Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678261
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678261/2
Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2022
Geldend van 29-10-2022 t/m heden
Intitulé
Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2022Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;
gezien het advies van de afdeling CST d.d. 16 juni 2022;
gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college 2014;
besluit:
het Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2022 vast te stellen:
Artikel 1 - Begripsbepalingen
In dit besluit wordt verstaan onder portefeuillehouder: het collegelid aan wie bepaalde aandachtsgebieden van burgemeester en wethouders in het bijzonder zijn toegewezen.
Artikel 2 - Portefeuilleverdeling (27 september 2022)
Portefeuillehouder Burgemeester B.D. Lugthart |
Portefeuillehouder 1e loco-burgemeester Wethouder J.C.O. van de Gevel |
Portefeuillehouder 2e loco-burgemeester Wethouder P.C. Hennevanger |
Portefeuillehouder 3e loco-burgemeester Wethouder B.J.P. van Straten |
Portefeuillehouder 4e loco-burgemeester Wethouder M. van Bijnen |
Portefeuillehouder 5e loco-burgemeester Wethouder F.J.M. van Kuppeveld |
Bestuurszaken Bestuurlijke samenwerking Juridische zaken Burgerzaken Bezwaar en beroep Ombudsfunctie Communicatie Openbare orde en Veiligheid Brandweer Politie Crisisbeheersing Openbare orde Handhaving vergunningen Milieuhandhaving Integrale veiligheid Regio MRDH AB VRH AB GGD en VT, plv. AB |
Maatschappelijke Ondersteuning Ouderenzorg Wmo Maatwerk-voorzieningen 18+ Mantelzorg-ondersteuning GGZ Beschermd thuis Subsidiebeleid Evenementenbeleid Citymarketing Toerisme Evenementen Leefbaarheid Beheer openbare ruimte Speelvoorzieningen Gladheidbestrijding Reiniging Wijkgericht werken Buurtknip Cultuur Cultuurbeleid Monumentenzorg Kunst in de openbare ruimte Lokale omroep Cultuurknip Dienstverlening Burgerparticipatie Klantcontactcentrum Archivering Automatisering Regio MRDH netwerk Cultuur H5 Inkoop WMO Zorg en veiligheidshuis Projecten Hulpmiddelendepot WMO Doordecentralisaties BW/ BT Inkoopstrategie WMO Klimaatbestendig Klapwijk |
Financiën Financieel beleid Planning en control Treasury Lokale belastingen en heffingen Onderwijs en kinderopvang Onderwijsbeleid I.K.C huisvesting KO/ Peuteropvang/VVE Leerlingenvervoer Leerplicht Volwasseneneducatie Samenwerking onderwijs en bedrijfsleven Sport Sportbeleid Sportaccommodaties Natuur en recreatie Natuurontwikkeling en -beheer Recreatieve voorzieningen Dierenwelzijn Bedrijfsvoering Inkoop P&O Facilitair bedrijf Regio LT BPL Midden Delfland GT Buytenhout Bestuur Avalex Samenwerkings-verband PO AvA Dunea, Stedin, BNG Bank Projecten Hart van Nootdorp Weidevogelkerngebied Omgevingsprogramma groen |
Ruimtelijke ordening Ruimtelijke ordening Omgevingswet Begraafplaatsen Duurzame Mobiliteit Beleid en beheer verkeer en infrastructuur Openbaar vervoer Parkeerbeleid Economie Vestigingsklimaat Winkelcentra Bedrijventerreinen Bedrijvenloket Digitale economie Water en klimaat Waterbeheer / waterketen Klimaatadaptatie Rioleringsplan Regio MRDH BC vervoersautoriteit MRDH BC economisch vestigingsklimaat Stuurgroep Deltacommissaris BPH AB MRDH, plv. Projecten Mobiliteitsprojecten Ruimte voor Ruimte De Boezem Katwijkerlaan |
Gezondheidsbeleid Gezondheidszorg (GGD) Jeugdgezondheidszorg Veilig Thuis Sociaal Domein Welzijnsbeleid Vrijwilligersbeleid Kernteams Maatwerk-voorzieningen 18- Jeugd- en jongerenbeleid Subsidiebeleid Participatie Arbeidsparticipatie Inkomensvoorzieningen Schuldhulpverlening Wet inburgering Steunpunt KOT Steunpunt Corona Milieubeleid Milieubeleid Milieukwaliteit licht, lucht, water en geluid Milieuvergunningen Afvalbeleid Regio H10/Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden Arbeidsmarktregio ZHC AB GGD & VT AB Omgevingsdienst Haaglanden POH JGZ OGO Avalex Bestuur Avalex, plv. Projecten Visie op sociaal domein Doorontwikkeling afvalbeleid |
Wonen Woonvisie Woonzorgvisie Woonruimteverdeling (beleid) Vluchtelingenopvang Duurzame Glastuinbouw Greenport (duurzaamheid, innovatie) Herstructurering glastuinbouw Grondzaken Grondexploitaties Treasury Energietransitie Energiestrategie Wijkuitvoeringsplannen Regio Greenport West Holland BT Wonen RES WSO BC Va MRDH, plv. BC EV MRDH, plv. AB ODH, plv. Projecten Woningbouwprojecten Sociaal-Cultureel Centrum |
Artikel 3 - Vervanging van de burgemeester
-
1. Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder J.C.O. van de Gevel.
-
2. Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:
- a.
wethouder P.C. Hennevanger;
- b.
wethouder B.J.P. van Straten;
- c.
wethouder M. van Bijnen;
- d.
wethouder F.J.M. van Kuppeveld.
- a.
Artikel 4 - Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid
De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:
- a.
de wethouders J.C.O. van de Gevel en M. van Bijnen vervangen elkaar;
- b.
de wethouders B.J.P. van Straten en F.J.M. van Kuppeveld vervangen elkaar;
- c.
wethouder P.C. Hennevanger en burgemeester B.D. Lugthart vervangen elkaar.
Artikel 5 - Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders
-
1. De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:
- a.
de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;
- b.
het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;
- c.
de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;
- d.
de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.
- a.
-
2. De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:
- a.
het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;
- b.
het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;
- c.
de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille;
- d.
het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester.
- a.
-
3. De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.
-
4. Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.
-
5. De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.
Artikel 6 - Inwerkintreding en citeertitel
-
1. Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de dag van vaststelling. Op dat moment vervalt het op 18 januari 2022 vastgestelde Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college per 18 januari 2022.
-
2. Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2022”.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 16 juni 2022.
het college van Pijnacker-Nootdorp,
Edwin Wernke
loco-secretaris
Björn Lugthart
burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl