Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR662027
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR662027/1
Aanwijzingsbesluit toezichthouder Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Vijfheerenlanden en de Afvalstoffenverordening gemeente Vijfheerenlanden
Geldend van 18-09-2021 t/m heden
Intitulé
Aanwijzingsbesluit toezichthouder Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Vijfheerenlanden en de Afvalstoffenverordening gemeente VijfheerenlandenHet college van burgemeester en wethouders van de gemeente Vijfheerenlanden;
overwegende dat:
- •
het gelet op de samenwerking met de Gemeenschappelijke Regeling Bedrijfsvoeringorganisatie Reinigingsdienst Waardlanden wenselijk is om een afvalcoach in te zetten;
- •
voorts overwegende dat het voor de inzet van een afvalcoach noodzakelijk is om deze persoon als toezichthouder aan te wijzen;
- •
gelet op titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht, mede gelet op artikel 21 van deAfvalstoffenverordening Vijfheerenlanden 2020.
BESLUIT het volgende:
Vast te stellen het “Aanwijzingsbesluit toezichthouder Algemeen Plaatselijke Verordening gemeente Vijfheerenlanden en Afvalstoffenverordening gemeente Vijfheerenlanden”.
Artikel I
In dit besluit wordt verstaan onder ‘toezichthouder’:
“Een persoon, bij of krachtens wettelijk voorschrift belast met het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens enig wettelijk voorschrift.”
Artikel II
De afvalcoach werkzaam voor de Gemeenschappelijke Regeling Bedrijfsvoeringorganisatie Reinigingsdienst Waardlanden wordt aangewezen als toezichthouder, zoals bedoeld in artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 21 van de Afvalstoffenverordening Vijfheerenlanden 2020.
Artikel III
De toezichthouder is, met inachtneming van titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht, belast met het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de volgende verordeningen met de bijbehorende regels:
- •
Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Vijfheerenlanden; en
- •
Afvalstoffenverordening gemeente Vijfheerenlanden 2020; en
- •
Uitvoeringsbesluit behorende bij de Afvalstoffenverordening gemeente Vijfheerenlanden 2020
Artikel IV
Het houden van toezicht door de toezichthouder geldt voor en heeft betrekking op het grondgebied van de gemeente Vijfheerenlanden.
Artikel V
-
1. Dit aanwijzingsbesluit wordt elektronisch bekendgemaakt via het Gemeenteblad.
-
2. Dit aanwijzingsbesluit treedt de dag na bekendmaking in werking.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door de burgemeester op 1 september 2021,
de burgemeester van Vijfheerenlanden,
S. Fröhlich
Bezwaarschrift
Als u het niet eens bent met dit besluit kunt u binnen zes weken bezwaar maken. De termijn van zes weken start een dag na de verzenddatum van deze brief. U kunt het bezwaarschrift opsturen naar het bestuursorgaan door of namens welk dit besluit is genomen. U kunt het bezwaarschrift sturen naar het adres Postbus 11, 4140 AA Leerdam. Aan het indienen van het bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.
In het bezwaarschrift moet u de volgende gegevens vermelden: uw naam en adres en eventueel uw e-mailadres, de datum, een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent, zo mogelijk een kopie van dit besluit en de redenen waarom u een bezwaar indient. U sluit uw bezwaarschrift af met uw handtekening.
Het maken van bezwaar heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat de gevolgen van het besluit waarmee u het niet eens bent, niet worden opgeschort. Als sprake is van een spoedeisend belang dan kunt u verzoeken om een voorlopige voorziening. Indien het bezwaarschrift betrekking heeft op de gemeente Vijfheerenlanden kunt u terecht bij de rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, postbus 16005, 3500 DA Utrecht.
U kunt ook digitaal om een voorlopige voorziening verzoeken via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Aan het indienen van een verzoekschrift zijn kosten verbonden (griffierechten). Voor de hoogte van deze griffierechten kunt u contact opnemen met de griffie van de afdeling bestuursrecht van de rechtbank.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl