Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR673439
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR673439/1
Besluit van de Directie van de gemeenschappelijke regeling SED organisatie houdende regels omtrent mandaat, volmacht en machtiging aan de SED organisatie
Geldend van 01-03-2022 t/m 10-01-2024
Intitulé
Besluit van de Directie van de gemeenschappelijke regeling SED organisatie houdende regels omtrent mandaat, volmacht en machtiging aan de SED organisatieDe directie van de gemeenschappelijke regeling SED organisatie,
Gelet op:
- -
afdeling 10.1.1 en volgende van de Algemene wet bestuursrecht;
- -
artikel 171 Gemeentewet;
- -
de gemeenschappelijke regeling SED organisatie (regeling);
- -
mandaatregeling SED directie;
Overwegende dat:
- -
op grond van artikel 4 van de regeling de uitvoering van gemeentelijke taken is opgedragen aan de SED organisatie;
- -
dat met inachtneming van de in de gemeenschappelijke regeling SED organisatie en de wet gemeenschappelijke regelingen voorbehouden bevoegdheden, de burgemeester en colleges van de deelnemende gemeenten, het algemeen bestuur, dagelijks bestuur en de voorzitter zoveel mogelijk de aan hen - uit welken hoofde dan ook - toekomende besluitvormings-, uitvoerings- en ondertekeningsbevoegdheden door middel van een algemeen mandaat, met de bevoegdheid tot ondermandaat hebben opgedragen aan de directie bij besluit 16 februari 2022;
- -
dat de directie ondermandaat wenst te verlenen aan de domeinmanagers, afdelingshoofden en medewerkers;
Gehoord hebbende het op grond van artikel 25 eerste lid sub e van de Wet op de Ondernemingsraden positieve advies van de ondernemingsraad;
BESLUIT:
vast te stellen de
Mandaatregeling SED organisatie
Hoofdstuk I Algemene Bepalingen
Artikel 1 - Begripsbepalingen
In deze regeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
a. |
regeling: |
de gemeenschappelijke regeling SED organisatie; |
b. |
SED organisatie: |
het openbaar lichaam genoemd in artikel 2 van de regeling; |
c. |
gemeenten: |
de deelnemende gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland; |
d. |
gemeente: |
een van de deelnemende gemeenten Stede Broec, Enkhuizen of Drechterland; |
e. |
algemeen bestuur, dagelijks bestuur en voorzitter: |
de gelijknamige organen als bedoeld in de artikelen 10, 18 en 20 van de regeling; |
f. |
directie: |
de directie van de SED organisatie als bedoeld in artikel 30 van de regeling; |
g. |
domeinmanager: |
leidinggevende van een domein van de SED organisatie; |
h. |
afdelingshoofd: |
leidinggevende van een afdeling van de SED organisatie; |
i. |
medewerkers: |
een ieder werkzaam bij de SED organisatie, zoals in de regeling omschreven onder het begrip ambtenaar, waaronder mede hen die werkzaam zijn op grond van bijvoorbeeld een detacherings-, inhuur of overeenkomst van opdracht niet zijnde directie, domeinmanager of afdelingshoofd; |
j. |
mandaat: |
de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan een besluit te nemen in de zin van artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht; |
k. |
volmacht: |
de bevoegdheid om in naam van een rechtspersoon privaatrechtelijke handelingen te verrichten; |
l. |
machtiging: |
de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan of rechtspersoon feitelijke handelingen te verrichten; |
m. |
mandaatgever: |
het bestuursorgaan dat de oorspronkelijke wettelijke bevoegdheid heeft en deze aan een ander mandateert; |
n. |
gemandateerde: |
degene die van de mandaatgever de bevoegdheid heeft gekregen om in naam van de mandaatgever besluiten ten nemen of rechtshandelingen te verrichten. |
Artikel 2 - Bereik
-
1. Buiten het bereik van dit besluit vallen:
- a.
Bevoegdheden welke in de regeling zijn voorbehouden aan algemeen bestuur, dagelijks bestuur of voorzitter;
- b.
Bevoegdheden van de burgemeester ter zake van de handhaving van de openbare orde en de bestrijding van brand, ongevallen en rampen;
- c.
Beslissing om bezwaar te maken of in (hoger) beroep te gaan inzake gemeentelijke aangelegenheden blijft voorbehouden aan het college;
- d.
De beslissing op bezwaarschriften contrair aan het primaire besluit, blijft voorbehouden aan het oorspronkelijk bevoegde orgaan;
- e.
Aan- en verkoop onroerend goed van de gemeente, alsmede de vestiging van zakelijke rechten daarop blijft voorbehouden aan het college van de gemeente, met uitzondering van snippergroen;
- f.
Aan- en verkoop van onroerend goed van de SED organisatie blijft voorbehouden aan het dagelijks bestuur. Hierbij dienen colleges en algemeen bestuur voor een zienswijze te worden gehoord;
- g.
Vaststelling van algemeen verbindende voorschriften en beleidsregels;
- h.
Bevoegdheden waarvoor ingevolge de Algemene wet bestuursrecht of in enig ander wettelijk voorschrift is bepaald dat mandaat niet kan worden verleend.
- a.
-
2. Het verlenen van mandaat aan anderen dan werknemers of aan andere bestuursorganen dan die van de gemeenten of SED organisatie blijft voorbehouden aan het oorspronkelijk bevoegde bestuursorgaan.
-
3. Geattribueerde bevoegdheden van o.a. heffingsambtenaar, invorderingsambtenaar, leerplichtambtenaar vallen buiten dit mandaatbesluit.
Artikel 3 - Inhoud mandaat
-
1. Tenzij anders in dit besluit is bepaald, wordt in deze mandaatregeling en de daarop rustende bepalingen onder mandaat ook machtiging en volmacht verstaan.
-
2. Het mandaat omvat naast het nemen van besluiten, het verrichten van rechtshandelingen en de vertegenwoordiging in- en buiten rechte, tevens het verrichten van alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen die bij de uitoefening van de bevoegdheid behoren, zoals in ieder geval:
- a.
het verstrekken van mondelinge en/of schriftelijke informatie en gegevens van feitelijke en objectieve aard;
- b.
het verzenden van ontvangstbewijzen;
- c.
het voeren van overige correspondentie;
- d.
het vragen van adviezen en inwinnen van inlichtingen;
- e.
het verzorgen van publicaties.
- a.
-
3. Aan de gemandateerde wordt binnen de grenzen van het verleende mandaat eveneens de vertegenwoordiging van de gemeente in- en buiten rechte opgedragen.
-
4. Tenzij anders bepaald strekt het mandaat tevens tot intrekking en wijziging van een besluit.
Artikel 4 - Uitzonderingen mandaat
Het mandaat is beperkt tot dagelijkse en bestendige uitvoering en toepassing van regels en voorschriften en daarmee verband houdende handelingen. Het mandaat is daarmee niet van toepassing als de afdoening van een zaak niet als routine kan worden aangemerkt en/of een afzonderlijke specifieke beoordeling/afweging noodzakelijk is.
Het mandaat is alleen geldig binnen de kaders van het gemeentelijke en/of SED beleid en respectievelijke begrotingen.
In ieder geval is er geen sprake van mandaat wanneer:
- a.
de mandaatgever zelf wil beslissen;
- b.
het onderwerp politiek gevoelig is of kan leiden tot bestuurlijke afbreuk;
- c.
er geen budget is of als er budget wordt overschreden;
- d.
er grote financiële risico’s aan een besluit verbonden zijn;
- e.
niet aannemelijk is gemaakt dat er sprake is van functiescheiding binnen de financiële verantwoording en/of het ontbreken daarvan gedekt wordt door een gedegen financiële controle;
- f.
er in afwijking of in strijd met bestaand beleid, richtlijnen, algemene of bijzondere aanwijzingen van de mandaatgever, wettelijke of interne voorschriften wordt besloten;
- g.
er geen beleid is vastgesteld met betrekking tot het onderwerp en het besluit beleidsruimte of afwegingsruimte heeft;
- h.
er risico is op precedentwerking;
- i.
personen voorgedragen of benoemd worden (niet medewerkers);
- j.
advies of afstemming nodig is van andere organisatieonderdelen of externe partijen en het verkregen advies niet aansluit op, respectievelijk niet tot dezelfde conclusie leidt, als het eigen standpunt;
- k.
het te nemen besluit niet met een collega is afgestemd (4 ogen principe).
Hoofdstuk II Bevoegdhedenregeling
Artikel 5 - Algemeen ondermandaat aan domeinmanagers
Aan de domeinmanagers wordt met inachtneming van de in deze regeling opgenomen beperkingen en aanwijzingen algemeen mandaat verleend ten aanzien van alle tot de colleges, de burgemeester, het algemeen en dagelijks bestuur dan wel de voorzitter behorende besluitvormings-, uitvoerings- en ondertekenings- bevoegdheden, met betrekking tot aangelegenheden die behoren tot het aan hen opgedragen aandachtsgebied of werkterrein van hun domein.
Artikel 6 - Algemeen ondermandaat aan afdelingshoofden
Aan de afdelingshoofden wordt met inachtneming van de in deze regeling opgenomen beperkingen en aanwijzingen algemeen mandaat verleend ten aanzien alle tot de colleges, de burgemeester, het algemeen en dagelijks bestuur dan wel de voorzitter behorende besluitvormings-, uitvoerings- en ondertekenings- bevoegdheden, met betrekking tot aangelegenheden die behoren tot het aan hen opgedragen aandachtsgebied of werkterrein van hun afdeling.
Artikel 7 - Overeenkomsten en aanbesteding
-
1. De domeinmanagers hebben het ondermandaat tot het aangaan van overeenkomsten, het houden van aanbestedingen en het gunnen van aan te besteden werken, diensten en leveringen met betrekking tot taken binnen hun domein, ten behoeve van de gemeenten dan wel SED organisatie, binnen de begroting of beschikbaar gestelde kredieten en met inachtneming van het daarop van toepassing zijnde aanbesteding- en inkoopbeleid en de budgethoudersregeling.
-
2. De afdelingshoofden hebben het ondermandaat tot het aangaan van overeenkomsten, het houden van aanbestedingen en het gunnen van de aan te besteden werken, diensten en levering binnen hun afdeling, ten behoeve van de gemeenten dan wel SED organisatie, binnen de begroting of beschikbaar gestelde kredieten en met inachtneming van het daarop van toepassing zijnde aanbesteding- en inkoopbeleid en de budgethoudersregeling voor bedragen tot de Europese aanbestedingsdrempel.
-
3. Ondermandaat aan medewerkers tot het aangaan van financiële verplichtingen (overeenkomsten of het verlenen van opdrachten) is slechts toegestaan tot een bedrag van € 15.000,00, met inachtneming van het daarop van toepassing zijnde aanbesteding- en inkoopbeleid en de budgethoudersregeling. Er is uitsluitend sprake van ondermandaat wanneer dit bij de functie van de desbetreffende medewerker is opgenomen in de ondermandaatlijst.
Artikel 8 - Personeel
-
1. De domeinmanagers hebben het ondermandaat tot het nemen van alle personele besluiten ten aanzien van SED personeel werkzaam binnen hun domein met uitzondering van:
- a.
Besluiten die niet vallen binnen de vastgestelde loonsom;
- b.
het vaststellen van arbeidsvoorwaarden;
- c.
het benoemen van leden van de geschillencommissie, als bedoeld in de cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties;
- d.
besluiten tot het aangaan van juridische procedures, met uitzondering van het instellen van bezwaar tegen externe besluiten inzake personeelsaangelegenheden (zoals bijvoorbeeld besluiten van het UWV);
- e.
Besluiten betreffende rechtspositionele maatregelen zoals genoemd in het Burgerlijk Wetboek én schorsing als orde maatregel als bedoeld in artikel 11.4 CAO SGO;
- f.
Beëindiging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden (vaststellingsovereenkomst), ontslag op staande voet (artikel 7:677 BW) en ontbinding arbeidsovereenkomst door de kantonrechter (artikel 7:671b BW);
- g.
Besluiten tot het toekennen van een salarisverhoging zoals bedoeld in artikel 3.4 CAO SGO en het toekennen van de volgende salaristoelagen: functioneringstoelage (artikel 3.8 CAO SGO), arbeidsmarkttoelage (artikel 3.9 CAO SGO) en garantietoelage (artikel 3.15 CAO SGO);
- h.
Het ondertekenen van arbeidsovereenkomsten.
- a.
-
2. De afdelingshoofden hebben het ondermandaat tot het nemen van personele besluiten ten aanzien van SED personeel werkzaam binnen hun afdeling met uitzondering van:
- a.
Het aannemen van personeel;
- b.
het vaststellen van arbeidsvoorwaarden;
- c.
het benoemen van leden van de geschillencommissie, als bedoeld in de cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties;
- d.
besluiten tot het aangaan van juridische procedures, met uitzondering van het instellen van bezwaar tegen externe besluiten inzake personeelsaangelegenheden (zoals bijvoorbeeld besluiten van het UWV);
- e.
Besluiten betreffende rechtspositionele maatregelen zoals genoemd in het Burgerlijk Wetboek en schorsing als orde maatregel als bedoeld in artikel 11.4 CAO SGO;
- f.
Beëindiging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden (vaststellingsovereenkomst), ontslag op staande voet (artikel 7:677 BW), ontbinden arbeidsovereenkomst door de kantonrechter (artikel 7:671b BW), opzeggen met toestemming UWV (artikel 7:671a BW) en opzeggen tijdens proeftijd (artikel 7:676 BW);
- g.
Besluiten tot het toekennen van een salarisverhoging zoals bedoeld in artikel 3.4 CAO SGO en het toekennen van de volgende salaristoelagen: functioneringstoelage (artikel 3.8 CAO SGO), arbeidsmarkttoelage (artikel 3.9 CAO SGO) en garantietoelage (artikel 3.15 CAO SGO).
- a.
Artikel 9 - Ondermandaat aan medewerkers
-
1. Aan alle medewerkers wordt ten aanzien van aangelegenheden die direct samenhangen met hun functie de bevoegdheid gegeven voor het voeren van correspondentie van feitelijke aard en doen van feitelijke handelingen (niet zijnde besluiten in de zin van artikel 1:3 Awb of privaatrechtelijke rechtshandelingen) zoals bijvoorbeeld: ontvangstbevestigingen, bevestigingen van afspraken, toezendbriefjes, toezending informatie (uitgezonderd Wob).
-
2. Aan medewerkers die naar hun oordeel blijk geven van een zodanige mate van taakvolwassenheid dat zij het mandaat op een kwalitatief goede wijze kunnen uitoefenen wordt uitsluitend ondermandaat verleend tot het nemen van besluiten of het doen van rechtshandelingen als vermeld in de bijgevoegde ondermandaatlijsten (bijlage 1: Bedrijfsvoering, bijlage 2: Ruimte en 3; Samenleving) met inachtneming van de daarbij gegeven aanwijzingen en beperkingen.
Artikel 10 - Instructie en evaluatie
-
1. Over de uitoefening van het mandaat kunnen de mandaatgevers te allen tijde per geval of in het algemeen instructies en aanwijzingen geven.
-
2. De gemandateerde informeert de mandaatgever periodiek over de uitoefening van het mandaat.
Hoofdstuk III Slotbepalingen
Artikel 11 - Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaatregeling SED organisatie’.
Artikel 12 - Inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking op 1 maart 2022, met ingang van welke dag de Mandaatregeling SED organisatie 2015 3e versie, wordt ingetrokken.
-
2. Separate incidentele mandaatbesluiten blijven ongewijzigd van kracht.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 16 februari 2022
De directie
De algemeen directeur
C. Minnaert
Bijlage 1: Ondermandaat Ruimte behorende bij de Mandaatregeling SED-organisatie
Mandaat verleend m.b.t. |
Tot een bedrag van |
Aanwijzingen |
|
Realisatie en Uitvoering |
|||
Coördinator |
Opdrachten/overeenkomsten t.b.v. de aanschaf van materieel, beheer wagenpark, opleidingen, seminars, webinars etc., opleidings- en servicebudgetten |
15.000 |
|
Werfbeheerder |
Opdrachten/overeenkomsten t.b.v. de aanschaf van materieel, beheer wagenpark, opleidingen, seminars, webinars etc., opleidings- en servicebudgetten |
5.000 |
|
Medewerker Dienstverlening |
Aanschaf klein materieel en benodigdheden uitsluitend voor de dagelijkse uitvoering van het werk |
250 |
|
Begraafplaatsbeheerder |
Opdrachten/overeenkomsten tot aanschaf van materialen en gereedschappen |
5.000 |
|
CAG Contact Ambtenaar Gemeente (betreft aangewezen personen binnen de gemeente)/Rioolstoringsdienstmedewerker |
Bij calamiteiten opdrachten/overeenkomsten die in het kader van deze calamiteit noodzakelijk zijn |
15.000 |
|
Contractmanager |
|||
Coördinator kabels en leidingen |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Projectleider |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. beheer wagenpark |
15.000 |
|
Werkvoorbereider |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
5.000 |
|
Directievoerder |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Toezichthouder |
5.000 |
||
Ruimtelijke Ordening |
|||
Projectleider |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
Vanaf 1.500 na toestemming afdelingshoofd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot het eigen taakgebied |
|||
Beleidsmedewerker (RO A en B, EZ A en B, Milieu, Duurzaamheid, circulaire economie) |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
Vanaf 1.500 na toestemming afdelingshoofd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
|||
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, met betrekking subsidieaanvragen economische zaken |
15.000 |
Vanaf 5.000 alleen na toestemming afdelingshoofd |
|
Beleidsmedewerker wonen/senior regisseur wonen |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
Vanaf 1.500 na toestemming afdelingshoofd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
|||
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, in het kader van bezwaarschriften urgentie |
|||
Vergunningverlening |
|||
Senior vergunningverlener/adviseur |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
Vanaf 1.500 na toestemming afdelingshoofd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen met betrekking tot aanvragen omgevingsvergunning |
|||
Namens de gemeente indienen van aanvragen om vergunningen of ontheffingen |
|||
Medewerker vergunningen A en B |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
Vanaf 1.500 na alleen toestemming afdelingshoofd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen met betrekking tot aanvragen omgevingsvergunning |
|||
Namens de gemeente indienen van aanvragen om vergunningen of ontheffingen |
Alleen onder supervisie van Senior vergunningverlener |
||
Administratief medewerker |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
750 |
Alleen na toestemming afdelingshoofd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen met betrekking tot de volgende aanvragen omgevingsvergunning: kap, sloop, hele kleine bouwprojecten zoals schuurtjes |
|||
Juridische Toezicht en Handhaving |
|||
Beleidsmedewerker/adviseur |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen m.b.t. juridische handhaving op grond van de Gemeentewet, Awb en APV |
Lastgeving vanaf 25.000 alleen na toestemming afdelingshoofd |
||
Medewerker |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
750 |
Alleen na toestemming afdelingshoofd |
Toezichthouder |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
Vanaf 1.500 alleen na toestemming afdelingshoofd |
Openbare Orde en Veiligheid |
|||
Adviseur OOV / Beleidsadviseur |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. onderzoek en advisering |
15.000 |
Vanaf 1.500 alleen na toestemming afdelingshoofd |
Bij calamiteiten opdrachten/overeenkomsten die in het kader van deze calamiteit noodzakelijk zijn |
15.000 |
Vanaf 5.000 alleen na toestemming afdelingshoofd |
|
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen met betrekking tot APV en Bijzondere Wetten |
|||
Medewerker/vergunningverlener/Beleidsondersteuner OOV |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. onderzoek en advisering |
15.000 |
Vanaf 1.500 alleen na toestemming afdelingshoofd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen m.b.t. APV en Bijzondere Wetten |
|||
Administratief medewerker |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
750 |
Alleen na toestemming afdelingshoofd |
Fysieke handhaving |
|||
Senior BOA |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
Vanaf 1.500 alleen na toestemming afdelingshoofd |
Opdrachten/overeenkomsten t.b.v. functiegerichte opleidingen |
5.000 |
Alleen na toestemming afdelingshoofd |
|
Beheer & Geoinformatie |
|||
Beleidsuitvoerder verkeer A, B en C |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
|||
Beheerder A |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Beheerder B |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Gegevensbeheerder A |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Gegevensbeheerder B |
|||
Gegevensbeheerder C |
|||
Administratief medewerker |
Alle rechtshandelingen t.a.v. verhuur en verkoop snippergroen |
||
Vastgoed |
|||
Beleidsmedewerker vastgoedbeheer |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
10.000 |
|
Werkvoorbereider A vastgoedbeheer |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Administratief medewerker vastgoed |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
1.000 |
|
Juridisch medewerker vastgoed |
|||
Marktmeester |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
500 |
|
Sporthalbeheerder |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
1.000 |
|
Havenmeester (senior) |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
Administratief medewerker haven |
|||
Zwemonderwijzer |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
5.000 |
|
Beheerder sport- en spelmateriaal |
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
5.000 |
Bijlage 2: Ondermandaat Samenleving behorende bij de Mandaatregeling SED organisatie
Mandaat verleend m.b.t. |
Tot een bedrag van |
Aanwijzingen |
|
Kwaliteit en bedrijfsvoering |
|||
Juridisch kwaliteitsmedewerker |
|||
Kwaliteitsmedewerker |
|||
Contractmanager |
|||
Medewerker leerlingenvervoer |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen en het voeren van verweer, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan1 |
|
Administratief medewerker A |
|||
Medewerker subsidie |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen en het voeren van verweer, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot activiteiten- en huisvestingssubsidies. |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Consulenten |
|||
Gedragsdeskundige |
|||
Wmo |
|||
Coördinator Wmo |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen en het voeren van verweer, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Tot een bedrag van € 120.000,00 (binnen afgeronde aanbesteding) Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
- Maatwerkovereenkomsten wmo - Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied (bv inhuur tolk) |
15.000 5.000 |
||
Consulent A WMO |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen en het voeren van verweer, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Tot een bedrag van € 60.000,00 (binnen afgeronde aanbesteding) Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Medewerker toegang sociaal domein |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen en het voeren van verweer, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot: - Regiotaxipas (RTP) |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Jeugdwet |
|||
Coördinator jeugd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Tot een bedrag van € 120.000,00 (binnen afgeronde aanbesteding) Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
- Maatwerkovereenkomsten jeugd - Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied (bv inhuur tolk) |
15.000 5.000 |
||
Consulent A jeugd |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Tot een bedrag van € 60.000,00 (binnen afgeronde aanbesteding) Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Participatiewet |
|||
Consulent A participatie |
- Ondertekenen trajectplan en accorderen betalingsverzoeken - Opdragen van een tegenprestatie op grond van de Participatiewet |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Consulent A minima |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot bijzondere bijstand en gemeentelijk minimabeleid |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Medewerker bijzondere regelingen |
|||
Medewerker uitkeringsadministratie |
|||
Schuldhulpverlening |
|||
Consulent A schuldhulpverlening |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Preventie medewerker |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Budget coach |
|||
Wet Inburgering |
|||
Consulent A taakstelling |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot dit taakgebied |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Beleid Samenleving |
|||
Beleidsmedewerker samenleving A, B en C regisseur samenleving |
- Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
15.000 |
|
- Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, met betrekking subsidieaanvragen sociaal domein - Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen ihkv handhaving kinderopvang - Namens de gemeente indienen van aanvragen voor subsidies sociaal domein |
|||
Medewerker muziekschool A |
|||
Stadsbeiaardier |
|||
Publiekszaken |
|||
Coördinator burgerzaken |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot: - de Basisregistratie Personen (BRP); - Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA) - Burgerlijk Wetboek Boek 1 (Burgerlijke Stand) - Wet op de Lijkbezorging - Paspoortwet - Wegenverkeerswet en reglement rijbewijzen - Aanvragen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) - Kieswet en Kiesbesluit - Rijkswet op het Nederlanderschap |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Opdrachten/overeenkomsten m.b.t. het eigen taakgebied |
5.000 |
||
Kwaliteitsmedewerker burgerzaken Allround medewerker burgerzaken 2e lijn Allround medewerker burgerzaken 3e lijn |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot: - Basisregistratie Personen (BRP) - Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA) - Burgerlijk Wetboek Boek 1 (Burgerlijke Stand) - Wet op de Lijkbezorging - Paspoortwet - Wegenverkeerswet en reglement rijbewijzen - Aanvragen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) - Kieswet en Kiesbesluit - Rijkswet op het Nederlanderschap |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
|
Allround medewerker kcc 1e lijn |
Alle besluitvorming, inclusief beslissen op ingebrekestellingen, ter uitvoering van regelgeving met betrekking tot: - Basisregistratie Personen (BRP) - Paspoortwet - Wegenverkeerswet en reglement rijbewijzen - Aanvragen Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) - Kieswet en Kiesbesluit - Gehandicapten Parkeerkaart (GPK) - Gevonden en verloren voorwerpen - Parkeervergunningen (Enkhuizen) |
Met inachtneming van de voorschriften opgenomen in het Toetsplan |
Bijlage 3: Ondermandaat Bedrijfsvoering & faciliteiten behorende bij de Mandaatregeling SED organisatie
Mandaat verleend m.b.t. |
Tot een bedrag van |
Aanwijzingen |
|
Juridische zaken |
|||
Juridisch Adviseurs |
Alle besluitvorming op bezwaarschriften (inclusief verlengingsbesluiten, herstel verzuim etc) |
Met uitzondering van: - besluiten contra advies juridische zaken; - gemeentelijke belastingen en Wet WOZ; - urgentieverzoeken; - Participatiewet (met uitzondering van bijzondere bijstand), Ioaz, Ioaw, Bbz |
|
- Alle besluitvorming op verzoeken om informatie op grond van de Wob/Who/Woo - Afhandeling schadeclaims - Beslissingen op ingebrekestellingen - Opstellen van verweerschriften bezwaar/beroep |
|||
Juridisch medewerker A |
- Alle besluitvorming op bezwaarschriften (inclusief verlengingsbesluiten, herstel verzuim etc) |
Met uitzondering van: - besluiten contra advies juridische zaken; - gemeentelijke belastingen en Wet WOZ; - urgentieverzoeken; - Participatiewet (met uitzondering van bijzondere bijstand) , Ioaz, Ioaw, Bbz |
|
- Besluiten op verzoeken om informatie op grond van de Wob/Who/Woo - Afhandeling schadeclaims - Beslissingen op ingebrekestellingen |
|||
Juridisch medewerker B |
- Verlengingsbesluiten Wob/Who/Woo/ beslissingen op bezwaar - Beslissingen tot kennelijk niet ontvankelijkheid bezwaar - Afhandeling schadeclaims - Beslissingen op ingebrekestellingen |
||
HR |
|||
Beleidsadviseur Arbo |
|||
P&O adviseur A |
|||
P&O adviseur B |
|||
Medewerker personeelsadministratie A |
|||
Medewerker personeelsadministratie B |
|||
Communicatie |
|||
Communicatieadviseur A |
|||
Communicatieadviseur B |
|||
Medewerker communicatie |
|||
Financiën |
|||
Business controller |
|||
Financieel adviseur A |
|||
Financieel adviseur B |
|||
Fiscaal adviseur |
|||
Consulent A |
|||
Consulent B |
|||
Financieel beheer |
|||
Medewerker financieel beheer A |
|||
Medewerker financieel beheer B |
|||
Medewerker financieel beheer C |
|||
Medewerker financiële administratie |
|||
Informatie |
|||
Functionaris gegevensbescherming |
Het nemen van besluiten in het kader van verzoeken om informatie met betrekking tot de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) |
||
Business analist |
|||
Stelselbeheerder |
|||
Medewerker informatie A |
|||
Medewerker informatie B |
|||
Functioneel applicatiebeheer |
|||
Belastingen |
|||
Medewerker heffingen A |
Alle besluitvorming op bezwaarschriften, inclusief ingebrekestellingen, ihkv de gemeentelijke belastingen en de Wet WOZ |
||
Medewerker heffingen B |
Alle besluitvorming op bezwaarschriften, inclusief ingebrekestellingen, ihkv de gemeentelijke belastingen de Wet WOZ |
||
Medewerker heffingen C |
|||
Administratie medewerker heffingen |
|||
Inkoop |
|||
Adviseur inkoop |
|||
Adviseur subsidies |
|||
Medewerker contracten en verzekeringen |
Het aangaan van verzekeringsovereenkomsten ter uitvoering van een afgeronde aanbesteding |
||
Medewerker nutsbedrijven |
|||
AO/IB |
|||
Medewerker AO/IB |
|||
Bestuurssecretariaat |
|||
Bestuurs- en managementsecretaresse A |
|||
Bestuurs- en managementsecretaresse B |
|||
Facilitair |
|||
Beleidsadviseur facilitair |
|||
Servidesk/arbo |
|||
Medewerker servicedesk A |
|||
Medewerker servicedesk B |
|||
Arbomedewerker |
|||
Huismeesters/bodes |
|||
Huismeester |
|||
Bode |
|||
Schoonmaak |
|||
Schoonmaker |
Noot
1Hoofdlijnen Toetsplan:
- Mandaat bij nieuwe medewerkers 3 maanden alleen na toetsing Juridisch Kwaliteit medewerkers.
- Mandaat bij consulenten die naar het oordeel van het afdelingshoofd niet voldoende kwaliteit leveren alleen na toetsing Juridisch Kwaliteit medewerkers.
- Mandaat bij Maatwerkvoorziening boven de € 20.000,- per besluit per jaar alleen na toetsing Juridisch Kwaliteit medewerkers.
- Mandaat bij alle PGBs alleen na toetsing Juridisch Kwaliteit medewerkers.
- Mandaat bij alle afwijzingen alleen na toetsing Juridisch Kwaliteit medewerkers.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl