Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR664669
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR664669/1
Mandaatregeling gemeente Bladel 2021
Geldend van 23-11-2021 t/m heden
Intitulé
Mandaatregeling gemeente Bladel 2021Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Bladel, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
overwegende dat het ter bevordering van een efficiënte afdoening van zaken gewenst is gebruik te maken van de mogelijkheden tot mandaat, machtiging en volmacht;
gelet op artikel 59a van de Gemeentewet en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluiten:
vast te stellen de Mandaatregeling gemeente Bladel 2021.
Artikel 1 Mandaat- en bevoegdhedenregister
De uitoefening van de bevoegdheden met betrekking tot mandaat, machtiging en volmacht, vermeld in het bij dit besluit behorende register, wordt opgedragen aan de daarbij vermelde functionarissen (gemandateerden), een en ander met inachtneming van de daarbij vermelde voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden.
Artikel 2 Instructies
Op de in artikel 1 bedoelde opdracht zijn de volgende algemene instructies van toepassing:
- a.
Onverminderd het bepaalde in artikel 1 wordt bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks- provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen. Ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben geldt bovendien, gelet op de Financiële verordening 2019, dat hierin de gemeentebegroting moet voorzien.
- b.
De beslissing wordt voorbehouden aan het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester indien:
- 1.
inwilliging van een verzoek zou leiden tot strijdigheid met ingezet beleid, met richtlijnen of met (wettelijke) voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;
- 2.
het zaken betreft ten aanzien waarvan de standpunten van portefeuillehouder, adviseur en/of gemandateerde over de te nemen beslissing uiteen lopen;
- 3.
de mandaatgever (college, respectievelijk burgemeester) dan wel de gemandateerde de wens daartoe te kennen geeft;
- 1.
- c.
Bij afwezigheid van de gemandateerde treedt zijn/haar plaatsvervanger als zodanig op;
- d.
Voor alle aanwijzingen geldt dat behalve de aangewezen functionaris ook de hiërarchisch hoger geplaatste bevoegd is. Dit kan zijn de gemeentesecretaris, het afdelingshoofd en de coördinator;
- e.
Met behandelend ambtenaar wordt in deze mandaatregeling bedoeld degene die de betreffende werkzaamheden uitoefent volgens de vastgestelde kerntaken, dan wel volgens de taken van het team, diens vervanger en degene die in opdracht van de secretaris of het afdelingshoofd de betreffende werkzaamheden verricht;
- f.
Onder het besluiten op een aanvraag om een vergunning, vrijstelling of ontheffing wordt tevens verstaan het wijzigen van een zodanige vergunning, vrijstelling of ontheffing;
- g.
Bij het verlenen van mandaat, volmacht of machtiging wordt daarin ook begrepen alle voorbereidings- en uitvoeringshandelingen die bij de uitoefening van de bevoegdheid behoren;
- h.
Tot de gemandateerde bevoegdheid behoort in geen geval het beslissen op bezwaar of administratief beroep;
- i.
Het college wordt geïnformeerd op get moment dat een (hoger)beroepsprocedure gepland is dan wel op het moment dat duidelijk wordt dat er een dergelijke procedure gepland gaat worden.
- j.
De secretaris, respectievelijk het gemandateerde afdelingshoofd kan het mandaat door middel van ondermandaat mede opdragen aan een door hem/haar aan te wijzen ambtenaar die aan hem/haar ondergeschikt is. Indien van deze bevoegdheid gebruik gemaakt wordt, zijn – naast de in dit besluit opgenomen instructies – de volgende instructies van toepassing:
- 1.
Het ondermandaat is slechts van kracht indien het schriftelijk is vastgesteld en ter kennis is gebracht van het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester;
- 2.
De door middel van het ondermandaat aangewezen ambtenaar is niet bevoegd het mandaat aan anderen op te dragen;
- 3.
Het gemandateerde afdelingshoofd kan aan een ondermandaat nadere instructie verbinden;
- 1.
- k.
In geval van wijziging van wetgeving waarop een (onder)gemandateerde bevoegdheid berust, blijft de bevoegdheid, voor zover het dezelfde bevoegdheid betreft (onder)gemandateerd en wordt het (onder)mandaat geacht te zijn verleend op grond van de corresponderende bepalingen in de gewijzigde wetgeving;
- l.
Een ter uitvoering van het (onder)mandaat opgemaakt stuk wordt als volgt ondertekend:
-
Burgemeester en wethouders van Bladel,
-
namens dezen,
-
(handtekening van de (onder)gemandateerde)
-
(diens naam en afdeling c.q. team)
-
dan wel
-
De burgemeester van Bladel,
-
namens deze,
-
(handtekening van de (onder)gemandateerde)
-
(diens naam en afdeling c.q. team)
- m.
In geval van ondertekeningsmandaat wordt tot uitdrukking gebracht dat de mandaatverlener de beslissing heeft genomen en wordt het stuk als volgt ondertekend:
-
Overeenkomstig het door burgemeester en wethouders van Bladel genomen besluit,
-
(handtekening van de (onder)gemandateerde)
-
(diens naam en afdeling c.q. team)
-
dan wel
-
Overeenkomstig het door de burgemeester van Bladel genomen besluit,
-
(handtekening van de ondertekeningsgemandateerde)
-
(diens naam en afdeling c.q. team)
- n.
De ondertekening van een ter uitvoering van het (onder)mandaat opgemaakt stuk geschiedt niet door het plaatsen van een handtekeningstempel, uitgezonderd het waarmerken van bij meldingen, ontheffingen, vergunningen en/of vrijstellingen behorende bijlagen;
- o.
Het is de gemandateerde toegestaan een ondertekening digitaal te laten aanbrengen overeenkomstig de afspraken die hiervoor gelden binnen de organisatie;
- p.
In de in het mandaat- en bevoegdhedenregister aangegeven gevallen wordt binnen een week nadat het besluit in (onder)mandaat is genomen, van dit besluit kennis gegeven aan het college respectievelijk de burgemeester door mededeling van het besluit aan het bestuurssecretariaat van de afdeling Dienstverlening en Bedrijfsvoering.
Artikel 3 Intrekking
De Mandaatregeling gemeente Bladel 2020 wordt ingetrokken.
Artikel 4 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking daags na bekendmaking.
Artikel 5 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als Mandaatregeling gemeente Bladel 2021.
Ondertekening
Bladel, 9 november 2021
Burgemeester en wethouders voornoemd,
de secretaris,
de burgemeester,
De burgemeester voornoemd,
Bijlage 1 : Mandaat- en bevoegdhedenregister behorende bij de Mandaatregeling gemeente Bladel 2021.
vastgesteld bij besluit van de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van 9 november 2021
Mandaat Bevoegdheid om binnen beschikbaar budget of krediet besluiten te nemen in naam van:
en om deze besluiten namens die bestuursorganen te ondertekenen. |
Machtiging Bevoegdheid tot het verrichten van bepaalde handelingen. Volmacht Privaatrechtelijke bevoegdheid om de gemeente te vertegenwoordigen. |
Algemeen
Indien als gevolg van een wetswijziging of aanpassing van een regeling het artikelnummer of de naam van de regeling wijzigt, geldt het mandaat ook voor het artikel van overeenkomstige strekking in de nieuwe regeling.
Afkortingen
Voor de verklaring van de gebruikte afkortingen, zie achteraan.
Nr. |
Algemeen/ |
Regeling en artikel |
Bevoegdheid |
Bevoegd orgaan |
Volmacht aan |
Gemandateerd, machtiging aan |
Voorschriften, voorwaarden en bijzonderheden |
|
|
Afdeling/Team |
|
|
|||||||
1 |
A |
|
Verzenden algemene ontvangstbevestigingen |
C, B |
|
Beh.ambt |
Met uitzondering van bezwaar- |
|
|
|
|
||||||||
2 |
A |
|
Voeren algemene correspondentie inclusief verstrekken van info/ inlichtingen omtrent vastgesteld beleid, uit vastgestelde regelingen en voorschriften of van algemene aard |
C, B |
|
Beh.ambt |
Correspondentie mag niet gericht zijn op enig rechtsgevolg |
|
|
3 |
A |
|
Ondertekenen van door het college of de burgemeester genomen besluiten |
C, B |
|
Beh.ambt |
Mits het ontwerpbesluit bij het voorstel is gevoegd en door het college of de burgemeester is geaccordeerd met uitzondering van het besluit op een bezwaarschrift |
|
|
4 |
A |
|
Voeren van correspondentie ter uitvoering van besluiten van raad, burgemeester of college |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
5 |
A |
|
Vaststellen inkoopstrategie |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
|
|
||||||||
6 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
1. Verzorgen van (voor)aankondiging/publicatie van aanbesteding |
C |
|
|
|
|
|
2. Offerteaanvraag/beschrijvend document |
|
|
|
|
|||||
3. Beantwoorden en verzenden nota van inlichtingen |
|
|
|
|
|||||
4. Verduidelijking inschrijving |
|
|
|
|
|||||
5. Opvragen bewijsstukken |
|
|
|
|
|||||
6. Procesverbaal van opening |
Beh. Ambt of medewerker Bureau Inkoop en Aan-bestedingen Zuidoost-Brabant (bevoegdheden 1 t/m 12) |
|
|
|
|||||
7. Uitsluiten partij van deelname |
|
|
|
|
|||||
8. Brief afschrijving na uitslag gunning |
Afdelingshoofd (bevoegdheden 13 en 14) |
Met inachtneming het inkoopbeleid |
|
|
|||||
9. Brief voornemen tot gunning |
|
|
|
|
|||||
10. Brief definitieve gunning |
|
|
|
|
|||||
11. Verzorgen publicatie van de gunning van de opdracht |
|
|
|
|
|||||
12. Opstellen procesverbaal van aanbesteding |
|
|
|
|
|||||
13. Vaststellen programma van eisen/aanbestedingsdocument |
|
|
|
|
|||||
14. Ondertekenen gunningsadvies |
|
|
|
|
|||||
7 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
Aangaan en ondertekenen alsmede het opzeggen en wijzigen van overeenkomsten/verplichtingen |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
Met inachtneming Budgethoudersregeling gemeente Bladel en het inkoopbeleid |
|
|
8 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
Verlenen van opdrachten tot het uitvoeren van werken en het leveren van diensten en materialen op grond van (raam-)overeenkomsten |
C, B |
Beh.ambt |
Beh.ambt |
Met inachtneming Budgethoudersregeling gemeente Bladel en het inkoopbeleid |
|
|
|
|
||||||||
9 |
A |
|
Indienen van aanvragen voor rijksbijdragen |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
10 |
A |
|
Inzenden van declaraties bij provincie/rijk en het vragen van voorschotten |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
11 |
A |
|
Aangiften van rijksbelastingen en andere heffingen |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
12 |
A |
|
Aanvragen vergunning, ontheffing of vrijstelling ten behoeve van het uitvoeren van werken door of ten behoeve van de gemeente |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
13 |
A |
|
Tekenen voor ontvangst bij aanbieding van aangetekende stukken, deurwaardersexploten en gerechtelijke stukken |
B |
|
Receptie/bode/ medewerker Dienstverlening en Bedrijfsvoering |
|
|
|
14 |
A |
|
Doen van aanschrijvingen gericht op het aanvragen van vergunningen, ontheffingen en dergelijke, alsmede de naleving van de daaraan verbonden voorschriften |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
15 |
A |
|
Besluiten tot (geheel of gedeeltelijk) intrekken van een vergunning, ontheffing of vrijstelling en toevoegen of wijzigen van voorschriften |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
16 |
A |
|
Vertegenwoordiging in bezwaar- en beroepsprocedures |
C, B |
|
Beh.ambt |
Er is een algemene machtiging aan met naam genoemde personen voor (voorlopige voorzieningen-) approcedures bij de Rechtbank Oost-Brabant en de Raad van State |
|
|
17 |
A |
|
Indienen verweerschrift in bezwaar- en beroepsprocedures |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
18 |
A |
|
Inschakelen van externe juridische dienstverlening |
C |
|
Beh.ambt |
Met inachtneming van de procedure-afspraken en niet zonder akkoord van juridische zaken |
|
|
19 |
A |
|
Aangaan en ondertekenen van stageovereenkomsten met scholen en/of stagiaires |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
Met inachtneming van de notitie stagebeleid |
|
|
20 |
A |
AVG, 15 |
Besluiten n.a.v. verzoek om inzage van persoonsgegevens |
C, B |
|
Beh.ambt / privacy officer |
|
|
|
21 |
A |
AVG, 28 lid 3 |
Sluiten en ondertekenen verwerkersovereenkomst |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
22 |
A |
AVG, 33 |
Melden datalek |
C |
|
Afd.hfd |
Kennisgeving van de melding aan het college |
|
|
23 |
A |
Awb, 2:1 |
Verlangen van een schriftelijke machtiging van een gemachtigde |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
24 |
A |
Awb, 2:2 |
Weigeren bijstand of vertegenwoordiging door een persoon |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
25 |
A |
Awb, 2:3, 6:15 |
Doorzendverplichting bestuursorgaan |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
26 |
A |
Awb, 3:6 |
Stellen termijn aan adviseur |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
27 |
A |
Awb, afd 3.4 |
Uitvoeren van UOV-procedure |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
28 |
A |
Awb, afd 3.5 |
Uitvoeren informatie- en coördinatieplicht bij aanvragen ter zake van samenhangende besluiten |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
29 |
A |
Awb, afd. 3.6 |
Bekendmaking en mededeling van besluiten |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
30 |
A |
Awb, 4:4 |
Vaststellen aanvraagformulier |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
31 |
A |
Awb, 4:5 |
Aanvrager in de gelegenheid stellen de aanvraag aan te vullen |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
32 |
A |
Awb, 4:5 |
Besluiten aanvraag niet te behandelen |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
33 |
A |
Awb, 4:6, lid 2 |
Afwijzen herhaalde aanvraag |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
34 |
A |
Awb, 4:7 en 4:8 |
Aanvrager en derdebelanghebbende in de gelegenheid stellen om zienswijze kenbaar te maken |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
35 |
A |
Awb, 4:14, 4:15 |
Kennisgeving verlengen en opschorten beslistermijn |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
36 |
A |
Awb, 4:18, en 4:20 |
Vaststellen verschuldigdheid dwangsom bij niet tijdig beslissen en terugvorderen onverschuldigd betaalde dwangsom |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
37 |
A |
|
Besluiten ter uitvoering van titel 4.4 Bestuursrechtelijke geldschulden Awb ter zake van: |
C, B |
|
Beh.ambt |
Overeenkomstig Toepassingsregels Invordering Gemeente Bladel |
|
|
|
- op verzoek vaststellen van een |
|
|
||||||
|
betalingsverplichting; |
|
|
||||||
|
- verrekenen van een geldschuld met |
|
|
||||||
|
een bestaande vordering; |
|
|
||||||
|
- beslissen over een verzoek om |
|
|
||||||
|
uitstel van betaling; beslissen over |
|
|
||||||
Awb, 4:88, 4:93, 4:94, 4:95, leden 1 en 4, 4:96, 4:99, 4:112, 4:115 |
verzoek om verlenen van een |
|
|
||||||
|
voorschot; |
|
|
||||||
|
- terugvorderen van onverschuldigd |
|
|
||||||
|
betaald voorschot: |
|
|
||||||
|
- beslissen over verzoek om |
|
|
||||||
|
kwijtschelding geldschuld; |
|
|
||||||
|
- intrekken/wijzigen van besluit tot |
|
|
||||||
|
uitstel van betaling of verlenen van |
|
|
||||||
|
een voorschot; |
|
|
||||||
|
- vaststellen van het bedrag van |
|
|
||||||
|
verschuldigde wettelijke rente; |
|
|
||||||
|
- aanmanen schuldenaar tot betaling; |
|
|
||||||
|
- uitvaardigen dwangbevel als |
|
|
||||||
|
bedoeld in artikel 4:115 Awb |
|
|
||||||
38 |
A |
Awb, 6:10, 6:14, 6:15, 7:10 |
- Aanhouden prematuur bezwaar; |
C, B |
|
Beh.ambt/ Secretaris commissie bezwaarschriften |
T.a.v. secretaris commissie bezwaarschriften: uitzondering bezwaren belastingen; deze berusten bij de medewerkers belastingen |
|
|
- Verzenden ontvangstbevestiging bezwaarschrift; |
|
|
|||||||
- Doorzenden bezwaar i.v.m. onbevoegd bestuursorgaan; |
|
|
|||||||
- Opschorten, verdagen of verlenen verder uitstel van de beslistermijn |
|
|
|||||||
39 |
A |
Generatie-pact |
Toepassen regeling Generatiepact Bladel |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
40 |
A |
Notitie Agressie en geweld |
Ontzeggen toegang tot gemeentehuis |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
41 |
A |
Who, 3 |
Besluiten n.a.v. verzoek om hergebruik |
C, B |
|
Beh.ambt |
In overleg met de privacy officer |
|
|
42 |
A |
Wob, 3 |
Besluiten n.a.v. verzoek om informatie |
C, B |
|
Beh.ambt. |
|
|
|
|
|
||||||||
43 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 12 |
Vaststellen privacyverklaring gemeentelijke website |
C |
|
Privacy officer |
|
|
|
44 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 16 |
Besluiten n.a.v. verzoek om rectificatie van persoonsgegevens |
C, B |
|
Privacy officer |
|
|
|
45 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 17 |
Besluiten n.a.v. verzoek om persoonsgegevens te verwijderen (recht op vergetelheid) |
C, B |
|
Privacy officer |
|
|
|
46 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 18 |
Besluiten n.a.v. verzoek om minder persoonsgegevens te verwerken |
C, B |
|
Privacy officer |
|
|
|
47 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 20 |
Besluiten n.a.v. verzoek om persoonsgegevens in overdraagbare vorm te ontvangen (dataportabiliteit) |
C, B |
|
Privacy officer |
|
|
|
48 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 21 |
Besluiten n.a.v. verzoek om geen gegevens te verwerken (recht van bezwaar) |
C, B |
|
Privacy officer |
|
|
|
49 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 30 |
Vaststellen verwerkingsregister |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
50 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG, 35 |
Vaststellen Gegevensbeschermingseffectbeoordeling (ook bekend als DPIA) |
C |
|
Privacy officer |
|
|
|
51 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
AVG |
Vaststellen Privacybeleid en bijbehorende rolverdeling |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
52 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
BIO |
Vaststellen informatieveiligheidsbeleid en bijbehorende rolverdeling |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
53 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb, 5:10, lid 2 |
Geldsom invorderen bij dwangbevel in het kader van handhaving |
C, B |
|
Afd. hfd |
|
|
|
54 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb, 5:21 en 5:32, Gemw, 125 |
Opleggen last onder bestuursdwang/ last onder dwangsom en besluiten op een verzoek om handhaving |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
55 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb, 5:29 |
Bestuursdwang: besluiten tot bewaren en beheren van zaken die in het kader van de toepassing van bestuursdwang zijn meegevoerd |
C, B |
|
Afd. hfd |
|
|
|
56 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb, 5:29 leden 3 t/m 5 |
Opschorten teruggave meegevoerde en opgeslagen zaken aan de rechthebbende |
C, B |
|
Afd. hfd |
|
|
|
57 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb, 5:30 |
Parate executie bestuursdwang: besluiten tot verkoop, overdracht om niet en vernietiging van zaken die in het kader van bestuursdwang zijn meegevoerd en opgeslagen |
C, B |
|
Afd. hfd |
|
|
|
58 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb 5:31a |
Beslissen op verzoek tenuitvoerlegging reeds aangezegde last onder bestuursdwang |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
59 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb, 5:34 |
Dwangsom: besluiten omtrent opheffen, opschorten last; aanpassen dwangsom |
C, B |
|
Afd.hfd |
|
|
|
60 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb 5:37, leden 1 en 2 |
Besluiten omtrent invordering last onder dwangsom |
C, B |
|
Afd. hfd |
|
|
|
61 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Awb, 9:6, 9:9, 9:10, 9:11, 9:12a |
- Bevestigen ontvangst klaagschrift ; |
C, B |
|
Klachten-coördinator |
|
|
|
- Sturen afschrift van klaagschrift aan beklaagde; |
|
|
|||||||
- Uitnodigen tbv horen klager en beklaagde; |
|
|
|||||||
- Verdagen of verlenen verder uitstel van de termijn voor afhandeling; |
|
|
|||||||
- Registratie ingediende klachten. |
|
|
|||||||
62 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Rv, 444 lid 2 |
Vertegenwoordigen burgemeester bij opening van deuren en huisraad door deurwaarder |
B |
|
hulpofficier van justitie |
|
|
|
|
|
||||||||
63 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
Wet Bibob |
Uitvoering geven aan Wet Bibob en gemeentelijk beleid Bibob |
C, B |
|
Bibobcoördinator |
|
|
|
|
|
||||||||
64 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ ABZ |
gemw, 171 |
Het doen van aangifte van een strafbaar feit bij de politie |
B |
Ambt. JuZa |
Ambt. JuZa |
Burgemeester moet op de hoogte worden gebracht |
|
|
65 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control |
|
Aangaan van incasso-overeenkomsten (BNG) |
C |
Beh.ambt |
Beh.ambt |
|
|
|
66 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control |
|
Verstrekken controle-opdrachten en verzoeken t.a.v. afgifte verklaringen aan externe accountant. Ondertekenen van controleverklaringen en bevestigingen van subsidiedeclaraties |
C |
|
Coörd. |
|
|
|
67 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control |
|
a. Aangaan en opzeggen van verzekeringsovereenkomsten en |
C, B |
Afd.hfd (a) |
Afd.hfd (a) |
|
|
|
b. doorgeven van mutaties |
Beh.ambt (b) |
Beh.ambt (b) |
|
|
|||||
|
|
||||||||
|
|
||||||||
68 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control |
|
Aanmelden van schadegevallen |
C, B |
Beh.ambt |
Beh.ambt |
|
|
|
69 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control |
|
Aansprakelijk stellen van natuurlijke personen en rechtspersonen (kostenverhaal) |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
||||||||
70 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control |
|
Afhandelen niet-verzekerde of binnen eigen risico vallende schadeclaims |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
71 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ Financiën en Control |
|
Invorderen privaatrechtelijke vorderingen |
C, B |
Beh.ambt |
Beh.ambt |
Besluiten tot starten van een gerechtelijke procedure door het college |
|
|
72 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB |
Archiefbesl, 6 en Archiefreg, 26b |
Besluiten tot vervanging van archiefbescheiden door digitale reproducties |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
73 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB |
Bag, 10 en 32 |
Uitvoeren Wet bag. Binnen de reikwijdte van het mandaat wordt in elk geval uitvoering gegeven aan: |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
a. bepalingen ter zake van het inschrijven van brondocumenten in adressen- en gebouwenregister; |
|
|
|||||||
b. het op verzoek verlenen van inzage in adressenregister en gebouwenregister |
|
|
|||||||
74 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB |
Bag, 9 |
Verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is |
C |
|
Coörd. |
|
|
|
75 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB |
Wet BGT, 11 t/m 14 en 27 t/m 30 |
Uitvoeren Wet BGT |
C |
|
SSC / beh.ambt |
|
|
|
|
|
||||||||
76 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB |
Wet BRO |
Uitvoeren Wet Basisregistratie ondergrond |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
77 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ IPB - SSC |
WKPB |
(Doen) verstrekken van berichten aan de landelijke voorziening / leveren beperkingen aan het Kadaster |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
78 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
|
Legalisatie handtekening |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
79 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
BABW, 49 |
Besluiten aanvraag gehandicaptenparkeerkaart |
C |
|
Coordinator / Beh.ambt |
Bij negatieve beschikking en afwijken medisch advies is coördinator bevoegd |
|
|
80 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
BW, 1:56 en 156 Gemw |
Aanwijzen trouwlocaties |
C |
|
Afd. hfd |
|
|
|
81 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
BW, 1:7 |
Adviseren op verzoek om naamswijziging (verrichten onderzoek persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden) |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
82 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
BW, 1:16 lid 2 en Regl burg stand, 3 |
Benoemen van een (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
83 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
BW, 1:16c en Reglement burg stand, 5 lid 2 |
Aanwijzen van sluitingstijden van het bureau van de burgerlijke stand in afwijking van de middels art. 3 Algemene termijnenwet algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
84 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Kw, |
Uitoefenen van de in de Kieswet en de Verordening voor de dorpsraden opgedragen taken, met uitzondering van: |
C, B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
Verordening dorpsraden |
a. instelling en samenstelling |
|
|
||||||
|
stembureaus |
|
|
||||||
|
b. aanwijzen van stemlokalen |
|
|
||||||
|
c. indelen van gemeente in stemdistricten |
|
|
||||||
|
d. vaststellen vergoeding voorzitter, |
|
|
||||||
|
leden en hulpen stembureau en |
|
|
||||||
|
vergoeding gebruikte stemlokalen |
|
|
||||||
|
e. taken burgemeester als hoofdstembureau |
|
|
||||||
85 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Leegstandswet, 15 |
Besluiten op aanvraag vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
|
|
||||||||
86 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Wet Lijkbez., 4 |
Benoemen personen die de functie van gemeentelijk lijkschouwer vervullen |
C |
|
Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Brabant-Zuidoost |
De gemandateerde draagt zorg voor plaatsing van een actuele lijst van gemeentelijke lijkschouwers op de website van de GGD Brabant-Zuidoost |
|
|
87 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
wet Lijkbez., 17, 68 |
Verlenen verlof voor uitstel begraving c.q. crematie, alsmede tot ontleding lijk |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
88 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
wet Lijkbez. 18, 21 |
Aanvragen van een verlof voor begraving c.q. crematie, indien niemand voorziet in de lijkschouwing en lijkbezorging |
B |
|
Afd. hfd |
|
|
|
89 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
wet Lijkbez. 29 |
Afgeven vergunning voor het opgraven van een lijk |
B |
|
Specialist burgerzaken |
Alleen indien sprake is van: - het opgraven i.v.m. het eindigen van de grafrechten - het gezamenlijk herbegraven of gezamenlijk laten cremeren van levenspartners of eerste graads familielid waarbij is voldaan aan het wettelijk grafrust. |
|
|
90 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Ouderen-vervoer |
Besluiten aanvraag gebruik deeltaxi ouderen |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
91 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Paspoortwet, 26, 40 |
Afgeven, verlengen en wijzigen reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten) |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
92 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Besluit paspoortgelden, 2 |
Verantwoorden rijksleges reisdocumenten |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
93 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Reg. rijbewijzen, 119 |
Aanvraag, beheer en verantwoording voorraad rijbewijzen |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
94 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Reg. rijbewijzen, 122 |
Opmaken proces-verbaal verschreven en onbruikbare rijbewijsdocumenten |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
95 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
WVW, 116 |
Afgeven en vernieuwen rijbewijzen |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
96 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
WVW, 121, Reg rijbewijzen, 122, 124 |
Verantwoorden ontvangen rijksleges rijbewijzen |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
en mededeling ongeldig verklaren rijbewijs |
|
|
|||||||
97 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Rijksw Ned schap |
Afgifte bewijs van Nederlanderschap |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
98 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Rijksw Ned schap, 21 |
Adviseren inzake verzoeken om naturalisatie tot Nederlander |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
99 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
|
Uitvoeren taken en bevoegdheden: |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
Vreemd. 2000, 8/ Voorschr. Vreemd, 3.9, |
verstrekken documenten of schriftelijke verklaringen rechtmatig verblijf |
|
|
||||||
3.33d, 3,34i |
in ontvangst nemen aanvraag |
|
|
||||||
|
innen verschuldigde leges |
|
|
||||||
100 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
W just gegev, 30 |
Innemen, onderzoeken en doorzenden van aanvragen een verklaring omtrent het gedrag |
B |
|
Beh.ambt |
|
|
|
101 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Wet brp, 2.22 |
Ambtshalve opnemen van het gegeven van het vertrek van de ingezetene uit Nederland |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
|
|
||||||||
102 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Wet brp, 2.60 |
Besluiten om: |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
a. aan een aangifte geen of slechts ten dele gevolg te geven; |
|
|
|||||||
b. een gegeven over de burgerlijke staat niet op te nemen, dan wel een geschrift daarover dat als akte is aangeboden niet als zodanig aan te merken; |
|
|
|||||||
c. een gegeven over de nationaliteit niet op te nemen; |
|
|
|||||||
d. ambtshalve over te gaan tot inschrijving, of tot opneming van gegevens in het geval dat inschrijving of opneming op grond van een aangifte had moeten geschieden; |
|
|
|||||||
e. ambtshalve over te gaan tot verbetering, aanvulling of verwijdering van een algemeen gegeven; |
|
|
|||||||
f. bij een opgenomen algemeen gegeven een aantekening over de onjuistheid van dat gegeven of over de strijdigheid daarvan met de Nederlandse openbare orde te plaatsen; |
|
|
|||||||
g. niet te voldoen aan een verzoek als bedoeld in de artikelen 2.55 tot en met 2.59 |
|
|
|||||||
103 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Wet brp, 3.5, 3.6 |
a. Verstrekken persoonsgegevens op |
C |
|
Beh.ambt |
Weigeren wordt gemandateerd aan de coördinator |
|
|
verzoek van een overheidsorgaan |
|
|
|||||||
voor zover deze noodzakelijk zijn |
|
|
|||||||
voor vervulling van diens taak; |
|
|
|||||||
b. Verstrekken persoongegevens op |
|
|
|||||||
verzoek van een derde t.b.v. een |
|
|
|||||||
algemeen verbindend voorschrift |
|
|
|||||||
104 |
Dienstverlening en Bedrijfsvoering/ KCC |
Wkpb |
Verklaring dat conform register geen publiekrechtelijke beperkingen op aangevraagde perceel van toepassing zijn |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
105 |
GRSK / SSC |
Bag, 8 |
Uitvoering overige aangelegenheden Wet Bag: |
C |
|
SSC / beh.ambt |
|
|
|
vaststellen definitieve geometrie panden en verblijfobjecten |
|
|
|||||||
106 |
Ontwikkeling |
|
Aangaan en ondertekenen van overeenkomsten ter zake van: |
C |
Afd.hfd. |
Afd.hfd |
Conform bestaand beleid |
|
|
a. verkoop bouwterreinen in exploitatie zijnde bestemmingsplannen |
|
|
|||||||
|
|
||||||||
b. verhuur, verpachting of anderszins gebruik geven van gemeentelijke eigendommen |
|
|
|||||||
|
|
||||||||
c. grondtransacties tot waarde van €55000 |
|
|
|||||||
|
|
||||||||
d. besluiten vervroegd in gebruik geven van reeds verkochte bouwterreinen |
|
|
|||||||
|
|
||||||||
|
|
||||||||
e. het verlenen van opties en reserveringen |
|
|
|||||||
|
|
||||||||
107 |
Ontwikkeling |
|
Voeren van correspondentie inzake opmaken akten aan- en verkoop onroerende zaken |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
108 |
Ontwikkeling |
|
Vertegenwoordiging gemeente bij het ondertekenen van een overeenkomst met een vervoerder |
B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
109 |
Ontwikkeling |
|
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten betreffende verhuur of incidentele ingebruikgeving van sportaccommodaties/ gymnastieklokalen |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
110 |
Ontwikkeling |
|
Vertegenwoordiging gemeente bij het ondertekenen van overeenkomsten betreffende verhuur of incidentele ingebruikgeving van sport-accommodaties/gymnastieklokalen |
B |
Beh.ambt |
|
|
|
|
111 |
Ontwikkeling |
|
Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten betreffende verhuur van gemeentelijke ruimten voor doelstellingen van maatschappelijk welzijn |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
112 |
Ontwikkeling |
|
Vertegenwoordiging gemeente bij het ondertekenen van overeenkomsten betreffende verhuur van gemeentelijke ruimten voor doelstellingen van maatschappelijk welzijn |
B |
Afd.hfd |
|
|
|
|
113 |
Ontwikkeling |
|
Besluiten ter uitvoering beheer, gebruik en exploitatie sportaccommodaties / gymnastieklokalen ter zake van: |
C |
|
Beh.ambt |
mandaat onder c. alleen voor afd.hfd. |
|
|
a. vaststellen gebruiksroosters; |
Vervangen en aanvullen inventaris genoemd onder d. |
|
|
||||||
b. sluitingstijden; |
van het mandaat conform |
|
|
||||||
c. verlenen toestemming aanbrengen |
de Budgethoudersregeling gemeente Bladel |
|
|
||||||
reclame overdekte accommodaties; |
|
|
|
||||||
d. vervangen/aanvullen inventaris |
|
|
|
||||||
114 |
Ontwikkeling |
Aansl riol, 2, lid 2, lid 5 |
Besluiten ter zake van aanvraag aansluitvergunning riolering en intrekken vergunning |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
|
|
||||||||
115 |
Ontwikkeling |
BABW, 37 |
Nemen van een verkeersbesluit ten behoeve van tijdelijke plaatsing van verkeerstekens en tijdelijk uitvoeren van maatregelen voor periode van meer dan vier maanden of met regelmaat |
C |
|
Beh.ambt |
In overleg met politie en brandweer |
|
|
116 |
Ontwikkeling |
BABW, 41 |
Ongedaan maken tijdelijke plaatsing verkeerstekens en tijdelijk uitvoeren van maatregelen |
C |
|
Beh.ambt |
In overleg met politie en brandweer |
|
|
117 |
Ontwikkeling |
BABW, 56 |
Aanstelling verkeersregelaars en verkeersbrigadiers |
B |
|
Beh.ambt |
In overleg met politie |
|
|
118 |
Ontwikkeling |
Wet Bodem-bescherming |
Alle bevoegdheden voor het verrichten van meldingen en acties in het kader van de Wet Bodembescherming |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
119 |
Ontwikkeling |
Bro 1.2.1, 1.2.1a |
Beschikbaar stellen digitale ruimtelijke plannen c.a. en bekend maken vindplaats instrumenten ruimtelijk domein aan landelijke voorziening |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
120 |
Ontwikkeling |
Bro, 3.1.1. |
Zorgdragen voor overleg met de besturen van betrokken gemeenten en waterschappen en met die diensten van provincie en Rijk die betrokken zijn bij de zorg voor de ruimtelijke ordening of belast zijn met de behartiging van belangen welke in het plan in het geding zijn |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
|
|
||||||||
121 |
Ontwikkeling |
CAO, 5.2 |
Vaststellen werkroosters sporthal |
C |
|
Beh.ambt |
Met inachtneming werktijdenregeling |
|
|
122 |
Ontwikkeling |
Erfgoedver. |
Toepassing geven aan de voorbereiding en uitvoering van besluiten ingevolgde de Erfgoedverordening voor aanwijzing, intrekking en wijziging monumenten en voor schadevergoeding |
C |
|
Beh.ambt |
Na de inwerkingtreding van de VFL gelden de afdelingen 3.3 en 4.7 van de VFL als grondslag voor deze bevoegdheid |
|
|
123 |
Ontwikkeling |
Kinderopvang, 1.45 en 1.46 |
Besluiten op aanvragen en registratie van kindercentrum of gastouderbureau |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
124 |
Ontwikkeling |
Kinderopvang, 1.61 |
Aanwijzen personen die bevoegd zijn om het toezicht als bedoeld in art. 1.61 lid 1 Wet kinderopvang uit te voeren |
C |
|
Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Brabant-Zuidoost |
De gemandateerde draagt zorg voor plaatsing van een actuele lijst van toezichthouders op de website van de GGD Brabant-Zuidoost |
|
|
125 |
Ontwikkeling |
Bel kinder |
Het gegeven van een schriftelijke waarschuwing in het kader van het starten van een handhavingstraject |
c |
|
Afd.hfd |
|
|
|
126 |
Ontwikkeling |
Kinderopvang, 1.65 |
Besluiten tot een schriftelijke aanwijzing als bedoeld in de Beleidsregels handhaving Wet kinderopvang in het geval er een hersteltraject wordt gestart |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
127 |
Ontwikkeling |
Kinderopvang |
Besluiten tot handhaving op grond van de Wet Kinderopvang, zoals het opleggen van de volgende maatregelen: |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
- aanwijzing |
|
|
|||||||
- last onder bestuursdwang |
|
|
|||||||
- last onder dwangsom |
|
|
|||||||
- exploitatieverbod |
|
|
|||||||
- intrekken toestemming tot exploitatie |
|
|
|||||||
- bestuurlijke boete |
|
|
|||||||
128 |
Ontwikkeling |
Kinderopvang, 1.47 |
Doorvoeren van wijzigingen op basis van een melding kinderopvang |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
129 |
Ontwikkeling |
Leerlingver, 8 t/m 15, 16 t/m 23 |
Bekostiging van de kosten |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
130 |
Ontwikkeling |
Leerlingver, 6, 3, 25 |
Besluiten op aanvraag leerlingenvervoer en het afwijken van bepalingen van de verordening |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
131 |
Ontwikkeling |
Leerlingver, 6 lid 5 |
Bepalen van wijze en tijdstip van uitbetaling |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
132 |
Ontwikkeling |
Leerlingver, 3 lid 2 |
Verzoeken aanvullende gegevens te verstrekken |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
133 |
Ontwikkeling |
Leerlingver, 3 lid 4, lid 5 |
Besluiten over aanvraag bekostiging van de vervoerskosten |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
134 |
Ontwikkeling |
Leerlingver, 7 |
Doorgeven van wijzigingen |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
135 |
Ontwikkeling |
Leerplichtwet |
Vertegenwoordigen van de ‘Bestuurscommissie bestrijding schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten’, inclusief het indienen van een verweerschrift, bij de behandeling van bestuursrechtelijke procedures bij de rechtbank en de Raad van State in zaken waarin de leerplichtambtenaar op grond van mandaat van de Bestuurscommissie het primaire besluit heeft genomen |
C |
|
Leerplichtambt |
De Bestuurscommissie (onderdeel van de GGD Brabant Zuidoost) heeft aan de leerplichtambtenaar mandaat verleend om primaire besluiten te nemen. Op bezwaren besluit de Bestuurscommissie na advies van de gemeentelijke bezwarencommissie. Voor de vertegenwoordiging in beroepszaken is het college gemachtigd door de Bestuurscommissie, met de bevoegdheid om hiervoor functionarissen aan te wijzen |
|
|
136 |
Ontwikkeling |
Sim |
Accorderen declaraties monumenten-restauraties op basis waarvan het nationaal Restauratiefonds voorschotbetalingen kan verrichten |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
137 |
Ontwikkeling |
Subsidie gem. monumenten. |
Besluiten op aanvraag toekennen van instandhoudingsbijdrage in het kader van de subsidieregeling voor gemeentelijke monumenten |
C |
|
Beh.ambt |
Conform bestaand beleid |
|
|
|
|
||||||||
138 |
Ontwikkeling |
Subsidiever. |
a. Besluiten op een verzoek om subsidie op grond van de Subsidiever. |
C |
|
Beh.ambt / KCC |
|
|
|
b. Besluiten op een verzoek om subsidievaststelling op grond van de Subsidiever. |
|
|
|||||||
139 |
Ontwikkeling |
Subsidiever. Energie |
Besluiten op aanvragen subsidie voor duurzame energiemaatregelen |
C |
|
Beh.ambt / KCC |
|
|
|
|
|
||||||||
140 |
Ontwikkeling |
Subsidiever. / Nadere regels muzikale en culturele vorming, 4 |
Besluiten op aanvraag subsidie muzikale en culturele vorming |
C |
|
Beh.ambt / KCC |
|
|
|
141 |
Ontwikkeling |
Verord startersl |
Besluiten op aanvragen voor een starterslening |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
142 |
Ontwikkeling |
VOI 2.2, 2.3, 2.4, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.5, 6.2 |
a. verlenen vergunning |
C |
|
Beh.ambt |
weigeren, wijzigen of intrekken vergunning en handhaving mandaat aan afdelingshoofd |
|
|
b. aanvragen en melden instemmingsbesluit |
|
|
|||||||
c. intrekken instemmingsbesluit |
|
|
|||||||
d. intrekken vergunning op verzoek van de netbeheerder |
|
|
|||||||
e. vaststellen formulieren of registratiesysteem |
|
|
|||||||
f. verdagen beslistermijnen |
|
|
|||||||
g. overleg |
|
|
|||||||
|
|
||||||||
143 |
Ontwikkeling |
Wabo, 2.26 en H6 BOR |
Vragen dan wel uitbrengen van advies |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
144 |
Ontwikkeling |
Wabo, 2.27 en H6 BOR |
Vragen van een verklaring van geen bedenkingen |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
145 |
Ontwikkeling |
Wm, 10.63 lid 2 |
Verlenen van ontheffing voor het verbranden van afvalstoffen buiten inrichtingen |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
146 |
Ontwikkeling |
Wm / Afvalstoffenverordening |
Aanwijzingsbesluit ondergrondse afvalcontainer |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
147 |
Ontwikkeling |
Wmo, 6.1 |
Aanwijzen personen die belast zijn met het houden van toezicht op de naleving van wat bij en krachtens de Wmo is bepaald |
C |
|
Directeur Publieke Gezondheid van de GGD Brabant-Zuidoost |
De gemandateerde draagt zorg voor plaatsing van een actuele lijst van toezichthouders op de website van de GGD Brabant-Zuidoost |
|
|
148 |
Ontwikkeling |
Wro, 6.4a |
Besluiten aangaan en ondertekenen planschadeovereenkomsten |
C |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
149 |
Ontwikkeling |
WVW, 18, lid 1 onder d |
Verkeersbesluiten voor wegen, niet in beheer bij rijk, provincie of waterschap, inclusief aanwijzen van gehandicaptenparkeerplaats |
C |
|
Beh.ambt |
In overleg met politie |
|
|
150 |
Ontwikkeling |
RV, 556 lid 3, Awb 5:29, 5:30 |
Besluiten over en regelen van het meevoeren en opslaan van de roerende zaken die zich in de tot bewoning bestemde ontruimde onroerende zaak bevinden. |
C |
Beh.ambt |
Beh.ambt |
|
|
|
151 |
Ontwikkeling |
|
Verstrekken van opdracht in het kader van gebouwbeheer |
C |
Geb.beh |
Geb.beh |
Uitsluitend in het geval dat gezien de spoedeisendheid van de situatie en noodzakelijk direct handelen het verstrekken van de opdracht door het afd.hfd niet kan worden afgewacht |
|
|
152 |
Ontwikkeling |
|
Verlenen van contractuele toestemming voor het doorverkopen van percelen in overeenstemming met een contractueel ketenbeding waardoor die toestemming nodig is. |
C |
|
|
In overleg met afd.hfd |
|
|
medewerker Grondzaken / Volkshuisvesting |
medewerker Grondzaken / Volkshuisvesting |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Personeelszaken |
|
|
|
|
|
|
155 |
A |
|
Werkzaamheden werving en selectie |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
156 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
Aangaan en ondertekenen arbeidsovereenkomst en oproepovereenkomsten inclusief overeenkomen van het salaris (tijdelijk en onbepaalde tijd) |
C |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
BW boek 7:610 |
|
|
|||||||
Cao, 2.1, 2.4, 3.4 |
|
|
|||||||
157 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
Aangaan overeenkomsten en ondertekening detacherings- en uitzendkrachten en overig hoofdstuk 2 Cao gemeenten |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
Cao, 2.4 t/m 2.8 |
|
|
|||||||
158 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
Aangaan en ondertekenen stageovereenkomst |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
Cao, 2.9 |
|
|
|||||||
159 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
Aangaan en ondertekenen overige overeenkomsten personele aangelegenheden |
C, B |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
Overeenkomsten die op meer dan één persoon per keer betrekking hebben zijn uitgesloten |
|
|
160 |
A |
Cao, 3.4, 3.5 |
Toekennen / onthouden van normale en extra periodieke verhogingen |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
161 |
A |
Diverse regelingen |
Accorderen van declaraties zoals reis- en verblijfkosten, studiekosten overwerk, aanvraag verlof etc. |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
162 |
A |
Cao, 3.8 |
Toekennen functioneringstoelage |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
163 |
A |
|
|
C |
|
Afd.hfd |
Bij de toelages onder a. en e. wordt het college geïnformeerd |
|
|
Cao, hst. 3 §3 |
|
|
|
||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
164 |
A |
Cao, 3.15 |
Toekennen garantietoelage |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
|
|
||||||||
165 |
A |
Cao, 3.16 |
Toekennen afbouwtoelage |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
|
|
||||||||
166 |
A |
Cao, 3.18 |
Toekennen vergoeding uitstekend functioneren of bijzondere prestaties |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
167 |
A |
Cao, hst. 9 §1 |
Uitvoeren Van werk naar werk-onderzoek |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
168 |
A |
Gemw, 160 en 171 |
Aangaan en ondertekenen Van werk naar werk contract, inclusief latere wijziging of beëindiging |
C, B |
Secretaris |
Secretaris |
|
|
|
Cao, hst. 9 §1 |
|
|
|||||||
169 |
A |
Cao, hst. 9 §1 |
Besluit vernemen advies loopbaanadviseur |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
Besluit vervolg Van werk naar werk-traject |
|
|
|||||||
170 |
A |
Cao, hst. 9 §1 |
Niet nakomen Van werk naar werk-contract (verslag) |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
171 |
A |
Cao, 8.1 en 8.7 |
Invullen gespreksformulier voor startgesprek, voortgangsgesprek, beoordelingsgesprek en POP gesprek |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
Maken van afspraken persoonlijk ontwikkelingsplan |
|
|
|||||||
172 |
A |
|
Vaststellen van functieprofielen |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
173 |
A |
Cao, 6.1, 6.3 en 6.5 |
Besluit vakantie-uren inzetten voor langere vakantieperiode |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
|
|
||||||||
Besluit verzoek meer werken dan afgesproken arbeidsduur |
|
|
|||||||
|
|
||||||||
Toekennen verzoek verkoop bovenwettelijke vakantie-uren |
|
|
|||||||
174 |
A |
Cao, 6.7 t/m 6.13 |
Toekennen verlof zoals omschreven in de WAZo, verlof huwelijk & geregistreerd partnerschap en lokale vormen van verlof |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
175 |
A |
|
Toekennen bijzonder verlof |
|
|
Afd.hfd |
|
|
|
|
|
||||||||
176 |
A |
Cao, 12.4 |
Verlening van verlof in verband met vakbondsactiviteiten |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
177 |
A |
Cao, 2.10 |
Afwijken eindigen van rechtswege van arbeidsovereenkomst bij bereiken AOW-gerechtigde leeftijd |
C |
Afd.hfd |
Afd.hfd |
|
|
|
178 |
A |
BW boek 7:668 |
Beëindigen tijdelijke arbeidsovereenkomst of opleggen voorwaarden voortzetten arbeidsovereenkomst |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
179 |
A |
BW boek 7:669 |
Opzeggen arbeidsovereenkomst, bijzondere gevallen |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
180 |
A |
BW boek 7:670 |
Opzeggen arbeidsovereenkomst wegens volledige of gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
181 |
A |
BW boek 7:677, 7:678 |
Onverwijld opzeggen arbeidsoverenkomst om een dringende reden |
C |
|
Secretaris |
Mondelinge instemming van meerderheid college |
|
|
182 |
A |
Cao, 11.4 |
Besluiten over schorsing (als ordemaatregel) |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
183 |
A |
WVP |
Uitvoering Wet Verbetering Poortwachter |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
|
|
||||||||
184 |
A |
Cao, 7.4 |
Opdracht geven tot geneeskundig onderzoek |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
185 |
A |
Wet flexibel werken, 2 |
Verzoeken tot wijziging van het aantal arbeidsuren/verzoeken om in deeltijd te werken |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
186 |
A |
Cao, 8.5 |
Het vaststellen, wijzigen en/of intrekken van een (strategisch) opleidingsplan |
C |
|
Secretaris |
|
|
|
187 |
A |
|
Maken van schriftelijke afspraken voor volgen opleiding en voor vergoeding opleiding |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
189 |
A |
Ambt. wet 2017, 8 |
Uitvoeren regelgeving nevenwerkzaamheden |
C |
|
Afd.hfd |
|
|
|
190 |
A |
Gemw, 160 |
Het voeren van verweer bij (hoger) beroep bij personele aangelegenheden |
C,B |
|
Beh.ambt |
In overleg met P&O en Juridsiche Zaken |
|
|
191 |
A |
Cao, 11.5 |
Vertegenwoordiging regionale geschillencommissie |
C |
|
Beh.ambt |
|
|
|
192 |
A |
Gemw, 160 |
Indienen verweerschrift en overige stukken bij regionale geschillencommissie en (hoger) beroep gerechtelijke instantie bij personele aangelegenheden |
C |
|
Beh.ambt |
In overleg met P&O en Juridsiche Zaken |
|
|
Afkortingen |
|
|
|
A |
Algemeen |
Aansl riol |
Aansluitverordening riolering |
ABZ |
Team Algemeen Bestuurlijke Zaken |
Afd.hfd |
Afdelingshoofd |
Ambt. JuZa |
Ambtenaar Juridische Zaken |
Ambt. wet 2017 |
Ambtenarenwet 2017 |
APV |
Algemene Plaatselijke Verordening |
Archiefbesl |
Archiefbesluit |
Archiefreg |
Archiefregeling |
AVG |
Algemene verordening gegevensbescherming; Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van de Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming). |
Awb |
Algemene wet bestuursrecht |
B |
Burgemeester |
BABW |
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
Bag |
Wet Basisregistraties adressen en gebouwen |
beh.ambt |
Behandelend ambtenaar. Met behandelend ambtenaar wordt in deze mandaatregeling bedoeld degene die de betreffende werkzaamheden uitoefent volgens de vastgestelde kerntaken van de afdeling, dan wel volgens de taken van het team, diens vervanger en degene die in opdracht van de secretaris of het afdelingshoofd de betreffende werkzaamheden verricht. |
|
Beleidsregels gemeentelijke taken uitvoering Wet kinderopvang Gemeente Bladel 2019 |
Besl natur |
Besluit optie- en naturalisatiegelden 2002 |
BIO |
Baseline Informatiebeveiliging Overheden |
Brim 2013 |
Besluit rijkssubsidiëring instandhouding monumenten |
Bro |
Besluit ruimtelijke ordening |
BW |
Burgerlijk Wetboek |
C |
College van burgemeester en wethouders |
Cao |
Collectieve arbeidsovereenkomst gemeenten |
CBF |
Centraal Bureau Fondsenwerving |
Coörd. |
Coördinator |
D&Hwet |
Drank- en Horecawet |
Erfgoedver |
Erfgoedverordening Gemeente Bladel 2012 |
Fw |
Faillissementswet |
Geb.beh |
Gebouwbeheerder |
Gemw |
Gemeentewet |
GRSK |
Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten (GRSK) |
JuZa |
Juridische Zaken |
Kinderopvang |
Wet kinderopvang |
Kw |
Kieswet |
Leerlingver |
Verordening Leerlingenvervoer |
Leerplichtambt |
leerplichtambtenaar |
Lijkbezorging |
Wet op de lijkbezorging |
Naam&nr |
Verordening naamgeving en nummering |
Ontwikkeling |
De afdeling Ontwikkeling met als kerntaken: |
|
- wonen, bestemmingsplannen en planschade, ruimtelijke ordening, plattelandsvernieuwing, grondzaken en verkeer en parkeren, |
toerisme en recreatie, klimaat- en energiebeleid en afval |
|
|
- riolering/watertaken, weg-, groen- en bosbeheer, dierenwelzijn, beheer en onderhoud openbaar groen, bossen, beplanting, |
riolering, straatmeubilair, ongediertebestrijding en reinigingstaken |
|
|
- zorg en welzijn, onderwijs, sport, jeugd, WMO, subsidies en accommodaties, volkshuisvesting, gezondheid, kunst en cultuur, |
borging beleidsontwikkeling, coördinatie sociale zaken/ werkgelegenheid |
|
Paspoort |
Paspoortwet |
Reg. rijbewijzen |
Reglement rijbewijzen |
Rijksw Ned schap |
Rijkswet op het Nederlanderschap |
Rv |
Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering |
Secretaris |
Gemeentesecretaris |
Sim |
Subsidieregeling instandhouding monumenten |
SSC |
Shared Service Center van de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking Kempengemeenten (GRSK) |
Subsidie gem. monumenten |
Gemeentelijke subsidieverordening gemeentelijke monumenten Bladel 2008 |
Subsidiever |
Algemene subsidieverordening welzijn 2014 |
Subsidiever energie |
Subsidieverordening duurzame energie voor particulieren |
UOV |
Uniforme openbare voorbereidingsprocedure |
Verord dorpsraden |
Verordening voor de dorpsraden |
Verord startersl |
Verordening starterslening gemeente Bladel |
VOI |
Verordening Ondergrondse Infrastructuur Bladel 2015 |
Voorschr.Vreemd. |
Voorschrift Vreemdelingen 2000 |
VTH |
Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhavning van de Samenwerking Kempengemeenten |
vreemd 2000 |
Vreemdelingenwet 2000 |
W just gegev |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Wabo |
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
WAZO |
Wet arbeid en zorg |
Wet BGT |
Wet basisregistratie grootschalige topografie |
Wet Bibob |
Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur |
Wet BRO |
Wet basisregistratie ondergrond |
Wet brp |
Wet baisisregistratie personen |
W just gegev |
Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens |
Wet lijkbez |
Wet op de lijkbezorging |
Who |
Wet hergebruik overheidsinformatie |
Wkpb |
Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
Wm |
Wet milieubeheer |
Wmo |
Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 |
Wob |
Wet openbaarheid van bestuur |
WOK |
Wet op de kansspelen |
Wro |
Wet ruimtelijke ordening |
Wtw |
Winkeltijdenwet |
Wvggz |
Wet verplichte GGZ |
WVP |
Wet verbetering poortwachter |
WVW |
Wegenverkeerswet 1994 |
WW |
Woningwet |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl