Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR661037
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR661037/1
Regeling vervallen per 17-12-2022
Mandaatbesluit invorderingsambtenaar BsGW gemeente Sittard-Geleen 2021
Geldend van 03-08-2021 t/m 16-12-2022
Intitulé
Mandaatbesluit invorderingsambtenaar BsGW gemeente Sittard-Geleen 2021De invorderingsambtenaar van de Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking gemeenten en waterschappen (BsGW);
Overwegende:
dat het dagelijks bestuur van BsGW op grond van de gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen bevoegd is de ambtenaar als bedoeld in artikel 232 vierde lid, onderdeel b van de Gemeentewet (invorderingsambtenaar) aan te wijzen ;
dat het dagelijks bestuur op 24 december 2020 heeft besloten om N.M.J.G. Lebens, directeur, aan te wijzen als invorderingsambtenaar;
dat het wenselijk is om de bevoegdheden, zoals hieronder aangegeven te mandateren;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1. van de Algemene Wet bestuursrecht;
BESLUIT
Artikel 1 Mandaat
De invorderingsambtenaar mandateert aan de Teammanager Financiën van de gemeente Sittard-Geleen de invorderingsbevoegdheid van de volgende heffingen op grond van een door het bevoegde gezag van de gemeente Sittard-Geleen vastgestelde regeling:
- 1.
Parkeerbelasting;
- 2.
leges;
- 3.
afvalstoffenheffing (hoofdstuk I);
- 4.
marktgelden.
Artikel 2 Kaderstelling
- 1.
De uitoefening van de bevoegdheden geschiedt met inachtneming van de kaders en specifieke voorwaarden, zoals aangegeven in dit besluit.
- 2.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid geschiedt de uitoefening van de bevoegdheden binnen de grenzen van het recht, waarop deze bevoegdheden steunen en de ter zake geldende uitvoeringsregels.
- 3.
Voor zover de uitoefening van de bevoegdheden financiële consequenties voor de gemeente met zich brengt, geschiedt zulks met inachtneming van de ter zake gestelde budgettaire kaders.
- 4.
Afhandeling van bezwaar- en beroepschriften is uitgesloten van dit mandaat.
Artikel 3 Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken, waarop de besluitbevoegdheid betrekking heeft, geschiedt als volgt:
“De invorderingsambtenaar,
namens deze “,
gevolgd door de functieaanduiding van de gemandateerde, diens handtekening en naam. Het gebruik van voorbedrukte formulieren is toegestaan.
Artikel 4 Ondermandaat
Ondermandaat van de in dit besluit toegekende bevoegdheden is toegestaan aan functionarissen in dienst van de gemeente Sittard-Geleen.
Artikel 5 Toezicht en rapportage
- 1.
De mandaatgever draagt zorg voor het toezicht op de rechtmatige uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden.
- 2.
De gemandateerde draagt desgevraagd zorg voor periodieke rapportages aan de mandaatgever over de uitoefening van zijn gemandateerde bevoegdheden.
Artikel 6 Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het Mandaatbesluit invorderingsambtenaar BsGW 2014 Sittard-Geleen, d.d. 8-8-2014 ingetrokken.
- 2.
Dit besluit treedt in werking de dag na publicatie zoals bedoeld in artikel 3:42 van de Algemene Wet Bestuursrecht.
- 3.
Dit besluit kan worden aangehaald als “Mandaatbesluit invorderingsambtenaar gemeente Sittard-Geleen 2021"
Roermond, 7 juli 2021
De ambtenaar als bedoeld in artikel 232 vierde lid onder b van de Gemeentewet (invorderingsambtenaar),
Ondertekening
De directeur,
N.M.J.G. Lebens
Ondergetekende,
Verklaart zich akkoord met de voorgestelde mandatering (als bedoeld in artikel 10:4 van de Awb),
Sittard-Geleen / 15 juli 2021
S.P.E. Blom
Teammanager FinanciënZiet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl