelijkheden in een inkoopovereenkomst |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
Uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 15 |
Het besluiten tot, en ondertekenen van een wijziging van een inkoopovereenkomst in de gevallen die in de inkoopovereenkomst zijn benoemd |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
CTM 16 |
Het verlenen van toestemming aan aanbieders voor: het doen van openbare mededelingen en uitgeven van persberichten met betrekking tot de inkoopovereenkomsten het gebruiken van de gemeenten of de MGR als referentie het overdragen van de uit de inkoopovereenkomsten voortvloeiende rechten en verplichtingen het inzetten van derden bij de uitvoering van (een deel van) de inkoopovereenkomst |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
CTM 17 |
Een aanbieder verzoeken om een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
CTM 18 |
Het - in geval van transformatie of vereenvoudiging van producten en diensten - verlangen van een aanbieder dat hij zijn producten of diensten omzet naar de ontwikkelde alternatieve producten of diensten |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
CTM 19 |
Het maken van tussentijdse aanvullende (inhoudelijke en financiële) afspraken met een gecontracteerde aanbieder |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
|
CTM 20 |
Het in het kader van de Jeugdwet en de Wmo uitvoeren van: materiële controles detailcontroles |
college |
dagelijks bestuur |
|
CTM 21 |
Het maken van afspraken met gecontracteerde aanbieders in het kader van de verlenging van hun inkoopovereenkomst. |
college/ burgemeester |
dagelijks bestuur/ voorzitter |
De bevoegdheid wordt uitgeoefend binnen het budget dat hiervoor in de regionale raming is opgenomen (budget voor de gecontracteerde diensten plus budget ‘onvoorzien’) |
CTM 22 |
Het vaststellen van de door de aanbieders in een jaar geleverde productie en het op basis daarvan vaststellen of de aanbieders nog iets te vorderen of te ontvangen hebben van de deelnemers |
college |
dagelijks bestuur |
|
Financiën |
||||
FIN 1 |
Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan gecontracteerde aanbieders BW, MO en B&P conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
|
FIN 2 |
Het terugvorderen van bedragen van aanbieders conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
|
FIN 3 |
Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan de regiogemeenten ten behoeve van gemeentelijke betalingen van kosten die in de regionale raming BW, MO en B&P zijn vermeld |
college |
dagelijks bestuur |
|
FIN 5 |
Het opstellen en tussentijds aanpassen van de regionale raming BW, MO en B&P |
college |
dagelijks bestuur |
|
FIN 6 |
Een onafhankelijk onderzoek opstarten indien een gemeente in enig jaar substantieel meer BW indicaties heeft afgegeven (die ten laste komen van het Regionaal budget BW, MO en B&P) dan op grond van de inschatting als bedoeld in de regionale raming BW, MO en B&P of door maatschappelijke ontwikkelingen had mogen worden verwacht |
college |
dagelijks bestuur |
Deze bevoegdheid is uitgesloten van de mogelijkheid tot het verlenen van een subvolmacht |
FIN 7 |
Indien het onderzoek uit FIN 6 daartoe aanleiding geeft, aan de betrokken gemeente een financiële correctiemaatregel opleggen |
college |
dagelijks bestuur |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl