Besluit mandaat, volmacht en machtiging inkoopprocedure trapliften in het kader van de Wmo

Geldend van 25-02-2022 t/m heden

Intitulé

Besluit mandaat, volmacht en machtiging inkoopprocedure trapliften in het kader van de Wmo

het college van burgemeester en wethouders van gemeente Leudal, en de burgemeester van gemeente Leudal, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft:

Gelet op:

  • -

    artikel 160, eerste lid, onder e, ‘Aangaan privaatrechtelijke rechtshandeling van de gemeente;

  • -

    artikel 171, lid 1 en 2, Gemeentewet, ‘Vertegenwoordiging van de gemeente’;

  • -

    afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht, ‘Mandaat’;

  • -

    artikel 3:60 Burgerlijk Wetboek ‘Volmacht en gemeentelijke bevoegdheidsregeling voor mandaat en volmacht;

  • -

    Wet maatschappelijke ondersteuning 2015;

  • -

    De Aanbestedingswet 2012.

Overwegende dat:

  • 1.

    de volgende te benoemen gemeenten ten behoeve van de inkoop van trapliften wensen samen te werken middels het houden van een gezamenlijke aanbestedingsprocedure:

    • -

      Regio Nijmegen:

      • -

        Gemeente Nijmegen

      • -

        Gemeente Beuningen

      • -

        Gemeente Heumen

      • -

        Gemeente Druten

      • -

        Gemeente Wijchen

      • -

        Gemeente Berg en Dal

      • -

        Gemeente Mook & Middelaar

    • -

      Regio Noord Limburg:

      • -

        Gemeente Venlo

      • -

        Gemeente Peel en Maas

      • -

        Gemeente Horst aan de Maas

      • -

        Gemeente Venray

      • -

        Gemeente Gennep

      • -

        Gemeente Beesel

      • -

        Gemeente Bergen

    • -

      Regio Midden-Limburg

      • -

        Gemeente Echt-Susteren

      • -

        Gemeente Leudal

      • -

        Gemeente Weert

      • -

        Gemeente Nederweert

      • -

        Gemeente Roerdalen

      • -

        Gemeente Roermond

      • -

        Gemeente Maasgouw

  • 2.

    de gemeente Venlo deze gezamenlijke inkoopsprocedure zal organiseren namens de deelnemende gemeenten en in deze aanbesteding als penvoerder op zal treden;

  • 3.

    dit inkooptraject gezien de aard en omvang van de opdracht en op grond van de geldende Europese Richtlijn en de Aanbestedingswet 2012 moet plaatsvinden via een Europese aanbesteding;

  • 4.

    teneinde tot een optimaal en breed gedragen inkoopresultaat te komen, de volgende fasen binnen een door de Europese en nationale regelgeving geregeerd inkoopproces zullen worden doorlopen: a. het opstellen van aanbestedingsdocumentatie ten behoeve van de uit te voeren Europese aanbesteding; b. het daadwerkelijk houden/doorlopen van de Europese aanbesteding, grofweg inhoudende alle daarbij behorende administratieve handelingen, het proces van publiceren van de aanbestedingsdocumentatie op TenderNed, publiceren van de nota van inlichtingen, wijzigingen van aanbestedingsdocumentatie doorvoeren, eventueel selecteren van gegadigden, het beoordelen alsmede het voorlopig en definitief gunnen van de opdracht, het afhandelen van klachten en het voeren van verweer in geval van een juridisch geschil in rechte;

  • 5.

    elke deelnemende gemeente na het doorlopen van de aanbestedingsprocedure en definitieve gunning van de opdracht een eigen overeenkomst (inclusief contractbeheer) zal aangaan met de gegunde inschrijver op basis van het in de aanbesteding gehanteerde format;

  • 6.

    De samenwerkende gemeenten slechts gebonden zullen zijn aan het resultaat van dit gezamenlijke inkooptraject, indien bovenstaande procedure is gevolgd.

Besluit:

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Venlo mandaat, volmacht en machtiging te verlenen, met de mogelijkheid van ondermandaat, voor onderstaande taken in relatie tot het uitvoeren van de inkoopprocedure trapliften in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning:

  • 1.

    Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten;

  • 2.

    Het uitvoeren van de inkoopprocedures;

  • 3.

    Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen;

  • 4.

    Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen;

  • 5.

    Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst;

  • 6.

    Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen;

  • 7.

    Besluiten tot het voeren van verweer in rechtsgedingen in het kader van de inkoopprocedures;

  • 8.

    Het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders van Leudal in rechtsgedingen als bedoeld onder 8. (procesvertegenwoordiging);

  • 9.

    Het uitvoeren van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding op en uitvoering van de in dit besluit opgenomen bevoegdheden

  • 10.

    De bedoelde volmacht omvat uitdrukkelijk niet het namens de gemeente Weert, ondertekenen en beheren van contracten die rechtstreeks verband houden met de aanbesteding.

Ondertekening

Dit besluit treedt onmiddellijk na de bekendmaking in werking.

Aldus besloten op 22-2-2022

Burgemeester en wethouders van Leudal,

De gemeentesecretaris De burgemeester

mr. drs. J.J.Th.L. Geraedts D.H. Schmalschläger