Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR671775
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR671775/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Ondermandaatbesluit Teamleider Maatschappelijke ontwikkeling en ondersteuning
Geldend van 20-01-2022 t/m 31-12-2023
Intitulé
Ondermandaatbesluit Teamleider Maatschappelijke ontwikkeling en ondersteuningTeamleider Maatschappelijke ontwikkeling en ondersteuning,
gelet op artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht;
handelend krachtens het Mandaatbesluit 2021 van de gemeente Zeewolde, zoals vastgesteld op 22 december 2020 (en gewijzigd op 2 februari 2021), en het daarbij behorende overzicht (Bevoegdhedenregister 2021)
besluit
- 1.
de bevoegdheden, zoals opgenomen in het bij dit besluit behorende overzicht, met inbegrip van de ondertekening van stukken onder te mandateren aan de in kolom 5 genoemde functionarissen;
- 2.
dat dit besluit met ingang van de dag na bekendmaking in werking treedt.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 13 september 2021
Teamleider Maatschappelijke ontwikkeling en ondersteuning,
Mevrouw H. Koornberg
Bijlage 1 Bevoegdhedenregister Basisteam Maatschappelijke Ontwikkeling en Ondersteuning
Vastgesteld door de teamleider
I. Algemeen |
|
|||||||
volgnr. |
omschrijving bevoegdheid |
betrokken orgaan |
mandaat aan |
Onder- mandaat aan |
specifieke bepaling |
|||
1. |
Het voeren van correspondentie en/of het uitvoeren van (voorbereidings)handelingen in het kader van de door of namens het college, de burgemeester, de heffings- en invorderingsambtenaar te nemen of genomen besluiten (daaronder begrepen de besluiten op bezwaren), waaronder: ontvangstbevestigingen, kennisgeving van de stand van zaken, adviesaanvragen, horen van belanghebbenden of toepassing van de (uniforme) voorbereidingsprocedure, de bekendmaking en mededeling van besluiten e.d. |
B&W/ Burgemeester/ Heffings- en invorderingsambtenaar |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II en III |
Correspondentie (de op het besluit betrekking hebbende brief) direct volgend op een college of burgemeesters-besluit valt hier buiten, tenzij bij dit besluit anders vermeld is, of de bevoegdheid tot het nemen van het besluit reeds op grond van deze mandaatlijst is gemandateerd. |
|||
2. |
De reguliere correspondentie met de ministeries, waaronder (periodieke) verzoeken om rijksvergoedingen, indienen van declaraties, afgeven van verantwoordingen e.d. |
B&W |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II en III |
|
|||
3. |
Het uitnodigen voor vergaderingen (incl. agenda) |
B&W/ Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
Na overleg met portefeuillehouder bij bestuurlijke overleggen |
|||
4. |
Het buiten behandeling stellen van een aanvraag ingevolge artikel 4:5 Awb of artikel 3.18 Wabo |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Ja Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
5. |
Het afwijzen van een aanvraag onder verwijzing naar een eerdere afwijzende beslissing (artikel 4:6 Awb) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
6. |
Het verlengen van de beslistermijn van een aanvraag (o.g.v. artikel 4:14 Awb, artikel 3.9 lid 2 Wabo of enig ander wettelijk voorschrift) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
7. |
Het opschorten van de beslistermijn als bedoeld in artikel 4:15 Awb |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
8. |
Het verlengen van de termijn voor het beslissen op een bezwaarschrift (7:10 Awb) |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Secretaris van Bezwaarschriften-commissie |
|
|||
9. |
Het beslissen op de ingebrekestelling, waaronder het vaststellen en (laten) uitbetalen van de dwangsombeschikking, als bedoeld in artikel 4:18 Algemene wet bestuursrecht |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
Na beantwoording het team juridische zaken van Meerinzicht informeren |
|||
10. |
Het vaststellen van de bestuurlijke geldschuld als bedoeld in artikel 4:86 Awb |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
11. |
Het eventueel verlenen van voorschotten als bedoeld in artikel 4:95 Awb |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
12. |
Het indienen van verweerschriften en daarmee samenhangende en begeleidende correspondentie, voor zover daarin het bestreden besluit wordt gehandhaafd |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
Na overleg met het werkveld Juridische Zaken |
|||
13. |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen ter zake van door of ten behoeve van de gemeente te verrichten leveranties, diensten, grondoverdrachten huur van voertuigen, machines en andere bedrijfsmiddelen |
Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
Na overleg met het werkveld Juridische Zaken |
|||
14. |
Vertegenwoordigen van het college en/of de burgemeester in rechte bij de bestuursrechter |
B&W/ Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
In overleg met het werkveld Juridische Zaken |
|||
15. |
Het schriftelijk vragen om en verstrekken van informatie van feitelijke aard aan derden, daaronder begrepen het beslissen op verzoeken tot het verstrekken van informatie ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur, betreffende aangelegenheden waarvan de voorbereiding c.q. uitvoering is opgedragen aan het team |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
Volgens de procesbeschrijving komen de Wob verzoeken binnen bij Juridische Zaken, als het verzoek voldoet aan de indieningsvereisten wordt het verzoek via Corsa overgeboekt op het betreffende team De beantwoording van een Wob verzoek geschiedt in overleg met het werkveld Juridische Zaken |
|||
16. |
Het verstrekken van informatie van statistische aard en het meewerken aan enquêtes (zonder commerciële doelstelling) van bedrijven en overheidsinstellingen over niet beleidsgevoelige taken voor zover de medewerking de normale dienstverlening niet te boven gaat |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
17. |
Het deelnemen aan c.q. begeleiden van externe onderzoeksprojecten indien en voor zover passend bij de doelstelling van het team |
B&W/ Burgemeester |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
18. |
Het verhuren en verpachten van gemeenteeigendommen en rechten - exclusief sportaccommodaties - voor de periode van maximaal één jaar |
B&W/ Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
|
Na overleg met betrokken team |
|||
19. |
Het doen van uitgaven in het kader van de representatie van het team |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
Niet toegestaan |
Binnen de daarvoor beschikbare budgetten |
|||
20. |
Uitvoering geven aan het vastgestelde personeelsreglement en de CAO gemeenten |
B&W |
Algemeen directeur voor wat betreft de teamleiders/ Teamleiders voor wat betreft de medewerkers |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
21. |
Het beslissen omtrent dienstreizen van teamleiders, algemeen directeur, collegeleden, bovenformatieve (boventallige) medewerkers |
B&W |
Algemeen directeur voor teamleiders, bovenformatieve (boventallige) medewerkers Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning voor algemeen directeur en collegeleden |
Niet toegestaan |
Ondermandaat is toegestaan voor zover het de bovenformatieve medewerkers betreft |
|||
22. |
Het aangaan, wijzigen, uitvoeren en beëindigen van arbeidsovereenkomsten van teamleiders, medewerkers bestuurssecretariaat en bovenformatieve medewerkers |
B&W |
Algemeen directeur Voor wat betreft niet leidinggevende medewerkers zijn teamleiders bevoegd |
Niet toegestaan |
Na overleg met de portefeuillehouder personeelszaken voor zover het de teamleiders betreft Indiensttreding uitsluitend binnen de bestaande formatie en na overleg met Meerinzicht (team HRM) |
|||
23. |
Het beslissen omtrent overwerk ter zake van goedgekeurde projecten |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
Na overleg met Meerinzicht (team HRM) |
|||
24. |
Uitvoering geven aan ziekteverzuimbeleid, opleidings- en ontwikkelbeleid |
B&W |
Algemeen directeur voor teamleiders, medewerkers bestuurssecretariaten en bovenformatieve medewerkers Teamleiders voor overige medewerkers |
|
Voor zover passend in het Opleidingsplan Na overleg met Meerinzicht (team HRM) voor wat betreft de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Zeewolde |
|||
25. |
Uitvoering geven aan het herplaatsingskader |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
|
|||
26. |
Het nemen van beslissingen, waaronder beslissen op aanvragen om voorschotten, op grond van de Algemene Subsidieverordening en het daarop gebaseerde beleid (waaronder het Financieel-technisch beleidskader) conform vastgestelde (deel)verordeningen dan wel vastgestelde beleidsnota’s of -regels en/of vallend binnen de begroting en tevens het aangaan en afsluiten van uitvoeringsovereenkomsten |
B&W |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
27. |
Het aangaan en sluiten van overeenkomsten (hieronder begrepen het aangaan van financiële verplichtingen, het ondertekenen en het ontbinden en opzeggen van de overeenkomsten en voor zover van toepassing het nemen van gunningsbesluiten) die de uitvoering van de begroting betreffen dan wel het sluiten van overeenkomsten waarvan de daaruit voor de gemeente voortvloeiende opbrengsten in de begroting zijn geraamd |
B&W/ Burgemeester |
1. Algemeen directeur (hoofdbudgethouder) 2. Teamleiders (budgethouder) |
|
Ondermandaat is toegestaan aan deelbudgethouders. De budgethoudersregeling gemeente Zeewolde 2021 is hierbij van toepassing |
|||
28. |
Het beantwoorden van klachten over een teamleider |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
Na beantwoording klachtencoördinator informeren |
|||
29. |
Het beantwoorden van klachten over een medewerker |
B&W |
Teamleiders |
Niet toegestaan |
Na beantwoording klachtencoördinator informeren |
|||
30. |
Het beantwoorden van klachten over een organisatieonderdeel (team) |
B&W |
Teamleiders |
Niet toegestaan |
Na overleg met algemeen directeur en na beantwoording klachtencoördinator informeren |
|||
31. |
De afhandeling, waaronder besluitvorming, van verzoeken inzake rechten van betrokkenen, zoals bedoeld in artikelen 15 tot en met 22 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de voorafgaande raadpleging van de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 36 van de AVG, de meldplicht bij inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 33 van de AVG en de verdere afhandeling van inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan betrokkenen, zoals bedoeld in artikel 34 van de AVG |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
|
|||
32. |
Meldingen maken bij inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan de Autoriteit Persoonsgegevens, zoals bedoeld in artikel 33 van de AVG en de verdere afhandeling van inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens aan betrokkenen, zoals bedoeld in artikel 34 van de AVG |
B&W |
Algemeen directeur |
Niet toegestaan |
|
|||
33. |
Het beslissen op schadeverzoeken en/of aansprakelijkstellingen, zoals bedoeld in de notitie behandeling schadeverzoeken (dus m.u.v. planschadeclaims) |
B&W |
Teamleiders |
Niet toegestaan |
Na overleg met medewerker verzekeringen Meerinzicht, voor zover het de verzekeringsaspecten betreft en met het werkveld Juridische Zaken van Meerinzicht, voor wat betreft de juridische aspecten. |
|||
34. |
Het aansprakelijk stellen van derden in verband met aan gemeentelijke eigendommen toegebrachte schade |
B&W |
Teamleiders |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III |
Afstemming met werkveld Juridische Zaken van Meerinzicht en medewerker verzekeringen Meerinzicht |
|||
35. |
Het versturen van ontvangstbevestigingen aan en het uitnodigen en afschrijven van sollicitanten |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
36. |
De administratieve afhandeling voor zover het gemeentepersoneel betreft van: - declaraties ter zake van werkgelegenheidsprojecten - werkgeversverklaringen (onder meer ten behoeve van hypothecaire geldleningen werknemers) - opgaven sociale verzekeringswetten - statistiekopgaven |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
37. |
Aangiftes ter zake van ABP en IZA |
B&W |
Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
38. |
Vernietigingsproces archiefbescheiden |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
39. |
Het in ontvangst nemen, openen en toewijzen van post (art. 74 Gemeentewet). |
Burgemeester |
Algemeen directeur/ Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
40. |
Het beheer van archiefbescheiden, het ter raadpleging of gebruik beschikbaar stellen van archiefbescheiden en het vernietigen van archiefbescheiden welke niet naar de archiefbewaarplaats zijn overgebracht en zijn omschreven in lijsten van voor vernietiging in aanmerking komende archiefbescheiden, na het verstrijken van de voor die bescheiden in deze lijsten vermelde termijnen Archiefwet 1995, Archiefverordening |
B&W |
Algemeen directeur/ Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
41. |
Het uitlenen van dossiers aan derden |
B&W |
Teamleider Bestuur en Directie Ondersteuning |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
42. |
Vaststellen afspraken loopbaanbegeleiding |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
43. |
Uitvoeringszaken m.b.t. salarisadministratie (voorschotten, aanvragen loonopgaven, afdrachten, premies, etc.). |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
44. |
Correspondentie m.b.t. ziekteverzuim, WIA aanvragen, etc. |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
45. |
IB47 opgave. |
B&W |
Teamleiders |
|
Zie ook bevoegdhedenregister van Meerinzicht |
|||
II. Basisteam Maatschappelijke Ontwikkeling en Ondersteuning |
||||||||
volgnr. |
omschrijving bevoegdheid |
betrokken orgaan |
mandaat aan |
Onder- mandaat aan |
specifieke bepaling |
|||
1. |
Het beslissen over ingebruikneming (waaronder verhuur) welzijnsaccommodaties |
B&W |
Teamleider |
|
Na overleg met team Wonen en Economie Met inachtneming van Wet Markt en Overheid |
|||
2. |
Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 45 en 46 van de Wet kinderopvang, waaronder de registratie |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
|||
3. |
Het aanvragen van IAU-aanvragen bij de toetsingscommissie |
B&W |
Teamleider |
Medewerkers Ontwikkeling I, II, III en IV |
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl