Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR661672
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR661672/1
Organisatiebesluit gemeente Heusden 2021
Geldend van 02-09-2021 t/m heden
Intitulé
Organisatiebesluit gemeente Heusden 2021Het college van de gemeente Heusden;
gelet op
- -
artikel 103, 160 en 212 Gemeentewet, artikel 24 Financiële verordening;
- -
de organisatievisie van de gemeente Heusden (bijlage 1, Mogelijkmakers-paspoort):
De merkbelofte “Dromen. Doen. Heusden.” (sinds 2012): de gemeente Heusden is er voor doeners met een droom en staat open voor alle initiatieven uit de samenleving en ondersteunt die van harte, mits ze gedragen worden door mensen die bereid zijn zelf hun schouders eronder te zetten.
De kernwaarden van hoe medewerkers met de nodige durf en pro-actief als Mogelijkmakers de Heuse service waarmaken zijn:
wij stellen de klant centraal,
gaan de dialoog aan, werken samen,
spreken elkaar aan en nemen verantwoordelijkheid.
De Heusdense school leert medewerkers een Mogelijkmaker te zijn;
besluit vast te stellen het:
Organisatiebesluit gemeente Heusden 2021
Artikel 1 Begripsbepaling
In deze verordening wordt verstaan onder:
- a.
Organisatieonderdeel: ieder organisatieonderdeel (cluster, voorheen team) met een verantwoordelijkheid voor een eigen vak- en aandachtsgebied binnen de gemeentelijke organisatie
- b.
Medewerker: medewerker van een organisatieonderdeel, ook ‘MogelijkMaker’ genoemd.
- c.
Budgethouder: medewerker van de gemeente aan wie middelen zijn toegekend in de vorm van budgetten of investeringskredieten en aan wie het (onder-) mandaat is toegekend bestedingen te verrichten ten laste van de aan hem toegekende budgetten en investeringskredieten.
§ 1 De ambtelijke organisatie
Artikel 2 Organisatieonderdelen
De ambtelijke organisatie met organisatieonderdelen van de gemeente is, afgezien van de griffie, ingedeeld in de volgende hoofdstructuur:
I. De gemeentesecretaris/algemeen directeur
II. De directeur
III. De concerncontroller
IV. De managers van organisatieonderdelen
V. De medewerkers van organisatieonderdelen
Artikel 3 Hoofdtaken van de gemeentesecretaris/ algemeen directeur
De gemeentesecretaris/ algemeen directeur heeft de volgende taken[1].en draagt zorg voor
- 1.
Advisering dagelijks bestuur
- a.
sturing, bewaking en ondersteuning bij de afdoening/naleving van afspraken;
- b.
de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van vergaderingen;
- c.
realisering en bewaking van de secretariële, administratieve, logistieke en facilitaire ondersteuning ;
- d.
de integrale toetsing van de aan het dagelijks bestuur voorgelegde adviezen;
- e.
de regie bij interactieve processen met burgers, bedrijven en/of instellingen;
[1] zoals neergelegd en nader uitgewerkt in het functieboek HR 21
- 2.
Concernsturing
- a.
regie en advisering over strategische processen en vraagstukken op het gebied van bestuur en organisatie;
- b.
regie en advisering over de uitvoering van besluiten en de afstemming en verbinding tussen de organisatie en het dagelijks bestuur;
- c.
bevordering en bewaking van de kwaliteit van besluitvormingsprocessen in de organisatie en doet verbetervoorstellen;
- 3.
Bedrijfsvoering
- a.
de (door)ontwikkeling en innovatie van de gehele organisatie;
- b.
de planning en control van de bedrijfsprocessen;
- c.
de ontwikkeling en implementatie van beleids- en beheersinstrumenten;
- d.
de optimale inrichting en beheer van het informatiemanagement;
- 4.
Integraal management
- a.
het management van de gehele organisatie ;
- b.
de inzet van mensen en middelen ter realisatie van de producten en diensten;
- c.
de totstandkoming van resultaatgerichte afspraken met medewerkers en het monitoren en bijsturen van de prestaties;
- d.
de deskundigheidsbevordering en innovatie van de organisatie;
- e.
als bestuurder in de zin van de WOR voor de medewerkers van de organisatie;
- 5.
Netwerken
- a.
ontwikkeling en onderhoud van een relatienetwerk;
- b.
samenwerking met organisaties/partijen;
- c.
bewaking en beheer van contracten met partijen/belanghebbenden;
- d.
draagvlak voor beleid.
Artikel 4 Hoofdtaken van de directeur
De directeur heeft de volgende taken1 en draagt zorg voor
1. Concernsturing
a. sturing en advisering over processen en vraagstukken van de gehele ambtelijke organisatie;
b. de integrale toetsing van bestuurlijke adviezen;
c. het vertalen van bestuurlijke kaders naar organisatorische taakstellingen, projecten en programma’s;
d. sturing en advisering over de uitvoering van besluiten en de afstemming en verbinding tussen de organisatie en college;
2. Bedrijfsvoering
- a.
de (door)ontwikkeling en innovatie van de gehele ambtelijke organisatie;
- b.
de planning en control van de gemeentelijke bedrijfsprocessen;
- c.
de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid en van het productieproces;
- d.
de ontwikkeling en implementatie van beleids- en beheersinstrumenten;
- e.
de optimale inrichting en beheer van het informatiemanagement;
- 3.
Integraal management
- a.
het management van het domein;
- b.
sturing en bepaling van de inzet van mensen en middelen ter realisatie van de producten en diensten;
- c.
resultaatgerichte afspraken met medewerkers en het monitoren en bijsturen van de prestaties;
- d.
deskundigheidsbevordering en innovatie;
- e.
is plaatsvervangend gemeentesecretaris en plaatsvervangend algemeen directeur;
- f.
is plaatsvervangend bestuurder in de zin van de WOR voor de medewerkers van de organisatie;
- 4.
Producten en diensten
- a.
sturing en advisering over de beleids- en visieontwikkeling;
- b.
de prioritering en bewaakt de integrale beleidscoördinatie en –uitvoering binnen het concern;
- c.
initiëren, regisseren en bewaken van de inrichting en oplevering van programma’s en projecten;
- 5.
Netwerken
- a.
ontwikkeling en onderhoud van een relatienetwerk;
- b.
samenwerking met organisaties/partijen;
- c.
bewaking en beheer van contracten met partijen/belanghebbenden;
- d.
draagvlak voor beleid.
Artikel 5 Hoofdtaken van de concerncontroller
1. De hoofdtaken van de concerncontroller zijn:
- a.
het bevorderen van de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het functioneren van de gemeentelijke organisatie;
- b.
toezicht op het proces van risicomanagement, de planning- en controlcyclus, de administratieve organisatie en de werking van de (verbijzonderde) interne controle zoals uitgevoerd in de organisatie;
- c.
toetsing van de voorstellen aan het college op (transparante communicatie van) risico’s;
- d.
bijdragen aan verbetering van de bedrijfsvoering door control en door het (laten) uitvoeren van audits, onder meer op basis van artikel 213 a van de Gemeentewet..
- e.
In het kader van deze taken heeft de concerncontroller de bevoegdheid het college, de algemeen directeur, de directeur en managers gevraagd en ongevraagd rechtstreeks te adviseren. De concerncontroller kan tevens rechtstreeks aan het college rapporteren.
2. De concerncontroller treedt bij de uitoefening van de taken in nauw overleg met de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en directeur.
Artikel 6 Hoofdtaken managers organisatieonderdelen
Onder de verantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris/algemeen directeur heeft een manager de volgende hoofdtaken[1] en draagt zorg voor.
- 1.
Integraal management
- a.
het management van het organisatieonderdeel ;
- b.
het bepalen van de inzet van mensen en middelen ter realisatie van de producten en diensten;
- c.
resultaatgerichte afspraken met medewerkers en het monitoren en bijsturen van de prestaties;
- d.
deskundigheidsbevordering en innovatie;
- 2.
Bedrijfsvoering
- a.
de (door)ontwikkeling en innovatie van het organisatieonderdeel;
- b.
het bewaken van de planning en control van de bedrijfsprocessen;
- c.
de kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van het productieproces;
- d.
het beheer van het informatiemanagement;
- 3.
Producten en diensten
- a.
advisering over het strategisch concernbeleid;
- b.
vertaling van het concernbeleid naar het organisatieonderdeel;
- c.
de totstandkoming van richtlijnen en procedures;
- d.
de prioritering en bewaking van de uitvoering en coördinatie;
- e.
het initiëren, regisseren en bewaken van de inrichting en oplevering van complexe programma’s en projecten;
- 4.
Concern advisering
- a.
de advisering over vraagstukken vanuit het organisatieonderdeel;
- b.
de integrale toetsing van management adviezen;
- c.
de prioritering en vertaling van management besluiten naar organisatorische taakstellingen en projecten en programma’s
- 5.
Netwerken
- a.
ontwikkeling en onderhoud van een relatienetwerk;
- b.
samenwerking met organisaties/partijen;
- c.
bewaking en beheer van contracten met partijen/belanghebbenden;
- d.
draagvlak voor beleid.
[1] zoals neergelegd en nader uitgewerkt in het functieboek HR 21
Artikel 7 Indeling en taken van de organisatie.
- 1.
Het college besluit over de vaststelling van het organisatiebesluit.
- 2.
De algemeen directeur besluit over wijzigingen van de indelingen van de organisatie in onderdelen of de toewijzing van taken aan onderdelen. Bij wijzigingen van de indeling betrekt de algemeen directeur vooraf de ondernemingsraad en het college, conform de Wet op de ondernemingsraden.
- 3.
Een overzicht van de organisatieonderdelen, hun taken en hun managers en hun vervangers maakt onderdeel uit van dit besluit en is als bijlage bijgevoegd (zie bijlage 1).
- 4.
De algemeen directeur draagt er zorg voor dat het overzicht van organisatieonderdelen, hun taken en managers bij wijzigingen wordt geactualiseerd, ter kennis van het college wordt gebracht en intern ter kennisneming beschikbaar is voor de gehele organisatie.
- 5.
In gevallen aangaande indeling en taken van de organisatie waarin dit vaststellingsbesluit niet voorziet beslist het college na overleg met de algemeen directeur.
Artikel 8 Arbeidsovereenkomst, schorsing, en vervanging
- 1.
Het aangaan en beëindigen van de arbeidsovereenkomst met- en eventuele schorsing van de algemeen directeur behoort tot de bevoegdheid van het college. Het college stelt een mandaat-, volmacht- en machtigingsregeling vast waarin de bevoegdheden ten aanzien van (het aangaan van) overige arbeidsovereenkomsten worden geregeld.
- 2.
Het college wijst de directeur als eerste plaatsvervangend-gemeentesecretaris/algemeen directeur aan en wijst een tweede plaatsvervangend-gemeentesecretaris/algemeen directeur aan. Bij afwezigheid van de gemeentesecretaris/algemeen directeur wordt zijn functie uitgeoefend door de plaatsvervangend-gemeentesecretaris/algemeen directeur.
- 3.
Bij afwezigheid van een manager is er, naast de mogelijkheid van verticale vervanging door de (algemeen) directeur, bij voorkeur sprake van horizontale vervanging door een andere manager.
- 4.
Gelet op de algemene controlfunctie van de volgende managers is bij afwezigheid van de manager van het organisatieonderdeel met de taak bedrijfseconomische control de manager van het organisatieonderdeel met de taak kwaliteitscontrol de vervanger en andersom. In het overzicht van organisatieonderdelen (bijlage 1) wordt de vervangingsregeling van managers bijgehouden.
§ 2 Gemeentelijk managementteam
Artikel 9 Gemeentelijk managementteam
- 1.
De algemeen directeur, de directeur, de concerncontroller en de managers vormen het gemeentelijk managementteam.
- 2.
De algemeen directeur is voorzitter van het gemeentelijk managementteam.
- 3.
Bij afwezigheid van de algemeen directeur treedt de directeur op als voorzitter van het gemeentelijk managementteam.
- 4.
De voorzitter van het gemeentelijk managementteam is verantwoordelijk voor het vaststellen van de vergaderdata, de agenda voor de vergaderingen en het laten verzorgen van de notulering van het gemeentelijk managementteam.
- 5.
Indien de agenda daartoe aanleiding geeft, nodigt de voorzitter andere medewerkers uit om aan een desbetreffende vergadering van het gemeentelijk managementteam deel te nemen.
- 6.
De algemeen directeur neemt, gehoord de meningsvorming binnen het gemeentelijk managementteam, de benodigde besluiten en draagt de eindverantwoordelijkheid voor de besluitvorming.
Artikel 10 Taken gemeentelijk managementteam
Het gemeentelijk managementteam (MT) geeft integraal leiding en draagt bij aan de visieontwikkeling en strategische bedrijfsvoering volgens de kernwaarden van de organisatie, adviseert over de bedrijfsvoering en effectiviteit van de organisatie en het realiseren van de gestelde bestuurlijke en ambtelijke doelen.
Het MT heeft tot doel het goed functioneren van de ambtelijke organisatie te bevorderen door middel van coördinatie, advisering en informatie-uitwisseling over
- 1.
Integraal management
- a.
het management van de gehele organisatie;
- b.
de inzet van mensen en middelen ter realisatie van de producten en diensten;
- c.
de totstandkoming van resultaatgerichte afspraken met medewerkers en het monitoren en bijsturen van de prestaties;
- d.
de deskundigheidsbevordering en innovatie van de organisatie;
- 2.
Bedrijfsvoering
- e.
de (door)ontwikkeling en innovatie van de gehele organisatie;
- f.
de planning en control van de bedrijfsprocessen;
- g.
de ontwikkeling en implementatie van beleids- en beheersinstrumenten;
- h.
de optimale inrichting en beheer van het informatiemanagement;
- 3.
Netwerken
- i.
ontwikkeling en onderhoud van een relatienetwerk;
- j.
samenwerking met organisaties/partijen;
- k.
bewaking en beheer van contracten met partijen/belanghebbenden;
- l.
het creëren van draagvlak voor beleid.
§ 3 Financiële organisatie
Artikel 11 Taken en bevoegdheden
1. De zorg voor het financiële beheer alsmede de taken en bevoegdheden in het kader van de financiële organisatie van de gemeente zijn geregeld in de ‘Financiële beheers- en controlregeling’.
2. De taken en bevoegdheden in het kader van het budgetbeheer van de gemeente zijn geregeld in de ‘Regeling Budgethouderschap’ gemeente Heusden
3. De taken en bevoegdheden in het kader van de financiering zijn geregeld in het ‘Treasurystatuut gemeente Heusden’.
Artikel 12 Administratie
- 1.
De administratie van de gemeente bestaat uit:
a. de financiële administratie van de gemeente als geheel en de niet per organisatieonderdeel verbijzonderde administraties;
b. de per organisatieonderdeel verbijzonderde administraties.
- 1.
Iedere administratie wordt gevoerd overeenkomstig het “Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten”, de ‘Financiële verordening’ opgesteld op grond van artikel 212 Gemeentewet en de inrichtingseisen, zoals vastgesteld door de algemeen directeur .
§ 4 Vaststelling en ingangsdatum
Artikel 13 Slotbepalingen
- 1.
Dit besluit treedt onmiddellijk in werking.
- 2.
Het Organisatiebesluit gemeente Heusden van 21-11-2006, wordt ingetrokken met ingang van de datum, waarop dit besluit in werking treedt.
- 3.
Dit besluit kan worden aangehaald als Organisatiebesluit gemeente Heusden 2021.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van 20 juli 2021,
de gemeentesecretaris,
Mr. H.J.M. Timmermans
de burgemeester,
Drs. W. van Hees
Bijlage 2
Overzicht organisatieonderdelen en hun taken/verantwoordelijkheden (v9-7-2021) (behoort bij Organisatiebesluit gemeente Heusden 2021)
Noot
*[Tabel]
[Rij 1]
[Cel 1]
Afk.
[Cel 2]
Organisatieonderdelen
[Cel 3]
Taken/ Verantwoordelijkheden
[Cel 4]
Manager
[Cel 5]
Vervanger
[Rij 2]
[Cel 1]
ZW
[Cel 2]
Zwembad
[Cel 3]
Aanbieden, begeleiden en promoten van zwemonderwijs en recreatief zwemmen
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 3]
[Cel 1]
RZS
[Cel 2]
Receptie zwembad en sporthallen
[Cel 3]
Verzorgen, onderhouden en organiseren van taken in en rondom het zwembad en de sporthallen
Onderhouden klantcontact
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 4]
[Cel 1]
BOZS
[Cel 2]
Beheer en onderhoud zwembad en sporthallen
[Cel 3]
Bedrijfsmatige exploitatie van sporthallen, zwembaden en gymzalen
Beheer en onderhoud van sportvoorzieningen en -materialen
Aanspreekpunt voor de gemeentelijke sport- en beweegaanbieders
Ontwikkeling Sportbeleid
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 5]
[Cel 1]
BK
[Cel 2]
Bouwkunde
[Cel 3]
Beheer en onderhoud van de gemeentelijke accommodaties
Begeleiden en ondersteunen van bouwkundige projecten
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 6]
[Cel 1]
BEL
[Cel 2]
Belastingen
[Cel 3]
Beleid, beheer en uitvoering gemeentelijke belastingen
Verzorgen van de kwijtschelding gemeentelijke belastingen
Jaarlijkse bepaling WOZ-waarde
Bijhouden van de Basisregistratie adressen en gebouwen (BAG)
Het toekennen van huisnummers.
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 7]
[Cel 1]
GZ
[Cel 2]
Grondzaken
[Cel 3]
Aan- en verkoop grond voor woningbouw en bedrijventerrein
Opstellen en herzien van grondexploitaties
Bepalen verkoopprijzen voor bouwkavels
Maken van overeenkomsten voor kostenverhaal
Maken en herzien van exploitatieplannen
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 8]
[Cel 1]
FB
[Cel 2]
Financieel beleid
[Cel 3]
De financiële advisering van de organisatie met name bij management en raad- en collegevoorstellen en bij projecten
Deelname in regionale overleggen met een financieel karakter
De planningen en control cyclus bestaande uit de voorjaarsnota, de begroting, de tussentijdse rapportages en de jaarrekening
Treasury, (maken van de liquiditeitsplanning en het aantrekken van geldleningen voor de gemeente)
De informatie verstrekking aan het Rijk ( IV3)
Berekening van de algemene uitkering uit het gemeentefonds,
Coördineren en uitvoeren van de interne controle
Het applicatiebeheer van ons financieel pakket
Verwerven van subsidies voor de gemeente
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 9]
[Cel 1]
FA
[Cel 2]
Financiële administratie
[Cel 3]
Verzorgen van de financiële administratie van de gemeente
Verwerking en betaling inkomende facturen
Verzorgen uitgaande facturen
Invordering openstaande posten
Verwerking bankafschriften en kassen
Verzorgen tijdregistratie van de gemeente
Applicatiebeheer financieel pakket en software tijdregistratie
Uitvoering onderdelen interne controle
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 10]
[Cel 1]
BD
[Cel 2]
Buitendienst
[Cel 3]
Onderhoud van de openbare ruimte op het gebied van groen d.m.v. wijkteams, maaiers
Gladheidsbestrijding
Beheer en bezetting van de milieustraat
Toezicht op juiste uitvoering van diverse bestekken
Onderhoud van sportvelden
Reiniging van de openbare ruimte d.m.v. veegmachines, legen van afvalbakken en ruimen van zwerfafval
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 11]
[Cel 1]
BZ
[Cel 2]
Burgerzaken
[Cel 3]
Uitvoering, beheer en kwaliteit wet BRP en BS
Behandelen aanvragen Nederlanderschap
Administratie begraafplaatsen
Verstrekking rij- en reisdocumenten
Organiseren verkiezingen
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 12]
[Cel 1]
KCC
[Cel 2]
Klantcontactcentrum
[Cel 3]
Klantcontact middels telefonie, receptie, what’s app/social media en het beheer van de mailbox info@heusden.nl
Uitvoering processen Heusdenpas, Parkeervergunningen
Verwerken meldingen openbare ruimte en informatievragen
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 13]
[Cel 1]
DO
[Cel 2]
Duurzame ontwikkeling
[Cel 3]
Beleidsvorming op gebied van duurzame ontwikkeling, afval, elektrisch vervoer en bodemkwaliteit.
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 14]
[Cel 1]
SR
[Cel 2]
Strategie en relatiebeheer
[Cel 3]
Beleidsvorming op gebied van sociale zaken, volkshuisvesting, economie en recreatie en toerisme
Regionale samenwerking
Klantcoördinatie op het gebied van wijk- en buurtgericht werken, en voor ondernemers (EZ / RT)
Verkoop van bedrijfskavels
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 15]
[Cel 1]
BO
[Cel 2]
Bestuursondersteuning
[Cel 3]
Secretariële en administratieve ondersteuning van burgemeester, wethouders en directeuren
Kabinetszaken
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 16]
[Cel 1]
KC
[Cel 2]
Kwaliteitscontrol
[Cel 3]
Beheersing en verbetering van de kwaliteit van o.a.:
processen en projecten,
inkoop en aanbesteding,
privacy,
bestuurlijke besluitvorming
Juridische kwaliteitszorg en –control en algemeen juridische (bestuurlijke) advisering
Secretariaat Commissie bezwaarschriften, mediation en klachtencoördinatie
Coördinatie klantonderzoeken, Wijkatlas
Bijdrage leveren aan organisatieontwikkeling
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 17]
[Cel 1]
COM
[Cel 2]
Communicatie
[Cel 3]
Interne en externe gemeentelijke communicatie
Advisering en ondersteuning van bestuur en management op het gebied van communicatie
Bijdrage leveren aan organisatieontwikkeling
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 18]
[Cel 1]
PO
[Cel 2]
Personeel en Organisatie
[Cel 3]
Beleidsvorming en uitvoering van regelingen op het gebied van personeelszaken
Bijdrage leveren aan organisatieontwikkeling
Salarisadministratie
Advisering en ondersteuning van bestuur en management op het gebied van personeelszaken
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 19]
[Cel 1]
CW
[Cel 2]
Civieltechnische werken
[Cel 3]
Planvoorbereiding, aanbesteding, begeleiding en toezicht van civieltechnische projecten, zowel op nieuwbouwlocaties als in de bestaande openbare ruimte
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 20]
[Cel 1]
BBR
[Cel 2]
Beleid en beheer openbare ruimte
[Cel 3]
Zorgdragen voor de instandhouding (beheer en onderhoud) en vervanging van alle assets in de openbare ruimte
Opstellen van beleid voor het gebruik en bescherming van de openbare ruimte
Interne advisering in werkproces planologische procedures en omgevingsvergunningen
Opdrachtgeverschap voor externe (onderhouds)aannemers en buitendienst
Behandelen inwonersvragen, - verzoeken en – initiatieven over de openbare ruimte
Verkeer- en vervoersbeleid (incl openbaar vervoer) incl operationele uitwerking in verkeersbesluiten, omleidingsroutes, bijzonder vervoer, bewustwording en verkeerseducatie
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 21]
[Cel 1]
RO
[Cel 2]
Ruimtelijke ordening
[Cel 3]
Opstellen van omgevingsvisie (structuurvisie) en omgevingsplan (bestemmingsplannen)
Procedures m.b.t. afwijken of wijzigen van omgevingsplan
Archeologie / cultuurhistorie
Juridische advisering omgevingsrecht
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 22]
[Cel 1]
PJ
[Cel 2]
Projecten
[Cel 3]
Kavelwinkel; organisatorische eenheid die de verkoop van (gemeentelijke) woningbouwkavels aan particulieren verzorgt
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 23]
[Cel 1]
VG
[Cel 2]
Vastgoed
[Cel 3]
Privaatrechtelijke advisering
Verkoop van gemeentelijk vastgoed
Verhuur- en gebruiksovereenkomsten maatschappelijk vastgoed
Verhuur en verpachting van agrarische percelen, paardenweiden, groenstroken en overige gronden
Opstellen en vastleggen van privaatrechtelijke overeenkomsten (opstalrechten, gebruiksovereenkomsten en dergelijke)
Leegstandsbeheer maatschappelijk vastgoed
Coördinatie verzekeringen en aansprakelijkheidstellingen
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 24]
[Cel 1]
WZ
[Cel 2]
Welzijn
[Cel 3]
Beleidsontwikkeling en aanpassen van bestaand beleid op het gebied van zorg en welzijn (jeugdhulp, Wmo, leerlingenvervoer, armoedebeleid etc.)
Uitvoering gemeentelijke taak toezicht kinderopvang
Subsidies maatschappelijke organisaties
Regionale samenwerking Zorg & Welzijn Hart v Brabant
Procesregie Zorg & Veiligheid
Gemeentelijke taak uitvoeren m.b.t. statushouders, inburgering,
Accounthouderschap onderwijs
Beleid Kunst & Cultuur
Verbinding Baanbrekers
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 25]
[Cel 1]
ZA
[Cel 2]
Zorgadministratie
[Cel 3]
Dagelijkse postverwerking Bijeen
Administratieve afhandeling inzet zorg
Financiële afwikkeling inzet zorg e.o.
Toekenning en administratieve afhandeling leerlingenvervoer
Opstellen beschikkingen in laag complexe Wmo-zaken
Afstemming en aanlevering zaken Zorglokaal en CAK
Regionale samenwerking Hart v Brabant
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 26]
[Cel 1]
ZB
[Cel 2]
Zorgbemiddeling
[Cel 3]
Voeren keukentafelgesprekken inzetten van zorg op basis van Wmo en Jeugdhulp
Bezetting Aanmeldpunt en aanspreekpunt inwoners voor vragen Bijeen locatie Drunen.
Regionale samenwerking Hart v Brabant
Coördinatie van zorg in specifieke gevallen
Alle inhoudelijke behandeling van vragen rondom zorg, welzijn en veiligheid
Regie voeren in Jeugdcasussen m.b.t. Zorg & Veiligheid (jeugdprofessional)
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 27]
[Cel 1]
DIV
[Cel 2]
Documentaire informatievoorziening
[Cel 3]
Controle dagpost, verwerken en doorzetten
Overige scantaken
Opvragingen fysieke dossier
Opruimen / retour sturen dossiers SALHA
Gebruikersondersteuning
Postafspraken bijhouden
Dagdozen splitsen / bewaren / vernietigen
Jaarlijkse vernietigingslijst maken
Verwerken Raadsstukken
WFM dossiers samenstellen
AS400 administratie
Inklaren ID’s en Paspoorten
Bibob stukken verwerken
Registratie hervestiging buitenland
Scannen van de analoge documenten en het uitvoeren van de kwaliteitscontroles op de resultaten van de scans
Registreren van digitale documenten en het uitvoeren van kwaliteitscontroles op de registratie
Archiefbeheer van analoge en digitale documenten
Juiste werking, de kwaliteit van de output en de documentatie van het vervangingsproces
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 28]
[Cel 1]
I&A
[Cel 2]
Informatie en automatisering
[Cel 3]
Servicedesk; ondersteuning medewerkers met ICT vragen
Applicaties; aanschaf, installatie, beheer
Communicatie/ netwerken; installatie en beheer
Werkomgeving; aanschaf, installatie, beheer
Informatiebeveiliging; beveiliging van de digitale informatie en bewaken van de beschikbaarheid
Advisering op ICT vraagstukken
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 29]
[Cel 1]
IF
[Cel 2]
Informatie
[Cel 3]
Technische en thematische kaarten vervaardigen
Beheren van diverse geografische bronnen zoals de BGT (Basiskaart Grootschalige Topografie), luchtfoto’s en 360° foto’s
Ontsluiten van informatie middels een gis viewer en via Dashboards.
Adviseren en ondersteunen van de organisatie over het beheer en gebruik van gegevens in/uit registratiesystemen en Excel
Adviseren en ondersteunen van de organisatie bij en door het combineren en analyseren van gegevens om zodoende over betere informatie te beschikken voor zowel bedrijfsvoering als beleid
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 30]
[Cel 1]
FD
[Cel 2]
Facilitaire dienst
[Cel 3]
Verzorging en verzending post
Repro werkzaamheden
Catering gemeentehuis vlijmen en Drunen incl. beheer vergaderfaciliteiten
Onderhoud en vervanging kantoor meubilair.
Beheer toegangscontrolesysteem, gemeentehuis Drunen, gemeentehuis Vlijmen, gemeentewerf
Schoonmaak gemeentelijke gebouwen en sportvoorzieningen
Beheer bezoekerscentrum Heusden
Inkoop en beheer kantoorbenodigdheden
Ondersteuning bij organisatie verkiezingen
Algehele ondersteuning van de organisatie op facilitair gebied.
Representatie bij huwelijken etc.
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 31]
[Cel 1]
OV
[Cel 2]
Omgevingsvergunningen
[Cel 3]
Behandelen WABO vergunningen (bouw, inrit, kap, werk)
Administratief verwerken van alle werkzaamheden en vergunningen
Behandelen principeverzoeken nieuwe woningbouw/ verbouw / bedrijvigheid
Deelname projectgroepen ontwerpen diverse verordeningen en ontwikkelen
[Cel 4]
[Cel 5]
[Rij 32]
[Cel 1]
VH
[Cel 2]
Veiligheid en handhaving
[Cel 3]
BOA Toezicht en handhaving op straat en deelname aan netwerken in de wijk.
Voeren juridische procedures handhaving op RO/Bouwen, Opiumzaken, openbare orde, ondermijning
Ontwikkelen en actualiseren diverse beleidsterreinen en verordeningen APV / Damocles / terrassen / horeca / BIBOB / Omgevingsbeleidsplan
Uitvoeren BIBOB onderzoeken
APV vergunningverlening en bijzondere wetten
Accounthouderschap OMWB / Milieu
Uitvoeren toezicht en handhaving bouwen/RO
Behandelen aanvragen gehandicapte parkeerplaatsen
Crisisbeheersing: Accounthouder Veiligheidsregio / opleiden en trainen crisisorganisatie
Openbare orde ondersteunen en adviseren burgemeester
Aanpak ondermijning door HIT acties en samenwerken partners
Deelname diverse netwerkoverleggen op openbare orde en Veiligheid en ondermijning
Begeleiden en oppakken agressiemeldingen
[Cel 4]
[Cel 5]
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl