Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR666282
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR666282/1
Regeling vervallen per 31-12-2021
Beleidsregels subsidie naleving controleplicht coronatoegangsbewijzen (CTB)
Geldend van 11-12-2021 t/m 30-12-2021
Intitulé
Beleidsregels subsidie naleving controleplicht coronatoegangsbewijzen (CTB)Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Gilze en Rijen heeft op 7 december 2021 de beleidsregels subsidie naleving controleplicht coronatoegangsbewijzen (CTB) vastgesteld. Deze beleidsregels treden in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking ervan.
De tijdelijke regeling bied ondernemers, verenigingen en organisatoren die wettelijk verplicht zijn het Coronatoegangsbewijs (CTB) te controleren de mogelijkheid om voor de periode van 22 september tot en met 31 december 2021 financiële middelen aan te vragen, over de kosten voor de inzet van werknemers en arbeidskrachten die coronatoegangsbewijzen controleren of de controle van coronatoegangsbewijzen bevorderen en vergemakkelijken.
Beleidsregels subsidie naleving controleplicht coronatoegangsbewijzen (CTB) gemeente Gilze en Rijen |
|
Beleidsdoel |
Met een subsidie wil de gemeente Gilze en Rijen de naleving van de controleplicht op coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten ondersteunen en vergemakkelijken op locaties waar dat nodig is. |
Afbakening |
Ondernemingen, verenigingen en organisaties in de gemeente Gilze en Rijen die op grond van de Wet publieke gezondheid tijdelijk verplicht zijn om de coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten te controleren en, onder omstandigheden, de toegang te ontzeggen. |
Subsidiabele activiteiten (beoogd effect) |
Om te ondersteunen en de naleving te bevorderen is inzet van ondersteunend personeel nodig. De bijdrage vergoedt kosten voor de inzet van werknemers en arbeidskrachten die coronatoegangsbewijzen controleren of de controle van coronatoegangsbewijzen bevorderen en vergemakkelijken. Te denken valt aan de inzet van gastheren, -vrouwen of beveiligers die de toepassing van artikel 6.30 van de Tijdelijke regeling maatregelen COVID-19 (TRM) ondersteunen in concrete gevallen. Enkel kosten voor activiteiten die plaatsvinden in de periode van 22 september 2021 tot en met 31 december 2021 komen voor vergoeding in aanmerking. Voor bekostiging vanuit de bijdrage komen de volgende kosten ter ondersteuning van de naleving van artikel 6.30 van de Tijdelijke regeling maatregelen COVID-19(TRM) in aanmerking:
Kosten worden dus vergoed inclusief de betaalde btw. |
Beschikbare financiële middelen |
€ 68.809,02 conform toegekend voorschot bijdrage district Hart van Brabant. Dit is tevens het subsidieplafond voor de gemeente Gilze en Rijen. |
Aanvragen |
Een aanvraag kan tot en met 12 januari 2022 digitaal worden ingediend via corona@abg.nl door het versturen van een volledig ingevuld formulier ‘Aanvraag subsidie naleving controleplicht CTB’ met de bijbehorende bijlagen. Tegelijkertijd met het aanvraagformulier wordt een bewijs/factuur van de werkelijk gemaakte kosten meegestuurd. Uitsluitend complete aanvragen worden in behandeling genomen. |
Behandeltermijn |
Beoordeling van de aanvragen vindt plaats na sluiting van de aanvraagtermijn van 12 januari 2022. |
Voorwaarden |
Een bedrijf, organisatie of vereniging in de gemeente Gilze en Rijen kan een aanvraag indienen op grond van deze beleidsregel.
Onderstaande kosten komen niet in aanmerking:
|
Subsidiehoogte |
Het totale subsidiebudget voor Gilze en Rijen bedraagt € 68.809,02
|
Weigeringsgronden |
De weigeringsgronden genoemd in artikel 7 van de Algemene Subsidieverordening gemeente Gilze en Rijen zijn van toepassing.
|
Terugbetaling |
Indien onjuiste informatie is verstrekt die van invloed is op de hoogte van de subsidie, wordt de subsidie geheel of gedeeltelijk teruggevorderd. Ook als achteraf blijkt dat de subsidie is ingezet voor andere activiteiten, moet de subsidie worden terugbetaald. Verder moet de subsidie worden terugbetaald wanneer een of meerdere medewerkers van het cluster Veiligheid en handhaving van de gemeente Gilze en Rijen constateren dat de verplichte controle op coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten niet (goed) wordt uitgevoerd. |
Inwerkingtreding |
Deze beleidsregels treden in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking ervan. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl