Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR679081
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR679081/1
Mandaat- en (vol)machtregeling modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord
Geldend van 06-07-2022 t/m heden
Intitulé
Mandaat- en (vol)machtregeling modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-NoordHet dagelijks bestuur, de voorzitter en de secretaris van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord;
ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 3:60, 3:61 en 3:62 van het Burgerlijk Wetboek;
besluiten:
- I.
alle eerder door hen aan hun medewerkers verleende (onder)mandaten, (sub)volmachten en (sub)machtigingen in te trekken;
- II.
de uitoefening van de aan hen geattribueerde bevoegdheden middels mandaat, volmacht of machtiging op te dragen aan hun medewerkers, conform het bij dit besluit behorende bevoegdhedenregister;
- III.
de uitoefening van de bevoegdheden die derden aan hen hebben opgedragen, middels ondermandaat, sub-volmacht of sub-machtiging op te dragen aan hun medewerkers, conform het bij dit besluit behorende bevoegdhedenregister;
- IV.
vast te stellen de:
MANDAAT- EN (VOL)MACHTREGELING MODULAIRE GEMEENSCHAPPELIJKE REGELING SOCIAAL DOMEIN LIMBURG-NOORD
Algemene bepalingen
Artikel 1: begripsbepalingen
-
a. mandaat: mandaat, volmacht of machtiging;
-
b. ondermandaat: ondermandaat, sub-volmacht of sub-machtiging
-
c. gemandateerde: (onder)gemandateerde, ge(sub)volmachtigde of ge(sub)machtigde medewerker;
-
d. mandaatgever: de verlener van een(onder)mandaat, (sub)volmacht of (sub)machtiging;
-
e. Mgr: Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord;
-
f. Mgr-bevoegdheden: aan de bestuursorganen van de Mgr geattribueerde bevoegdheden;
-
g. externe bevoegdheden: door derden aan de Mgr opgedragen bevoegdheden.
Artikel 2: Bevoegdhedenregister
-
1. Verleende mandaten en ondermandaten voor Mgr-bevoegdheden worden geregistreerd in het bij deze regeling behorende bevoegdhedenregister.
-
2. Ontvangen mandaten en verleende ondermandaten voor externe bevoegdheden worden geregistreerd in het bij deze regeling behorende bevoegdhedenregister.
Artikel 3: vervanging en ondermandaat
-
1. Alle aan medewerkers (onder)gemandateerde bevoegdheden mogen (tevens) worden uitgeoefend door de directeur en door de secretaris.
-
2. Bij ontstentenis van de secretaris oefent de voorzitter het (onder)mandaat uit.
-
3. Een gemandateerde kan een aan hem (onder)gemandateerde bevoegdheid schriftelijk ondermandateren aan een onder hem ressorterende medewerker, tenzij de mandaatgever dit expliciet heeft verboden.
Artikel 4: uitzonderingen
-
1. Onverminderd de verlening van mandaat blijft een beslissing voorbehouden aan de mandaatgever indien:
- a.
de te nemen beslissing een afwijking van het tot dan toe gevoerde beleid inhoudt of noopt tot het vaststellen van een nieuwe beleidslijn;
- b.
het te nemen besluit uitgaven met zich meebrengt die niet passen binnen de begroting of de daarvoor ter beschikking gestelde kredieten;
- c.
de mandaatgever hiertoe de wens te kennen heeft gegeven.
- a.
-
2. De gemandateerde pleegt ruggespraak met de directeur over de uitoefening van het mandaat indien de te nemen beslissing aanzienlijke financiële, juridische, organisatorische, politiek-bestuurlijke en/of publicitaire consequenties kan hebben. De directeur kan beslissen om de te nemen beslissing zelf te nemen of om deze aan de secretaris of de mandaatgever voor te leggen.
Artikel 5: ondertekening
-
1. Stukken die krachtens (onder)mandaat tot stand zijn gekomen worden als volgt ondertekend:
Namens [bevoegde bestuursorga(a)n(en)],
handtekening
naam gemandateerde
functie gemandateerde
-
2. Stukken die krachtens ondertekeningsmandaat worden ondertekend, worden als volgt ondertekend:
Overeenkomstig het besluit van [bevoegde bestuursorga(a)n(en)] d.d. ...,
handtekening
naam gemandateerde
functie gemandateerde
Artikel 6: slotbepalingen
-
1. De Mandaat- en (vol)machtregeling Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord d.d. 23 maart 2021 wordt ingetrokken.
-
2. Deze regeling kan worden aangehaald als: ‘Bevoegdhedenregeling MGR’.
-
V. Dit besluit treedt in werking op de dag na de bekendmaking ervan.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door het dagelijks bestuur van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord op 30 juni 2022,
de secretaris,
J. van Putten
de voorzitter
M. Leenders
Aldus vastgesteld door de voorzitter van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord op 30 juni 2022,
de voorzitter
M. Leenders
Aldus vastgesteld door de secretaris van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord op 30 juni 2022,
de secretaris,
John van Putten
1. MGR-BEVOEGDHEDEN
Nr |
Omschrijving bevoegdheid |
Mandaat van |
Mandaat aan |
Ondermandaat |
Voorwaarden |
Personeel en organisatie |
|||||
P&O 1 |
Het uitoefenen van alle bevoegdheden op grond van de Cao SGO, en de op basis daarvan vastgestelde regelingen met uitzondering van:
|
DB |
|
|
|
P&O 2 |
De uitvoering van de Arbowet, het vervullen van de werkgeverstaken. |
DB |
directeur |
|
|
Algemeen juridische zaken |
|||||
AJZ 1 |
Doorzenden van stukken die verkeerd zijn geadresseerd of tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is (2:3 en 6:15 Awb) |
AB/DB/Vz |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
AJZ 2 |
Besluiten op een informatieverzoek op grond van de Wob of een andere openbaarheidsregeling en verdagen van de beslistermijn op het informatieverzoek (6 Wob) |
AB/DB/Vz |
directeur |
|
|
AJZ 3 |
Het besluiten om namens de MGR rechtsgedingen te voeren met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
DB |
directeur |
|
|
AJZ 4 |
Het vertegenwoordigen van de MGR in rechtsgedingen met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
DB/Vz |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren en in overleg met de directeur |
AJZ 5 |
Het nemen van alle conservatoire maatregelen en alle (overige) maatregelen ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
DB/Vz |
directeur |
|
|
AJZ 6 |
Beslissen op klachten met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
DB/Vz |
directeur |
|
klachten over ondergeschikte medewerkers |
AVG |
|||||
AVG 1 |
Het aanwijzen van een functionaris gegevensbescherming en een privacy officer |
DB |
directeur |
|
|
AVG 2 |
Het registreren van datalekken in het register van datalekken |
DB |
privacy officer |
|
|
AVG 3 |
Het melden van een datalek bij de Autoriteit Persoonsgegevens |
DB |
privacy officer |
|
|
AVG 4 |
Het melden van een datalek aan de betrokkenen |
DB |
privacy officer |
|
|
AVG 5 |
Het besluiten welke maatregelen er bij een datalek worden getroffen om verder verlies van of schade aan persoonsgegevens te beperken |
DB |
directeur |
|
|
AVG 6 |
Het registreren van verwerkingen in het register van verwerkingen |
DB |
privacy officer |
|
|
AVG 7 |
Het uitoefenen van alle overige bevoegdheden op grond van de AVG en de krachtens die wet vastgestelde regelingen. |
DB |
directeur |
|
|
Privaatrecht |
|||||
PRIV 1 |
Besluiten tot het aangaan, verlengen, wijzigen, opzeggen en beëindigen van overeenkomsten en het ondertekenen van deze overeenkomsten (33b lid 1 sub e en 33d Wgr) |
DB/Vz |
directeur |
|
Gemandateerde mag financiële verplichtingen aangaan t/m € 100.000 (bij duurovereenkomsten: /m € 100.000 per periode van 12 maanden) |
PRIV 2 |
Het doen van een beroep op vernietiging van (een onderdeel van) een overeenkomst |
DB/Vz |
directeur |
|
|
PRIV 3 |
Het vorderen van nakoming van een overeenkomst en het in gebreke stellen van een contractpartij |
DB/Vz |
directeur |
|
|
PRIV 4 |
Het goed- of afkeuren c.q. al dan niet accepteren van een geleverde dienst of product |
DB/Vz |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
PRIV 5 |
Het indienen van schadeclaims |
DB/Vz |
directeur |
|
|
PRIV 6 |
Het verlenen van toestemming aan contractpartijen voor:
|
DB |
directeur |
|
|
PRIV 7 |
Een aanbieder verzoeken om een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen |
DB |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
PRIV 8 |
Openen, wijzigen en sluiten van ten name van de MGR staande bankrekeningen (33b lid 1 sub e en 33d Wgr) |
DB/Vz |
directeur |
|
|
PRIV 9 |
Beslissen over financiële handelingen, waaronder:
|
DB |
directeur |
|
bij bedragen > € 50.000 met positief advies financieel adviseur |
Overig |
|||||
OV 1 |
Voeren van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van het algemeen bestuur (33b lid 1 sub b Wgr) |
DB |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
OV 2 |
Besluiten tot het indienen van aanvragen en het ondertekenen van deze aanvragen (33b lid 1 sub a en 33d Wgr) |
DB/Vz |
directeur |
|
|
OV 3 |
Beslissingen nemen en handelingen verrichten in het kader van archiefbeheer |
DB |
directeur |
|
|
OV 4 |
Alle feitelijke handelingen verrichten ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden |
DB/Vz |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
2. EXTERNE BEVOEGDHEDEN
- 2A.
NOORD-LIMBURG - ALGEMENE MANDATEN TEN BEHOEVE VAN DE UITVOERING VAN DE TAKEN IN MODULE 1 VAN DE MODULAIRE GEMEENSCHAPPELIJKE REGELING SOCIAAL DOMEIN
Bevoegdheden, aan de MGR opgedragen door de gemeenten in de regio Noord-Limburg (Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas, Venlo, Venray, Peel en Maas)
Nr |
Gemandateerde bevoegdheid |
Mandaat van |
Mandaat aan |
Ondermandaat |
Voorwaarden |
Algemeen |
|||||
ALG 1 |
Het verrichten van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
alle medewerkers |
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
ALG 2 |
Het besluiten om namens de gemeente rechtsgedingen te voeren met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
ALG 3 |
Het vertegenwoordigen van de gemeente in rechtsgedingen met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks estuur/voorzitter |
alle medewerkers |
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren en in overleg met de directeur |
ALG 4 |
Het nemen van alle conservatoire maatregelen en alle (overige) maatregelen ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
directeur |
|
ALG 5 |
Beslissen op klachten met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
Inkoop |
|||||
INK 1 |
Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college vastgestelde inkoopstrategie |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 2 |
Het uitvoeren van inkoopprocedures |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 3 |
Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 4 |
Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 5 |
Het beoordelen van aanmeldingen, inschrijvingen en prijsopgaven |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 6 |
Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers contractmanagers |
|
INK 7 |
Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
INK 8 |
Het besluiten tot het aangaan van, en het ondertekenen van overeenkomsten (waaronder raam- en nadere overeenkomsten) met gegunde inschrijvers |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
directeur |
|
Monitoring |
|||||
MON 1 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de in de inkoopovereenkomsten benoemde gegevens ten behoeve van de regionale monitor |
college |
dagelijks bestuur |
data-analisten |
|
Contractmanagement |
|||||
|
Alle onderstaande contractmanagement- bevoegdheden |
|
|
|
|
CTM 1 |
Het registreren en archiveren van (data uit) de overeenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
contractbeheerders |
|
CTM 2 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de informatie, rapportages en meldingen die deze op basis van de inkoopovereenkomsten dient te verstrekken |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 3 |
Het op verzoek van de aanbieder verstrekken van informatie die nodig is voor het naar behoren uitvoeren van de overeenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 4 |
Het uitvoeren van kwaliteits- en andere audits |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 5 |
Het voeren van contractmanagementgesprekken met aanbieders |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 6 |
Het maken van afspraken met aanbieders over:
|
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 7 |
Het vorderen van nakoming door een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 8 |
Het in gebreke stellen van een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 9 |
Het opleggen van een penalty op basis van de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers contractbeheerders |
|
CTM 10 |
Het indienen van een schadeclaim bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 11 |
Het opeisen van een boete bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 12 |
Het doen van een beroep vernietiging van (een onderdeel van) de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 13 |
Het beëindigen van een inkoopovereenkomst (opzeggen, met wederzijds goedvinden beëindigen en ontbinden) |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
Uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 14 |
Het gebruik maken van de verlengingsmogelijkheden in een inkoopovereenkomst |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
Uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 15 |
Het besluiten tot, en ondertekenen van een wijziging van een inkoopovereenkomst in de gevallen die in de inkoopovereenkomst zijn benoemd |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers inkopers |
|
CTM 16 |
Het verlenen van toestemming aan aanbieders voor:
|
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 17 |
Een aanbieder verzoeken om een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 18 |
Het - in geval van transformatie of vereenvoudiging van producten en diensten - verlangen van een aanbieder dat hij zijn producten of diensten omzet naar de ontwikkelde alternatieve producten of diensten |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 19 |
Het maken van tussentijdse aanvullende (inhoudelijke en financiële) afspraken met een gecontracteerde aanbieder |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
De afspraken passen binnen de doelstellingen die met de inkoopovereenkomst worden nagestreefd |
CTM 20 |
Het in het kader van de Jeugdwet en de Wmo uitvoeren van:
|
college |
dagelijks bestuur |
|
|
CTM 21 |
Het maken van afspraken met gecontracteerde aanbieders in het kader van de verlenging van hun inkoopovereenkomst. |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
- 2B.
NOORD- EN MIDDEN-LIMBURG - ALGEMENE ONDERMANDATEN TEN BEHOEVE VAN DE UITVOERING MANDATEN TEN BEHOEVE VAN DE UITVOERING VAN DE TAKEN IN MODULE 2 VAN DE MODULAIRE GEMEENSCHAPPELIJKE REGELING SOCIAAL DOMEIN.
Bevoegdheden, aan de MGR opgedragen door de gemeenten de gemeenten in de regio’s Noord- en Midden-Limburg (Beesel, Bergen, Echt-Susteren, Gennep, Horst aan de Maas, Leudal, Maasgouw, Nederweert, Peel en Maas, Roerdalen, Roermond, Venlo, Venray en Weert)1
Nr |
Gemandateerde bevoegdheid |
Ondermandaat van |
Ondermandaat aan |
Verder ondermandaataan |
Voorwaarden |
Algemeen |
|||||
ALG 1 |
Het verrichten van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
alle medewerkers |
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
ALG 2 |
Het besluiten om namens de gemeente rechtsgedingen te voeren met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
ALG 3 |
Het vertegenwoordigen van de gemeente in rechtsgedingen met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
alle medewerkers |
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren en in overleg met de directeur |
ALG 4 |
Het nemen van alle conservatoire maatregelen en alle (overige) maatregelen ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
directeur |
|
ALG 5 |
Beslissen op klachten met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
Inkoop |
|||||
INK 1 |
Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college vastgestelde inkoopstrategie |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 2 |
Het uitvoeren van inkoopprocedures |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 3 |
Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 4 |
Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 5 |
Het beoordelen van aanmeldingen, inschrijvingen en prijsopgaven |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers |
|
INK 6 |
Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst |
college |
dagelijks bestuur |
inkopers contractmanagers |
|
INK 7 |
Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
INK 8 |
Het besluiten tot het aangaan van, en het ondertekenen van overeenkomsten (waaronder raam- en nadere overeenkomsten) met gegunde inschrijvers |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
directeur |
|
Monitoring |
|||||
MON 1 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de in de inkoopovereenkomsten benoemde gegevens ten behoeve van de regionale monitor |
college |
dagelijks bestuur |
data-analisten |
|
Contractmanagement |
|||||
|
Alle onderstaande contractmanagement- bevoegdheden |
|
|
|
|
CTM 1 |
Het registreren en archiveren van (data uit) de overeenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
contractbeheerders |
|
CTM 2 |
Het ontvangen van/opvragen bij aanbieders van de informatie, rapportages en meldingen die deze op basis van de inkoopovereenkomsten dient te verstrekken |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 3 |
Het op verzoek van de aanbieder verstrekken van informatie die nodig is voor het naar behoren uitvoeren van de overeenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 4 |
Het uitvoeren van kwaliteits- en andere audits |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 5 |
Het voeren van contractmanagementgesprekken met aanbieders |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 6 |
Het maken van afspraken met aanbieders over:
|
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 7 |
Het vorderen van nakoming door een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 8 |
Het in gebreke stellen van een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 9 |
Het opleggen van een penalty op basis van de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers contractbeheerders |
|
CTM 10 |
Het indienen van een schadeclaim bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 11 |
Het opeisen van een boete bij een aanbieder |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 12 |
Het doen van een beroep vernietiging van (een onderdeel van) de inkoopovereenkomst |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
CTM 13 |
Het beëindigen van een inkoopovereenkomst (opzeggen, met wederzijds goedvinden beëindigen en ontbinden) |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 14 |
Het gebruik maken van de verlengingsmogelijkheden in een inkoopovereenkomst |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
uitoefening van de bevoegdheid vindt plaats nadat de colleges hierover zijn geïnformeerd |
CTM 15 |
Het besluiten tot, en ondertekenen van een wijziging van een inkoopovereenkomst in de gevallen die in de inkoopovereenkomst zijn benoemd |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers inkopers |
|
CTM 16 |
Het verlenen van toestemming aan aanbieders voor:
|
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 17 |
Een aanbieder verzoeken om een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 18 |
Het - in geval van transformatie of vereenvoudiging van producten en diensten - verlangen van een aanbieder dat hij zijn producten of diensten omzet naar de ontwikkelde alternatieve producten of diensten |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 19 |
Het maken van tussentijdse aanvullende (inhoudelijke en financiële) afspraken met een gecontracteerde aanbieder |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
|
CTM 20 |
Het in het kader van de Jeugdwet en de Wmo uitvoeren van:
|
college |
dagelijks bestuur |
|
|
CTM 21 |
Het maken van afspraken met gecontracteerde aanbieders in het kader van de verlenging van hun inkoopovereenkomst. |
college/burgemeester |
dagelijks bestuur/voorzitter |
contractmanagers |
De bevoegdheid wordt uitgeoefend binnen het budget dat hiervoor in de regionale raming is opgenomen (budget voor de gecontracteerde diensten plus budget ‘onvoorzien’) |
CTM 22 |
Het vaststellen van de door de aanbieders in een jaar geleverde productie en het op basis daarvan vaststellen of de aanbieders nog iets te vorderen of te ontvangen hebben van de deelnemers |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
Financiën |
|||||
FIN 1 |
Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan gecontracteerde aanbieders BW, MO en B&P conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
FIN 2 |
Het terugvorderen van bedragen van aanbieders conform de afspraken in de inkoopovereenkomsten |
college |
dagelijks bestuur |
contractmanagers |
|
FIN 3 |
Het ontvangen van facturen/declaraties van, en het verrichten van betalingen aan de regiogemeenten ten behoeve van gemeentelijke betalingen van kosten die in de regionale raming BW, MO en B&P zijn vermeld |
college |
dagelijks bestuur |
directeur |
|
FIN 5 |
Het opstellen en tussentijds aanpassen van de regionale raming BW, MO en B&P |
college |
dagelijks bestuur |
|
|
FIN 6 |
Een onafhankelijk onderzoek opstarten indien een gemeente in enig jaar substantieel meer BW indicaties heeft afgegeven (die ten laste komen van het Regionaal budget BW, MO en B&P) dan op grond van de inschatting als bedoeld in de regionale raming BW, MO en B&P of door maatschappelijke ontwikkelingen had mogen worden verwacht |
college |
dagelijks bestuur |
(uitgesloten) |
Deze bevoegdheid is uitgesloten van de mogelijkheid tot het verlenen van een subvolmacht |
FIN 7 |
Indien het onderzoek uit FIN 6 daartoe aanleiding geeft, aan de betrokken gemeente een financiële correctiemaatregel opleggen |
college |
dagelijks bestuur |
(uitgesloten) |
|
- 2C.
MIDDEN-LIMBURG - INCIDENTELE ONDERMANDATEN (INKOOPPROCEDURE GESPECIALISEERDE JEUGDHULP ‘BEHANDELING MET VERBLIJF’ EN ‘INTEGRALE CRISISHULP JEUGD NML)
Bevoegdheden, aan de MGR opgedragen door de gemeenten Echt-Susteren, Leudal, Maasgouw, Nederweert, Roerdalen, Roermond en Weert
Nr |
Gemandateerde bevoegdheid |
Mandaat van |
Mandaat aan |
Ondermandaat |
Verder ondermandaat |
Voorwaarden |
Inkoop |
||||||
|
Alle onderstaande bevoegdheden |
|
|
|
|
De bevoegdheden betreffen de inkoopprocedures 2022 gespecialiseerde jeugdhulp 'Behandeling met Verblijf' en 'Crisisinterventieteam' regio Noord- en Midden-Limburg |
ML 1 |
Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde 'Strategiedocument inkoop jeugdzorg segmenten Noord-Limburg' (voor zover van toepassing op het segment Behandeling met Verblijf) , de (voorlopige) resultaten van het kostprijsonderzoek van HHM voor het segment Behandeling met Verblijf en het Koersdocument |
college |
secretaris |
inkopers |
|
|
ML 2 |
Het uitvoeren van de inkoopprocedures |
college |
secretaris |
inkopers |
|
|
ML 3 |
Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen |
college |
secretaris |
inkopers |
|
|
ML 4 |
Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen |
college |
secretaris |
inkopers |
|
|
ML 5 |
Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst, binnen de kaders van het 'Strategiedocument inkoop jeugdzorg segmenten Noord-Limburg' (voor zover van toepassing op het segment Behandeling met Verblijf), de resultaten van het kostprijsonderzoek van HHM voor het segment Behandeling met Verblijf en het Koersdocument |
college |
secretaris |
inkopers contractmanagers |
|
|
ML 6 |
Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen |
college |
secretaris |
directeur |
|
|
ML 7 |
Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten met gegunde inschrijvers in het kader van de inkoopprocedures |
college/burgemeester |
secretaris |
directeur |
|
|
ML 8 |
besluiten tot het voeren van verweer in rechtsgedingen in het kader van de inkoopprocedures |
college |
secretaris |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren en in overleg met de directeur |
ML 9 |
het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders in rechtsgedingen als bedoeld onder 9. (procesvertegenwoordiging) |
college |
secretaris |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren en in overleg met de directeur |
ML 10 |
het uitvoeren van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding op en uitvoering van de in dit registerdeel opgenomen bevoegdheden |
college/burgemeester |
secretaris |
alle medewerkers |
|
met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl