Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR663306
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR663306/1
Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Amstelveen tot vaststelling van de Attributie- en mandaatbesluit Wet WOZ, belastingen en innen gemeente Amstelveen 2021
Geldend van 22-10-2021 t/m 01-03-2023 met terugwerkende kracht vanaf 01-07-2021
Intitulé
Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Amstelveen tot vaststelling van de Attributie- en mandaatbesluit Wet WOZ, belastingen en innen gemeente Amstelveen 2021Zaaknummer: Z21-048722
Burgemeester en wethouders van de gemeente Amstelveen;
gelet op; Gemeentewet, artikel 231 en Wet waardering onroerende zaken, artikel 1 lid 2,
Ambtenarenwet 2017, artikel 1 lid 2 en Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017, artikel 2 onder b en c;
besluiten vast te stellen de:
Attributie- en mandaatbesluit Wet WOZ, belastingen en innen gemeente Amstelveen 2021
Besluiten vast te stellen de bij dit besluit behorende bijlagen:
- 1.
Besluit aanwijzing heffingsambtenaar gemeente Amstelveen, aanwijzing van heffingsambtenaar en de uitvoerder van de Wet waardering onroerende zaken;
- 2.
Besluit aanwijzing invorderingsambtenaar gemeente Amstelveen, aanwijzing van gemeenteambtenaren belast met de invordering van gemeentelijke belastingen;
- 3.
Besluit aanwijzing medewerkers belastingen gemeente Amstelveen, jegens wie mede gelden de verplichtingen, zoals informatieplicht/opvragen gegevens, bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 Algemene wet inzake Rijksbelastingen en de artikelen 58 en 60 Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a Gemeentewet of artikel 31 Wet waardering onroerende zaken.
- 4.
Besluit aanwijzing belastingdeurwaarder/betekenaar belastingen
- 5.
Besluit inzake mandaat en machtiging voor toepassing van de hardheidsclausule, de beleidsregels artikel 56 AWR, oninbaarverklaring en administratieve beroepschriften kwijtschelding. Bevoegdheden die nauw verwant zijn aan de uitvoering van de Wet WOZ, de gemeentelijke heffing- en invordering en administratief beroep te mandateren.
- 6.
Besluit inzake machtiging voor beroep in cassatie.
- 7.
Besluit inzake mandaat en machtiging aan de gemeenteambtenaar voor de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (artikel 1, tweede lid Wet WOZ), waaronder de zorg voor het gegevensbeheer (artikel 38 Wet WOZ).
- 8.
Besluit aanwijzing voor inlichtingenverplichtingen belastingen en WOZ
Overwegen dat het gewenst is:
- •
gelet op artikel 231 Gemeentewet en artikel 1 lid 2 Wet waardering onroerende zaken, de volgende functies aan te wijzen als heffingsambtenaar gemeentelijke belastingen en uitvoerder van de Wet waardering onroerende zaken, de invorderaar gemeentelijke belastingen en de belastingdeurwaarder.
- •
gelet op artikel 231 Gemeentewet en artikel 1 lid 2 Wet waardering onroerende zaken, de volgende functies aan te wijzen als gemeenteambtenaren belast met de heffing, de invordering van gemeentelijke belastingen en/of deurwaarderswerkzaamheden
- •
daarnaast een aantal bevoegdheden te mandateren zoals,
artikel 63 Algemene wet inzake rijksbelastingen, toepassing van de hardheidsclausule, artikel 66 Algemene wet inzake rijksbelastingen, kwijtschelding boete,
artikel 255 Gemeentewet, belastingen geheel of gedeeltelijk oninbaar te verklaren,
artikel 24 en 25 Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990, tot het beslissen op administratieve beroepschriften kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
artikel 28 Algemene wet inzake rijksbelastingen, beroep in cassatie in te stellen in belastingprocedures.
Artikel 1 Slotbepaling
- 1.
Dit besluit wordt aangehaald als: Attributie en mandaat besluit WOZ, belastingen en innen Amstelveen 2021.
- 2.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 1 juli 2021.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De voorzitter,
Tjapko Poppens
Bijlage 1 Besluit aanwijzing heffingsambtenaar gemeente Amstelveen
Gemeentewet, artikel 231 en Wet waardering onroerende zaken, artikel 1 lid 2.
Ambtenarenwet 2017, artikel 1 lid 2 en Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017, artikel 2 onder b en c
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Amstelveen;
Besluit:
- •
aan te stellen als onbezoldigd gemeenteambtenaar de Directeur Cannock Chase Public en
- •
aan te wijzen als de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b Gemeentewet de volgende gemeenteambtenaren:
Verordening |
Attribuant(*) |
Ten tijde van dit besluit |
Verordening grafrechten Zorgvlied |
Hoofd begraafplaats Zorgvlied |
E. Tolsma |
Marktgeldverordening |
Marktmeester of zijn plaatsvervanger. |
A. Prins |
Verordening reinigingsrechten |
Hoofd Centrale beheertaken. |
N. Altorf |
Verordening afvalstoffenheffing voor artikel 4 lid 4, lid 5 en lid 8. |
Hoofd Centrale beheertaken. |
N. Altorf |
Verordening parkeerbelastingen |
Hoofd Publiekszaken Hoofd Veiligheid en Handhaving |
A.C. van Heijningen P. Heidema |
Verordening parkeerbelastingen hiervoor: het opleggen van de naheffingsaanslag; toezenden kopie naheffingsaanslag en de uitspraak op bezwaar. |
Als onbezoldigde gemeente ambtenaar de Directeur Mandaat BV handelend onder de naam Cannock Chase Public |
R.B.M.J. van Reijmersdal |
Legesverordening voor de onderdelen Titel 1 Hoofdstukken 1 t/m 6, 9 en 19 |
teamleider Burgerzaken |
R. Bosma |
Legesverordening voor de onderdelen: Titel 1 Hoofdstukken 11, 12, 18 en 19 Titel 2 in zijn geheel Titel 3 onderdeel 3.6.1 en hoofdstuk 4 |
Hoofd Stedelijke Ontwikkeling |
G. Koppenaal |
Legesverordening voor de onderdelen: Titel 1 Hoofdstukken 15 en 16 Titel 3 Hoofdstukken 1 t/m 3 en 6 (behalve 3.6.3 en 3.6.6) |
Hoofd Veiligheid en Handhaving |
P. Heidema |
Legesverordening voor het Onderdeel Titel 1 Hoofdstukken 7, 10 en 19 (Kopieën etc.) |
Teamleiders alle onderdelen |
n.v.t. |
Legesverordening voor het Onderdeel Titel 1 Hoofdstuk 17 en 19 Titel 3 Hoofdstuk 6 onderdelen 3.6.1, 3.6.3 en 3.6.6 |
Hoofd Centrale beheertaken. |
N. Altorf |
Legesverordening voor het Onderdeel Titel 1 Hoofdstuk 19.2.1 en 19 |
Hoofd Sociale Voorzieningen |
I. Tap |
Wet waardering onroerende zaken art 1 lid 2 |
teamleider Belastingen |
A.J.A.T. Beukers |
Alle overige niet benoemde onderdelen van bovenstaande verordeningen, overige belastingenverordeningen en onderdelen daarvan. |
teamleider Belastingen |
A.J.A.T. Beukers |
(*)Bij afwezigheid van de attribuant de aangewezen plaatsvervanger zoals deze voortvloeit uit het Mandaatbesluit ambtelijke organisatie gemeenten Amstelveen en Aalsmeer, artikel 10 (plaatsvervanging) en bijlage 2 (Horizontale plaatsvervanging), laatstelijk vastgesteld bij besluit van 9 december 2020, of de meest recente aanpassing van dit besluit.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Bijlage 2 Besluit aanwijzing invorderingsambtenaar gemeente Amstelveen
Gemeentewet, artikel 231 lid 2 letter c,
Ambtenarenwet 2017, artikel 1 lid 2 en Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017, artikel 2 onder b en c
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Amstelveen;
Besluit:
- •
aan te stellen als onbezoldigd gemeenteambtenaar de Directeur Cannock Chase Public en
- •
aan te wijzen als de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c Gemeentewet de volgende gemeenteambtenaren:
Verordening |
Attribuant(*) |
Ten tijde van dit besluit |
Alle belastingenverordeningen en onderdelen daarvan. |
hoofd Services |
Dhr. H. Schekermans |
Verordening parkeerbelastingen. |
Als onbezoldigde gemeente ambtenaar de Directeur Mandaat BV handelend onder de naam Cannock Chase Public |
R.B.M.J. van Reijmersdal |
(*)Bij afwezigheid van de attribuant de aangewezen plaatsvervanger zoals deze voortvloeit uit het Mandaatbesluit ambtelijke organisatie gemeenten Amstelveen en Aalsmeer, artikel 10 (plaatsvervanging) en bijlage 2 (Horizontale plaatsvervanging), laatstelijk vastgesteld bij besluit van 9 december 2020, of de meest recente aanpassing van dit besluit.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Bijlage 3 Besluit aanwijzing medewerkers belastingen gemeente Amstelveen
Gemeentewet, artikel 231 lid 2 letter d.
Ambtenarenwet 2017, artikel 1 lid 2 en Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017, artikel 2 onder b en c
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Amstelveen;
Besluit:
- •
aan te stellen als onbezoldigd gemeenteambtenaar en aan te wijzen als de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 231 lid 2 letter d Gemeentewet de medewerkers van Mandaat BV handelend onder de naam Cannock Chase Public en van GGN voor zover die belast zijn met de heffing van Parkeerbelastingen of invorderings- en deurwaarderswerkzaamheden;
- •
aan te wijzen als de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 231 lid 2 letter d Gemeentewet de volgende gemeenteambtenaren: van het team Belastingen; het team Financiën-Administratie; het bedrijf Zorgvlied; de afdeling Veiligheid en Handhaving; het team Burgerzaken;
- •
Voor het innen van naheffingsaanslagen parkeerbelasting Amstelveen en het opvragen van kentekengegevens uit het RDW om de gegevens hiervoor te verrijken hiervoor te mandateren de onbezoldigde gemeenteambtenaren, de medewerkers van Mandaat BV handelend onder de naam Cannock Chase Public.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Bijlage 4 Besluit aanwijzing belastingdeurwaarder/betekenaar belastingen gemeente Amstelveen
Gemeentewet, artikel 231 lid 2 letter e.
Ambtenarenwet 2017, artikel 1 lid 2 en Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017, artikel 2 onder b en c
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Amstelveen;
Besluit:
- aan te stellen als onbezoldigd gemeenteambtenaar de deurwaarders-medewerkers van Mandaat BV handelend onder de naam Cannock Chase Public en van GGN en
- aan te wijzen als de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 231, tweede lid, letter e Gemeentewet;
de senior medewerker innen bij het team Belastingen en
onbezoldigd gemeenteambtenaar, de deurwaarders-medewerkers van Mandaat BV handelend onder de naam Cannock Chase Public en van GGN
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Bijlage 5 Besluit inzake algemeen mandaat en machtiging aan gemeenteambtenaar voor toepassing van de hardheidsclausule, de beleidsregels artikel 56 AWR, oninbaarverklaring en administratieve beroepschriften kwijtschelding.
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Amstelveen besluit:
1. de heffingsambtenaar van de gemeente Amstelveen te mandateren om namens hem:
- artikel 63 Algemene wet inzake rijksbelastingen, hardheidsclausule, toe te passen;
- artikel 66 Algemene wet inzake rijksbelastingen, kwijtschelding boete, toe te passen;
- artikel 56 Algemene wet inzake rijksbelastingen, beleidsregels vast te stellen en de mogelijkheid andere ambtenaren dan van het team Belastingen aan te wijzen tegenover wie de informatieplicht van kracht is voor, belastingen, rechten en de Wet WOZ;
- artikel 24 en 25 Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990, art 231 lid 2 letter a Gemeentewet, bevoegdheid tot het beslissen op administratieve beroepschriften kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
2. de invorderingsambtenaar van de gemeente Amstelveen met de afdoening te mandateren om namens hem:
- de belasting geheel of gedeeltelijk oninbaar te verklaren als bedoeld in artikel 255 lid 5 Gemeentewet;
- de heffingsambtenaar in het kader van interne controle te mandateren met de ondertekening van de gehele of gedeeltelijke oninbaar verklaring;
3. aan de mandatering worden de volgende voorwaarden verbonden:
a) ondermandaat van bovengenoemde bevoegdheden is niet mogelijk;
b) de heffingsambtenaar respectievelijk invorderingsambtenaar geeft na afloop van ieder jaar een overzicht van de gevallen als zij bovengenoemde bevoegdheden in het voorgaande jaar hebben uitgeoefend.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Bijlage 6 Besluit inzake machtiging voor beroep in cassatie
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Amstelveen besluit:
De heffingsambtenaar van de gemeente Amstelveen te machtigen om namens hem beroep in cassatie in te stellen in belastingprocedures betreffende de gemeentelijke belastingen van de gemeente, de in deze procedures nodige stukken te doen opmaken en te tekenen en verder al datgene te verrichten wat de heffingsambtenaar raadzaam zal oordelen, een en ander met het recht van substitutie.
Gemachtigde kiest te dezen domicili ten kantore van het gemeentehuis Amstelveen.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Bijlage 7 Besluit inzake algemeen mandaat en machtiging aan gemeenteambtenaar voor de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (artikel 1, tweede lid Wet WOZ), waaronder de zorg voor het gegevensbeheer (artikel 38 Wet WOZ)
Het college van burgemeester en wethouders van Amstelveen besluit;
De heffingsambtenaar van de gemeente Amstelveen te mandateren om namens hem de in het bovenstaande kader vermelde werkzaamheden uit te voeren.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Bijlage 8 Besluit aanwijzing voor inlichtingenverplichtingen belastingen en WOZ
Het college van burgemeester en wethouders gemeente Amstelveen besluit;
gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990;
besluit:
1. aan te wijzen de volgende gemeenteambtenaren van het team Belastingen, het team Financiële administratie, het bedrijf Zorgvlied, de afdeling Veiligheid en Handhaving, de afdeling Burgerzaken, belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet.
2. aan te wijzen de volgende gemeenteambtenaren van het team Belastingen, het team Financiële administratie, het bedrijf Zorgvlied, de afdeling Veiligheid en Handhaving, de afdeling Burgerzaken, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken.
Dit besluit treedt een dag na bekendmaking in het Gemeenteblad inwerking en werkt terug tot 01 juli 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 20 juli 2021.
De secretaris,
Bert Winthorst
De burgemeester,
Tjapko Poppens
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl