Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678029
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678029/1
Ondermandaat en ondermachtiging directeur DCMR betreffende bevoegdheden gemeente Schiedam 2022
Geldend van 18-06-2022 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2022
Intitulé
Ondermandaat en ondermachtiging directeur DCMR betreffende bevoegdheden gemeente Schiedam 2022De directeur van de DCMR Milieudienst Rijnmond,
Gelet op het Mandaat- en machtingsbesluit gemeente Schiedam voor de DCMR Milieudienst Rijnmond 2022 d.d. 22 maart 2022;
BESLUIT
Artikel 1 Ondermandatering en ondermachtiging
-
1. De bevoegdheid om op grond van artikel 1.11 lid 5 en lid 6 van het Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer te besluiten dat binnen een door het bevoegd gezag gestelde termijn een rapport van een akoestisch onderzoek wordt overlegd, onder te mandateren aan teammanagers van de DCMR.
-
2. De bevoegdheid om feitelijke handelingen te verrichten, die noch een besluit of een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn, te onder machtigen aan leidinggevenden van de DCMR. Deze ondermachtiging strekt ter uitvoering en voorbereiding van de aan het college toekomende bevoegdheden voor zover de uitvoering en voorbereiding daarvan is opgedragen aan de DCMR (artikel 20 Gemeenschappelijke regeling DCMR Milieudienst Rijnmond en / of het door de gemeente vastgestelde werkplan voor de DCMR Milieudienst Rijnmond. Voor zover het hier gaat om vaststelling c.q. ondertekening van procedure-en adviesbrieven, komt deze bevoegdheid ook toe aan medewerkers van de DCMR.
-
3. De bevoegdheden bij of krachtens de Wet bodembescherming, daaronder begrepen het Besluit en de Regeling bodemkwaliteit, het Besluit en de Regeling Uniforme saneringen en het Besluit financiële bepalingen bodemsanering, onder te mandateren aan teammanagers van de DCMR, conform bijgevoegde lijst.
-
4. De bevoegdheden op grond van de Verordening bodemsanering Schiedam 2009, onder te mandateren aan teammanagers van de DCMR, conform bijgevoegde lijst.
Artikel 2 Ondertekening
- 1.
-
De ondertekening van op grond van dit ondermandaat- en machtigingsbesluit genomen besluiten of te verzenden brieven, aanschrijvingen etc. luidt als volgt:
-
Het college van burgemeester en wethouders van Schiedam
-
Namens deze,
-
<handtekening>
-
Naam van de functionaris
-
[functie+ naam organisatie-eenheid] van de DCMR Milieudienst Rijnmond.
- 2.
-
In aanvulling op het geen in het eerste lid is bepaald, kan, indien het besluit digitaal in mandaat wordt genomen ten behoeve van de ondertekening van het besluit, worden volstaan met een disclaimer.
Artikel 3 Intrekking mandaatbesluit
Het besluit Ondermandaat en ondermachtiging directeur DCMR betreffende bevoegdheden gemeente Schiedam 2018 wordt ingetrokken.
Artikel 4 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaat- en machtigingsbesluit gemeente Schiedam voor de
DCMR Milieudienst Rijnmond 2022.
Artikel 5 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking in het Blad gemeenschappelijke regelingen en het Gemeenteblad en heeft terugwerkende kracht tot en met 1 januari 2022.
Ondertekening
Schiedam, 18 mei 2022
mr. R.M. Thé
directeur DCMR Milieudienst Rijnmond
Bijlage
|
Bevoegdheden/besluiten |
Grondslag |
Gemandateerde is teammanager, tenzij anders vermeld |
|
Wet bodembescherming (Wbb) |
|
|
1 |
Toestaan gefaseerde sanering en geven aanwijzing gefaseerde sanering |
Art. 38 lid 3 en 4 Wbb |
|
2 |
Instemmen met saneringsplan en geven aanwijzing en verlengen beslistermijn |
Art. 39 Wbb |
|
3 |
Instemmen met verslag uniforme sanering |
Art. 39b lid 6 Wbb |
|
4 |
Instemmen met verslag van een reguliere sanering dan wel instemming onthouden Bepalen dat na voorgeschreven melding bij wijziging gebruik bodem een aanvullende sanering moet worden uitgevoerd |
Art. 39c lid 2 en 4 Wbb Art. 10 lid 3 Verordening Bodemsanering Schiedam 2009 jo Bijlage 2 |
|
5 |
Instemmen met nazorgplan Bepalen dat na voorgeschreven melding bij wijziging gebruik bodem moet worden ingestemd met een aanvullend nazorgplan |
Art. 39d lid 2 en 4 Wbb Art. 11 lid 3 Verordening Bodemsanering Schiedam 2009 jo. Bijlage 3 |
|
6 |
Stellen voorwaarden inzake financiële zekerheid |
Art. 39f Wbb |
|
7 |
Toestaan (gedeeltelijke) sanering |
Art. 40 Wbb |
|
8 |
Bepalen samenhang sanering en sart werkzaamheden |
Art. 42 Wbb |
|
9 |
Bevelen tot onderzoek en tijdelijke beveiligingsmaatregelen inzake sanering |
Art. 43 Wbb Artt. 45 t/m 51 Wbb |
|
10 |
Toekennen van schadevergoeding, subsidie verstrekken |
Artt. 74 t/m 76L Wbb |
Directeur |
11 |
Verzoek van college om bijdrage in vastgestelde koopprijs bij verplichte aankoop door gemeente bij ernstige verontreiniging |
Art 82 Wbb Art. 83 Wbb |
Directeur |
|
Verordening Bodemsanering Schiedam 2009 (VBS) |
|
|
12 |
Toepassen afdeling 3.4 Awb |
Art. 2 lid 3 VBS |
|
13 |
Achterwege laten toepassing afdeling 3.4 Awb |
Art. 3 lid 3 VBS |
|
14 |
Vaststellen afwijkende termijn geldigheid nader bodemonderzoek bij indiening |
Art. 4 lid 4 VBS |
|
15 |
Beoordeling achterwege laten gegevens saneringsplan als bedoeld in bijlage I bij de verordening |
Art. 5 lid 2 VBS |
|
16 |
Vaststellen afwijkende termijn saneringsplan |
Art. 5 lid 3 VBS |
|
17 |
Bepalen indienen twee saneringsverslagen |
Art. 5 lid 4 VBS |
|
18 |
Beoordeling saneringsverslag |
Art. 10 lid 2 VBS |
|
19 |
Beslissing achterwege laten gegevens in evaluatieverslag |
Art. 10 lid 4 VBS |
|
|
Besluit uniforme saneringen (BUS) |
|
|
20 |
Instemming met saneringsverslag |
Art. 14 BUS |
|
|
Besluit financiële bepalingen bodemsanering (BFBB) |
|
|
21 |
Instemming met saneringsverslag |
Hoofdstuk 3 BFBB Art. 2 delegatiebesluit subsidie bodemsanering bedrijfsterreinen |
|
22 |
Overname sanering bij gevaar voor voortbestaan betrokken bedrijf |
Artt. 40 en 40a BFBB Art. 2 delegatiebesluit Subsidie bodemsanering bedrijfsterreinen |
|
23 |
Behandeling melding op grond van het Besluit Uniforme Saneringen |
Art. 39b Wbb |
Medewerker |
24 |
Behandeling melding op grond van het Besluit bodemkwaliteit |
Art.3 Besluit bodemkwaliteit |
Medewerker |
25 |
Beoordeling bodemrapport voor het beoordelen van de geschiktheid van een locatie voor het beoogde gebruik |
Is advies aan gemeente. Volgt daarnaast ook uit art. 2.4 onder d van de Regeling omgevingsrecht |
Medewerker |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl