(Onder)mandaat en – (onder) (vol) machtigingsbesluit Directie Personeel & Organisatie 2022

Geldend van 23-03-2022 t/m heden

Intitulé

(Onder)mandaat en – (onder) (vol) machtigingsbesluit Directie Personeel & Organisatie 2022

De directeur van de directie Personeel & Organisatie

Gelet op:

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    De Personeelsregelingen Gemeente Amsterdam (PGA);

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie Amsterdam,

vastgesteld op 6 december 2021 en in werking getreden op 23 december 2021;

Overwegende dat:

  • -

    de arbeidsrechtelijke bevoegdheden die niet zijn voorbehouden aan het college, de gemeentesecretaris of directeur van de directie Personeel & Organisatie in het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie Amsterdam in bijlage 5 zijn gemandateerd aan de afdelingsmanagers van hun organisatieonderdeel;

  • -

    de in bijlage 5 van het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie genoemde Tabel ondermandaat teamleiders vermelde arbeidsrechtelijke bevoegdheden zijn gemandateerd aan de teamleiders van hun organisatieonderdeel;

BESLUIT:

  • I.

    Ondermandaat, -volmacht en -machtiging te verlenen aan de volgende afdelingsmanagers, en te bepalen dat deze bevoegdheden worden ondergemandateerd aan de teamleiders ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

  • a.

    de afdelingsmanager HR Advies en Vitaliteit

    • i.

      teamleiders HR Advies en Vitaliteit

  • b.

    de afdelingsmanager Amsterdamse School

    • i.

      teamleiders Amsterdamse School

  • c.

    de afdelingsmanager Carrièrecentrum

    • i.

      teamleiders Talentadvisering

  • d.

    de afdelingsmanager Processen, Diensten en Informatie

    • i.

      teamleiders Processen, Diensten en Informatie

  • e.

    de afdelingsmanager Beleid, Implementatie en Organisatieadvies

    • i.

      teamleiders Beleid& Implementatie en Organisatieadvies

  • f.

    het hoofd staf.

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1

Functionarissen oefenen een aan hen gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 Bevoegdheden

  • 1. Voor zover in dit mandaatbesluit niet anders is bepaald oefenen functionarissen een aan hen gemandateerde bevoegdheid slechts uit ten aanzien van de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1. Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4. De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 van het Algemene bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie Amsterdam

  • 1. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

    Niet gemandateerd aan afdelingsmanagers en teamleiders worden besluiten ten aanzien van

    • a.

      taken die niet aan de betreffende functionaris zijn opgedragen.

    • b.

      het ingebreke en aansprakelijk stellen van een wederpartij en het opleggen van een boete alsmede het innemen van een gemeentelijk standpunt ten aanzien van een aan de gemeente gerichte ingebreke- of aansprakelijkheidstelling.

Hoofdstuk 3 Directiespecifieke bevoegdheden op grond van het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie Amsterdam

Artikel 5

  • 1. Aan de afdelingsmanager Processen, Diensten en Informatie het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 2, onderdeel A. Personeelsaangelegenheden, onder 1 c, d, e en f (betreft werkeloosheidsregelingen: wachtgeld, bww, suppletie).

  • 2. Aan de afdelingsmanager Processen, Diensten en Informatie het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 4, onderdeel V. Cluster Bedrijfsvoering, onder 1.A. (Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (Appa) en het Besluit sollicitatieplicht Appa gewezen politieke ambtsdragers).

  • 3. Aan de teamleider Talentadvisering van het Carrièrecentrum met expertisegebied AWA de in bijlage 5 van het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie genoemde Tabel ondermandaat teamleiders vermelde arbeidsrechtelijke bevoegdheden ten aanzien van boventallige medewerkers die in AWA zijn ondergebracht, met uitzondering van directeuren, alsmede de bevoegdheid tot toekennen van verlof ten aanzien van deze boventallige medewerkers;

  • 4. Aan de teamleider Talentadvisering van het Carrièrecentrum (met expertisegebied trainees) de bevoegdheid op grond van de PGA, om de beoordeling vast te stellen van trainees in de zin van artikel 8.9.7 (duurzame inzetbaarheid/ personeelsbeoordeling) van de PGA.

Hoofdstuk 4 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 6

  • 1. De directeur wijst een plaatsvervanger aan om zijn bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit uit te voeren indien hij meer dan 2 werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 2. Het besluit tot aanwijzing vervanging in het kader van het bevoegdhedenbesluit is opgenomen in bijlage 1a van dit besluit.

  • 3. De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 7

  • 1. De directeur wijst voor zijn organisatie-eenheid plaatsvervangers van de hoofd- en deelbudgethouders aan in de zin van artikel 14 van de Budgethoudersregeling.

  • 2. Het besluit tot aanwijzing is opgenomen in bijlage 1b van dit besluit.

  • 3. Deze plaatsvervangingsregeling wordt ter kennis van de concerncontroller en de Gemeentesecretaris gebracht.

  • II.

    Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en in werking treedt op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.

  • III.

    Alle eerder verleende algemene (onder-) ondermandaatbesluiten van dit organisatieonderdeel in te trekken.

Ondertekening

Amsterdam, 4 februari 2022

De directeur Directie Personeel & Organisatie voornoemd,

Liane Pielanen

Bijlage 1 A Plaatsvervangingsregeling Directie P&O

Versie 4 februari 2022

De plaatsvervanging voor het nemen van besluiten i.h.k.v. bevoegdhedenbesluit binnen de Directie P&O bij afwezigheid van 2 dagen of langer en/of bij onverwijlde spoed is als volgt:

Afdeling

1e plaatsvervanger

2e plaatsvervanger

3e plaatsvervanger

4e plaatsvervanger

Directie P&O

Hoofd Staf

Afdelingsmanager PID

Afdelingsmanager HR Advies en Vitaliteit

Afdelingsmanager Beleid, Implementatie en Organisatieadvies

Bijlage 1 B Plaatsvervangingsregeling Directie P&O (budgetten)

Versie 4 februari 2022

De plaatsvervanging m.b.t. de budgethoudersregeling binnen de Directie P&O bij afwezigheid van 2 dagen of langer en/of bij onverwijlde spoed is als volgt:

Afdeling

Budgethouder

1e plaatsvervanger

2e plaatsvervanger

3e plaatsvervanger

Directie P&O

Directeur

Directeur Financiele Dienstverlening

 
 

Amsterdamse School

Manager AS

Manager CC

Manager BI&O

Manager HR&V

Carriere Centrum

Manager CC

Manager AS

Manager PID

Manager HR&V

Beleid, Implementatie en Organisatieontwikkeling

Manager BI&O

Manager HR&V

Manager PID

Manager CC

HR Advies & Vitaliteit

Manager HR&V

Manager PID

Manager BI&O

Manager CC

PID

Manager PID

Manager HR&V

Manager CC

Manager AS

Staf

Hoofd Staf

Manager BI&O

Manager HR&V

Manager PID