Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR672132
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR672132/1
Regeling vervallen per 16-06-2022
Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college per 18 januari 2022
Geldend van 28-01-2022 t/m 15-06-2022
Intitulé
Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college per 18 januari 2022Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;
gezien het advies van de afdeling d.d. 18 januari 2022;
gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college 2014;
besluit:
het Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college per 18 januari 2022 vast te stellen:
Artikel 1 - Begripsbepalingen
In dit besluit wordt verstaan onder portefeuillehouder: het collegelid aan wie bepaalde aandachtsgebieden van burgemeester en wethouders in het bijzonder zijn toegewezen.
Artikel 2 - Portefeuilleverdeling (18 januari 2022)
Portefeuillehouder Burgemeester B.D. Lugthart |
Portefeuillehouder 1e loco- burgemeester Wethouder I.M.M. Jense-van Haarst |
Portefeuillehouder 2e loco- burgemeester Wethouder F.J.M. van Kuppeveld |
Portefeuillehouder 3e loco- burgemeester Wethouder P.C. Hennevanger |
Portefeuillehouder 4e loco- burgemeester Wethouder M. van Bijnen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Artikel 3 - Vervanging van de burgemeester
-
1. Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder I.M.M. Jense-van Haarst.
-
2. Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:
- a.
wethouder F.J.M. van Kuppeveld;
- b.
wethouder P.C. Hennevanger;
- c.
wethouder M. van Bijnen.
- a.
Artikel 4 - Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid
De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:
- a.
burgemeester B.D. Lugthart wordt vervangen door wethouder I.M.M. Jense-van Haarst;
- b.
wethouder I.M.M. Jense-van Haarst wordt vervangen door wethouder F.J.M. van Kuppeveld;
- c.
wethouder F.J.M. van Kuppeveld wordt vervangen door wethouder P.C. Hennevanger;
- d.
wethouder P.C. Hennevanger wordt vervangen door wethouder M. van Bijnen;
- e.
wethouder M. van Bijnen wordt vervangen door burgemeester B.D. Lugthart.
Artikel 5 - Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders
-
1. De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:
- a.
de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;
- b.
het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;
- c.
de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;
- d.
de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.
- a.
-
2. De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:
- a.
het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;
- b.
het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;
- c.
de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille;
- d.
het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester.
- a.
-
3. De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.
-
4. Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.
-
5. De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.
Artikel 6 - Inwerkintreding en citeertitel
-
1. Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op 18 januari 2022. Op dat moment vervalt het op 29 september 2020 vastgestelde Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college 2020.
-
2. Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college per 18 januari 2022”.
Ondertekening
Vastgesteld in de vergadering van 18 januari 2022.
het college van Pijnacker-Nootdorp,
drs. J.P.R. Woudstra
secretaris
B.D. Lugthart
burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl