Regeling vervallen per 06-04-2023

Regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2021

Geldend van 21-09-2021 t/m 05-04-2023

Intitulé

Regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2021

Burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe;

gelet op artikel(en) 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen,

de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG),

artikel 156 Gemeentewet en

de Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Overbetuwe 2014

b e s l u i t e n :

vast te stellen de

Regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2021

Artikel 1: Binnengemeentelijke verstrekkingen

  • 1. Met inachtneming van het besluit als bedoel in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie personen (BRP) aan medewerkers van de gemeente Overbetuwe worden verstrekt, voor zover deze medewerkers deze informatie nodig hebben voor de uitvoering van de aan hen opgedragen wettelijke taken;

  • 2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de BRP (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en door selecties;

  • 3. De taken van de gemeente waarvoor gegevens worden verstrekt zijn vermeld in bijlage 1.1. De gegevens die worden verstrekt zijn in bijlage 1.2 opgenomen. In bijlage 1.3 staan de binnengemeentelijke applicaties vermeld waaraan BRP persoonsgegevens worden verstrekt.

Artikel 2 Verstrekken aan derden

Op grond van art. 3.9 Wet BRP kunnen gegevens worden verstrekt uit de basisregistratie aan derden die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente.

In bijlage 2 staan de aangewezen werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang genoemd alsmede de categorieën van derden die deze werkzaamheden uitvoeren.

Artikel 3: Terugmeldplicht

  • 1. Een medewerker/orgaan van de eigen gemeente die gerede twijfel heeft over de juistheid van een authentiek gegeven dat hij verstrekt heeft gekregen uit de BRP, is verplicht hiervan mededeling te doen aan de gegevensbeheerder BRP.

  • 2. De gegevensbeheerder regelt de wijze waarop terugmeldingen door medewerkers/organen van de gemeente plaatsvinden en de wijze waarop deze meldingen worden afgehandeld. Hierbij wordt rekening gehouden met het bepaalde in art. 2.34 Wet BRP en de daaruit voortvloeiende uitvoeringsregelingen.

Artikel 4 Telefonische verzoeken om gegevensverstrekking

Aan een medewerker van de gemeente wordt slechts telefonisch gegevens verstrekt nadat de identiteit van de verzoeker is vastgesteld en nadat is gecontroleerd dat het verzoek in overeenstemming is met het doel waarvoor de informatie wordt verzocht.

Artikel 5 Protocolplicht

  • 1. De gegevensbeheerder houdt gedurende twintig jaren volgend op de verstrekking aantekening van de verstrekking in overeenstemming met art. 3.11 Wet BRP.

  • 2. De gegevensbeheerder regelt de wijze waarop de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de protocolplicht worden uitgevoerd.

Artikel 6 Inwerkingtreding, intrekken oude regeling en citeertitel

  • 1. Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking;

  • 2. De Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Overbetuwe 2015, zoals vastgesteld op 6 mei 2015, wordt ingetrokken.

  • 3. Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking BRP gemeente Overbetuwe 2021.

Ondertekening

Aldus besloten in de vergadering van 7 september 2021

Burgemeester en wethouders,

de gemeentesecretaris,

P.J.E. Breukers.

de burgemeester,

R.P. Hoytink-Roubos .

Bijlage 1.1 Taken van de gemeente waarvoor gegevens worden verstrekt

Taak/Doel

Rechtmatige grondslag

Autorisatie besluit BZK

artikel 5

Profiel Civision Makelaar Gegevens

Mutatie berichten selecties

pensioenen raadsleden en Wethouders

Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers

Rechtspositiebesluit decentrale politieke ambtsdragers.

18

Administratie

---

Het verwerken van aanvragen wachtgeld en gemeentepersoneel

Ambtenarenwet of Gemeentewet

19

Administratie

---

Uitvoering algemene publiekrechtelijke taken

 

23

---

Ad Hoc

Het beheren van gegevens distributiesysteem en gegevensmagazijn

Wet-, Besluit- en Regeling BRP

---

Algemeen

---

Uitvoering van de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

de Woningwet, de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, de Wet voorkeursrecht gemeenten, de Wet ruimtelijke ordening, de Wet bodembescherming, de Opiumwet, de Waterwet, de Erfgoedwet, de de Gemeentewet, de Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek, de Wegenverkeerswet, de Wegenwet, de Wet Natuurbescherming, de Wet milieubeheer, de Onteigeningswet en de Leegstandwet

8a en 8b

Omgevings-vergunningen

---

Verwerking aanvragen van vergunning

de Huisvestingswet

9

Huisvesting

---

Verwerking aanvragen van vergunning

APV, Alcoholwet, Winkeltijdenwet en Wet op de kansspelen

5, 6, 7 en 10

APV en bijzondere wetten

---

Dossiervorming

Archiefwet 1995

23

Algemeen

---

Verificatie overlijden voor openbaarmaking archiefstuk

Archiefwet 1995

17

Archief

---

Bijhouding begraafplaatsadministratie

Gemeentewet, Verordening lijkbezorgingsrechten gemeente Overbetuwe

2

Belastingen

---

Het heffen en Innen van belastingen

Gemeentewet, Invorderingswet 1990, WOZ en Wet Milieubeheer, Wet op de bedrijveninvesteringszones

2 en 3

Belastingen

---

Bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ)

Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg

12a, b, c

Bijz. opn. Psychiatrische ziekenhuizen

---

Uitvoering Jeugdwet

Jeugdwet

21

Jeugdwet

---

Verwerken van aanvragen omgevingsvergunning.

WABO, Ministeriële Regeling Omgevingsrecht en Besluit Omgevingsrecht

9

Omgevingsloket

---

Toezicht houden op de naleving van de Woningwet, Wet Milieubeheer, Brandbeveiligingsverordening en APV

Wet Milieubeheer, Wegenverkeerswet 1994, Afvalstoffenverordening, Wet op de economische delicten, APV

4a, b,

Opsporings-ambtenaren

---

organisatie van de brandweerzorg, geneeskundige hulpverlening en crisisbeheersing realiseren.

Wet veiligheidregio’s

13

Rampenbestrijding

---

Uitvoering van de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

Participatiewet,

IOAW, IOAZ,

meedoenregeling,

26a en b

Werk en inkomen

---

Uitvoering van de in de grondslag genoemde wetten en regelingen.

Wet kinderopvang

Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

---

WMO

---

Uitvoering WMO 2015

Wet Maatschappelijke Ondersteuning 2015

25

WMO

---

Bijlage 1.2: CMG profielen

afbeelding binnen de regeling

afbeelding binnen de regeling

afbeelding binnen de regeling

Bijlage 2 : verstrekking aan derden met een gewichtig maatschappelijk belang

Verstrekking blijft achterweg indien betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wet basisregistratie personen (Wbrp) verzocht heeft om een verstrekkingsbeperking (geheimhouding).

Werkzaamheden

Categorie derden BRP

Clausulering van de werkzaamheden

Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude.

Woningcorporaties

-

Het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg.

Ziekenhuizen

-

Het opsporen van vermiste familie en herstel van familierelaties.

Family Tracing Services, onderdeel van het Leger des Heils

De werkzaamheden geschieden zodanig dat geen gegevens aan de derde wordt verstrekt zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de ingeschrevene.

Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente

Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen

-

Toelichting bij de Regeling gegevensverstrekking BRP

Algemeen

Alle overheidsorganen, waaronder de gemeenten en haar organisatieonderdelen, zijn verplicht om bij de verwerking van persoonsgegevens, de basisgegevens uit Basisregistratie Personen te betrekken.

Wetgeving

In de wet BRP wordt het verwerken en de bescherming van persoonsgegevens (privacy) geregeld. Dit betreft alleen de gegevens, die juridisch deel uitmaken van de zogenaamde persoonslijst volgens de Wet BRP.

De Uitvoeringswet AVG is niet van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens voor zover daarop de Wet BRP, de Kieswet of de Wet raadgevend referendum van toepassing is.

De persoonsgegevens van de BRP vallen zowel onder de werking van de Wet BRP als onder de werking van de Europese algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

De gemeente verwerkt naast persoonsgegevens van de BRP in hetzelfde systeem zogenaamde ‘aangehaakte gegevens’.

  • Binnengemeentelijke afnemersindicaties

  • Adreshistorie

  • Voogdijgegevens

  • Onderzoeksgegevens

  • Gegevens betreffende systeembeheer en autorisaties

  • Burgerlijke staat

  • Stemdistricten

  • PL’en van vertrokken personen (m.u.v. de verwijsgegevens)

  • Interne aantekeningen (zoals erkenning ongeboren vrucht enz.)

De rechtmatigheid van het verwerken en de bescherming van persoonsgegevens (privacy) van deze aangehaakte gegevens wordt geregeld in de AVG en Uitvoeringswet AVG, maar vallen niet onder de werking van de Wet BRP.

Deze regeling gaat ook over de gegevensverstrekking door het college waarop de AVG van toepassing is, zoals de gegevensverstrekking vanuit een gemeentelijke gegevensbank of gegevensmagazijn.

Bevoegdheid college B&W

De wetgever laat het volgens art. 3.8 Wet BRP aan het inzicht van de gemeenteraad over, om dit al dan niet voor het binnengemeentelijke gebruik van gegevens uit de basisregistratie te doen. Informatievoorziening, waaronder persoonsinformatie, heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig bedrijfsmiddel, waarvan de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering volledig afhankelijk zijn geworden. Vanuit dat belang, is het noodzakelijk dat de gemeenteraad meer in het algemeen kaders stelt voor beleid, organisatie en beheer van de informatievoorziening, waarvan de persoonsinformatievoorziening deel uitmaakt.

De Overbetuwse gemeenteraad heeft op 26 augustus 2014 in de “Verordening gegevensverstrekking BRP 2014” geregeld om zowel de verstrekkingen aan derden als de verstrekkingen aan organen van de gemeente Overbetuwe over te laten aan het college van burgemeester en wethouders.

Gegevens van ‘niet- inwoners

De minister van BZK (RvIG) is de houder van de de GBA-Verstrekkingsvoorziening.

De gemeente Overbetuwe is als afnemer aangesloten op deze GBA-V en kan hierin, voor de uitvoering van haar taken, gegevens raadplegen van personen die in een andere gemeente in Nederland wonen of zijn ingeschreven in het Register Niet Ingezetenen (RNI).

Deze systematische verstrekking van gegevens aan de gemeente is gebaseerd op een autorisatiebesluit van de minister van BZK voor de gemeente Overbetuwe op grond van art. 3.2 Wet BRP (meest recente besluit van 19 september 2019, kenmerk 2019-0000420338).

Dit is een zogenaamde GABA-aansluiting op de landelijke basisregistratie personen. GABA betekent: Gemeente Als Buitengewoon Afnemer. De gegevens die we ontvangen worden opgeslagen in het gemeentelijke zaaksysteem/gegevensmagazijn Civision Makelaar.

Daarin kunnen alle daarvoor geautoriseerde medewerkers de gegevens raadplegen.

Persoonsgegevens van ‘eigen inwoners

De verstrekking van persoonsgegevens uit de BRP van de inwoners van Overbetuwe aan derden en aan de organen van de Gemeente Overbetuwe wordt geregeld in deze regeling.

Deze bevoegdheid vloeit voort uit art. 3.8 Wet BRP.

De grondslag voor het verwerken van zogenaamde ‘aangehaakte gegevens’ is te vinden in art. 6 lid 1 sub e van de AVG. De AVG regelt alleen het verstrekken van gegevens van personen die in deze gemeente ingeschreven zijn of die tot hun overlijden in deze gemeente ingeschreven waren.

Deze regeling gaat niet over gegevensverstrekking door het college die al is geregeld in de Wet BRP zelf, zoals bedoeld in Hoofdstuk 3, Paragraaf 2, van de Wet BRP.

Distributie van persoonsgegevens

De medewerkers van de gemeente raadplegen of gebruiken persoonsgegevens van personen die niet in de gemeente ingeschreven zijn via GBA-V in de de Makelaar Landelijke Voorzieningen. Voor personen die wel in Overbetuwe ingeschreven zijn raadplegen of gebruiken zij het gegevensmagazijn

. De gegevensbeheerder regelt de distributie zoals opgenomen in bijlage 1.3 van dit reglement.

Bij de toekenning van de autorisatieprofielen en de distributie aan de applicaties is in beginsel uitgegaan van de GABA profielen zoals opgenomen in het autorisatiebesluit van de minister. In een enkel geval zijn er een aantal profielen samengevoegd omdat medewerkers in een kleinere gemeente zoals Overbetuwe vaak meerdere taken uitvoeren (bv de profielen APV bijzondere wetten, Belastingen, WMO en Zorg en Inkomen).

Voor taken waarbij alleen gegevens van eigen inwoners nodig zijn, zoals schuldhulpverlening, wordt ook aangesloten bij de GABA-profielen.

Daarnaast kunnen sommige afdelingen ook zogenaamde ‘aangehaakte gegevens’ inzien, voor zover die gegevens noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden.

Begripsbepalingen

De begrippen uit de Wet BRP die relevant zijn voor de inhoud van deze regeling, zijn integraal overgenomen van art. 1 Wet BRP. Het betreft de begrippen basisregistratie, ingeschrevene, ingezetene en derde.

Basisregistratie

Juridisch gezien is sprake van één basisregistratie personen, die vooralsnog bestaat uit de centrale door het rijk beheerde GBA-V en de lokale door de gemeente beheerde BRP-voorzieningen.

Orgaan

Een onderdeel van de gemeentelijke organisatie van Overbetuwe. Dit kan een medewerker zijn, maar ook een groep personen.

Derde

Een derde volgens de Wet BRP is elk natuurlijke persoon niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene zelf en elk rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed.

Artikelsgewijzetoelichting

Artikel 1 Binnengemeentelijkegegevensverstrekking

Hier worden medewerkers van de gemeente Overbetuwe bedoeld die bevoegd zijn om publiekrechtelijke taken uit te voeren.

Rechtstreekse toegang tot de BRP

Met rechtstreekse toegang wordt gedoeld op de mogelijkheid dat geautoriseerden toegang krijgen tot Civision Makelaar. Hierin kunnen zij rechtstreeks de persoonsgegevens bekijken die zij nodig hebben voor de uitvoering van hun taken. De medewerker krijgt toegang, nadat hij/zij een geheimhoudingsverklaring heeft ondertekend als onderdeel van zijn autorisatieaanvraag. De mogelijkheid om persoonsgegevens te wijzigen, te corrigeren, te actualiseren of te muteren is hiervan uitdrukkelijk uitgesloten.

Authentieke gegevens en verplicht gebruik

Wanneer een bestuursorgaan een persoonsgegeven gebruikt bij de uitvoering van zijn taken en dat gegeven is als authentiek gegeven opgenomen in de BRP, moet hij sinds 1 januari 2010, dat gegeven, uit de BRP betrekken. Deze regeling geldt ook voor medewerkers van de gemeente.

Artikel 2 Verstrekkingaanderden

De wetgever heeft de verstrekking van gegevens uit de BRP aan een groot aantal derden met een maatschappelijk belang al benoemd in de Wet BRP. Desondanks kunnen er lokale maatschappelijke belangen zijn, waarin de wetgever niet heeft voorzien. In die gevallen is de gemeente bevoegd om werkzaamheden met een maatschappelijk belang, dat samenvalt met een gemeentebelang aan te wijzen als werkzaamheden waarvoor gegevens mogen worden verstrekt over inwoners van de gemeente Overbetuwe. Die gegevens mogen worden verstrekt aan nader te bepalen categorieën derden die die werkzaamheden uitvoeren. Deze zijn genoemd in bijlage 2.

Derden met schriftelijke toestemming

Naast de mogelijkheid tot het verstrekken van gegevens aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een maatschappelijk belang, is het ook mogelijk gegevens te verstrekken aan een derde, wanneer deze voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verkregen van degene over wie gegevens worden gevraagd.

Beperkt set aan gegevens

Op grond van art. 3.9 lid 4 Wet BRP kan de verstrekking uitsluitend betrekking hebben op beperkte set aan gegevens: algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het naamgebruik, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Het gegeven ‘Burgerlijke staat’ is een aangehaakt gegeven.

Geheimhouding

Er worden geen gegevens verstrekt wanneer de betrokkene op grond van art. 3.21 Wet BRP verzocht heeft om verstrekkingsbeperking/geheimhouding.

Dit artikel regelt de verstrekking van persoonsgegevens van inwoners van Overbetuwe aan medewerkers en/of teams/afdelingen van de gemeente Overbetuwe. Daarbij geldt de voorwaarde dat slechts gegevens worden verstrekt die noodzakelijk zijn voor de goede vervulling van de gemeentelijke of wettelijke taak van de betreffende organen (zie art. 3.8 lid 2 Wet BRP).

De grondslag voor het verwerken van aangehaakte gegevens is art. 6 lid 1 sub e AVG. In bijlage 3 wordt geregeld voor welke taken de verschillende gemeentelijke organen de gegevens verstrekt krijgen.

Artikel 3 Terugmeldplicht

Voor het functioneren van de overheid is de kwaliteit van de BRP van essentieel belang. Hoge kwaliteit kan alleen bereikt worden als bestuursorganen melding maken van onjuiste gegevens. Indien een orgaan van de gemeente is geautoriseerd om bepaalde BRP-gegevens te ontvangen, dan is hij verplicht om bij gerede twijfel aan de juistheid een terugmelding te doen. Dit is verplicht volgens in art. 2.34 Wet BRP.

Artikel 4 Telefonischeverzoeken om gegevensverstrekking

Omdat altijd de identiteit van de verzoeker moet kunnen worden vastgesteld, is telefonische verstrekking aan derden niet gewenst. Natuurlijk moet er wel een mogelijkheid zijn om aan organen van de gemeente telefonisch gegevens te verstrekken. Ondanks dat de meeste medewerkers als raadpleger rechtstreekse toegang tot het gegevensmagzijn zullen hebben, is het in het belang van betrokkene en de gemeente, dat een mondelinge verificatie kan plaatsvinden. Hierbij moet de medewerker die gevraagd wordt gegevens te verstrekken wel eenduidig vaststellen met wie hij/zij te maken heeft en dat het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd overeenstemt met de autorisatie van de verzoeker. Met andere woorden: vooral bij telefonische verstrekking aan collega’s van andere afdelingen mogen niet meer gegevens worden verstrekt dan waar verzoeker recht op heeft. Bij twijfel kan de privacybeheerder BRP worden ingeschakeld.

Ook aan collega’s van andere gemeenten kan worden verstrekt. Voorwaarde is dat niet direct informatie wordt verstrekt, maar dat wordt teruggebeld via het algemene nummer van de verzoekende gemeente. Ook hier moet er zekerheid bestaan dat het een collega van Burgerzaken is en dat de gegevens noodzakelijk zijn voor de betreffende taak (bijvoorbeeld: geboorte- of overlijdensaangifte, afgifte reisdocument aan minderjarige).

Indien de ingeschrevene over wie gegevens gevraagd worden een verstrekkingsbeperking heeft, dan wordt extra zorgvuldigheid verlangd. Bij twijfel wordt geen informatie verstrekt.

Artikel 5 Protocolplicht

Protocolleren heeft tot doel om uitvoering te kunnen geven aan het in art. 3.22 Wet BRP geregelde recht van de burger op mededeling betreffende de verstrekkingen die over hem zijn gedaan. Er wordt per syteem (IZRM, CMG , CML en Iburgerzaken) vastgelegd welke gegevens zijn geraadpleegd, aan wie de gegevens zijn verstrekt, waarom verstrekking / raadpleging heeft plaatsgevonden, door wie de gegevens zijn verstrekt, en de data waarop al deze handelingen werden verricht. Op deze wijze is altijd herleidbaar (en dus controleerbaar) hoe met verstrekking van deze gegevens wordt omgegaan.

Gegevensverstrekkingen in het kader van de veiligheid van staat of de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten worden niet geprotocolleerd.

Bijlage 1.3 Spontanegegevensverstrekkingaanapplicaties via CivisionMakelaarGegevens

 
 

raadplegen (Inzicht)

regionaal bureau leerplicht (Carel 3)

Vergunningen (Squit XO)

Corsa / In Proces (DMS)

Samenleven (iSAM)

Zaakafhandeling (CZA)

Belastingen (VRIS)

Middelen (CMD)

Geomagazijn

Website (CMS

 
 
 
 
 

Adelijke titel (tabel)

code

X

 
 
 
 
 

X

 
 
 
 
 

omschrijving

X

 
 
 
 
 

X

 
 
 
 
 

soort

X

 
 
 
 
 

X

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Adres

Aanduiding bij huisnummer

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 

Aanduiding gegevens in onderzoek

X

 
 
 
 

X

 

X

X

 
 
 

Adres buitenland 1

X

 

X

 

X

X

X

X

 

x

 
 

Adres buitenland 2

X

 

X

 

X

X

X

X

 

x

 
 

Adres buitenland 3

X

 

X

 

X

X

X

X

 

x

 
 

Authentieke gemeentecode

X

X

 

X

 

X

 

X

 
 
 
 

Authentieke identificatie openbare ruimte

X

 
 

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Authentieke identificatie Woonplaatsnaam

X

 
 

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Authentieke woonplaatscode

X

 
 

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Authentieke Woonplaatsnaam

X

X

X

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Deelgemeentecode

X

 
 

X

 
 
 
 
 
 
 
 

Einddatum

X

 

X

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Gemeentecode

X

X

X

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Huisletter

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 

Huisnummer

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 

Huisnummertoevoeging

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 

Identificatie nummeraanduiding

X

X

X

 
 

X

X

X

 

X

 
 

Identificatie code verblijfplaats

X

X

X

 
 

X

 

X

 

X

 
 

Ingangsdatum

X

X

X

X

 

X

 

X

 

X

 
 

Landcode

X

X

X

 
 

X

X

X

 
 
 
 

Locatie adresnummer

X

X

 

X

 

X

 

X

 

X

 
 

Locatieomschrijving

X

X

 

X

 

X

X

X

X

X

 
 

Naam openbare ruimte

X

 
 
 
 
 
 
 

X

 
 
 

Officiele straatnaam

X

X

X

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Postcode

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 

Straatcode

X

 

X

X

 

X

X

X

 

X

 
 

Straatnaam

X

X

X

X

X

X

X

X

 

X

 
 

Woonplaatscode

X

 
 
 
 

X

X

X

 

X

 
 

Woonplaatsnaam

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Gemeente (tabel)

einddatum

X

 
 
 
 
 

x

X

 
 
 
 

gemeente waarin is overgegaan

X

 
 
 
 
 

x

X

 
 
 
 

gemeentecode

X

 
 
 
 
 

x

X

 
 
 
 

gemeentenaam

X

 
 
 
 
 

x

X

 
 
 
 

ingangsdatum

X

 
 
 
 
 

x

X

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Land (tabel)

einddatum

X

 
 
 
 
 

X

 
 
 
 
 

Ingangsdatum

X

 
 
 
 
 

X

 
 
 
 
 

landcode

X

 
 
 
 
 

X

 
 
 
 
 

landnaam

X

 
 
 
 
 

X

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Straat (tabel)

Aanduiding gegevens in onderzoek

X

 
 
 
 
 

X

X

 
 
 
 

Authentieke identificatie openbare ruimte

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Einddatum

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Gemeentecode

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Identificatie woonplaats

X

 
 
 
 
 
 
 
 

X

 
 

Ingangsdatum

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Officiele straatnaam

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Straatcode

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Straatnaam

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Woonplaatsnaam BAG

X

 
 
 
 
 
 
 
 

X

 
 

Woonplaatscode

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Woonplaats (tabel)

Aanduiding gegevens in onderzoek

X

 
 
 
 
 

X

X

 
 
 
 

Authentieke identificatie Woonplaatsnaam

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Authentike woonplaatsnaam

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Einddatum

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Gemeentecode

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Ingangsdatum

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Woonplaatscode

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 
 

Woonplaatsnaam

X

 
 
 
 
 

X

X

 

X

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nationaliteit(tabel)

Code

X

X

 

X

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum verkrijging

X

 
 

X

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum verlies

X

 
 

X

X

 
 
 
 
 
 
 

Omschrijving

X

X

 

X

X

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Persoon

A-nummer

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 
 
 

Aanduiding naamgebruik

X

 

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 

Adellijke titel/predikaat

X

 

x

X

X

 

X

 
 
 
 
 

BSN

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 

Burgerlijke staat

X

 
 

X

X

X

X

 

X

 
 
 

Code geboorteland

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Code geboorteplaats

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Code gemeente van inschrijving

X

X

X

X

X

 
 
 
 
 
 
 

Code land emigratie

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Code land immigratie

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Code land overlijden

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Datum inschrijving gemeente

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Datum overlijden

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 

Datum vertrek uit Nederland

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Datum vestiging in Nederland

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geboortedatum

X

X

X

X

X

X

X

 

X

 
 
 

Geboorteplaats

X

X

 
 
 
 
 
 

X

 
 
 

Geboorteplaatsnaam

X

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geslachtsaanduiding

X

X

X

X

X

X

X

 

X

 
 
 

Geslachtsnaam

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 

Geslachtsnaam echtgenoot

X

X

 

X

X

X

X

X

 
 
 
 

Indicatie geheim

X

X

 

X

X

X

X

 

X

 
 
 

Verblijfstitel

X

 
 

X

X

 
 
 
 
 
 
 

Voorletters

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 

Voornamen

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 

Voorvoegsel geslachtsnaam

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 
 
 

Voorvoegsel geslachtsnaam echtgenoot

X

X

 

X

X

X

X

X

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Persoon huwelijk

Aanduiding gegevens in onderzoek

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Begindatum relatie

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum inschrijving vonnis ontbinding

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum ontbinding

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum sluiting

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Einddatum relatie

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Land ontbinding

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Land sluiting

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Plaats ontbinding

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Plaats sluiting

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Reden ontbinding

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Soort verbintenis

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Identiteitsbewijs

Aanduiding gegevens in onderzoek

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Begindatum relatie

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum afgifte

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum einde geldigheid

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Einddatum relatie

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Nummer identiteitsbewijs

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kind

Aanduiding gegevens in onderzoek

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Begindatum relatie

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Einddatum

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Einddatum relatie

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Ingangsdatum

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nationaliteit

Aanduiding gegevens in onderzoek

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Begindatum relatie

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum verkrijging

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Datum verlies

X

 
 
 

X

 
 
 
 
 
 
 

Einddatum relatie

X

 
 
 

X