Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR67432
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR67432/1
Regeling vervallen per 22-01-2019
Verordening Auditcommissie gemeente Strijen 2007
Geldend van 07-04-2007 t/m 21-01-2019
Intitulé
Verordening Auditcommissie gemeente Strijen 2007De raad van de gemeente Strijen;
gelezen het bijgaande raadsvoorstel d.d. 15 maart 2007 van het Presidium inzake instelling Auditcommissie en Vaststelling verordening;
gelet op het bepaalde in artikel 4, lid 3, van de Controleverordening gemeente Strijen;
besluit:
vast de navolgende Verordening Auditcommissie gemeente Strijen 2007:
Artikel 1
Er is een Auditcommissie gemeente Strijen
Artikel 2
De taak van de commissie is:
- a.
het begeleiden van de werkzaamheden van de accountant;
- b.
het evalueren van de werkzaamheden van de accountant;
- c.
het jaarlijks in overleg met de accountant vaststellen van het onderzoeksplan;
- d.
het adviseren van de gemeenteraad over de genoemde taken.
Artikel 3
De samenstelling van de commissie is:
- 1.
één vertegenwoordiger uit iedere fractie in de gemeenteraad of namens die fractie één vertegenwoordiger namens die partij
- 2.
iedere fractie in de gemeenteraad of namens die fracties een plaatsvervangend lid bij verhindering of ontstentenis van een lid als bedoeld in het eerste lid
- 3.
een lid van de commissie kan zowel raadslid als niet-raadslid zijn
- 4.
de raad benoemt de leden als de plaatsvervangend leden die namens de raad zitting hebben in de commissie.
- 5.
de artikelen 10, 11, 12, 13 en 15 van de Gemeentewet zijn van overeenkomstige toepassing op een lid en plaatsvervangend lid van de commissie
- 6.
de overige leden van de gemeenteraad kunnen als toehoorder tijdens de vergaderingen aanwezig zijn
- 7.
de adviseurs van de commissie zijn de portefeuillehouder financiën, de (concern-)controller, de financieel beheerder en de griffier.
- 8.
de griffier is adviseur en tevens secretaris van de commissie
Artikel 4
-
1. De zittingsperiode van de leden in de commissie, de voorzitter en hun plaatsvervangers eindigt wanneer zij ophouden lid te zijn van de raad en in ieder geval aan het einde van de zittingsperiode van de raad.
-
2. De raad kan de voorzitter, zijn plaatsvervanger, de leden en plaatsvervangend leden ontslaan.
-
3. Een lid, de voorzitter en hun plaatsvervangers kunnen te allen tijde ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de raad. Het ontslag gaat een maand na de schriftelijke mededeling in of zoveel eerder als hun opvolger is benoemd.
Artikel 5
-
1. De voorzitter, die geen lid is van der commissie, wordt door de raad uit zijn midden benoemd. De commissie kiest uit de in de commissie zitting hebbende raadsleden een plaatsvervangend voorzitter.
-
2. de voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeen roepen van de commissie, het leiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitgangspunten en het bevorderen van een heldere besluitvorming.
Artikel 6
Deze verordening kan worden aangehaald als: “Verordening Auditcommissie Gemeente Strijen 2007”.
Artikel 8
Deze verordening treedt in werking de dag volgende op die van haar bekendmaking.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl