Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR676546
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR676546/1
Subsidieregeling medisch afval gemeente Zaltbommel
Geldend van 11-05-2022 t/m heden
Intitulé
Subsidieregeling medisch afval gemeente ZaltbommelHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zaltbommel
Gelet op het bepaalde in artikel 3 en artikel 4, lid 2, van de “Algemene Subsidieverordening Zaltbommel 2018”;
Mede gelet op de wenselijkheid om inwoners die door een medische aandoening extra restafval hebben financieel te compenseren voor de hoeveelheid extra restafval;
B E S L U I T :
Vast te stellen de volgende “Subsidieregeling medisch afval gemeente Zaltbommel”
Artikel 1: Begripsomschrijvingen
-
a. Aanvrager: een persoon die digitaal via Digid of analoog via het aanvraagformulier een verzoek indient om de vergoeding te verkrijgen.
-
b. Medisch materiaal: stomamateriaal, infuusmateriaal, hulpmiddelen van sondevoeding en nierdialyse-materiaal.
Artikel 2: Wie kan de subsidie aanvragen?
Inwoners van de gemeente Zaltbommel kunnen de vergoeding aanvragen indien zij voldoen aan de volgende voorwaarden:
- a.
De aanvrager is als inwoner ingeschreven in de gemeente Zaltbommel.
- b.
De aanvrager woont niet in een verzorgingstehuis of andere instelling waar het afval van inwoners als bedrijfsafval wordt verzameld.
- c.
De aanvrager onderbouwt de aanvraag met stukken waaruit blijkt dat langdurig (minimaal 1 jaar) van medisch materiaal gebruik gemaakt wordt. Dit kan zijn:
- a.
een doktersverklaring/medische verklaring/huisartsverklaring specifiek voor de medische aandoening;
- b.
een bewijs van de apotheek of zorgverzekeraar met hierop in ieder geval de productnaam en de naam van de aanvrager.
- a.
Artikel 3: Hoogte van de subsidie
De subsidie bedraagt 26 respectievelijk 52 euro. Dit bedrag is voor een half jaar respectievelijk één jaar en wordt in een keer uitgekeerd, uiterlijk 4 weken nadat de aanvraag is beoordeeld.
Artikel 4: Termijn indienen aanvragen om subsidie
Aanvragen kunnen ieder jaar worden ingediend tussen 1 januari en 1 december.
Artikel 5: Looptijd subsidie
Deze subsidieregeling geldt tot deze wordt ingetrokken.
Artikel 6: Hardheidsclausule en onvoorziene omstandigheden
Het college kan in bijzondere gevallen ten gunste van de aanvrager gemotiveerd afwijken van de bepalingen van deze subsidieregels, indien toepassing daarvan tot onbillijkheden van overwegende aard leidt.
Artikel 7: Inwerkingtreding
Deze subsidieregeling treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking. De Subsidieregeling incontinentiemateriaal en medisch afval gemeente Zaltbommel, zoals vastgesteld op 9 februari 2021, wordt met in werking treden van deze subsidieregeling ingetrokken.
Artikel 8: Citeertitel
Deze regels worden aangehaald als “Subsidieregeling medisch afval gemeente Zaltbommel”.
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders in zijn vergadering
van.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door het college van Zaltbommel in de vergadering van 5 april 2022,
Het college voornoemd,
de secretaris,
W. (Wouter) Abee
de Burgemeester,
P.C. (Pieter) van Maaren
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl