Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR666958
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR666958/1
Regeling vervallen per 01-01-2023
MANDAATREGELING OISTERWIJK 2021
Geldend van 17-12-2021 t/m 31-12-2022
Intitulé
MANDAATREGELING OISTERWIJK 2021Het college, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Oisterwijk, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
Overwegende dat het uit oogpunt van doelmatigheid gewenst is op ruime wijze van de mandaatfiguur gebruik te maken zodat:
• Bestuursorganen minder uitvoerend bezig hoeven te zijn (ontlasten van het bevoegd gezag)
• Er sneller en doeltreffender gehandeld kan worden;
• De verantwoordelijkheden zowel binnen de organisatie als naar buiten duidelijker tot uitdrukking komen
Gelet op de Gemeentewet en titel 10.1, afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
Gehoord het advies van de OR, zoals bedoeld in artikel 25, eerste lid, sub en van de WOR;
BESLUIT
De bevoegdheden, zoals vermeld in het bij dit besluit behorende mandaatregister, per organisatieonderdeel op te dragen aan de daarbij genoemde functionaris met de mogelijkheid tot het verlenen van ondermandaten daarop aan functionarissen zoals vermeld in het register en daarop de in dat register vermelde specifieke bepalingen van toepassing te verklaren;
een en ander met inachtneming van de volgende regels c.q. de volgende voorschriften.
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
a. Mandaat: de bevoegdheid/ machtiging om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen en deze besluiten te ondertekenen. In het mandaatregister wordt in principe geen onderscheid gemaakt tussen afdoenings- en ondertekeningsmandaat;
b. Mandaatgever: het bestuursorgaan dat de bevoegdheid laat uitoefenen door een ander;
c. Gemandateerde: degene die in opdracht van het bestuursorgaan de bevoegdheid uitoefent;
d. (mandaat)register: het bij deze regeling behorend overzicht waarin bevoegdheden zijn opgenomen inzake mandaat, volmacht en machtiging;
e. Ondermandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan het mandaat van een gemandateerde in zijn plaats uit te oefenen;
Artikel 2 Schakelbepaling
a. Waar in deze regeling staat vermeld ‘(onder)mandaat’ wordt ook bedoeld ‘(sub)volmacht’ respectievelijk ‘(sub)machtiging’.
b. Waar in deze regeling staat vermeld ‘gemandateerde’ wordt ook bedoeld ‘gevolmachtigde’ respectievelijk ‘gemachtigde’.
Artikel 3 Uitoefening bevoegdheid en plaatsvervanging
a. Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.
b. Het mandaat wordt verleend binnen het kader van het door het bevoegde orgaan te stellen algemeen beleid en binnen toegekende budgetten en begroting.
c. De bevoegdheid tot het uitoefenen van mandaat vervalt door een daartoe strekkend besluit van het bevoegd bestuursorgaan, zowel in een incidenteel geval als in het algemeen.
d. Wanneer de gemandateerde afwezig is, wordt de bevoegdheid uitgeoefend door de leidinggevende die hem vervangt of de eerst-hogere leidinggevende.
Artikel 4 Ondermandaat
De gemandateerde is bevoegd tot verlening van ondermandaat voor zover dit expliciet in het register is aangegeven. In dit geval blijft de gemandateerde verantwoording schuldig aan de mandaatgever.
Artikel 5 Uitzonderingen
De besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid is voorbehouden aan het bevoegde bestuursorgaan indien:
a. er sprake is van het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, het stellen van nadere regels, het vaststellen van beleidsregels en het aanwijzen van gebieden;
b. door of namens het bestuursorgaan te kennen is gegeven dat de besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid niet wordt opgedragen;
c. de afdoening van een zaak naar redelijkerwijs mag worden aangenomen (grote) politieke/ bestuurlijke en/of (grote) financiële consequenties met zich zal brengen dan wel ongewenste precedentwerking zal oproepen;
d. het besluit zou leiden tot strijdigheid c.q. afwijkingen met ingezet beleid, met richtlijnen of voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;
e. de over de zaak c.q. het stuk ingewonnen adviezen/standpunten niet eenstemmig zijn;
f. reeds tijdens de voorbereidingsfase duidelijk is geworden dat tegen het te nemen besluit bezwaar- of beroep zal worden aangetekend.
g. Er sprake is van een besluit waarop artikel 169, vierde lid, van de Gemeentewet van toepassing is.
Artikel 6 Informatievoorziening en nadere instructies
a. De gemandateerde is verplicht tot het verstrekken van informatie aan de mandaatgever met betrekking tot het afgegeven mandaat. De gemandateerde verstrekt op verzoek van de mandaatgever periodiek een overzicht met daarop aangegeven de genomen besluiten.
b. Het bevoegd orgaan kan zowel in incidentele gevallen als in het algemeen nadere instructies geven.
Artikel 7 Wijze van ondertekening
Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk wordt daarom als volgt ondertekend:
namens het college,
(handtekening)
(evt. titel+ voornaam en achternaam)
(functie)
ofwel indien het de bevoegdheid van de burgemeester betreft:
namens de burgemeester,
(handtekening)
(evt. titel+ voornaam en achternaam)
(functie)
Artikel 8 Digitaal ondertekenen
Tot de bevoegdheid tot het ondertekenen behoort ook de bevoegdheid tot het digitaal ondertekenen (d.m.v. elektronische handtekening) van stukken. Gebruikmaking van een gescande handtekening is uitsluitend mogelijk met uitdrukkelijke toestemming van betrokken bestuurder of functionaris.
Artikel 9 Inwerkingtreding en citeertitel
a. Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en kan worden aangehaald als "Mandaatregeling Oisterwijk 2021".
b. Op het moment dat de "Mandaatregeling Oisterwijk 2021" met bijbehorend mandaatregister in werking treedt, wordt de “Mandaatregeling Oisterwijk 2018” met bijbehorend mandaatregister van 23 januari 2018 ingetrokken.
Ondertekening
Oisterwijk, 14 december 2021
Het college van de gemeente Oisterwijk,
De secretaris, De burgemeester
Coen Boode Hans Janssen
De burgemeester van Oisterwijk,
Hans Janssen
Bijlage Mandaatregister/bevoegdhedenregister Oisterwijk 2021
Mandaten gehele organisatie (algemeen) |
||||||
Nr. |
Bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Specifieke bepalingen |
Mandaat (md), machtiging (mt) of volmacht (v) |
Algemene wet bestuursrecht - algemeen |
|
|
||||
1.1 |
Het vaststellen van een aanvraagformulier op grond van artikel 4:4 Awb. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
|
|
Mt |
1.2 |
Het ter behandeling doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan op grond van artikel 2:3 Awb. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders |
|
Mt |
1.3 |
Het vragen van een machtiging aan een gemachtigde en het weigeren van een gemachtigde op grond van artikel 2:1 en 2:2 Awb. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders, secretaris bezwaarschriftencommissie |
|
Mt |
1.4 |
Besluiten om een aanvraag om een beschikking niet te behandelen ingevolge artikel 4:5 Awb |
College/ burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders en medewerkers Dienstverlening |
|
md |
1.5 |
Bevoegdheid tot het opschorten en het verlengen van de termijn voor het geven van een besluit op aanvraag (4:14 / 4:15 Awb) of besluit op bezwaar en de bevoegdheid tot het verdagen of verder uitstellen van een besluit op aanvraag of besluit op bezwaar voor zover daar enige wettelijke basis voor is (7:10 Awb of bijzondere wet) |
College/ burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders, coördinator juridische zaken en medewerkers |
Voor zover het besluitvorming in de processen betreft waarmee het team, cluster of medewerker zelf is belast. |
mt |
1.6 |
Bevoegdheid tot het beëindigen van de opschorting van de termijn voor het geven van een besluit op aanvraag of besluit op bezwaar voor zover daarvoor enige wettelijke basis is |
College/ burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders, coördinator juridische zaken en medewerkers |
Voor zover het besluitvorming in de processen betreft waarmee het team, cluster of medewerker zelf is belast. |
mt |
1.7 |
Het horen van belanghebbende bij het voornemen een negatief besluit te nemen (art. 4:7 en 4:8 Awb) |
College/burgemeester |
Medewerkers |
|
Mits de medewerker het besluit voorbereidt |
mt |
1.8 |
Het intrekken of wijzigen van een besluit dat in mandaat is genomen voor zover deze betrekking heeft op het werkterrein van de afdeling |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders |
|
md |
1.9 |
Het beslissen op verzoeken om nadeelcompensatie |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
|
|
md |
1.10 |
Het voor de gemeente aanvragen van vergunningen, ontheffingen, vrijstelling, subsidies en respectievelijk het melden van activiteiten en dergelijke een en ander ter voldoening aan wettelijke voorschriften |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
Beleidsmedewerker verkeer en vervoer |
Ondermandaat voorzover betrekking hebbend op verkeer en vervoer |
Md/mt |
Algemene wet bestuursrecht – bezwaar en beroep |
|
|||||
1.11 |
Het bevestigen ingevolge art. 6:14 Algemene wet bestuursrecht van de ontvangst van bezwaarschriften |
College/ burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Juridisch adviseur, administratief medewerker juridische zaken en secretaris bezwaarschriftencommissie |
|
|
1.12 |
Het doorzenden ingevolge artikel 6:15 Awb van bezwaar/beroepschriften die zijn ingediend bij een onbevoegd bestuursorgaan |
College/ Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Juridisch adviseur, administratief medewerker juridische zaken en secretaris bezwaarschriftencommissie |
|
|
1.13 |
Het uitnodigen voor hoorzittingen ingevolge artikel 7:2 Awb |
College/ Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Juridisch adviseur, administratief medewerker juridische zaken en secretaris bezwaarschriftencommissie |
|
|
1.14 |
Bevoegdheid tot het verdagen van de beslissing op bezwaar ingevolge artikel 7:10, lid 3, Awb |
College Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Juridisch adviseur, administratief medewerker juridische zaken en secretaris bezwaarschriftencommissie |
|
|
1.15 |
Het beoordelen van de ontvankelijkheid van bezwaarschriften ingevolge artikel 6:6 Awb inclusief de bevoegdheid tot het opschorten van de termijn voor het nemen van een beslissing op bezwaar (7:10, lid 2, Awb) |
College Burgemeester |
Juridisch adviseur en administratief medewerker juridische zaken |
|
|
|
1.16 |
Beslissen op bezwaar (artikel 7:11 Awb) |
College/burgemeester |
Gemeentesecretaris/algemeen directeur, directeur |
|
Dit mandaat strekt zich niet uit tot:
In deze drie situaties beslissen het college/de burgemeester zelf op het bezwaar. College/burgemeester ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft |
md |
1.17 |
Het besluiten bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures te voeren of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten als bedoeld in artikel 160 lid 1 onder f van de Gemeentewet |
College |
Afdelingshoofden |
Behandelend medewerker |
na instemming van de portefeuillehouder |
md |
1.18 |
Het vertegenwoordigen van gemeentelijke bestuursorganen in rechte |
College/burgemeester |
Medewerkers juridische zaken |
|
|
mt |
Voor opschorten en verdagen zie nr. 1.5. Voor omgang met machtigingen zie nr. 1.3 onder Awb algemeen |
|
|||||
Feitelijke werkzaamheden |
|
|||||
1.19 |
Het afdoen van brieven van feitelijke aard en het voeren van correspondentie voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van de afdeling |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
Behandelend medewerker |
|
mt |
Klachten |
|
|||||
1.20 |
Het bevestigen ingevolge artikel 9:6 Algemene wet bestuursrecht van de ontvangst van klachten. |
College/ Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Klachten coördinator, klachtenbehandelaar en administratief medewerker juridische zaken |
|
|
1.21 |
Het uitnodigen voor hoorzittingen ingevolge artikel 9:10 Awb |
College/ Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Klachtencoördinator, klachtenbehandelaar en administratief medewerker juridische zaken |
|
|
1.22 |
Het verdagen van de termijn voor beslissen op klachten ingevolge de artikelen 9:11 lid 2 Awb |
College/ Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
klachtencoördinator, klachtenbehandelaar en administratief medewerker juridische zaken |
|
|
1.23 |
Bevoegdheid tot het verder uitstellen van de afhandeling van een klacht 9:11, lid 3, Awb |
College/ Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Klachtencoördinator, klachtenbehandelaar en administratief medewerker juridische zaken |
|
|
Financieel |
|
|||||
1.24 |
Het uitvoeren van de regeling budgethouders |
College |
Afdelingshoofden |
Teamleiders, projectleiders. |
|
mt |
1.25 |
Alle bevoegdheden op grond van titel 4.4 inzake bestuurlijke geldschulden van de Awb. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders, behandelend medewerker sociaal domein |
|
Md/mt |
1.26 |
Bevoegdheid tot het nemen van een besluit op grond van artikel 4:17 of 4:18 Awb (al dan niet in samenhang met artikel 4:20d Awb of 7:14 Awb) |
College/ burgemeester |
Afdelingshoofden, gemeentesecretaris/algemeen directeur en directeur |
Teamleiders, medewerkers juridische zaken |
|
md |
1.27 |
Het nemen van een terugvorderingsbesluit in de zin van artikel 4:20 Awb (al dan niet in samenhang met artikel 4:20d Awb of 7:14 Awb) |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden, gemeentesecretaris/algemeen directeur en directeur |
Teamleiders |
|
md |
Privacy |
|
|||||
1.28 |
Het besluiten op een verzoek omtrent Inzage, correctie, gegevensuitwisseling, beperking van een verwerking op grond van art. 15, 16 of 17 AVG |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd |
Teamleider, functionaris gegevensbescherming, privacy-officer |
|
Md/mt |
1.29 |
Het aangaan en ondertekenen van een verwerkersovereenkomst |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd |
Teamleider |
Na advies functionaris gegevensbescherming/privacy-officer |
|
1.30 |
Het in kennis stellen van de Autoriteit Persoonsgegevens van een inbreuk op de beveiliging, die leidt tot de aanzienlijke kans op ernstige nadelige gevolgen dan wel ernstige nadelige gevolgen heeft voor de bescherming van persoonsgegevens (datalek) en het voeren van correspondentie hierover met de Autoriteit persoonsgegevens, tevens het in kennis stellen van betrokkene van het datalek, indien de inbreuk waarschijnlijk ongunstige gevolgen zal hebben voor diens persoonlijke levenssfeer |
College |
Afdelingshoofd, teamleider |
Functionaris gegevensbescherming; privacy-officer |
|
|
1.31 |
Het bijhouden van een overzicht van iedere inbreuk die leidt tot de aanzienlijke kans op ernstige nadelige gevolgen dan wel ernstige nadelige gevolgen heeft voor de bescherming van persoonsgegevens |
College |
Teamleider, functionaris gegevensbescherming |
Privacy-officer |
|
|
Omgang met data |
|
|||||
1.32 |
Het nemen van een besluit op een verzoek in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob), Wet open overheid (Woo), Wet hergebruik van overheidsinformatie (Who) en de Algemene Verordening gegevensbescherming (Avg) |
College/ burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleiders |
|
md |
voor verdagen en opschorten zie nummer 1.5 |
|
|||||
Personele aangelegenheden |
|
|||||
1.33 |
Het uitvoeren van het vastgestelde opleidingsplan |
College |
Afdelingshoofden |
|
|
mt |
1.34 |
Het aanpassen van functiebeschrijvingen en –waarderingen. |
College |
Gemeentesecretaris, algemeen directeur en directeur |
|
Na overleg in het MT. |
|
Privaatrechtelijk – inclusief inkoop/aanbesteding |
|
|||||
1.35 |
Bevoegdheid tot gunning bij een aanbesteding. Tevens verlenen volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
bedrag > € 100.000 maar onder de Europese drempel aan de gemeentesecretaris/ alg. directeur, directeur, < € 100.000 aan budgethouders, < €50.000 aan projectleider, < €25.000 aan kredietbeheerder. |
|
Inkoopadviseur heeft ondertekeningsmandaat voor het ondertekenen van de voorlopige gunning, definitieve gunning en ondertekening. |
Md / v |
1.36 |
Het voeren van algemene correspondentie met betrekking tot aanbestedingen zoals ontvangstbevestigingen, toezenden stukken en leveren informatie. |
College |
Inkoopadviseur |
|
|
|
1.37 |
Het binnen de begroting/ beschikbare krediet beslissen over meer-/minderwerk tijdens de uitvoering van werken |
College |
Afdelingshoofden |
Beleidsmedewerker Civiel, beleidsmedewerker landschap en groen, projectleiders |
|
md |
1.38 |
Bevoegdheid tot besluiten tot verlengen van een overeenkomst die tot stand is gekomen middels een aanbesteding binnen de gunningsperiode Tevens verlenen volmacht tot het ondertekenen van de benodigde verklaring en correspondentie hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
|
Mits passend binnen de raming in de begroting |
md |
1.39 |
Het opdracht geven tot het kopen, huren of leasen van producten of diensten en werken betrekking hebbende op het pakket van de afdeling . Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe |
College/ burgemeester |
Bedrag > € 100.000 maar onder de Europese drempel aan de gemeentesecretaris/alg. directeur, directeur, < €100.000 aan budgethouders, < €50.000 aan projectleider, < €25.000 aan kredietbeheerder. |
De kredietbeheerder mits het een bedrag betreft < € 25.000. De medewerkers buitendienst mits het een bedrag betreft < €500. |
Mits passend binnen het beschikbare budget. |
md |
1.40 |
Gemeente Oisterwijk tot de gunningbeslissing te laten vertegenwoordigen in een aanbestedingsprocedure |
College |
Gemeentesecretaris/alg.directeur, |
|
|
|
1.41 |
Het nemen van besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen, anders dan inkoop/aanbesteding voor zover er budget voor is toegekend, het betreffende budget niet wordt overschreden en het direct financieel belang dat met het besluit is gemoeid niet meer bedraagt dan € 50.000. Tevens verlenen volmacht tot het ondertekenen van de hieruit voortvloeiende overeenkomsten en correspondentie hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
|
|
Md / v |
1.42 |
Het verstrekken van opdrachten tot het verrichten van werkzaamheden in spoedeisende situaties aan externe deskundigen |
College |
Afdelingshoofden |
|
|
mt |
1.43 |
Het nemen van beslissingen inzake spoedeisende herstellingen, leveringen, opdrachten of andere voorzieningen van de gemeente binnen de afdeling. |
College |
Afdelingshoofden |
teamleider buitendienst |
Mits passend binnen de raming in de begroting |
mt |
1.44 |
Het nemen van beslissingen inzake voorlopige maatregelen en de uitvoering daarvan, wanneer ter voorkoming van schade aan onder toezicht van de afdeling staande werken of eigendommen, dan wel in het belang van de openbare orde of veiligheid ingrijpen onverwijld noodzakelijk is. |
College/ Burgemeester |
Afdelingshoofden |
Teamleider buitendienst, beleidsmedewerker civiel, en Officier van Dienst Bevolkingszorg (Ovd Bz). Deze laatste voor zover het om openbare orde en veiligheid gaat. |
Wordt zo spoedig mogelijk schriftelijk gemeld aan burgemeester en wethouders of de burgemeester. Teamleider buitendienst en beleidsmedewerker civiel voor zover betreffende zaken afdeling Ruimte. |
Mt |
1.45 |
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij een buitengerechtelijke (zonder tussenkomst van de rechter) rechtshandeling nadat het college heeft besloten tot het verrichten van de privaatrechtelijke rechtshandeling |
Burgemeester |
Afdelingshoofden |
|
|
mt |
1.46 |
Beslissen tot het aangaan van bruikleenovereenkomsten. Tevens verlenen volmacht tot het ondertekenen van de hieruit voortvloeiende overeenkomsten en correspondentie hiertoe. |
College/Burgemeester |
|
|
|
|
1.47 |
Afsluiten van verzekeringen, beheer verzekeringsportefeuille, afhandelen van aansprakelijkstellingen en verhalen van schade m.b.t. de verzekering. |
College |
Afdelingshoofden |
|
Cfm budgethoudersregeling |
|
Uitvoering bestuursbesluiten |
|
|||||
1.48 |
Het ondertekenen van alle correspondentie ter zake van de uitvoering van raadsbesluiten |
College |
Afdelingshoofden |
|
|
mt |
1.49 |
Het ondertekenen van alle correspondentie ter zake van de uitvoering van de besluiten van het college en de burgemeester |
College/Burgemeester |
Afdelingshoofden |
|
|
Md / mt |
Veiligheid |
|
|||||
1.50 |
Het schriftelijk en mondeling weigeren van toegang aan personen tot het gemeentehuis |
College/burgemeester |
Afdelingshoofden |
|
|
mt |
Afdeling Advies, Ondersteuning en Veiligheid (AOV) |
|
|||||||||||
Nr. |
Bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Specifieke bepalingen |
Mandaat (md), machtiging (mt) of volmacht (v) |
|
|||||
Algemeen P&O |
|
|
||||||||||
2.1 |
Alle feitelijke handelingen bij de uitvoering van P&O processen; waaronder mede begrepen correspondentie in het kader van werving en selectie |
College |
Adviseurs/medewerkers P&O en medewerkers PSA |
|
|
|
|
|||||
Indiensttreding |
|
|
||||||||||
2.2 |
Openstellen vacature (tijdelijke of structurele invulling) |
College |
Afdelingshoofd |
Teamleider |
Na toestemming directie |
|
|
|||||
|
Aangaan arbeidsovereenkomst en ondertekenen (Hoofdstuk 2 cao gemeenten) |
College, burgemeester |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
|
Aangaan stage-overeenkomst, toekenning stagevergoeding en ondertekenen overeenkomst |
College, burgemeester |
Afdelingshoofd |
Teamleider |
|
|
|
|||||
|
Inhuren tijdelijk personeel, al dan niet op basis van een detacheringsovereenkomst, en daartoe een arbeidsovereenkomst aangaan en deze ondertekenen |
College, burgemeester |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
Indien inhuur ten laste komt van de knelpuntenpot is voorafgaand toestemming van de directie vereist |
|
|
|||||
|
Uitvoering geven aan de regeling eed of belofte |
Burgemeester |
|
|
|
|
|
|||||
Einde/beëindigen arbeidsovereenkomst |
|
|
||||||||||
2.7 |
opzeggen arbeidsovereenkomst en eventueel aangaan en ondertekenen vaststellingsovereenkomst |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd |
Ingeval van afdelingshoofd volmacht aan directie |
|
|
|||||
|
Opzegging tijdens proeftijd |
College |
Afdelingshoofd |
|
Ingeval van afdelingshoofd volmacht directie |
|
|
|||||
|
Aanzegverplichting en voortzetting voor (on)bepaalde tijd |
College |
Afdelingshoofd |
|
Ingeval van afdelingshoofd volmacht directie |
|
|
|||||
|
Aanvraag ontslagvergunning bij UWV |
College |
Gemeentesecretaris |
|
Ingeval van afdelingshoofd volmacht directie |
|
|
|||||
|
Starten verzoekschriftprocedure bij kantonrechter |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
|
Ontslag op staande voet |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
|
Opstellen en uitreiken getuigschrift bij einde arbeidsovereenkomst |
College |
Afdelingshoofd |
Teamleider |
Ingeval van afdelingshoofd volmacht directie |
|
|
|||||
overig |
|
|
||||||||||
2.14 |
Verzoeken om vrijstelling van de cao gemeente als bedoeld in artikel 1.3 van cao gemeenten |
College / burgemeester |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
2.15 |
Toepassen van de hardheidsclausule als bedoeld in artikel 1.7 van de cao gemeenten |
College / burgemeester |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
2.16 |
Uitvoering geven de hoofdstukken 3 (salaris, salaristoelagen en vergoedingen), 4 (IKB), 5 (arbeidsduur en werktijden), 6 (vakantie en verlof), 7 (arbeidsongeschiktheid), en 8 (duurzame inzetbaarheid) van de cao gemeenten en de daarop gebaseerde regeling(en) |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider. administratief medewerker buitendienst, voor zover het betreft aanvragen voor regulier verlof en declaraties van uitvoerende medewerkers Ruimte Buitendienst. |
|
|
|
|||||
2.17 |
Uitvoering geven aan hoofdstuk 9 (boventalligheid-van werk naar werk) van de cao gemeenten en de daarop gebaseerde regeling(en) |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd |
|
|
|
|||||
2.18 |
Uitvoering geven aan hoofdstuk 10 (uitkeringen) van de cao gemeenten en de daarop gebaseerde regeling(en), met uitzondering van de artikelen 10.20 en 10.24 |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.19 |
Artikel 10.20 en 10.24 cao (wettelijke overlijdensuitkering en transitievergoeding) |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
2.20 |
Uitvoering geven aan hoofdstuk 11 (rechten en plichten) van de cao gemeenten en de daarop gebaseerde regelingen |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
Ondermandaat is beperkt tot de bevoegdheden genoemd in artikel 11.1 t/m 11.3 cao gemeenten |
|
|
|||||
2.21 |
Uitvoering geven aan hoofdstuk 12 cao (lokaal overleg met vakbonden) en de daarop gebaseerde regelingen |
College |
Portefeuillehouder P&O |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|||||
2.22 |
Vaststelling beoordeling |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd |
Ingeval gemeentesecretaris beoordelaar is: portefeuillehouder P&O |
|
|
|||||
2.23 |
Uitvoering geven aan de Regeling toelage BHV |
College |
Hoofd BHV |
|
|
|
|
|||||
2.24 |
Uitvoering geven aan de Regeling vergoeding Beeldschermbril |
College |
Medewerker P&O |
|
|
|
|
|||||
2.25 |
Uitvoering geven aan de Regeling Beloningsbeleid |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.26 |
Uitvoering geven aan de Regeling Beschikbaarheid |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.27 |
Uitvoering geven aan de Regeling Individueel Keuzebudget (alleen v.w.b. opleiding) |
College |
Gemeentesecretaris |
Medewerker P&O |
|
|
|
|||||
2.28 |
Uitvoering geven aan de Regeling Inconveniëntentoelage |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.29 |
Uitvoering geven aan de Regeling Interventie |
College |
Hoofd Interventie |
|
|
|
|
|||||
2.30 |
Uitvoering geven aan de Regeling Ouderschapsverlof |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.31 |
Uitvoering geven aan de Regeling Reiskostenvergoeding |
College |
Afdelingshoofd, teamleider |
administratief medewerker buitendienst, voor zover het betreft aanvragen van uitvoerende mede¬werkers Ruimte Buiten¬dienst. |
|
|
|
|||||
2.32 |
Uitvoering geven aan de Regeling Verkoop bovenwettelijke vakantie-uren |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.33 |
Uitvoering geven aan de Regeling Dienstkleding |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.34 |
Uitvoering geven aan de Regeling Melding financiële belangen |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
2.35 |
Uitvoering geven aan de procedureregeling Functiebeschrijving- en waardering |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.36 |
Uitvoering geven aan de Regeling Melden vermoeden misstand |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.37 |
Uitvoering geven aan de Regeling Melden nevenwerkzaamheden |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.38 |
Uitvoering geven aan de Regeling Openbaarmaking nevenfuncties |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
2.39 |
Uitvoering geven aan de Piketregeling |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
2.40 |
Uitvoering geven aan de Leidraad Studiefaciliteiten |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.41 |
Uitvoering geven aan de Werktijdenregeling |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.42 |
Uitvoering geven het Agressieprotocol |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.43 |
Uitvoering geven aan het Verzuimprotocol |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.44 |
Uitvoering geven aan de Richtlijn voor Interne representatie |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.45 |
Uitvoering geven aan de Gedragscode ambtelijke integriteit |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.46 |
Uitvoering geven aan de Gedragscode sociale media |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.47 |
Uitvoering geven aan het Reglement Geschillencommissie |
College |
Geschillencommissie |
|
|
|
|
|||||
2.48 |
Uitvoering geven aan het Reglement Lokaal Overleg |
College |
Portefeuillehouder P&O |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|||||
2.49 |
Uitvoering geven aan de Klachtenregeling ongewenst gedrag |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.50 |
Uitvoering geven aan de Organisatieverordening |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
2.51 |
Uitvoering geven aan de Privacyregeling personeelsinformatie |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.52 |
Uitvoerig geven aan het Sanctiebeleid |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
Submandaat geldt alleen voor het geven van een mondelinge of schriftelijke waarschuwing |
|
|
|||||
2.53 |
Uitvoering geven aan het Sociaal Statuut |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.54 |
Uitvoering geven aan het Telefoon-, internet-, e-mailprotocol |
College |
Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd, teamleider |
|
|
|
|||||
2.55 |
Het geven van voorschriften over het verrichten van arbeid/met betrekking tot de goede orde van de organisatie (art. 7:660 BW) |
College |
Gemeentesecretaris |
|
instructierecht werkgever |
|
|
|||||
2.56 |
Vergoeding van schade aan de werknemer indien voldaan is aan het bepaalde in 7:658 BW |
College |
Gemeentesecretaris |
|
|
|
|
|||||
Schade en verzekeringen |
|
|
||||||||||
2.57 |
Aanmelding van schadegevallen bij verzekeringsmaatschappij/ correspondentie terzake |
College |
Afdelingshoofd AOV |
Juridisch medewerker cluster juridische zaken en administratief medewerker juridische zaken |
|
|
|
|||||
2.58 |
Beslissen inzake het al dan niet toekennen van schadevergoeding wegens geleden schade door derden (wettelijke aansprakelijkheid) |
College |
Afdelingshoofd AOV, schadebehandelaars van centraal beheer Achmea |
Juridisch adviseur |
Mandaat afdelingshoofd AOV en ondermandaat juridisch adviseur voor wat betreft toewijzen beperkt tot maximaal €2.500,- en beperkt tot gevallen waarin geen sprake is van letselschade. |
|
|
|||||
|
Zie voor nadeelcompensatie mandaat algemeen onder gehele organisatie (algemeen) |
|
|
|||||||||
Handhaving |
|
|
||||||||||
2.59 |
Het berichten van derden naar aanleiding van milieuklachten en (herhaalde) milieucontroles |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.60 |
Het nemen van besluiten inzake tijdelijke/permanente bewoning van recreatieverblijven. |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.61 |
Het uitdoen van bestuurlijke waarschuwingen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.62 |
Het uitdoen van vooraanschrijvingen in het kader van handhaving |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.63 |
Beslissen op formele verzoeken om de begunstigingstermijn te verlengen of op te schorten |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.64 |
Het beslissen op verzoeken om handhavend op te treden |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.65 |
Het opleggen van een preventieve last onder dwangsom dan wel preventieve last onder bestuursdwang |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.66 |
Het beslissen tot het opleggen van een (spoedeisende) last onder bestuursdwang, een last onder dwangsom, een bestuurlijke boete of een andere handhavingsbeschikking bij constatering van een overtreding van de APV, Woningwet, Wabo, Wet ruimtelijke ordening, Wet milieubeheer, Drank- en Horecawet, Opiumwet en aanverwante wetten en regelgeving. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.67 |
Het nemen van invorderingsbeschikkingen/vaststellingsbeschikkingen als gevolg van handhavingsbeschikkingen. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.68 |
Het beslissen op verzoeken om een invorderingsbeschikking / toepassingsbeschikking te nemen |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.69 |
Besluit tot intrekking of wijziging van een handhavingsbeschikking |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.70 |
Besluit tot intrekken van een omgevingsvergunning of een Drank- en horecavergunning |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.71 |
Het opleggen of intrekken dan wel wijzigen van een bouwstop/stilleggingsbesluit en het gelijktijdig opleggen van een last onder dwangsom. |
College |
-Technisch medewerkers handhaving - de personen die een dienstverband hebben dan wel ingehuurd zijn bij de gemeente Hilvarenbeek, werkzaam zijn binnen de afdeling Ruimte met de volgende functies:
- de personen die een dienstverband hebben dan wel ingehuurd zijn bij de gemeente Goirle, werkzaam zijn binnen de afdeling vergunningen, veiligheid, toezicht en handhaving met de volgende functies:
|
|
|
|
|
|||||
2.72 |
Het nemen van besluiten inzake de verwijdering en vernietiging van inboedel bij woninguitzettingen. |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
Mits gemeld bij portefeuillehouder |
|
|
|||||
2.73 |
Het meevoeren en opslaan van roerende zaken afkomstig van een ontruimde onroerende zaak als bedoeld in artikel 556 lid 3 van het Wetboek van burgerlijke rechtsvordering |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
Het afdelingshoofd is tevens bevoegd om derden te machtigen om namens het college roerende zaken mee te voeren en op te slaan |
|
|
|||||
2.74 |
Het opmaken van een proces-verbaal ten aanzien van het meevoeren en opslaan van roerende zaken afkomstig uit een ontruimde onroerende zaak als bedoeld in artikel 5:29 lid 2 Algemene wet bestuursrecht |
College |
Afdelingshoofd AOV |
Technisch medewerkers handhaving |
Het afdelingshoofd is tevens bevoegd om derden te machtigen om namens het college het proces-verbaal van meevoeren en opslaan op te stellen. |
|
|
|||||
2.75 |
Het overgaan tot verkoop, overdracht om niet aan een derde partij of vernietiging van roerende zaken afkomstig uit een ontruimde onroerende zaak met inachtneming van het bepaalde in artikel 5:30 Awb |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
Verkeershandhaving |
|
|
||||||||||
2.76 |
Het opleggen van een last onder bestuursdwang zoals bedoeld in artikel 170 lid 1 Wegenverkeerswet 1994 (Wvw) |
College |
Operationeel chef van de wijkagenten uit politieteam Groene Beemden vallende onder het district Hart van Brabant in de regionale eenheid Zeeland-West-Brabant van de Nationale politie en technisch medewerkers Handhaving/BOA’s |
(Wijk)agenten werkzaam onder leiding van de operationeel chef |
|
|
|
|||||
2.77 |
Het bij beschikking verhalen van de kosten (art. 4:86 Algemene wet bestuursrecht jo. 170 eerste lid Wegenverkeerswet 1994) |
College |
Afdelingshoofd AOV en Directie Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg |
Werknemers Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg |
|
|
|
|||||
2.78 |
Het terugbetalen van de kosten verbonden aan de bestuursdwang zoals bedoeld in artikel 172 derde lid van de Wegenverkeerswet 1994 |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.79 |
Het opmaken van een proces-verbaal zoals aangegeven in artikel 5 van het Besluit wegslepen van voertuigen (art. 5:29 Awb) |
College |
Operationeel chef van de wijkagenten uit politieteam Groene Beemden vallende onder het district Hart van Brabant in de regionale eenheid Zeeland-West-Brabant van de Nationale politie en toezichthouders/buitengewoon opsporingsambtenaren |
(Wijk)agenten werkzaam onder leiding van de operationeel chef |
|
|
|
|||||
2.80 |
Het overbrengen en in bewaring stellen van een op de weg staand voertuig (art. 170 lid 1 Wegenverkeerswet 1994) |
College |
Directie Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg |
Werknemers Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg belast met het wegeslepen van voertuigen |
|
|
|
|||||
2.81 |
Het doen van een bekendmaking van de beschikking tot oplegging van een last onder bestuursdwang zoals bedoeld in artikel 171 Wegenverkeerswet 1994 |
College |
Operationeel chef van de wijkagenten uit politieteam Groene Beemden vallende onder het district Hart van Brabant in de regionale eenheid Zeeland-West-Brabant van de Nationale politie, technisch medewerkers Handhaving/BOA’s belast met de toezicht en handhaving van de Wegsleepverordening, directie van Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg en het afdelingshoofd AOV |
(Wijk)agenten werkzaam onder leiding van de operationeel chef en werknemers van Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg. |
|
|
|
|||||
2.82 |
Het bijhouden van een bewaringsregister van de weggesleepte voertuigen zoals bedoeld in artikel 170 vierde lid van de Wegenverkeerswet 1994 |
College |
Directie Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg |
Werknemers Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg |
|
|
|
|||||
2.83 |
Het op verzoek van belanghebbenden verstrekken van gegevens uit het bewaringsregister zoals bedoeld in artikel 11 van het Besluit wegslepen van voertuigen |
College |
Directie Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg |
Werknemers Auto- en Bergingsbedrijf Besems B.V. | Gijsbers Bedrijven Tilburg |
|
|
|
|||||
Privaatrecht |
|
|
||||||||||
2.84 |
Het besluiten tot het aangaan van overeenkomsten inzake beheer en onderhoud van gebouwen en installaties. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.85 |
Het verstrekken van opdrachten met betrekking tot onderhoud van installaties en gebouwen |
College |
Afdelingshoofd AOV |
Medewerker gebouwenbeheer |
Mits in overeenstemming met het Inkoopbeleid en de Aanbestedingsregels |
|
|
|||||
2.86 |
De bevoegdheid tot het nemen van het besluit tot het aangaan van een verhuurovereenkomst m.b.t. binnensport (gymzalen), anders dan aan scholen. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
Medewerker facilitair team |
|
|
|
|||||
2.87 |
Het besluiten tot het inkopen van materialen zoals kantoormeubilair, kantoorbehoeften, telecommunicatievoorzieningen en overige zaken die voortvloeien uit de onderhoudsbudgetten die door Facilitaire Zaken beheerd worden. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
Mits in overeenstemming met het Inkoopbeleid en de Aanbestedingsregels |
|
|
|||||
Markt (zie ook nr. 4.45 en 4.46 onder Dienstverlening |
|
|
||||||||||
2.88 |
Het publiceren van een oproep om kandidaten voor vaste standplaatsen dan wel dagplaatsvergunningen of standwerkvergunningen op grond van de marktverordening |
College |
Afdelingshoofd AOV |
marktmeester |
|
|
|
|||||
2.89 |
Het verlenen van vergunningen voor vaste standplaatsen dan wel dagplaatsen of standwerkplaatsen op grond van de marktverordening |
College |
Afdelingshoofd AOV |
marktmeester |
|
|
|
|||||
Aanwijzen piketmedewerkers en toezichthouders |
|
|
||||||||||
2.90 |
Bevoegdheid tot het aanwijzen voor de piketdienst in aanmerking komende piketmedewerkers. |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.91 |
Bevoegdheid tot het aanwijzen van toezichthouders |
College |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
2.92 |
Bevoegdheid tot het aanwijzen van toezichthouders belast met toezicht op de naleving van de bij of krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, Woningwet, Wet milieubeheer, Algemene plaatselijke verordening en de Wet veiligheidsregio’s gestelde regels |
College/burgemeester |
Regionaal commandant van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant |
|
-Voor zover deze betrekking hebben op de brandveiligheid -Geldt voor de bij of krachtens de Omgevingswet gestelde regels, zodra deze in werking treden en voor zover deze voor het toezicht in de plaats treden van de genoemde wetten. -Toezicht vindt plaats overeenkomstig de afspraken die tussen de gemeente en brandweer zijn of worden gemaakt |
|
|
|||||
2.93 |
Het vragen van advies bij het Bureau bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur zoals bedoeld in de Wet BIBOB |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd AOV |
|
|
|
|
|||||
Rampenbestrijding en crisisbeheersing |
|
|
||||||||||
2.94 |
Besluit tot opleggen of (gedeeltelijk) wijzigen van een last onder dwangsom ingevolge Awb hoofdstuk 5, Wabo, Woningwet, Wet milieubeheer, Wro, Vuurwerkbesluit, Besluit bodemkwaliteit, gemeentelijke regelgeving, Drank- en Horecawet, Wet op de Kansspelen |
B&W/Burgemeester |
Voorzitter HTO overleg crisisorganisatie |
|
Ten tijde van inzet bij een calamiteit in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en/of Oisterwijk |
|
|
|||||
2.95 |
Ondertekening last onder dwangsom ingevolge afd. 5.3.2. Awb |
B&W/Burgemeester |
Voorzitter HTO overleg crisisorganisatie |
|
Ten tijde van inzet bij een calamiteit in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en/of Oisterwijk |
|
|
|||||
2.96 |
Het gedeeltelijk intrekken van een last onder dwangsom ingevolge de Awb hoofdstuk 5, Wabo, Woningwet, Wet milieubeheer, Wro, Vuurwerkbesluit, Besluit bodemkwaliteit, gemeentelijke regelgeving, DHW. Wet op de kansspelen |
B&W/Burgemeester |
Voorzitter HTO overleg crisisorganisatie |
|
Ten tijde van inzet bij een calamiteit in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en/of Oisterwijk |
|
|
|||||
2.97 |
Beslissen op verzoek tot wijzigen of intrekken dwangsombesluit op grond van artikel 5:34 Awb |
B&W/Burgemeester |
Voorzitter HTO overleg crisisorganisatie |
|
Ten tijde van inzet bij een calamiteit in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en/of Oisterwijk |
|
|
|||||
2.98 |
In geval van spoed besluiten tot het toepassen van bestuursdwang, alsmede bijbehorend kostenverhaal, ingevolge art. 125 Gemeentewet en afd. 5.3.1. Awb |
B&W/Burgemeester |
Voorzitter HTO overleg crisisorganisatie / Officier van Dienst Bevolkingszorg |
|
Ten tijde van inzet bij een calamiteit in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en/of Oisterwijk |
|
|
|||||
2.99 |
Coördinatie voeren over en bindende aanwijzingen geven aan gemeentelijke diensten in het kader van de bevolkingszorg in een situatie t/m GRIP 1 |
B&W/Burgemeester |
Officier van Dienst Bevolkingszorg / Ambtenaar openbare orde en veiligheid |
|
Ten tijde van inzet bij een calamiteit in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en/of Oisterwijk |
|
|
|||||
2.100 |
Het verstrekken van opdrachten ten behoeve van het afhandelen van een calamiteit: - Werken - Diensten - Leveringen |
B&W/Burgemeester |
Voorzitter HTO overleg crisisorganisatie / Officier van Dienst Bevolkingszorg: voor enkelvoudige opdrachten Teamleiders crisisorganisatie: voor enkelvoudige opdrachten tot € 5.000,- HTO crisisorganisatie: voor enkelvoudige opdrachten tot € 25.000,- |
|
Ten tijde van inzet bij een calamiteit in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en/of Oisterwijk |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
Afdeling Kwaliteit, Administratie en Informatie (KAI) |
|||||||||
Nr. |
Bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Specifieke bepalingen |
Mandaat (md), machtiging (mt) of volmacht (v) |
|||
Algemeen |
|
||||||||
3.1 |
Verzenden van ontvangstbevestigingen n.a.v. ingekomen post |
College |
Afdelingshoofd KAI |
Medewerkers DIM B en C |
Tenzij hierover met een afdeling andere afspraken zijn gemaakt |
|
|||
Beheerstaken BAG en BGT |
|
||||||||
3.2 |
Beheer basisregistratie adressen en gebouwen en het uitvoeren van taken en bevoegdheden in het kader van de Wet BAG |
College |
BAG-registrator |
Vergunningverleners, administratief ondersteunend medewerker vergunningen, administratief medewerker dienstverlening, administratief medewerkers vergunningen, frontoffice medewerkers burgerzaken, medewerker databeheer civiel/geo-informatie, medewerker vastgoedregistratie, senior medewerker toezicht/handhaving, toezichthouder/handhaver, BAG-registrator collega-gemeente: Goirle, Hilvarenbeek, , Teamleider informatie management, |
BAG-registrator collega-gemeenten conform afspraakdocument Flexpool BAG-beheer |
|
|||
3.3 |
Het voldoen aan de kwaliteitseisen gesteld in de catalogus (art. 4 wet BGT) bij het leveren van geografische gegevens |
College |
Medewerker databeheer civiel / geo-informatie, Medewerker BAG en Kadaster |
|
|
|
|||
3.4 |
Het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid |
College |
Medewerker databeheer civiel / geo-informatie, Medewerker BAG en Kadaster |
|
|
|
|||
3.5 |
Het na ontvangst ven een terugmelding (art. 15, lid 2 wet BGT) in onderzoek zetten van een object waarop de melding betrekking heeft, het object onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven in de BGT |
College |
Medewerker databeheer civiel / geo-informatie, Medewerker BAG en Kadaster |
|
|
|
|||
3.6 |
Het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de op grond van de wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de minister van BZK |
College |
Medewerker databeheer civiel / geo-informatie, Medewerker BAG en Kadaster |
|
|
|
|||
Archief |
|
||||||||
3.7 |
Het besluiten tot opname in de archiefbewaarplaats van bescheiden van particulieren |
College |
Gemeentearchivaris |
|
Artikel 4 Archiefverordening 2019 + toelichting: mits < 5 meter. Bij > 5 meter beslist het college, na advies van de gemeentearchivaris |
|
|||
3.4 |
Het opstellen van een lijst van de te vernietigen archiefbescheiden, die niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats en het daadwerkelijk vernietigen op grond van; - Archiefwet 1995, artikel 3 en 5 - Archiefbesluit 1995, artikel 8 . |
College van burgemeester en wethouders |
Afdelingshoofd afdeling Informatievoorziening gemeente Tilburg |
Toegestaan |
Voor zover deze taken zijn overgedragen op grond van: - Dienstverleningsovereenkomst Gemeente Tilburg en Gemeenschappelijke Regeling Regio Hart van Brabant, d.d. 25 juni 2015 - Gastheergemeente Uitvoeringsovereenkomst Regionale Jeugdhulptaken Hart van Brabant tussen Gemeente Tilburg en Gemeenschappelijke Regeling “Regio Hart van Brabant”, d.d. 13 maart 2019 |
|
|||
3.8 |
Te besluiten tot het opstellen van een lijst van de te migreren archiefbescheiden, die niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats en het daadwerkelijk migreren op grond van; - Archiefwet 1995, artikel 3 - Archiefbesluit 1995, artikel 11 lid 1 - Archiefregeling 2009, artikel 25 |
College van burgemeester en wethouders |
Afdelingshoofd afdeling Informatievoorziening gemeente Tilburg |
Toegestaan |
Voor zover deze taken zijn overgedragen op grond van: - Dienstverleningsovereenkomst Gemeente Tilburg en Gemeenschappelijke Regeling Regio Hart van Brabant, d.d. 25 juni 2015 - Gastheergemeente Uitvoeringsovereenkomst Regionale Jeugdhulptaken Hart van Brabant tussen Gemeente Tilburg en Gemeenschappelijke Regeling “Regio Hart van Brabant”, d.d. 13 maart 2019 |
|
|||
Financiële besluiten en handelingen |
|
||||||||
3.9 |
Het heffen of invorderen van de gemeentelijke belastingen |
Heffingsambtenaar en Invorderingsambtenaar |
Medewerkers van Flanderijn Invordering B.V. die zijn aangesteld als onbezoldigd ambtenaar van de gemeente Oisterwijk |
|
|
|
|||
3.10 |
Het afsluiten resp. uitzetten van kasgeld- en daggeldleningen en het sluiten van rekening-courantovereenkomsten |
College |
Afdelingshoofd KAI |
|
|
|
|||
3.11 |
Het verstrekken van leningen aan derden uit hoofde van de publieke taak |
College |
Afdelingshoofd KAI |
|
|
|
|||
Voor leningen in het kader van eigen woningbezit, zie bij afdeling Ruimte |
|
||||||||
3.12 |
Het garanderen van middelen uit hoofde van de publieke taak |
College |
Afdelingshoofd KAI |
|
|
|
|||
3.13 |
Uitvoering garantieregelingen, waaronder regelingen m.b.t. achterstand in betalingen, het invorderen c.a. regelen van betalingen i.v.m. borgstellingen |
College |
Afdelingshoofd KAI |
|
|
|
|||
3.14 |
Besluiten in het kader van het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen (Bbz) |
College |
Afdelingshoofd KAI |
(Senior) medewerker AO/IC, juridisch adviseur en (senior) medewerkers uitkeringsadministratie |
Mits het betreft de toekenning van een krediet van minder dan €40.000,-. Indien het college besluit (krediet meer dan €40.000,-). Ondertekeningsmandaat afdelingshoofd KAI. (Senior) edewerker uitkeringsadministratie voor zover heronderzoeken en tussenonderzoeken. |
|
|||
3.15 |
Besluiten tot buiten invorderingstelling van een vordering |
College |
Afdelingshoofd KAI |
|
Mits het een bedrag betreft van minder dan €25.000,-. Indien het college besluit meer dan €25.000,-. Ondertekeningsmandaat afdelingshoofd KAI. |
|
|||
3.16 |
Invorderen van de kosten van bijstand bij dwangbevel ex artikel 60, tweede lid Wet werk en bijstand en Participatiewet |
College |
Afdelingshoofd KAI |
Teamleider van team ‘Terugvordering uitkeringen en BBZ/Gemeentelijk incassobureau’ gemeente Tilburg |
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
|||
3.17 |
Het nemen van besluiten omtrent verrekening, uitstel van betaling, vaststelling van de rente of gehele of gedeeltelijke kwijtschelding ter effectuering van een dwangbevel ex artikel 60, tweede lid Wet werk en bijstand en Participatiewet |
College |
Afdelingshoofd KAI |
Teamleider van team ‘Terugvordering uitkeringen en BBZ/Gemeentelijk incassobureau’ gemeente Tilburg |
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
|||
3.18 |
Het verrichten van noodzakelijke handelingen ter effectuering van een uitgevaardigd dwangbevel ex artikel 60, tweede lid Wet werk en bijstand en Participatiewet |
College |
Medewerkers team ‘Terugvordering uitkeringen en BBZ/Gemeentelijk incassobureau’ gemeente Tilburg |
|
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Afdeling Dienstverlening |
||||||
Nr. |
Bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Specifieke bepalingen |
Mandaat (md), machtiging (mt) of volmacht (v) |
Algemeen |
|
|||||
4.1 |
Het tegen ontvangstbewijs in ontvangst nemen van stukken gericht aan bestuursorganen van de gemeente |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers TSC |
|
|
4.2 |
Het waarmerken van stukken voor gezien origineel |
Burgemeester |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
|
4.3 |
Het verrichten van alle benodigde voorbereidings- en uitvoeringshandelingen in het kader van de Jeugdwet, WMO 2015 en Participatiewet. |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Sociaal Domein, medewerkers Sociaal Domein en Samenleving |
|
|
4.4 |
Het verkopen, vernietigen of aan een derde overdragen van gevonden en verloren voorwerpen die bij de gemeente in bewaring zijn gegeven, met inachtneming van de wettelijke bepalingen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerker TSC |
|
|
Burgerlijke stand |
|
|||||
4.5 |
Beslissen en of uitvoeren o.g.v. of krachtens de Paspoortwet, de Wegenverkeerswet, de wet BRP, de wet Justitiële gegevens, de wet op de lijkbezorging en de Rijkswet op het Nederlanderschap. |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
4.6 |
De afgifte van rijbewijzen en ongeldig verklaren van afgegeven rijbewijzen (regelgeving betreffende rijbewijzen Wegenverkeerswet, Algemene Maatregel van Bestuur, Ministeriële Regelingen) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
4.7 |
Het toekennen van burgerservicenummers op grond van de Wet algemene bepalingen burgerservicenummers |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
4.8 |
Beslissen op verzoeken tot aanwijzen van gebouwen/ ruimten als huwelijkslocatie. |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
|
|
|
4.9 |
Benoemen en ontslaan van buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
|
|
|
4.10 |
De tijdelijke benoeming van een beëdigde buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand tot buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand in de gemeente Oisterwijk teneinde een huwelijk te voltrekken op grond van boek 1 van het Burgerlijk Wetboek en het besluit Burgerlijke Stand. |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
|
|
|
Uitvoering Wet op de lijkbezorging |
|
|||||
4.11 |
Het stellen van een termijn met betrekking tot de begraving of verbranding van een bepaald lijk (art. 17 lid 1, Wet op de lijkbezorging) |
Burgemeester |
Ambtenaar Burg. Stand van de afdeling Dienstverlening |
|
|
|
4.12 |
Het geven van verlof tot opgraving, vervoer en herbegraven van een lijk (art. 29 Wet op de lijkbezorging) |
Burgemeester |
Ambtenaar Burg. Stand van de Afdeling Dienstverlening |
|
|
|
4.13 |
Het afgeven van een verlof begraving of crematie op grond van paragraaf 2 van de Wet op de Lijkbezorging |
Ambtenaar van de Burg. Stand van de Afdeling Dienstverlening |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers dienstverlening |
|
|
4.14 |
Het afgeven van een verlof tot ontleding ingevolge de Wet op de Lijkbezorging |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
4.15 |
Alle bevoegdheden tot het voorzien in de lijkschouwing en lijkbezorging op grond van de Wet op de Lijkbezorging |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
4.16 |
De bevoegdheden tot het verhalen van de kosten verbonden aan de bezorging van de lijken op grond van de Wet op de Lijkbezorging |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
4.17 |
Benoemen gemeentelijke lijkschouwer |
College |
Directeur GGD Hart voor Brabant |
|
|
|
Verkiezingen |
|
|||||
4.18 |
Het uitoefenen van de Kieswet, Kiesbesluit en Uitvoeringsvoorschriften aan College en aan de burgemeester opgedragen taken met betrekking tot het werkveld verkiezingen met uitzondering van:
|
Burgemeester/College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Dienstverlening |
|
|
Participatiewet en inkomensondersteuning |
|
|||||
4.19 |
Beschikkingen in het kader van de Participatiewet, de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw) en de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz) |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Sociaal Domein, klantmanagers, juridisch adviseurs, (senior) medewerkers uitkeringsadministratie, medewerkers backoffice WMO/jeugd |
|
|
4.20 |
Beschikking in het kader van de Verordening Declaratiefonds |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Klantmanagers en (senior) medewerkers uitkeringsadministratie |
Uitkeringsadministratie mag niet beschikkingen opstellen en niet beschikkingen ondertekenen |
|
4.21 |
Besluiten in het kader van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Klantmanagers en (senior) medewerkers uitkeringsadministratie |
Uitkeringsadministratie mag niet beschikkingen opstellen en niet beschikkingen ondertekenen |
|
WMO |
|
|||||
4.22 |
Beschikkingen in het kader van de Wmo 2015, Verordening Wmo gemeente Oisterwijk en Nadere regels Wmo gemeente Oisterwijk |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Consulenten WMO, teamleider Sociaal Domein, (senior) medewerkers uitkeringsadministratie en medewerkers backoffice Wmo |
Indien het een woningaanpassing betreft: mits de kosten minder zijn dan € 25.000,- . Indien het college besluit (kosten meer dan € 25.000,-) ondertekeningsmandaat afdelingshoofd Dienstverlening |
|
4.23 |
Besluiten op verzoeken in het kader van de Regeling gehandicaptenparkeerkaart |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Consulenten WMO, teamleider Sociaal Domein, (senior) medewerkers uitkeringsadministratie en Medewerkers backoffice Wmo/Jeugd |
|
|
4.24 |
Beslissen op aanvragen algemene bijstand in de vorm van een aanvullende inkomensvoorziening ouderen in het kader van de Participatiewet |
College |
Sociale verzekeringsbank |
|
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
4.25 |
Het verrichten van noodzakelijke handelingen ter effectuering van een uitgevaardigd dwangbevel ex artikel 60, tweede lid Wet werk en bijstand en Participatiewet |
College |
Medewerkers team ‘Terugvordering uitkeringen en BBZ/Gemeentelijk incassobureau’ gemeente Tilburg |
|
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
4.26 |
Het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wmo 2015 |
College |
Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Hart voor Brabant |
Deskundige GGD-medewerkers |
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
Jeugdwet |
|
|||||
4.27 |
Beschikkingen ter uitvoering van de Jeugdwet |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Sociaal Domein, consulenten en medewerkers backoffice Jeugd |
|
|
4.28 |
Het treffen van spoedeisende voorzieningen in het kader van de Jeugdwet |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening, Teammanager Veilig Thuis en Teamleider Spoedeisende Zorg van de Gecertificeerde Instelling |
Medewerkers sociaal domein, WMO consulenten en Teamleider Sociaal Domein |
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
4.29 |
Het ontvangen, verzenden en opslaan van notificaties in het kader van de jeugdbescherming en jeugdreclassering, respectievelijk gedwongen jeugdzorg en via de Collectieve Opdracht Routeervoorziening (CORV). |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Medewerkers Sociaal Domein en medewerkers Samenleving |
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
4.30 |
Het ontvangen en behandelen van zorgmeldingen van politie via de Collectieve Opdracht Routeervoorziening (CORV) |
College |
Teammanager van Veilig Thuis |
|
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
4.31 |
Verzoek tot het doen van onderzoek bij de Raad voor de Kinderbescherming |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teammanager van Veilig Thuis |
mits voor de mandaten buiten de organisatie via een collegebesluit is besloten en er een verklaring is van de externe partij dat het mandaat aanvaard wordt. |
|
|
Zie ook mandaten Jeugd bij samenleving |
|
||||
Vergunningen en meldingen inzake bouwen en slopen |
|
|||||
4.32 |
Het accepteren/weigeren van sloopmeldingen |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/casemanager |
|
|
4.33 |
Beslissen op aanvragen omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 t/m 2.6 Wabo |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/Casemanager |
Tenzij er in de procedure zienswijzen zijn ingebracht. Casemanager is uitsluitende bevoegd bij de reguliere procedure zonder toepassing van een afwijkingsbevoegdheid van het bestemmingsplan. |
|
4.34 |
Het beslissen op verzoeken om een tijdelijke omgevingsvergunning conform artikel 2.23 Wabo |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.35 |
Het stellen van nadere technische eisen als bedoeld in het Bouwbesluit en de bouwverordening |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/Casemanager |
Casemanager is uitsluitende bevoegd bij de reguliere procedure zonder toepassing van een afwijkingsbevoegdheid van het bestemmingsplan. |
|
4.36 |
Het al dan niet instemmen met conceptvergunningaanvragen |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
Mits sprake is van vastgestelde beleidsuitgangspunten c.q. toetsingskader |
|
4.37 |
Het al dan niet instemmen met principeverzoeken over bouwen en gebruik |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
Mits sprake is van vastgestelde beleidsuitgangspunten c.q. toetsingskader |
|
4.38 |
Het beslissen op verzoeken om vrijstelling c.q. ontheffing van bepalingen van de bouwverordening en het Bouwbesluit |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/Casemanager |
Casemanager is uitsluitende bevoegd bij de reguliere procedure zonder toepassing van een afwijkingsbevoegdheid van het bestemmingsplan. |
|
4.39 |
Het beslissen op verzoeken om afgifte van een verklaring dat geen omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen vereist is |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/Casemanager |
|
|
4.40 |
Het nemen van besluiten tot intrekking van de omgevingsvergunning overeenkomstig artikel 2.33 en 5.19 Wabo |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
Tenzij in procedure zienswijzen zijn ingebracht |
|
Vergunningen en meldingen detailhandel |
|
|||||
4.41 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing op grond van de Winkeltijdenwet |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/TSC |
|
|
4.42 |
Het besluiten op verzoeken ingevolge de Winkeltijdenverordening gemeente Oisterwijk (opening van winkels op zon- en feestdagen) |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/TSC |
|
|
4.43 |
Het publiceren van een oproep om kandidaten voor vaste standplaatsen dan wel dagplaatsvergunningen of standwerkvergunningen op grond van de marktverordening |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Vergunningverlener APV, bijzondere wetten/marktmeester |
Zie ook AOV, onder markt |
|
4.44 |
Het verlenen van vergunningen voor vaste standplaatsen dan wel dagplaatsen of standwerkplaatsen op grond van de marktverordening |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/marktmeester |
Zie ook AOV, onder markt |
|
4.45 |
Het toetsen en mededeling doen van kennisgevingen incidentele detailhandel |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC, Vergunningverlener APV, bijzondere wetten/marktmeester |
|
|
4.46 |
Het verbieden van het organiseren van een snuffelmarkt |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC, Vergunningverlener APV, bijzondere wetten/marktmeester |
|
|
Vergunningen en meldingen inzake horeca en kansspelen |
|
|||||
4.47 |
Het verlenen van een exploitatievergunning (art. 2.28 APV) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.48 |
Het al dan niet instemmen met kennisgevingen incidentele festiviteiten van horeca bedrijven (art. 4:3 APV) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.49 |
Ontheffing van de sluitingstijd art. 2:29 APV. |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
Mits gemeld bij de portefeuillehouder |
|
4.50 |
Het beslissen op aanvragen ingevolge artikel 3, van de Alcoholwet voor het uitoefenen van een horecabedrijf, slijterij en/of werkzaamheid. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.51 |
Het beslissen op aanvragen tot wijziging van een vergunning op grond van artikel 30a, van de Alcoholwet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/Vergunningverlener Apv |
|
|
4.52 |
Het beslissen op aanvragen ingevolge artikel 4 lid 4 van de Alcoholwet. |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.53 |
Het beslissen op verzoeken om een ontheffing als bedoeld in art. 35 van de Alcoholwet |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.54 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning voor het houden van kansspelen als bedoeld in art. 1 onder a, juncto art. 3, lid 1 van de Wet op de kansspelen |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
|
|
|
4.55 |
Het beslissen op verzoeken voor het organiseren van kleine kansspelen (bingo’s) (art. 7c Wet op de kansspelen) |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.56 |
Het beslissen op verzoeken om vergunning ex art. 30b van de Wet op de kansspelen voor het aanwezig hebben van speelautomaten in voor het publiek toegankelijke lokaliteiten (voorwaarden zie art. 2:39 APV) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC/Vergunningverlener Apv |
|
|
Vergunningen en meldingen overig |
|
|||||
4.57 |
Het beslissen op verzoeken om vergunningen en ontheffingen op grond van de APV:
|
College Burgemeester College College College College College College College Burgemeester Burgemeester |
In al deze gevallen: Afdelingshoofd Dienstverlening |
In al deze gevallen: Teamleider Vergunningen/TSC. Vergunningverlener Apv (zie volgende kolom) |
Vergunningverlener Apv alleen bij A-evenementen en ontheffing voor het houden van bijen. |
|
4.58 |
Het verzoeken om maatregelen te treffen in verband met de aanwezigheid van uitzicht belemmerende beplanting (art. 2:15 APV) |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/TSC |
|
|
4.59 |
Het toekennen van huisnummers en het vernummeren ervan (o.g.v. de verordening straatnaamgeving en huisnummering) |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/TSC/vergunningverlener Apv |
|
|
4.60 |
Beslissen op verzoeken om vaststelling van hogere grenswaarden op grond van de Wet geluidhinder |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/TSC |
|
|
4.61 |
Beslissen op aanvragen voor vergunningen op grond van de Leegstandwet |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/TSC/ medewerker Apv |
|
|
4.62 |
Het beslissen op verzoeken om stookontheffingen (art. 10.63 Wm en art. 5:34 APV) |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
4.63 |
Uitvoering van de Luchtvaartwet en uitvoeringsregelingen |
Burgemeester |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
|
Mits binnen plaatsen die door het college zijn aangewezen en, indien noodzakelijk, in overleg met brandweer en politie. |
|
4.64 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing op grond van het Activiteitenbesluit. |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
Tenzij tegen de ontwerp weigering zienswijzen zijn ingebracht |
|
4.65 |
Het stellen van nadere eisen op grond van Algemene Maatregelen van Bestuur ex art. 8.40 Wet milieubeheer |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
Tenzij in het kader van de procedure zienswijzen zijn ingebracht |
|
4.66 |
Ontheffing verbod betreden plantsoenen e.d. art. 2:45 APV. |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Teamleider Vergunningen/ TSC |
|
|
Toegankelijkheidsverklaringen websites |
|
|||||
4.67 |
Het afgeven van een toegankelijkheidsverklaring voor een nieuwe website of het afgeven van deze verklaring wegens wijzigingen aan een website waarvoor eerder een verklaring is afgegeven |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Webcoördinator |
Ondermandaat uitsluitend toegestaan voor het afgeven van de verklaring wegens ondergeschikte wijzigingen bij een website waar eerder al een verklaring voor is afgegeven. |
|
Afdeling Ruimte |
||||||
Nr. |
Bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Specifieke bepalingen |
Mandaat (md), machtiging (mt) of volmacht (v) |
Algemeen |
|
|||||
5.1 |
Het geven van inlichtingen aan instanties die liggen in de uitvoerende sfeer |
College |
Afdelingshoofd Ruimte, behandelend medewerker afdeling Ruimte |
|
|
|
5.2 |
Het waarmerken en publiceren van digitale Wro instrumenten en het manifest ingevolge artikel 1.2.2, tweede lid Bro |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Medewerkers Ruimte |
|
|
Ruimtelijk beleid |
|
|||||
5.3 |
Het beslissen tot het vaststellen van een wijzigings- en/of uitwerkingsplan ex artikel 3.6 Wro |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
|
Mits positief beginselbesluit college, en geen zienswijzen zijn ingediend |
|
5.4 |
Het al dan niet instemmen met principeverzoeken over bouwen en gebruik |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Vergunningen/ coördinator Ruimte |
Mits sprake is van vastgestelde beleidsuitgangspunten c.q. toetsingskader |
|
5.5 |
Het beslissen tot het verlenen/weigeren van een binnenplanse afwijking (ex art. 3.6 Wro) indien niet gekoppeld aan een aanvraag omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen. |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Vergunningen/coördinator Ruimte |
Mits positief beginselbesluit college en geen zienswijzen zijn ingediend. |
|
5.6 |
Beslissen op verzoeken om vaststelling van hogere grenswaarden op grond van de Wet geluidhinder |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Vergunningen/ Coördinator Ruimte |
|
|
5.7 |
Het beslissen op aanvragen om een omgevingsvergunning voor de activiteit kappen van bomen ingevolge de bomenverordening. |
College |
Afdelingshoofd Ruimte en Afdelingshoofd Dienstverlening |
Beheerder openbare ruimte/groen en vergunningverleners |
Tenzij in het kader van de procedure zienswijzen zijn ingebracht |
|
5.8 |
Het beslissen tot het aangaan van een overeenkomst van grondexploitatie op basis van de Wro. De bevoegdheid tot het aangaan van een overeenkomst van grondexploitatie op basis van de Wro. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimte |
|
|
|
5.9 |
Het beslissen tot het aangaan van een planschadeverhaalsovereenkomst op grond van de Wro. De bevoegdheid tot het aangaan van een planschadeovereenkomst op grond van de Wro. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimte/Dienstverlening |
|
|
|
5.10 |
Uitvoeren AVOI |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare Ruimte |
|
|
5.11 |
Het verbieden van het (laten) maken of veranderen van een uitweg (art. 2:12 APV) |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Beheerder wegen |
Mits conform het vastgestelde beleid. |
|
Monumenten en archeologie |
|
|||||
5.12 |
Voeren van overleg met de eigenaar i.v.m. de aanwijzing als gemeentelijk monument in geval van een kerkelijk monument |
college |
Afdelingshoofd Ruimte |
Beleidsmedewerker RO |
|
|
5.13 |
Het besluiten op verzoeken om subsidies in het kader van monumentenzorg |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Beleidsmedewerker RO |
|
|
5.14 |
Het bijhouden van een gemeentelijk erfgoedregister als bedoeld in artikel 3.16 van de Erfgoedwet |
college |
Afdelingshoofd Ruimte |
Beleidsmedewerker RO |
|
|
5.15 |
Het nemen van een (selectie)besluiten archeologie |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
|
|
|
5.16 |
Advies aanvragen bij de erfgoed- of monumentencommissie |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
secretaris erfgoed- en monumentencommissie |
|
|
Privaatrechtelijk |
|
|||||
5.17 |
Het verhuren van gemeentelijke gronden. De bevoegdheid tot het nemen van het besluit tot het aangaan van een verhuurovereenkomst m.b.t. gemeentelijke gronden. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimte |
|
|
|
5.18 |
Het in gebruik geven van gemeentelijke gronden |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
|
|
|
5.19 |
Toekennen/ afwijzen verzoeken om een starterslening, stimuleringslening duurzaam en levensloopbestendig wonen of de stimuleringsregeling woningbouw |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Beleidsmedewerker RO en beleidsmedewerker duurzaamheid |
Mits passend in beleid en regelgeving |
|
5.20 |
Voor overige leningen in het kader van de publieke taak, zie bij afdeling KAI |
|
||||
5.21 |
Het beslissen op verzoeken om toestemming voor het leggen van kabels en leidingen in openbare grond |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, Beleidsmedewerker Civiel |
|
|
5.22 |
Het verstrekken van opdrachten voor de uitvoering van werken en de levering van goederen en diensten |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider buitendienst, Teamleider openbare ruimte, beleidsmedewerker civiel, beheerder verkeer en verkeersvoorzieningen, beheerder openbare ruimte/groen en voorman buitendienst |
Mandaat en ondermandaat voor bedragen tot € 10.000,-. voorman buitendienst tot €500. Mits binnen beschikbaar budget/krediet. |
|
5.23 |
Het beslissen op verzoeken om toestemming voor het aansluiten op de gemeentelijke riolering |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, Beleidsmedewerker civiel |
|
|
5.24 |
Besluiten tot het doen van aangiften van schade aan gemeentelijke eigendommen |
College |
Afdelingshoofd Ruimte en Afdelingshoofd AOV |
Teamleider Openbare ruimte, Beheerder openbare ruimte/groen, beleidsmedewerkers civiel, medewerker cultuurtechniek, beheerder verkeer en verkeersvoorzieningen, teamleider buitendienst, opzichter civieltechnische werken, opzichter beheer en onderhoud en medewerkers NODR |
|
|
5.25 |
Besluiten tot het aansprakelijk stellen van personen voor schade aan gemeentelijke eigendommen |
College |
Afdelingshoofd Ruimte en Afdelingshoofd AOV |
Teamleider Openbare ruimte, Beleidsmedewerker civiel, opzichter civieltechnische werken, beheerder openbare ruimte/groen, beheerder verkeer en verkeersvoorzieningen, teamleider buitendienst en medewerkers Bema-Lux |
|
|
5.26 |
Het verlenen van uitstel voor het ondertekenen van akten van levering |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
|
|
|
5.27 |
Het verlenen van toestemming tot ingebruikneming van grond voor het ondertekenen van de akte van levering |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
|
|
|
5.28 |
Verhuur buitensportvelden, anders dan aan scholen De bevoegdheid tot het aangaan van een verhuurovereenkomst m.b.t. buitensportvelden, anders dan aan scholen. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimte |
Medewerker Ruimte/buitendienst |
|
|
Verkeer |
|
|||||
5.29 |
Nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 15 WVW 1994 en artikel 12 en 37 BABW (verkeerstekens en – borden, fysieke maatregelen en tijdelijke maatregelen) |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, Beleidsmedewerker Verkeer en vervoer, beleidsmedewerker civiel en beheerder verkeer en verkeersvoorzieningen |
|
|
5.30 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing op grond van artikel 87 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, Beheerder verkeer en verkeersvoorzieningen/ medewerkers P1 on street |
Medewerkers P1 on street alleen bij aanvragen tot ontheffing van de parkeerschijfzone |
|
5.31 |
Het beslissen op aanvragen om een parkeervergunning (conform vastgesteld beleid) |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, Beheerder verkeer en verkeersvoorzieningen en medewerkers P1 on street b.v. |
|
|
5.32 |
Bevoegdheid tot het aanstellen van verkeersregelaars en verkeersbrigadiers en het intrekken van deze aanstelling (art. 56 en 58 Babw en de Regeling verkeersregelaars 2009) |
Burg. |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, |
|
|
5.33 |
Het beslissen op verzoeken om ontheffing voor het rijden met voertuigen die niet voldoen aan de eisen genoemd in de artikelen 13, 14 en 15 van het Wegenverkeersreglement |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, |
|
|
5.34 |
Het verlenen van ontheffing van het verbod om enig voorwerp, niet zijnde een motorvoertuig, op een parkeerapparatuurplaats of belanghebbendenplaats te plaatsen of te laten staan (art. 7 Verordening parkeerplaatsen en vergunningen) |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider Openbare ruimte, Beheerder verkeer en verkeersvoorzieningen en medewerkers P1 on street b.v. |
|
|
Personeel |
|
|||||
5.35 |
Consigneren van medewerkers in het kader van de gladheidsbestrijding |
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Teamleider buitendienst, Teamleider Openbare ruimte, |
|
|
5.36 |
Aanstellen van onbezoldigd gemeenteambtenaren als parkeercontroleur artikel 2:1 collectieve arbeidvoorwaarden regeling. |
College |
Afdelingshoofd Ruimte en Afdelingshoofd AOV |
Teamleider Openbare ruimte, |
|
|
Subsidies |
|
|||||
5.37 |
Uitvoering van de algemene subsidieverordening en bijbehorende subsidieregelingen of beleidsregels. Waaronder wordt verstaan:
|
College |
Afdelingshoofd Ruimte |
Behandelend ambtenaar: onder voorbehoud van collegiale toetsing de verlening, vaststelling, bevoorschotting en invordering van subsidies tot een bedrag van €50.000, Teamleider Openbare ruimte, |
|
|
Afdeling Samenleving |
||||||
Nr. |
Bevoegdheid |
Betrokken orgaan |
Mandaat aan |
Ondermandaat aan |
Specifieke bepalingen |
Mandaat (md), machtiging (mt) of volmacht (v) |
Onderwijs |
|
|||||
6.1 |
Besluiten in het kader van de Leerplichtwet 1969 |
College |
Leerplicht ambtenaar |
|
Alle te nemen besluiten, uitgezonderd weigeringen |
|
6.2 |
Besluiten over de bevoegdheden als genoemd in de artikelen 3a, 3b, 3c, 5, 5a, 6, 7, 11, 15, 18, 19, 21, 21a, 21b, 23 en 25, van de Leerplichtwet 1969 en de uitvoeringstaken voortvloeiend uit de regels inzake Regionale Meld- en Coördinatiefunctie |
College/burgemeester |
College van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van Dongen-Gilze Rijen, Goirle, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Tilburg en Waalwijk, ieder voor zover bevoegd |
Ondermandaat door de gemandateerden aan medewerkers van de betreffende gemeenten is toegestaan |
Bij de uitoefening van de bevoegdheid wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks- of provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen; Ingeval van afwezigheid van de gemandateerd worden deze bevoegdheden uitgeoefend door zijn aangewezen plaatsvervanger Het besluit wordt door de (onder)gemandateerde ter verdere besluitvorming aan het college voorgelegd indien:
|
|
6.3 |
Besluiten in het kader van de Verordening Leerlingenvervoer gemeente Oisterwijk |
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
Behandelend medewerker Samenleving |
Alle te nemen besluiten inzake toekennen regeling van vervoer uitgezonderd weigeringen; Opdrachtverlening, anders dan de meerjaarlijkse aanbestedingen |
|
6.4 |
Jaarlijks vaststellen van de bedragen van de eigen bijdragen die ouders verschuldigd zijn indien zij in aanmerking komen voor een vervoersvoorziening op grond van de verordening leerlingenvervoer |
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
Behandelend medewerker Samenleving |
Vaststelling vindt plaats op basis van jaarlijkse ledenbrief VNG |
|
6.5 |
Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs: het voeren van het overleg ter uitvoering van de verordening en het Plan van Overzicht van voorzieningen, waaronder begrepen het nemen van besluiten met een spoedeisend karakter a.g.v. kleine schades, medegebruik en verhuur van onderwijsvoorzieningen en voorzieningen voor bewegingsonderwijs. |
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
Behandelend medewerker Samenleving |
|
|
6.6 |
Vaststellen aantal uren bewegingsonderwijs in gymnastiekzalen door scholen voor het primair en voortgezet onderwijs op grond van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Oisterwijk 2015 en Beleidsregel bekostiging bewegingsonderwijs gemeente Oisterwijk. |
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
Beleidsadviseur Samenleving |
|
|
6.7 |
De bevoegdheid tot het aangaan van een verhuurovereenkomst m.b.t. gymzalen aan scholen. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd Samenleving |
Beleidsmedewerker Samenleving |
|
|
6.8 |
De bevoegdheid tot het aangaan van een verhuurovereenkomst m.b.t. buitensportvelden aan scholen. Tevens volmacht tot het ondertekenen van de overeenkomsten hiertoe. |
College/burgemeester |
Afdelingshoofd Samenleving |
Beleidsmedewerker Samenleving |
|
|
Subsidies |
|
|||||
6.9 |
Uitvoering van de algemene subsidieverordening en bijbehorende subsidieregelingen of beleidsregels. Waaronder wordt verstaan:
|
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
Behandelend medewerker Samenleving: onder voorbehoud van collegiale toetsing de verlening, vaststelling, bevoorschotting en invordering van subsidies tot een bedrag van €50.000 |
|
|
Inburgering |
|
|||||
6.10 |
Beschikkingen ten aanzien van de Wet Inburgering 2021 (WI) |
College |
Afdelingshoofd Dienstverlening |
Klantmanagers (PIP-consulent) |
|
|
Sociale werkvoorziening |
|
|||||
6.11 |
Besluiten in het kader van de Wet sociale werkvoorziening |
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
(Senior) medewerkers AO/IC, teamleider Sociaal Domein en klantmanagers |
|
|
Jeugd |
|
|||||
6.12 |
Het indienen van een verzoekschrift bij de kinderrechter tot het verlenen van een machtiging om een jeugdige op te nemen in een gesloten accommodatie (artikel 6.1.2 Jeugdwet) |
College |
College van de gemeente Tilburg |
Wethouder Jeugdzaken van de gemeente Tilburg |
|
|
6.13 |
Het indienen van een verzoekschrift bij de kinderrechter tot het verlenen van een spoedmachtiging om een jeugdige op te nemen in een gesloten accommodatie (artikel 6.1.3 Jeugdwet) |
College |
Directeur Bureau Jeugdzorg |
|
|
|
|
|
|||||
Kinderopvang |
|
|||||
6.14 |
Het opnemen van een kindercentrum, gastouderbureau en/of gastouder in het Register Kinderopvang. |
College |
Medewerker Samenleving |
|
|
|
6.15 |
Het aanwijzen van medewerkers van de GGD Hart voor Brabant als toezichthouders zoals bedoeld in artikelen 1.61 en 2.19 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
College |
Directeur GGD Hart voor Brabant |
|
|
|
Wet op de lijkbezorging |
|
|||||
6.16 |
Het benoemen van de gemeentelijke lijkschouwers |
College |
Directeur GGD Hart voor Brabant |
|
|
|
|
Zie ook Dienstverlening |
|
||||
Sport |
|
|||||
6.17 |
Voering sponsoring/reclame met betrekking tot sport |
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
Beleidsmedewerker Samenleving |
|
|
6.18 |
Inhuur seizoenskrachten en oproepkrachten met betrekking tot Staalbergven |
College |
Afdelingshoofd Samenleving |
|
|
|
6.19 |
Wet verplichte GGZ (Wvggz) |
College / Burgemeester |
GR Regio Hart van Brabant |
|
Uitgezonderd de bevoegdheid van de burgemeester voor het nemen van een crisismaatregel |
|
6.20 |
|
College |
College van burgemeester en wethouders van de gemeente Tilburg |
|
|
|
Noot:
De uitoefening van de mogelijkheid tot verlening van een vakinhoudelijk ondermandaat, waarbij bij de uitoefening financiële consequenties zijn verbonden, is geoorloofd wanneer de betrokken budgethouder aan de mandataris heeft medegedeeld welk (deel)budget beschikbaar is voor de inhoudelijke mandaatuitoefening en de mandataris uitvoering geeft aan de gestelde regels van de budgetregeling.
Oisterwijk, 14 december 2021
het college van de gemeente Oisterwijk,
de secretaris, de burgemeester,
Coen Boode Hans Janssen
De burgemeester van de gemeente Oisterwijk,
Hans Janssen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl