Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR67718
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR67718/1
Regeling vervallen per 01-05-2010
algemene mandaatregeling Stadsdeel Slotervaart
Geldend van 07-05-2009 t/m 23-06-2009
regeling
ARTIKEL 1 Begripsbepalingen
-
1. begripsbepaling
- a.
mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan een besluit te nemen;
- b.
machtiging: overdracht van een bevoegdheid die noch als een besluit, noch als privaatrechtelijke handeling kan worden aangemerkt;
- c.
volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan privaatrechtelijke handelingen te verrichten;
- d.
ondermandaat: een door een gemandateerde verleend mandaat van een aan hem gemandateerde bevoegdheid;
- e.
ondertekeningsmandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan een besluit te ondertekenen;
- f.
mandatenregister: het bij dit besluit behorende overzicht, waarin mandaten zijn opgenomen die behoren bij deze regeling
- a.
-
2. met mandaat wordt in deze regeling gelijk gesteld een bevoegdheid verkregen op grond van volmacht en machtiging
ARTIKEL 2 reikwijdte van het mandaat
De functionaris die mandaat krijgt voor het uitoefenen van een bevoegdheid, is met betrekking tot die bevoegdheid tevens bevoegd tot:
- a.
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen
- b.
het voeren van correspondentie
- c.
het verstrekken van informatie
- d.
het ondertekenen van de betreffende stukken
- e.
het bekendmaken van het besluit
- f.
het verdagen van het te nemen besluit, dan wel het verlengen van de beslistermijn
- g.
overige direct met de gemandateerde bevoegdheid samenhangende handelingen
ARTIKEL 3 mandatenregister
-
1. de mandaatregeling is van toepassing op alle bij dit besluit behorende mandatenregister
-
2. de bijzondere voorwaarden zijn van toepassing op de bevoegdheden zoals aangegeven in het mandatenregister
ARTIKEL 4 grenzen aan het mandaat en afstemming
-
1. mandaten worden verleend voor zover dit in overeenstemming is met vastgesteld beleid
-
2. ten aanzien van gemandateerde bevoegdheden die financiële gevolgen hebben, geldt dat in de lopende begroting hierin voorzien dient te zijn.
ARTIKEL 5 wijze van ondertekening
-
1. In (onder)mandaat genomen besluiten worden ondertekend als volgt:
- a.
indien het een bevoegdheid betreft die door de burgemeester is gemandateerd:
-
De burgemeester van Amsterdam,
-
Namens deze,
-
………………. (functie (onder) gemandateerde)
-
(Handtekening)
-
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
- b.
indien het een bevoegdheid betreft die door burgemeester en wethouders is gemandateerd:
-
Burgemeester en Wethouders van Amsterdam,
-
Namens dezen,
-
………………. (functie (onder) gemandateerde)
-
(Handtekening)
-
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
- c.
indien het een bevoegdheid betreft van de voorzitter van het Dagelijks Bestuur:
-
De voorzitter van het Dagelijks Bestuur,
-
Namens deze,
-
………………. (functie (onder) gemandateerde)
-
(Handtekening)
-
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
- d.
indien het een bevoegdheid betreft van het Dagelijks Bestuur:
-
Het Dagelijks Bestuur,
-
Namens dit,
-
………………. (functie (onder) gemandateerde)
-
(Handtekening)
-
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
- a.
-
2. Als gebruik wordt gemaakt van ondertekeningsmandaat, vindt ondertekening als volgt plaats:
-
volgens het besluit van het Dagelijks Bestuur van (datum)
-
………………. (functie (onder) gemandateerde)
-
(Handtekening)
-
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
-
ARTIKEL 6 Rapportage
-
De gemandateerden rapporteren in ieder geval een keer per jaar aan het Dagelijks Bestuur of de voorzitter van het Dagelijks Bestuur, ieder voor zover het de eigen bevoegdheid betreft, over de wijze waarop gebruik is gemaakt van de gemandateerde bevoegdheden.
ARTIKEL 7 inwerkingtreding en citeertitel
-
1. De mandaatregeling treedt in werking op de dag na bekendmaking;
-
2. De mandaatregeling kan worden aangehaald als “algemene mandaatregeling”
-
Aldus vastgesteld in de vergadering van het Dagelijks Bestuur van 28 april 2009 en op dezelfde datum door de voorzitter van het Dagelijks Bestuur,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl