Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678864
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678864/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Subsidieregeling aanpak (tegengaan) van mensenhandel Den Haag 2022 -2023
Geldend van 01-07-2022 t/m 31-12-2023
Intitulé
Subsidieregeling aanpak (tegengaan) van mensenhandel Den Haag 2022 -2023Toelichting
Subsidieregeling aanpak (tegengaan) van mensenhandel 2022 - 2023 is een actualisatie van de Subsidieregeling aanpak (tegengaan) van mensenhandel Den Haag 2021 (RIS309947). In deze regeling is een tweede tranche subsidie geregeld voor de categorie C en D voor het jaar 2022, omdat er extra middelen beschikbaar zijn gesteld voor de aanpak van mensenhandel.
Deze regeling biedt maatschappelijke organisaties de mogelijkheid subsidie aan te vragen voor het ontwikkelen en uitvoeren van activiteiten ten behoeve van slachtoffers mensenhandel. De doelstellingen van deze subsidieregeling sluiten aan bij het Actieprogramma mensenhandel 2020-2023 (RIS305595).
Besluitvorming
Het college van burgemeester en wethouders van Den Haag;
gelet op:
- -
artikel 5 van de Algemene subsidieverordening Den Haag 2020;
besluit:
- -
vast te stellen de navolgende Subsidieregeling aanpak (tegengaan) van mensenhandel Den Haag 2021:
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 1:1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
24-uurshuisvesting: |
voorziening voor huisvesting van een dak- en thuisloos slachtoffer van mensenhandel die daartoe 24 uur per dag toegang heeft, met als doel dat het slachtoffer mensenhandel doorstroomt naar eigen huisvesting of een andere passende woonvorm; |
|
actieprogramma mensenhandel: |
beleidsdocument, vastgesteld door de gemeenteraad van Den Haag met als titel “Naar een stad zonder uitbuiting” waarin de hoofdlijnen van de gemeentelijke aanpak van mensenhandel voor de periode 2020-2023 zijn vastgelegd (RIS305595); |
|
arbeidsuitbuiting: |
een vorm van mensenhandel waarbij sprake is van gedwongen arbeid of gedwongen dienstverlening; |
|
ASV 2020: |
Algemene subsidieverordening Den Haag 2020; |
|
Awb: |
Algemene wet bestuursrecht; |
|
college: |
het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Den Haag; |
|
criminele uitbuiting: |
een vorm van mensenhandel waarbij iemand wordt gedwongen om strafbare feiten te plegen of daaraan deel te nemen; |
|
cultural mediator: |
een persoon die tijdens het contact en de ondersteuning van een cliënt zo veel mogelijk taal en culturele drempels tracht weg te nemen; |
|
dagopvang: |
voorziening die voorziet in een verblijfsplek voor dak- en thuisloze slachtoffers van mensenhandel gedurende de dag; |
|
ketenaanpak: |
samenhangend hulp- en ondersteuningsaanbod voor slachtoffers mensenhandel; |
|
ketenpartners: |
professionals uit de zorg- én veiligheidsketen die gezamenlijk kennis delen over de aanpak mensenhandel; |
|
maatjesproject: |
een project waarbij contact wordt gelegd tussen een sociaal- of juridisch maatje en een slachtoffer mensenhandel, met als doel het weerbaar maken van een slachtoffer mensenhandel en het vergroten van diens netwerk of het begeleiden bij diens juridische verblijfsprocedure; |
|
mensenhandel: |
het werven, vervoeren, overbrengen, opnemen of huisvesten van een persoon, met gebruik van dwang en met het doel die persoon uit te buiten; |
|
noodopvang: |
voorziening waarbij kortdurende opvang van maximaal 5 dagen achtereenvolgend wordt geboden aan dak- en thuisloze slachtoffers mensenhandel met als doel dat deze doorstromen naar de 24-uurshuisvesting of een andere passende woonvorm; |
|
seksuele uitbuiting: |
een vorm van mensenhandel waarbij iemand wordt gedwongen om seksuele handelingen uit te voeren; |
|
slachtoffer mensenhandel: |
vermoedelijk, daadwerkelijk of potentieel slachtoffer van mensenhandel. Dit kan een slachtoffer zijn van seksuele-, arbeids- of criminele uitbuiting; |
|
risicogroepen mensenhandel: |
groepen die extra kwetsbaar zijn voor seksuele-, arbeids- of criminele uitbuiting, zoals minderjarigen, jongeren, mensen met een licht verstandelijke beperking, arbeidsmigranten en sekswerkers; |
|
tweede tranche: |
extra subsidie voor de categorie C en D voor het jaar 2022. |
Artikel 1:2 Toepassingsbereik
Deze subsidieregeling is van toepassing op de verstrekking van subsidies door het college voor de in artikel 1:4 bedoelde activiteiten.
Artikel 1:3 Doel van de subsidie
- 1.
Het doel van de subsidieregeling is:
a. het bereiken en in beeld krijgen van alle slachtoffers mensenhandel in de regio Haaglanden;
b. het bevorderen van adequate zorg en opvang in de regio Haaglanden voor slachtoffers mensenhandel;
c. het bevorderen van een samenhangend hulp- en ondersteuningsaanbod in de regio Haaglanden voor slachtoffers mensenhandel;
d. het voorkomen van mensenhandel in de regio Haaglanden.
- 2.
Het achterliggende maatschappelijke doel van de subsidieregeling is het voorkomen van (inter)nationale mensenhandel en het ondersteunen van slachtoffers van mensenhandel.
Artikel 1:4Activiteiten
- 1.
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt voor de volgende activiteiten:
a. ketenaanpak (categorie A), waarbij een samenhangend hulp- en ondersteuningsaanbod geboden wordt dat in ieder geval de volgende activiteiten omvat:
1°. het geven van trainingen en voorlichting aan risicogroepen en professionals mensenhandel om bewustwording te vergroten en om mensenhandel tijdig te leren herkennen;
2°. maatschappelijk werk, waarbij een persoonlijk ontwikkelplan wordt opgesteld én (groeps)activiteiten worden aangeboden, ten behoeve van het vergroten van de zelfredzaamheid en zelfsturing van slachtoffers mensenhandel;
3°. zorgcoördinatie mensenhandel, gericht op de begeleiding van slachtoffers mensenhandel naar het juiste hulp- en ondersteuningstraject; en
4°. deelname aan lokale, regionale en landelijke overleggen over mensenhandel.
b. dagopvang-, noodopvang-, en 24-uurhuisvesting van dak- en thuisloze slachtoffers van mensenhandel (categorie B), waarbij het volgende geboden wordt:
1°. voeding of mogelijkheid om zelf maaltijden te bereiden en te nuttigen;
2°. gelegenheid om te douchen;
3°. gelegenheid om kleding te wassen;
4°. internetverbinding en faciliteiten voor online toegang; en
5°. basisbegeleiding en groepsgerichte aansturing met als doelstelling dat slachtoffers van mensenhandel zelfstandig kunnen werken aan hun persoonlijke doelen en kunnen doorstromen naar eigen huisvesting, 24-uurshuisvesting of een andere passende woonvorm.
c. voorkomen van arbeidsuitbuiting (categorie C), zoals beschreven in ambitie 2 van het actieprogramma mensenhandel Den Haag 2020-2023 en dat in ieder geval de volgende activiteiten omvat:
1°. online of offline voorlichtingen, signaleringstrainingen en workshops aan arbeidsmigranten, risicogroepen van arbeidsuitbuiting en professionals die werken met risicogroepen van arbeidsuitbuiting of daarmee te maken kunnen krijgen;
2°. informeren van arbeidsmigranten over hun rechten en over de risico's van uitbuiting en mogelijkheden voor ondersteuning;
3°. (online) veldwerk door cultural mediators van verschillende taalgroepen; en
4°. het jaarlijks formuleren van aanbevelingen ter verbetering van de positie van risicogroepen en slachtoffers arbeidsuitbuiting.
d. maatjesprojecten (categorie D) waarbij voor ieder slachtoffer mensenhandel een sociaal maatje en een juridisch maatje ingezet worden.
Artikel 1:5Doelgroep
Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan rechtspersonen zonder winstoogmerk.
Artikel 1:6Kosten die voor subsidie in aanmerking komen
- 1.
De subsidie heeft uitsluitend betrekking op de redelijkerwijs gemaakte kosten die resteren na aftrek van bijdragen van derden en die naar het oordeel van het college direct zijn verbonden met en noodzakelijk zijn voor de uitvoering van een activiteit als bedoeld in artikel 1:4.
- 2.
Niet voor subsidie in aanmerking komen:
a. de BTW over de gesubsidieerde kosten voor zover die BTW niet teruggevorderd, verrekend of anderszins in mindering kan worden gebracht;
b. de kosten die eerder door het college op basis van deze subsidieregeling of anderszins zijn gesubsidieerd;
c. kosten die, naar het oordeel van het college, niet in een proportionele verhouding staan tot de totale kosten van de activiteiten waarvoor subsidie wordt aangevraagd en tot het doel waarvoor subsidie wordt aangevraagd.
Artikel 1:7Hoogte van de subsidie
- 1.
De tweede tranche subsidie bedraagt voor het jaar 2022 maximaal:
a. voor categorie A: € 0,-;
b. voor categorie B: € 0,-;
c. voor categorie C: € 40.000,-;
d. voor categorie D: € 25.000,-.
- 2.
Een subsidie bedraagt voor het jaar 2023 maximaal:
a. voor categorie A: € 525.000,-;
b. voor categorie B: € 260.000,-;
c. voor categorie C: € 90.000,-;
d. voor categorie D: € 50.000,-.
Artikel 1:8 Subsidieplafond
- 1.
Voor subsidieverlening op grond van de tweede tranche geldt voor jaar 2022 een subsidieplafond van € 65.000,-.
- 2.
Voor subsidieverlening op grond van deze regeling geldt voor het jaar 2023 een subsidieplafond van € 925.000,-.
- 3.
Het college kan het subsidieplafond verlagen conform artikel 7 van de ASV 2020.
Artikel 1:9aWijze van verdeling tweede tranche
- 1.
Honorering van aanvragen die in aanmerking komen voor tweede tranche subsidie en die niet worden geweigerd, geschiedt in volgorde van de door het college aangebrachte rangschikking.
- 2.
De rangschikking geschiedt per categorie, bedoeld in artikel 1:8, tweede lid en totdat het voor die categorie vastgestelde subsidieplafond is bereikt.
- 3.
Bij de rangschikking van de aanvragen in categorie C, kent het college punten toe aan de hand van de volgende criteria en indicatoren en tot het daarbij vermelde maximum aantal punten:
a. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van alle activiteiten in categorie C in het kader van de aanpak mensenhandel;
1°. heeft 5 of meer jaar ervaring met alle activiteiten: 2 punten;
2°. 1 tot 5 jaar ervaring met alle activiteiten: 1 punt;
b. de mate waarin de aanvrager beschikt over een relevant netwerk met betrekking tot het onderwerp arbeidsuitbuiting, zoals een aantoonbare samenwerkingsrelatie met zorgorganisaties. Dit blijkt uit deelnamelijsten, verslagen en overleggen;
1°. uitgebreid en actief netwerk: 2 punten;
2°. beperkt netwerk en beperkt actief : 1 punt.
- 4.
Bij de rangschikking van de aanvragen in categorie D, kent het college punten toe aan de hand van de volgende criteria en indicatoren en tot het daarbij vermelde maximum aantal punten:
a. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van maatjesprojecten voor slachtoffers van mensenhandel bestaande uit alle activiteiten bedoeld in categorie D;
1°. heeft 5 of meer jaar ervaring met alle activiteiten: 2 punten;
2°. 1 tot 5 jaar ervaring met alle activiteiten: 1 punt;
b. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van maatjesprojecten voor en beschikt over een relevant netwerk met betrekking tot het onderwerp mensenhandel, zoals aantoonbare samenwerkingsrelatie met zorgorganisaties. Dit blijkt uit deelnamelijsten, verslagen en overleggen;
1°. uitgebreid en actief netwerk: 2 punten;
2°. beperkt netwerk en beperkt actief ervaring: 1 punt.
- 5.
Als het subsidieplafond wordt overschreden als gevolg van aanvragen die bij de beoordeling gelijk zijn gerangschikt, stelt het college de onderlinge rangschikking van die aanvragen vast door middel van loting.
Artikel 1:9bWijze van verdeling
- 1.
Honorering van aanvragen die in aanmerking komen voor subsidie en die niet worden geweigerd, geschiedt in volgorde van de door het college aangebrachte rangschikking.
- 2.
De rangschikking geschiedt per categorie, bedoeld in artikel 1:8, tweede lid en totdat het voor die categorie vastgestelde subsidieplafond is bereikt.
- 3.
Bij de rangschikking van de aanvragen in categorie A, kent het college punten toe aan de hand van de volgende criteria en indicatoren en tot het daarbij vermelde aantal maximum punten:
a. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van activiteiten in het kader van de ketenaanpak mensenhandel bestaande uit alle activiteiten bedoeld in categorie A;
1°. heeft 10 of meer jaar ervaring: 2 punten;
2°. heeft 5 tot 10 jaar ervaring: 1 punt;
b. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van activiteiten in het kader van de ketenaanpak mensenhandel en daar ook schriftelijke werkafspraken over heeft met ketenpartners;
1°. heeft 10 of meer jaar ervaring en heeft schriftelijke werkafspraken gemaakt met meerdere ketenpartners: 2 punten;
2°. heeft 5 tot 10 jaar ervaring en heeft schriftelijke werkafspraken gemaakt met meerdere ketenpartners: 1 punt;
c. de mate waarin binnen de ketenaanpak mensenhandel de aandacht is gericht op seksuele uitbuiting, arbeidsuitbuiting of criminele uitbuiting:
1°. binnen de ketenaanpak is de aandacht gericht op alle drie de vormen van uitbuiting: 2 punten;
2°. binnen de ketenaanpak is de aandacht gericht op twee op de hier genoemde vormen van uitbuiting: 1 punt.
d. de aanvrager biedt naast activiteiten bedoeld in categorie A, ook dagopvang, noodopvang en 24-uurshuisvesting aan slachtoffers mensenhandel aan: 2 punten;
- 4.
Bij de rangschikking van de aanvragen in categorie B, kent het college punten toe aan de hand van de volgende criteria en indicatoren en tot het daarbij vermelde aantal maximum punten:
a. de mate waarin er dagopvang, noodopvang en 24-uurshuisvesting wordt geboden aan dak- en thuisloze slachtoffers mensenhandel om hen in staat te stellen om vanuit een veilige en leerzame omgeving vorm te geven aan een zelfstandig leven:
1°. biedt dagopvang, noodopvang en 24-uurshuisvesting aan dak- en thuisloze slachtoffers mensenhandel én heeft 3 of meer jaar ervaring met dag- en nachtopvang aan dak en thuisloze slachtoffers mensenhandel: 2 punten;
2°. biedt dagopvang, noodopvang en 24-uurshuisvesting aan dak- en thuisloze slachtoffers mensenhandel: 1 punt;
b. biedt dagopvang aan dak- en thuisloze slachtoffers mensenhandel, waarbij maaltijden worden verzorgd, de gelegenheid is om te douchen, kleding te wassen, gebruik te maken van het internet en dagbesteding wordt aangeboden: 2 punten;
c. de mate waarin er 24-uurshuisvesting wordt geboden aan dak- en thuisloze slachtoffers mensenhandel, waarbij slachtoffers mensenhandel in een leefgroep onder begeleiding van opvangmedewerkers én meer zelfstandig kunnen werken aan hun persoonlijke doelen:
1°. biedt 24-uurshuisvesting waarbij slachtoffers mensenhandel in een leefgroep kunnen werken aan hun persoonlijke doelen en worden begeleid door opvangmedewerkers én de mogelijkheid voor slachtoffers mensenhandel om door te stromen naar een meer zelfstandige woonruimte : 2 punten;
2°. biedt 24-uurshuisvesting waarbij slachtoffers mensenhandel in een leefgroep kunnen werken aan hun persoonlijke doelen en worden begeleid door opvangmedewerkers: 1 punt;
d. biedt kortdurende noodopvang van maximaal 5 dagen achtereenvolgend aan slachtoffers mensenhandel waarbij een vervolgtraject worden opgesteld, maaltijden worden geboden en de mogelijkheid voor de 24-uurshuisvesting wordt besproken: 2 punten.
e. de aanvrager heeft schriftelijke en ondertekende werkafspraken met specialistische zorgaanbieders op het terrein van dagbesteding, geestelijke gezondheidszorg, medische zorg (huisarts) en verslavingszorg, zoals blijkt uit werkafspraken: 2 punten;
f. de mate waarin de aanvrager naast dagopvang, noodopvang en 24-uurshuisvesting ook een breed gevarieerd aanbod van activiteiten verricht, bedoeld zoals categorie A:
1°. verricht alle activiteiten genoemd in categorie 1: 2 punten;
g. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het aanbieden van dag-, nood-, en 24-uurshuisvesting:
1°. heeft 5 of meer jaar ervaring met het verzorgen van dag- en nachtopvang: 2 punten;
2°. heeft 1 tot 5 jaar ervaring met het verzorgen van dag- en nachtopvang: 1 punt.
- 5.
Bij de rangschikking van de aanvragen in categorie C, kent het college punten toe aan de hand van de volgende criteria en indicatoren en tot het daarbij vermelde maximum aantal punten:
a. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van alle activiteiten in categorie C in het kader van de aanpak mensenhandel;
1°. heeft 5 of meer jaar ervaring met alle activiteiten: 2 punten;
2°. 1 tot 5 jaar ervaring met alle activiteiten: 1 punt;
b. de mate waarin de aanvrager beschikt over een relevant netwerk met betrekking tot het onderwerp arbeidsuitbuiting, zoals een aantoonbare samenwerkingsrelatie met zorgorganisaties. Dit blijkt uit deelnamelijsten, verslagen en overleggen;
1°. uitgebreid en actief netwerk: 2 punten;
2°. beperkt netwerk en beperkt actief : 1 punt.
- 6.
Bij de rangschikking van de aanvragen in categorie D, kent het college punten toe aan de hand van de volgende criteria en indicatoren en tot het daarbij vermelde maximum aantal punten:
a. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van maatjesprojecten voor slachtoffers van mensenhandel bestaande uit alle activiteiten bedoeld in categorie D;
1°. heeft 5 of meer jaar ervaring met alle activiteiten: 2 punten;
2°. 1 tot 5 jaar ervaring met alle activiteiten: 1 punt;
b. de mate waarin de aanvrager ervaring heeft met het uitvoeren van maatjesprojecten voor en beschikt over een relevant netwerk met betrekking tot het onderwerp mensenhandel, zoals aantoonbare samenwerkingsrelatie met zorgorganisaties. Dit blijkt uit deelnamelijsten, verslagen en overleggen;
1°. uitgebreid en actief netwerk: 2 punten;
2°. beperkt netwerk en beperkt actief ervaring: 1 punt.
c. Als het subsidieplafond wordt overschreden als gevolg van aanvragen die bij de beoordeling gelijk zijn gerangschikt, stelt het college de onderlinge rangschikking van die aanvragen vast door middel van loting.
Hoofdstuk 2Aanvraag subsidie en termijnen
Artikel 2:1Aanvraag subsidie
- 1.
Subsidie wordt jaarlijks aangevraagd per activiteit bedoeld in categorie A, B, C of D.
- 2.
Onverminderd artikel 8, tweede en derde lid, van de ASV legt de aanvrager de volgende gegevens over voor een aanvraag in categorie A:
a. een beschrijving van de te bereiken doelgroepen slachtoffers mensenhandel, de ervaring met de te bereiken doelgroepen slachtoffers mensenhandel en hoe met de te subsidiëren activiteit wordt aangesloten bij de behoeften van de verschillende doelgroepen;
b. een beschrijving van de wijze waarop wordt voortgebouwd op resultaten en ervaringen van eerdere activiteiten van de aanvrager en van het toekomstperspectief van de activiteiten;
c. gegevens met betrekking tot de criteria bedoeld in artikel 1:9, tweede lid, op basis waarvan een beoordeling gemaakt kan worden ten behoeve van de toekenning van een subsidie.
- 3.
Onverminderd artikel 8, tweede en derde lid, van de ASV legt de aanvrager de volgende gegevens over voor een aanvraag in categorie B:
a. een beschrijving van de te bereiken doelgroep voor de dagopvang, noodopvang en 24-uurshuisvesting, de ervaring met de te bereiken doelgroep en hoe met de te subsidiëren opvang wordt aangesloten bij de behoeften van de doelgroep;
b. een beschrijving van de wijze waarop de activiteiten in categorie A, worden uitgevoerd;
c. een beschrijving van de wijze waarop wordt voortgebouwd op resultaten en ervaringen van eerdere activiteiten van de aanvrager en van het toekomstperspectief van de activiteit;
d. gegevens met betrekking tot de criteria bedoeld in artikel 1:9, derde lid, op basis waarvan een beoordeling gemaakt kan worden ten behoeve van de toekenning van een subsidie.
- 4.
Onverminderd artikel 8, tweede en derde lid, van de ASV legt de aanvrager de volgende gegevens over voor een aanvraag in categorie C:
a. een beschrijving van de te bereiken doelgroepen slachtoffers mensenhandel, de ervaring met de te bereiken doelgroepen slachtoffers mensenhandel en van de wijze waarop met de te subsidiëren activiteit wordt aangesloten bij de behoeften van de slachtoffers mensenhandel;
b. een beschrijving van de wijze waarop wordt voortgebouwd op resultaten en ervaringen van eerdere activiteiten van de aanvrager en van het toekomstperspectief van de activiteiten.
- 5.
Onverminderd artikel 8, tweede en derde lid, van de ASV legt de aanvrager de volgende gegevens over voor een aanvraag in categorie D:
a. een beschrijving van de te bereiken doelgroepen slachtoffers mensenhandel, de ervaring met de te bereiken doelgroepen slachtoffers mensenhandel en hoe met de te subsidiëren activiteit wordt aangesloten bij de behoeften van de slachtoffers mensenhandel;
b. een beschrijving van de wijze waarop wordt voortgebouwd op resultaten en ervaringen van eerdere activiteiten van de aanvrager en van het toekomstperspectief van de activiteiten.
- 6.
De aanvrager maakt voor de aanvraag gebruik van het door het college voor deze regeling vastgestelde digitale aanvraagformulier.
Artikel 2:2 Aanvraagtermijn
- 1.
Een aanvraag voor een tweede tranche subsidie wordt ingediend in het tijdvak gelegen tussen 18 juli en 24 juli 2022.
- 2.
Een aanvraag voor een subsidie voor 2023 wordt ingediend in het tijdvak gelegen tussen 1 september en 7 september 2022.
Artikel 2:3Beslistermijn
- 1.
Het college beslist op tweede tranche subsidieaanvraag uiterlijk op 17 oktober van het jaar, waarin de aanvraag om subsidie is ingediend.
- 2.
Het college beslist op subsidieaanvraag uiterlijk op 1 december van het jaar, waarin de aanvraag om subsidie is ingediend.
Hoofdstuk 3Weigeringsgronden
Artikel 3:1Weigeringsgronden
Onverminderd de artikelen 4:25, tweede lid en 4:35 van de Awb en artikel 11, eerste, tweede en derde lid, van de ASV weigert het college een subsidie als de aanvraag wordt gedaan voor activiteiten die naar het oordeel van het college reeds in voldoende mate uitgevoerd worden door anderen of anderszins reeds gesubsidieerd zijn.
Hoofdstuk 4Verplichtingen en betalingen
Artikel 4:1Verplichtingen
Onverminderd de artikelen 4:37 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 12 tot en met 14 van de ASV gelden voor de subsidieontvanger de volgende verplichtingen:
-
a. de subsidieontvanger is verplicht mee te werken aan een steekproefcontrole door het college om te beoordelen of de subsidie terecht is verstrekt;
b. de subsidieontvanger die in aanraking komt met vermoedelijke slachtoffers van mensenhandel meldt deze vermoedelijke slachtoffers na hun verkregen toestemming, aan bij de zorgcoördinatoren werkzaam bij Stichting Hulp en Opvang Prostitutie en Mensenhandel (SHOP).
Artikel 4:2Bevoorschotting
Bevoorschotting vindt plaats op de volgende wijze:
-
a. subsidieverleningen tot € 10.000,-: 100% van de verleende subsidie in één keer;
b. subsidieverleningen vanaf € 10.000,-: 90% van de verleende subsidie in één keer en de resterende 10% na vaststelling van de subsidie.
Hoofdstuk 5Eindverantwoording en vaststelling na verlening vooraf
Artikel 5:1Wijze van verantwoorden
- 1.
De aanvraag tot vaststelling bevat:
a. een voor openbaarmaking geschikt inhoudelijk verslag conform artikel 17, vierde lid, van de ASV;
b. een voor openbaarmaking geschikt financieel verslag conform artikel 17, vijfde lid, van de ASV; en
c. een bestuursverklaring of directieverklaring dat de verantwoording juist en volledig is volgens het door burgemeester en wethouders vastgestelde model.
- 2.
Het inhoudelijk verslag bevat:
a. een overzicht van de gesubsidieerde activiteiten en de gerealiseerde activiteiten;
b. een beknopt overzicht van het aantal hulpvragers uit de verschillende doelgroepen;
c. een beknopte beschrijving van de uitvoering van de gerealiseerde activiteiten waaruit blijkt of en in hoeverre aan de subsidieverplichtingen is voldaan;
d. een beknopte beschrijving van de mate waarin de resultaten zoals opgenomen in de verleningsbeschikking zijn gehaald;
e. een beknopte beschrijving van de mate waarin de in de verleningsbeschikking opgenomen doelstellingen zijn gehaald.
- 3.
Het financieel verslag bevat:
a. een overzicht van de inkomsten en uitgaven die aansluiten bij de posten in de begroting;
b. een toelichting op afwijkingen groter dan 10% op hoofdposten van de begroting.
Hoofdstuk 6Overige bepalingen
Artikel 6:1 Evaluatie
Het college evalueert deze subsidieregeling tweejaarlijks.
Artikel 6:2 Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Gemeenteblad, waarin zij wordt geplaatst en vervalt met ingang van 1 januari 2024.
Artikel 6.3 Intrekking
Subsidieregeling aanpak (tegengaan) van mensenhandel Den Haag 2021 wordt ingetrokken.
Artikel 6:3 Citeertitel
Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling aanpak (tegengaan) van mensenhandel Den Haag 2022 - 2023.
Den Haag: 28 juni 2022
Het college van burgemeester en wethouders,
de secretaris,
Ilma Merx
de burgemeester,
Jan van Zanen
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl