Regeling vervallen per 01-01-2024

Ondermandaatbesluit Teamleider Publiekscentrum

Geldend van 20-01-2022 t/m 31-12-2023

Intitulé

Ondermandaatbesluit Teamleider Publiekscentrum

Teamleider Publiekscentrum,

gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;

handelend krachtens het Mandaatbesluit 2021 van de gemeente Zeewolde, zoals vastgesteld op 22 december 2020 (en gewijzigd op 2 februari 2021), en het daarbij behorende overzicht (Bevoegdhedenregister 2021)

besluit

  • 1.

    de bevoegdheden, zoals opgenomen in het bij dit besluit behorende overzicht, met inbegrip van de ondertekening van stukken onder te mandateren aan de in kolom 5 genoemde functionarissen;

  • 2.

    dat dit besluit met ingang van de dag na bekendmaking in werking treedt.

Ondertekening

Aldus vastgesteld op 1 oktober 2021

Teamleider Publiekscentrum

Mevrouw A.H. van der Veen

Bijlage 1 Bevoegdhedenregister Basisteam Publiekscentrum

Vastgesteld door de teamleider

I. Algemeen

volgnr.

omschrijving bevoegdheid

betrokken orgaan

mandaat aan

Onder-

mandaat aan

specifieke bepaling

1.

Het voeren van correspondentie en/of het uitvoeren van (voorbereidings)handelingen in het kader van de door of namens het college, de burgemeester, de heffings- en invorderingsambtenaar te nemen of genomen besluiten (daaronder begrepen de besluiten op bezwaren), waaronder:

ontvangstbevestigingen, kennisgeving van de stand van zaken, adviesaanvragen, horen van belanghebbenden of toepassing van de (uniforme) voorbereidingsprocedure, de bekendmaking en mededeling van besluiten e.d.

B&W/

Burgemeester/

Heffings- en invorderingsambtenaar

Algemeen directeur/

Teamleiders

Medewerkers PUC

Correspondentie (de op het besluit betrekking hebbende brief) direct volgend op een college of burgemeesters-besluit valt hier buiten, tenzij bij dit besluit anders vermeld is, of de bevoegdheid tot het nemen van het besluit reeds op grond van deze mandaatlijst is gemandateerd.

2.

De reguliere correspondentie met de ministeries, waaronder (periodieke) verzoeken om rijksvergoedingen, indienen van declaraties, afgeven van verantwoordingen e.d.

B&W

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

3.

Het uitnodigen voor vergaderingen (incl. agenda)

B&W/

Burgemeester

Algemeen directeur/

Teamleiders

Medewerkers PUC

Na overleg met portefeuillehouder bij bestuurlijke overleggen

4.

Het buiten behandeling stellen van een aanvraag ingevolge artikel 4:5 Awb of artikel 3.18 Wabo

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

5.

Het afwijzen van een aanvraag onder verwijzing naar een eerdere afwijzende beslissing (artikel 4:6 Awb)

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

6.

Het verlengen van de beslistermijn van een aanvraag (o.g.v. artikel 4:14 Awb, artikel 3.9 lid 2 Wabo of enig ander wettelijk voorschrift)

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

7.

Het opschorten van de beslistermijn als bedoeld in artikel 4:15 Awb

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

8.

Het verlengen van de termijn voor het beslissen op een bezwaarschrift (7:10 Awb)

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Secretaris van Bezwaarschriften-commissie

 

9.

Het beslissen op de ingebrekestelling, waaronder het vaststellen en (laten) uitbetalen van de dwangsombeschikking, als bedoeld in artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

Na beantwoording het team juridische zaken van Meerinzicht informeren

10.

Het vaststellen van de bestuurlijke geldschuld als bedoeld in artikel 4:86 Awb

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

11.

Het eventueel verlenen van voorschotten als bedoeld in artikel 4:95 Awb

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

12.

Het indienen van verweerschriften en daarmee samenhangende en begeleidende correspondentie, voor zover daarin het bestreden besluit wordt gehandhaafd

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

Na overleg met het werkveld Juridische Zaken

13.

Het vertegenwoordigen van de gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen ter zake van door of ten behoeve van de gemeente te verrichten leveranties, diensten, grondoverdrachten

huur van voertuigen, machines en andere bedrijfsmiddelen

Burgemeester

Algemeen directeur/

Teamleiders

Medewerkers PUC

Na overleg met het werkveld Juridische Zaken

14.

Vertegenwoordigen van het college en/of de burgemeester in rechte bij de bestuursrechter

B&W/

Burgemeester

Algemeen directeur/

Teamleiders

Medewerkers PUC

In overleg met het werkveld Juridische Zaken

15.

Het schriftelijk vragen om en verstrekken van informatie van feitelijke aard aan derden, daaronder begrepen het beslissen op verzoeken tot het verstrekken van informatie ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur, betreffende aan­gelegenheden waarvan de voorbereiding c.q. uitvoering is opgedragen aan het team

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

Volgens de procesbeschrijving komen de Wob verzoeken binnen bij Juridische Zaken, als het verzoek voldoet aan de indieningsvereisten wordt het verzoek via Corsa overgeboekt op het betreffende team

De beantwoording van een Wob verzoek geschiedt in overleg met het werkveld Juridische Zaken

16.

Het verstrekken van informatie van statistische aard en het meewerken aan enquêtes (zonder commerciële doelstelling) van bedrijven en overheidsinstellingen over niet beleidsgevoelige taken voor zover de medewerking de normale dienstverlening niet te boven gaat

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

17.

Het deelnemen aan c.q. begeleiden van externe onderzoeksprojecten indien en voor zover passend bij de doelstelling van het team

B&W/

Burgemeester

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

18.

Het verhuren en verpachten van gemeenteeigendommen en rechten - exclusief sportaccommodaties - voor de periode van maximaal één jaar

B&W/

Burgemeester

Algemeen directeur/

Teamleiders

Medewerkers PUC

Na overleg met betrokken team

19.

Het doen van uitgaven in het kader van de representatie van het team

B&W

Algemeen directeur/

Teamleiders

Niet toegestaan

Binnen de daarvoor beschikbare budgetten

20.

Uitvoering geven aan het vastgestelde personeelsreglement en de CAO gemeenten

B&W

Algemeen directeur voor wat betreft de teamleiders/

Teamleiders voor wat betreft de medewerkers

 
 

21.

Het beslissen omtrent dienstreizen van teamleiders, algemeen directeur, collegeleden, bovenformatieve (boventallige) medewerkers

B&W

Algemeen directeur voor teamleiders, bovenformatieve (boventallige) medewerkers

Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning voor algemeen directeur en collegeleden

 

Ondermandaat is toegestaan voor zover het de bovenformatieve medewerkers betreft

22.

Het aangaan, wijzigen, uitvoeren en beëindigen van arbeidsovereenkomsten van teamleiders, medewerkers bestuurssecretariaat en bovenformatieve medewerkers

B&W

Algemeen directeur

Voor wat betreft niet leidinggevende medewerkers zijn teamleiders bevoegd

Niet toegestaan

Na overleg met de portefeuillehouder personeelszaken voor zover het de teamleiders betreft

Indiensttreding uitsluitend binnen de bestaande formatie en na overleg met Meerinzicht (team HRM)

23.

Het beslissen omtrent overwerk ter zake van goedgekeurde projecten

B&W

Algemeen directeur

Niet toegestaan

Na overleg met Meerinzicht (team HRM)

24.

Uitvoering geven aan ziekteverzuimbeleid, opleidings- en ontwikkelbeleid

B&W

Algemeen directeur voor teamleiders, medewerkers bestuurssecretariaten en bovenformatieve medewerkers

Teamleiders voor overige medewerkers

Medewerkers PUC

Voor zover passend in het Opleidingsplan

Na overleg met Meerinzicht (team HRM) voor wat betreft de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Zeewolde

25.

Uitvoering geven aan het herplaatsingskader

B&W

Algemeen directeur

Niet toegestaan

 

26.

Het nemen van beslissingen, waaronder beslissen op aanvragen om voorschotten, op grond van de Algemene Subsidieverordening en het daarop gebaseerde beleid (waaronder het Financieel-technisch beleidskader) conform vastgestelde (deel)verordeningen dan wel vastgestelde beleidsnota’s of -regels en/of vallend binnen de begroting en tevens het aangaan en afsluiten van uitvoeringsovereenkomsten

B&W

Teamleiders

Medewerkers PUC

 

27.

Het aangaan en sluiten van overeenkomsten (hieronder begrepen het aangaan van financiële verplichtingen, het ondertekenen en het ontbinden en opzeggen van de overeenkomsten en voor zover van toepassing het nemen van gunningsbesluiten) die de uitvoering van de begroting betreffen dan wel het sluiten van overeenkomsten waarvan de daaruit voor de gemeente voortvloeiende opbrengsten in de begroting zijn geraamd

B&W/

Burgemeester

1. Algemeen directeur (hoofdbudgethouder)

2. Teamleiders (budgethouder)

Deelbudgethouders

 

28.

Het beantwoorden van klachten over een teamleider

B&W

Algemeen directeur

Niet toegestaan

Na beantwoording klachtencoördinator informeren

29.

Het beantwoorden van klachten over een medewerker

B&W

Teamleiders

Niet toegestaan

Na beantwoording klachtencoördinator informeren

30.

Het beantwoorden van klachten over een organisatieonderdeel (team)

B&W

Teamleiders

Niet toegestaan

Na overleg met algemeen directeur en na beantwoording klachtencoördinator informeren

31.

De afhandeling, waaronder besluitvorming, van verzoeken inzake rechten van betrokkenen, zoals bedoeld in artikelen 15 tot en met 22 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG),

de voorafgaande raadpleging van de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 36 van de AVG, de meldplicht bij inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 33 van de AVG en de verdere afhandeling van inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan betrokkenen, zoals bedoeld in artikel 34 van de AVG

B&W

Algemeen directeur

Niet toegestaan

 

32.

Meldingen maken bij inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 33 van de AVG en de verdere afhandeling van inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan betrokkenen, zoals bedoeld in artikel 34 van de AVG

B&W

Algemeen directeur

Niet toegestaan

 

33.

Het beslissen op schadeverzoeken en/of aansprakelijkstellingen, zoals bedoeld in de notitie behandeling schadeverzoeken (dus m.u.v. planschadeclaims)

B&W

Teamleiders

Niet toegestaan

Na overleg met medewerker verzekeringen Meerinzicht, voor zover het de verzekeringsaspecten betreft en met het werkveld Juridische Zaken van Meerinzicht, voor wat betreft de juridische aspecten.

34.

Het aansprakelijk stellen van derden in verband met aan gemeentelijke eigendommen toegebrachte schade

B&W

Teamleiders

Medewerkers PUC

Afstemming met werkveld Juridische Zaken van Meerinzicht en medewerker verzekeringen Meerinzicht

35.

Het versturen van ontvangstbevestigingen aan en het uitnodigen en afschrijven van sollicitanten

B&W

Algemeen directeur/

Teamleiders

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

36.

De administratieve afhandeling voor zover het gemeentepersoneel betreft van:

  • -

    declaraties ter zake van werkgelegenheidsprojecten

  • -

    werkgeversverklaringen (onder meer ten behoeve van hypothecaire geldleningen werknemers)

  • -

    opgaven sociale verzekeringswetten

  • -

    statistiekopgaven

B&W

Algemeen directeur/

Teamleiders

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

37.

Aangiftes ter zake van ABP en IZA

B&W

Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

38.

Vernietigingsproces archiefbescheiden

B&W

Algemeen directeur/

Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

39.

Het in ontvangst nemen, openen en toewijzen van post (art. 74 Gemeentewet).

Burgemeester

Algemeen directeur/

Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

40.

Het beheer van archiefbescheiden, het ter raadpleging of gebruik beschikbaar stellen van archiefbescheiden en het vernietigen van archiefbescheiden welke niet naar de archiefbewaarplaats zijn overgebracht en zijn omschreven in lijsten van voor vernietiging in aanmerking komende archiefbescheiden, na het verstrijken van de voor die bescheiden in deze lijsten vermelde termijnen Archiefwet 1995,

Archiefverordening

B&W

Algemeen directeur/

Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

41.

Het uitlenen van dossiers aan derden

B&W

Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

42.

Vaststellen afspraken loopbaanbegeleiding

B&W

Teamleiders

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

43.

Uitvoeringszaken m.b.t. salarisadministratie (voorschotten, aanvragen loonopgaven, afdrachten, premies, etc.).

B&W

Teamleiders

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

44.

Correspondentie m.b.t. ziekteverzuim, WIA aanvragen, etc.

B&W

Teamleiders

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

45.

IB47 opgave.

B&W

Teamleiders

 

Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht

II. Basisteam Publiekscentrum

volgnr.

omschrijving bevoegdheid

betrokken orgaan

mandaat aan

Onder-

mandaat aan

specifieke bepaling

1.

Het beslissen omtrent afgifte van de navolgende verklaringen:

  • -

    attestatie de vita

  • -

    verklaring ter legalisatie van een handtekening

  • -

    verklaring van Nederlanderschap

  • -

    afschrift uit de basisregistratie personen

  • -

    verklaringen omtrent het gedrag (Wet Justitiële Documentatie)

B&W/

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

 

2.

Het beslissen op verzoeken om inlichtingen uit de basisregistratie personen

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk

Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan

3.

Het uitoefenen van de in de Wet basisregistratie personen (BRP) aan het college opgedragen taken, hieronder begrepen het af- en toewijzen van verzoeken tot opneming in de basisregistratie

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk

Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan

4.

Het toezenden van persoonslijsten ingevolge de Wet basisregistratie personen

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk

Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan

5.

Het voeren van bestandsbeheer geautomatiseerde bevolkingsbestanden

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk

Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan

6.

Afgifte van een rijbewijs (Wegenverkeerswet)

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

 

7.

Afgifte, weigeren, wijzigen, inhouden en vervallen verklaren van reisdocumenten op grond van de Paspoortwet

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

 

8.

Het aanwijzen van ambtenaren die bevoegd zijn tot het verrichten van handelingen op grond van de Paspoortuitvoeringswet Nederland 2001.

Burgemeester

Teamleider

Niet toegestaan

 

9.

Het aanwijzen van een beveiligingsfunctionaris rijbewijzen, zoals omschreven in Reglement Rijbewijzen artikel 128 lid 6.

Burgemeester

Teamleider

Niet toegestaan

 

10.

Het aanwijzen van een beveiligingsfunctionaris

die belast is met het beheer van en het toezicht

op de naleving van de beveiligingsprocedure

Burgemeester

Teamleider

Niet toegestaan

 

11.

Het behandelen van geschillenkwesties met betrekking tot verhuizingen en afgifte van documenten

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk

Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan

12.

Benoemen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

Ondertekening vindt door B&W plaats

13.

Het uitoefenen van de in de Kieswet aan burgemeester en wethouders en de burgemeester opgedragen taken met betrekking tot de verkiezingen en het uitoefenen van de bevoegdheden die voortvloeien uit de Spoedwet Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19

B&W/

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

Met uitzondering van:

  • -

    vaststellen vergoeding voorzitter en leden stembureaus en vergoeding stemlokalen

  • -

    taken burgemeester als voorzitter hoofdstembureau en centraal stembureau

14.

Besluiten en afgifte van stukken met betrekking tot de uitvoering Wet op de lijkbezorging en het voeren van de administratie van de algemene begraafplaats

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

 

15.

Opmaken van kennisgevingen van overlijden bestemd voor Inspecteur der registratie en successie (als bedoeld in KB 18-10-1933)

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

 

16.

Het beslissen op aanvragen om vergunning voor het plaatsen van grafzerken, grafbeplanting e.d.

B&W

Teamleider

Teamleider BOR, administratief medewerker BOR

 

17.

Het beslissen op aanvragen van nutsbedrijven om toestemming voor het leggen en verleggen van kabels en leidingen

B&W

Teamleider

 
 

18.

Het beslissen op aanvragen om vergunning/ontheffing in de volgende gevallen op grond van de APV:

Medewerkers PUC

Afstemming met medewerkers Openbare orde en veiligheid

Bij het verlenen van het ondermandaat aan de medewerker geldt m.b.t. evenementen en exploitatie horeca als voorwaarde dat bij het negatief beslissen eerst overleg plaatsvindt met de portefeuillehouder

- gebruik van wegen

B&W

Teamleider

Ja

- gebruik van trottoirs e.d. ten behoeve van tijdelijke inritten of opslag van (bouw-) materialen

B&W

Teamleider

Ja

- het houden van bijen

B&W

Teamleider

Ja

- parkeren voertuigen autobedrijf e.d.

B&W

Teamleider

Ja

- parkeren van grote voertuigen

B&W

Teamleider

Ja

- aantasting groenvoorzieningen door voertuigen

B&W

Teamleider

Ja

- kennisgeving van evenementen (elke verrichting van vermaak)

Burgemeester

Teamleider

Ja

- vuur

B&W

Teamleider

Ja

- tijdelijke aankondigings- c.q. reclameborden

B&W

Teamleider

Ja

- parkeren van reclamevoertuigen

B&W

Teamleider

Ja

- inzameling van geld en goed, waaronder kledinginzameling

B&W

Teamleider

Ja

- standplaatsen; het hebben van voorwerpen op de openbare weg

B&W

Teamleider

Ja

-laadpalen voor (deels) elektrisch aangedreven voertuigen; het hebben van voorwerpen op de openbare weg

B&W

Teamleider

Ja

- geluidshinder

B&W

Teamleider

Ja

- rommelmarkten, snuffelmarkten e.d.

Burgemeester

Teamleider

Ja

- de exploitatie van horeca, waaronder het sluitingsuur

Burgemeester

Teamleider

Ja

- gebruik van water

B&W

Teamleider

Ja

19.

Het beslissen over het tijdelijk afsluiten van wegen bij evenementen (art. 34 e.v. BABW)

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

20.

Het nemen van maatregelen als bedoeld in artikel 87 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV)

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

21.

Het beslissen op aanvragen om vrijstelling/ontheffing ingevolge de Winkeltijdenwet en de daarop gebaseerde verordening

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

22.

Het beslissen op aanvragen op grond van de Warenwet

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

23.

Het afgeven van verklaringen van geen bezwaar ter zake van de Luchtvaartwet (met uitzondering van bespuiten van landbouwgewassen)

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

24.

Het beslissen omtrent vaste en incidentele standplaatsen op de (week)markt c.q. plaatsing op de wachtlijst

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

25.

Het beslissen op aanvragen om een gehandicaptenparkeerkaart (bestuurder en passagier)

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

26.

Het beslissen op aanvragen om een gehandicaptenparkeerplaats

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

In overleg met het team Beheer openbare ruimte

27.

Het nemen van besluiten op basis van de Verordening leerlingenvervoer

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

28.

In ontvangst nemen van optieverklaringen en de bevestiging of weigering daarvan

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk

Op grond van de DVO ook medewerker BO burgerzaken gemeente Harderwijk.

29.

In ontvangst nemen van naturalisatieverzoeken en het uitbrengen van advies daaromtrent aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk

Op grond van de DVO ook aan backoffice Harderwijk.

30.

Het beslissen op aanvragen om:

- vergunning of ontheffing ingevolge de Drank- en Horecawet

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

- vergunning ingevolge de Wet op de kansspelen

Burgemeester

Teamleider

Medewerkers PUC

31.

Het beslissen op een verzoek om een vergunning voor tijdelijke verhuur op grond van artikel 15 van de Leegstandswet

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

32.

Het beslissen op een aanvraag voor een starterslening op grond van de Verordening VROM Starterslening Zeewolde

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

33.

Het beslissen op een aanvraag voor een duurzaamheidslening op grond van de Verordening Duurzaamheidslening gemeente Zeewolde 2019

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

34.

Het verlenen van toestemming voor het laden en lossen van vuurwerk (hoofdstuk 7.5., aanvullend voorschrift 7.5.11 bepaling CV1 (1) van het ADR)

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

35.

Het besluiten op aanvragen om vergunning op grond van de Brandbeveiligingsverordening

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC

 

36.

Het afgeven van verklaringen van geen bezwaar ter zake van de Luchtvaartwet (met uitzondering van bespuiten van landbouwgewassen)

B&W

Teamleider

Medewerkers PUC