Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR671776
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR671776/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Ondermandaatbesluit Teamleider Publiekscentrum
Geldend van 20-01-2022 t/m 31-12-2023
Intitulé
Ondermandaatbesluit Teamleider PubliekscentrumTeamleider Publiekscentrum,
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
handelend krachtens het Mandaatbesluit 2021 van de gemeente Zeewolde, zoals vastgesteld op 22 december 2020 (en gewijzigd op 2 februari 2021), en het daarbij behorende overzicht (Bevoegdhedenregister 2021)
besluit
- 1.
de bevoegdheden, zoals opgenomen in het bij dit besluit behorende overzicht, met inbegrip van de ondertekening van stukken onder te mandateren aan de in kolom 5 genoemde functionarissen;
- 2.
dat dit besluit met ingang van de dag na bekendmaking in werking treedt.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 1 oktober 2021
Teamleider Publiekscentrum
Mevrouw A.H. van der Veen
Bijlage 1 Bevoegdhedenregister Basisteam Publiekscentrum
Vastgesteld door de teamleider
I. Algemeen |
|||||||||
volgnr. |
omschrijving bevoegdheid |
betrokken orgaan |
mandaat aan |
Onder- mandaat aan |
specifieke bepaling |
||||
1. |
Het voeren van correspondentie en/of het uitvoeren van (voorbereidings)handelingen in het kader van de door of namens het college, de burgemeester, de heffings- en invorderingsambtenaar te nemen of genomen besluiten (daaronder begrepen de besluiten op bezwaren), waaronder: ontvangstbevestigingen, kennisgeving van de stand van zaken, adviesaanvragen, horen van belanghebbenden of toepassing van de (uniforme) voorbereidingsprocedure, de bekendmaking en mededeling van besluiten e.d. |
B&W/ Burgemeester/ Heffings- en invorderingsambtenaar |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Correspondentie (de op het besluit betrekking hebbende brief) direct volgend op een college of burgemeesters-besluit valt hier buiten, tenzij bij dit besluit anders vermeld is, of de bevoegdheid tot het nemen van het besluit reeds op grond van deze mandaatlijst is gemandateerd. |
||||
2. |
De reguliere correspondentie met de ministeries, waaronder (periodieke) verzoeken om rijksvergoedingen, indienen van declaraties, afgeven van verantwoordingen e.d. |
B&W |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
3. |
Het uitnodigen voor vergaderingen (incl. agenda) |
B&W/ Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Na overleg met portefeuillehouder bij bestuurlijke overleggen |
||||
4. |
Het buiten behandeling stellen van een aanvraag ingevolge artikel 4:5 Awb of artikel 3.18 Wabo |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
5. |
Het afwijzen van een aanvraag onder verwijzing naar een eerdere afwijzende beslissing (artikel 4:6 Awb) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
6. |
Het verlengen van de beslistermijn van een aanvraag (o.g.v. artikel 4:14 Awb, artikel 3.9 lid 2 Wabo of enig ander wettelijk voorschrift) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
7. |
Het opschorten van de beslistermijn als bedoeld in artikel 4:15 Awb |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
8. |
Het verlengen van de termijn voor het beslissen op een bezwaarschrift (7:10 Awb) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Secretaris van Bezwaarschriften-commissie |
|
||||
9. |
Het beslissen op de ingebrekestelling, waaronder het vaststellen en (laten) uitbetalen van de dwangsombeschikking, als bedoeld in artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Na beantwoording het team juridische zaken van Meerinzicht informeren |
||||
10. |
Het vaststellen van de bestuurlijke geldschuld als bedoeld in artikel 4:86 Awb |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
11. |
Het eventueel verlenen van voorschotten als bedoeld in artikel 4:95 Awb |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
12. |
Het indienen van verweerschriften en daarmee samenhangende en begeleidende correspondentie, voor zover daarin het bestreden besluit wordt gehandhaafd |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Na overleg met het werkveld Juridische Zaken |
||||
13. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen ter zake van door of ten behoeve van de gemeente te verrichten leveranties, diensten, grondoverdrachten huur van voertuigen, machines en andere bedrijfsmiddelen |
Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Na overleg met het werkveld Juridische Zaken |
||||
14. |
Vertegenwoordigen van het college en/of de burgemeester in rechte bij de bestuursrechter |
B&W/ Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers PUC |
In overleg met het werkveld Juridische Zaken |
||||
15. |
Het schriftelijk vragen om en verstrekken van informatie van feitelijke aard aan derden, daaronder begrepen het beslissen op verzoeken tot het verstrekken van informatie ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur, betreffende aangelegenheden waarvan de voorbereiding c.q. uitvoering is opgedragen aan het team |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Volgens de procesbeschrijving komen de Wob verzoeken binnen bij Juridische Zaken, als het verzoek voldoet aan de indieningsvereisten wordt het verzoek via Corsa overgeboekt op het betreffende team De beantwoording van een Wob verzoek geschiedt in overleg met het werkveld Juridische Zaken |
||||
16. |
Het verstrekken van informatie van statistische aard en het meewerken aan enquêtes (zonder commerciële doelstelling) van bedrijven en overheidsinstellingen over niet beleidsgevoelige taken voor zover de medewerking de normale dienstverlening niet te boven gaat |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
17. |
Het deelnemen aan c.q. begeleiden van externe onderzoeksprojecten indien en voor zover passend bij de doelstelling van het team |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
18. |
Het verhuren en verpachten van gemeenteeigendommen en rechten - exclusief sportaccommodaties - voor de periode van maximaal één jaar |
B&W/ Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Na overleg met betrokken team |
||||
19. |
Het doen van uitgaven in het kader van de representatie van het team |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Niet toegestaan |
Binnen de daarvoor beschikbare budgetten |
||||
20. |
Uitvoering geven aan het vastgestelde personeelsreglement en de CAO gemeenten |
B&W |
Algemeen directeur voor wat betreft de teamleiders/ Teamleiders voor wat betreft de medewerkers |
|
|
||||
21. |
Het beslissen omtrent dienstreizen van teamleiders, algemeen directeur, collegeleden, bovenformatieve (boventallige) medewerkers |
B&W |
Algemeen directeur voor teamleiders, bovenformatieve (boventallige) medewerkers Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning voor algemeen directeur en collegeleden |
|
Ondermandaat is toegestaan voor zover het de bovenformatieve medewerkers betreft |
||||
22. |
Het aangaan, wijzigen, uitvoeren en beëindigen van arbeidsovereenkomsten van teamleiders, medewerkers bestuurssecretariaat en bovenformatieve medewerkers |
B&W |
Algemeen directeur Voor wat betreft niet leidinggevende medewerkers zijn teamleiders bevoegd |
Niet toegestaan |
Na overleg met de portefeuillehouder personeelszaken voor zover het de teamleiders betreft Indiensttreding uitsluitend binnen de bestaande formatie en na overleg met Meerinzicht (team HRM) |
||||
23. |
Het beslissen omtrent overwerk ter zake van goedgekeurde projecten |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
Na overleg met Meerinzicht (team HRM) |
||||
24. |
Uitvoering geven aan ziekteverzuimbeleid, opleidings- en ontwikkelbeleid |
B&W |
Algemeen directeur voor teamleiders, medewerkers bestuurssecretariaten en bovenformatieve medewerkers Teamleiders voor overige medewerkers |
Medewerkers PUC |
Voor zover passend in het Opleidingsplan Na overleg met Meerinzicht (team HRM) voor wat betreft de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Zeewolde |
||||
25. |
Uitvoering geven aan het herplaatsingskader |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
|
||||
26. |
Het nemen van beslissingen, waaronder beslissen op aanvragen om voorschotten, op grond van de Algemene Subsidieverordening en het daarop gebaseerde beleid (waaronder het Financieel-technisch beleidskader) conform vastgestelde (deel)verordeningen dan wel vastgestelde beleidsnota’s of -regels en/of vallend binnen de begroting en tevens het aangaan en afsluiten van uitvoeringsovereenkomsten |
B&W |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
|
||||
27. |
Het aangaan en sluiten van overeenkomsten (hieronder begrepen het aangaan van financiële verplichtingen, het ondertekenen en het ontbinden en opzeggen van de overeenkomsten en voor zover van toepassing het nemen van gunningsbesluiten) die de uitvoering van de begroting betreffen dan wel het sluiten van overeenkomsten waarvan de daaruit voor de gemeente voortvloeiende opbrengsten in de begroting zijn geraamd |
B&W/ Burgemeester |
1. Algemeen directeur (hoofdbudgethouder) 2. Teamleiders (budgethouder) |
Deelbudgethouders |
|
||||
28. |
Het beantwoorden van klachten over een teamleider |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
Na beantwoording klachtencoördinator informeren |
||||
29. |
Het beantwoorden van klachten over een medewerker |
B&W |
Teamleiders |
Niet toegestaan |
Na beantwoording klachtencoördinator informeren |
||||
30. |
Het beantwoorden van klachten over een organisatieonderdeel (team) |
B&W |
Teamleiders |
Niet toegestaan |
Na overleg met algemeen directeur en na beantwoording klachtencoördinator informeren |
||||
31. |
De afhandeling, waaronder besluitvorming, van verzoeken inzake rechten van betrokkenen, zoals bedoeld in artikelen 15 tot en met 22 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de voorafgaande raadpleging van de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 36 van de AVG, de meldplicht bij inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 33 van de AVG en de verdere afhandeling van inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan betrokkenen, zoals bedoeld in artikel 34 van de AVG |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
|
||||
32. |
Meldingen maken bij inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 33 van de AVG en de verdere afhandeling van inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan betrokkenen, zoals bedoeld in artikel 34 van de AVG |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
|
||||
33. |
Het beslissen op schadeverzoeken en/of aansprakelijkstellingen, zoals bedoeld in de notitie behandeling schadeverzoeken (dus m.u.v. planschadeclaims) |
B&W |
Teamleiders |
Niet toegestaan |
Na overleg met medewerker verzekeringen Meerinzicht, voor zover het de verzekeringsaspecten betreft en met het werkveld Juridische Zaken van Meerinzicht, voor wat betreft de juridische aspecten. |
||||
34. |
Het aansprakelijk stellen van derden in verband met aan gemeentelijke eigendommen toegebrachte schade |
B&W |
Teamleiders |
Medewerkers PUC |
Afstemming met werkveld Juridische Zaken van Meerinzicht en medewerker verzekeringen Meerinzicht |
||||
35. |
Het versturen van ontvangstbevestigingen aan en het uitnodigen en afschrijven van sollicitanten |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
36. |
De administratieve afhandeling voor zover het gemeentepersoneel betreft van:
|
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
37. |
Aangiftes ter zake van ABP en IZA |
B&W |
Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
38. |
Vernietigingsproces archiefbescheiden |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
39. |
Het in ontvangst nemen, openen en toewijzen van post (art. 74 Gemeentewet). |
Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
40. |
Het beheer van archiefbescheiden, het ter raadpleging of gebruik beschikbaar stellen van archiefbescheiden en het vernietigen van archiefbescheiden welke niet naar de archiefbewaarplaats zijn overgebracht en zijn omschreven in lijsten van voor vernietiging in aanmerking komende archiefbescheiden, na het verstrijken van de voor die bescheiden in deze lijsten vermelde termijnen Archiefwet 1995, Archiefverordening |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
41. |
Het uitlenen van dossiers aan derden |
B&W |
Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
42. |
Vaststellen afspraken loopbaanbegeleiding |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
43. |
Uitvoeringszaken m.b.t. salarisadministratie (voorschotten, aanvragen loonopgaven, afdrachten, premies, etc.). |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
44. |
Correspondentie m.b.t. ziekteverzuim, WIA aanvragen, etc. |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
45. |
IB47 opgave. |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
||||
II. Basisteam Publiekscentrum |
|||||||||
volgnr. |
omschrijving bevoegdheid |
betrokken orgaan |
mandaat aan |
Onder- mandaat aan |
specifieke bepaling |
||||
1. |
Het beslissen omtrent afgifte van de navolgende verklaringen:
|
B&W/ Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
2. |
Het beslissen op verzoeken om inlichtingen uit de basisregistratie personen |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk |
Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan |
||||
3. |
Het uitoefenen van de in de Wet basisregistratie personen (BRP) aan het college opgedragen taken, hieronder begrepen het af- en toewijzen van verzoeken tot opneming in de basisregistratie |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk |
Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan |
||||
4. |
Het toezenden van persoonslijsten ingevolge de Wet basisregistratie personen |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk |
Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan |
||||
5. |
Het voeren van bestandsbeheer geautomatiseerde bevolkingsbestanden |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk |
Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan |
||||
6. |
Afgifte van een rijbewijs (Wegenverkeerswet) |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
7. |
Afgifte, weigeren, wijzigen, inhouden en vervallen verklaren van reisdocumenten op grond van de Paspoortwet |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
8. |
Het aanwijzen van ambtenaren die bevoegd zijn tot het verrichten van handelingen op grond van de Paspoortuitvoeringswet Nederland 2001. |
Burgemeester |
Teamleider |
Niet toegestaan |
|
||||
9. |
Het aanwijzen van een beveiligingsfunctionaris rijbewijzen, zoals omschreven in Reglement Rijbewijzen artikel 128 lid 6. |
Burgemeester |
Teamleider |
Niet toegestaan |
|
||||
10. |
Het aanwijzen van een beveiligingsfunctionaris die belast is met het beheer van en het toezicht op de naleving van de beveiligingsprocedure |
Burgemeester |
Teamleider |
Niet toegestaan |
|
||||
11. |
Het behandelen van geschillenkwesties met betrekking tot verhuizingen en afgifte van documenten |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk |
Op grond van de DVO met de gemeente Harderwijk is ondermandaat aan functionarissen werkzaam bij de gemeente Harderwijk ook toegestaan |
||||
12. |
Benoemen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
Ondertekening vindt door B&W plaats |
||||
13. |
Het uitoefenen van de in de Kieswet aan burgemeester en wethouders en de burgemeester opgedragen taken met betrekking tot de verkiezingen en het uitoefenen van de bevoegdheden die voortvloeien uit de Spoedwet Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19 |
B&W/ Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
Met uitzondering van:
|
||||
14. |
Besluiten en afgifte van stukken met betrekking tot de uitvoering Wet op de lijkbezorging en het voeren van de administratie van de algemene begraafplaats |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
15. |
Opmaken van kennisgevingen van overlijden bestemd voor Inspecteur der registratie en successie (als bedoeld in KB 18-10-1933) |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
16. |
Het beslissen op aanvragen om vergunning voor het plaatsen van grafzerken, grafbeplanting e.d. |
B&W |
Teamleider |
Teamleider BOR, administratief medewerker BOR |
|
||||
17. |
Het beslissen op aanvragen van nutsbedrijven om toestemming voor het leggen en verleggen van kabels en leidingen |
B&W |
Teamleider |
|
|
||||
18. |
Het beslissen op aanvragen om vergunning/ontheffing in de volgende gevallen op grond van de APV: |
Medewerkers PUC |
Afstemming met medewerkers Openbare orde en veiligheid Bij het verlenen van het ondermandaat aan de medewerker geldt m.b.t. evenementen en exploitatie horeca als voorwaarde dat bij het negatief beslissen eerst overleg plaatsvindt met de portefeuillehouder |
||||||
- gebruik van wegen |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- gebruik van trottoirs e.d. ten behoeve van tijdelijke inritten of opslag van (bouw-) materialen |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- het houden van bijen |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- parkeren voertuigen autobedrijf e.d. |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- parkeren van grote voertuigen |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- aantasting groenvoorzieningen door voertuigen |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- kennisgeving van evenementen (elke verrichting van vermaak) |
Burgemeester |
Teamleider |
Ja |
||||||
- vuur |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- tijdelijke aankondigings- c.q. reclameborden |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- parkeren van reclamevoertuigen |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- inzameling van geld en goed, waaronder kledinginzameling |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- standplaatsen; het hebben van voorwerpen op de openbare weg |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
-laadpalen voor (deels) elektrisch aangedreven voertuigen; het hebben van voorwerpen op de openbare weg |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- geluidshinder |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
- rommelmarkten, snuffelmarkten e.d. |
Burgemeester |
Teamleider |
Ja |
||||||
- de exploitatie van horeca, waaronder het sluitingsuur |
Burgemeester |
Teamleider |
Ja |
||||||
- gebruik van water |
B&W |
Teamleider |
Ja |
||||||
19. |
Het beslissen over het tijdelijk afsluiten van wegen bij evenementen (art. 34 e.v. BABW) |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
20. |
Het nemen van maatregelen als bedoeld in artikel 87 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV) |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
21. |
Het beslissen op aanvragen om vrijstelling/ontheffing ingevolge de Winkeltijdenwet en de daarop gebaseerde verordening |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
22. |
Het beslissen op aanvragen op grond van de Warenwet |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
23. |
Het afgeven van verklaringen van geen bezwaar ter zake van de Luchtvaartwet (met uitzondering van bespuiten van landbouwgewassen) |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
24. |
Het beslissen omtrent vaste en incidentele standplaatsen op de (week)markt c.q. plaatsing op de wachtlijst |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
25. |
Het beslissen op aanvragen om een gehandicaptenparkeerkaart (bestuurder en passagier) |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
26. |
Het beslissen op aanvragen om een gehandicaptenparkeerplaats |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
In overleg met het team Beheer openbare ruimte |
||||
27. |
Het nemen van besluiten op basis van de Verordening leerlingenvervoer |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
28. |
In ontvangst nemen van optieverklaringen en de bevestiging of weigering daarvan |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk |
Op grond van de DVO ook medewerker BO burgerzaken gemeente Harderwijk. |
||||
29. |
In ontvangst nemen van naturalisatieverzoeken en het uitbrengen van advies daaromtrent aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC Medewerkers Backoffice BRP Harderwijk |
Op grond van de DVO ook aan backoffice Harderwijk. |
||||
30. |
Het beslissen op aanvragen om: |
||||||||
- vergunning of ontheffing ingevolge de Drank- en Horecawet |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
||||||
- vergunning ingevolge de Wet op de kansspelen |
Burgemeester |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
||||||
31. |
Het beslissen op een verzoek om een vergunning voor tijdelijke verhuur op grond van artikel 15 van de Leegstandswet |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
32. |
Het beslissen op een aanvraag voor een starterslening op grond van de Verordening VROM Starterslening Zeewolde |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
33. |
Het beslissen op een aanvraag voor een duurzaamheidslening op grond van de Verordening Duurzaamheidslening gemeente Zeewolde 2019 |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
34. |
Het verlenen van toestemming voor het laden en lossen van vuurwerk (hoofdstuk 7.5., aanvullend voorschrift 7.5.11 bepaling CV1 (1) van het ADR) |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
35. |
Het besluiten op aanvragen om vergunning op grond van de Brandbeveiligingsverordening |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
||||
36. |
Het afgeven van verklaringen van geen bezwaar ter zake van de Luchtvaartwet (met uitzondering van bespuiten van landbouwgewassen) |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers PUC |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl