Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR67093
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR67093/1
Regeling vervallen per 01-01-2015
Regeling variabele werktijden
Geldend van 30-12-2010 t/m 31-12-2014
Intitulé
Regeling variabele werktijdenArtikel 1
De vroegste aanvangstijd is 7.30 uur en de laatste eindtijd is 18.30 uur.
Artikel 2
De bloktijden zijn: 9.00 uur tot 12.00 uur. Tijdens deze uren dient iedereen, die volgens zijn werkrooster dienst heeft, werkzaam te zijn.
Artikel 3
De glijtijden zijn als volgt:
- -
variabele begintijden: van 7.30 tot 9.00 uur
- -
variabele lunchpauze: vanaf 12.00 uur
- -
variabele eindtijd: vanaf 12.00 uur
Tijdens de glijtijden is men, met inachtname van de bepalingen in dit reglement, vrij naar keuze zijn werkzaamheden aan te vangen, dan wel te beëindigen.
In de periode van mei t/m augustus is op vrijdagmiddag het gemeentehuis gesloten vanaf 13.00 uur.
Artikel 4
Voor de lunchpauze dient men altijd te klokken en deze bedraagt minimaal 30 minuten. Bij een kortere pauze of als men niet klokt wordt automatisch een half uur berekend.
Artikel 5
Per dag mag maximaal 9 uur worden gewerkt. Incidentele afwijkingen mogen door de leidinggevenden om hun moverende redenen worden toegestaan.
Artikel 6
Het uitgangspunt is dat bezoeken aan huisarts, tandarts, fysiotherapeut etc. in eigen tijd worden gedaan. In het geval dat het noodzakelijk is dat het bezoek moet plaatsvinden in de ochtend tussen 9.00 uur en 12.00 uur worden deze uren gecompenseerd. Voor een bezoek aan een specialist, chronische zieken en/of langdurige therapeutische behandelingen geldt hierop een uitzondering. In deze gevallen worden deze uren gecompenseerd op basis van de fictieve werktijden: ’s morgens van 8.00 tot 12.00 uur en ’s middags van 13.00 tot 17.00 uur.
Artikel 7
Bij verlofopname gelden de roosteruren en heeft men de keuze om het tekort aan gewerkte uren te verrekenen met het urensaldo of het te laten aanvullen tot de uren van het dagrooster en daarbij de tekort gewerkte uren te verrekenen met het aantal verlofuren.
Artikel 8
Het positieve verlof- en plus/minsaldo tezamen mag aan het eind van het jaar maximaal 100 uur bedragen voor voltijders. Voor deeltijders geldt dit maximum naar rato van de formele deeltijdfactor. In bijzondere gevallen kan het afdelingshoofd toestemming verlenen hiervan af te wijken en een andere oplossing hiervoor vinden ter compensatie. Hij doet hiervan melding bij P&O.
Artikel 9
Het negatieve spaarsaldo mag maximaal 10 uur bedragen. Bij overschrijding van een negatief spaarsaldo van – 18 uur zal een verlofdag van 8 uur dienen te worden ingeleverd onder verrekening van het spaarsaldo.
Artikel 10
Indien toepassing van deze regeling tot belangrijke voor- of nadelen leidt, welke als zodanig in de regeling niet bedoeld zijn, wordt met betrekking tot deze aangelegenheden een beslissing genomen door de voorzitter van het managementteam. Dit geldt ook voor zaken waarin deze regeling niet voorziet. Hiertegen staat beroep open bij het college van burgemeester en wethouders.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl