Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR660155
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR660155/1
Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Berg en Dal 2021
Geldend van 13-07-2021 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2021
Intitulé
Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Berg en Dal 2021De heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Berg en Dal;
overwegende dat het college van burgemeester en wethouders bevoegd is de ambtenaar als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b (heffingsambtenaar) en onderdeel c (invorderingsambtenaar) aan te wijzen;
dat het college op 15 december 2020 heeft besloten om per 1 januari 2021 de teamleider Financiën van de gemeente Berg en Dal aan te wijzen als heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeentelijke belastingen, te weten de baatbelastingen, de leges, marktgelden, lijkbezorgingsrechten en eenmalig aansluitrecht riolering;
dat het wenselijk is om de bevoegdheden, zoals hieronder aangegeven, te mandateren;
ieder voor zover het haar bevoegdheden betreft;
gelet op artikel 231, tweede lid, onderdeel b en c Gemeentewet en artikel 10:1 en verder van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
- 1.
De uitoefening van de bevoegdheden, zoals vermeld in het bij dit besluit behorend overzicht, op te dragen aan de daarbij aangegeven functionarissen;
- 2.
Ondermandaat van de onder 1. bedoelde bevoegdheden is mogelijk, zoals vermeld in het bij dit besluit behorend overzicht;
- 3.
Waar in dit besluit en overzicht gesproken wordt over mandaat, wordt ook verstaan volmacht of machtiging.
Dit besluit treedt met terugwerkende kracht in werking op 1 januari 2021. Het Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Berg en Dal 2018 (d.d. 13 april 2018, Gemeenteblad 19 april 2018 nr. 82506) wordt gelijktijdig ingetrokken.
Dit besluit wordt aangehaald als ‘Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Berg en Dal 2021’.
Ondertekening
Berg en Dal, d.d. 1 juli 2021
E. van Langen
Teamleider Financiën gemeente Berg en Dal
Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Berg en Dal 2021
BEVOEGDHEID |
GRONDSLAG |
AAN |
ONDERMANDAAT |
Het heffen en invorderen van leges voor het in behandeling nemen van aanvragen ten aanzien van de burgerlijke stand |
Hoofdstuk 1 van titel 1 van de Tarieventabel bij de Legesverordening Berg en Dal |
Teamleider Burgerzaken / CCB |
Medewerker Burgerzaken |
Het heffen en invorderen van leges voor het in behandeling nemen van aanvragen ten aanzien van reisdocumenten |
Hoofdstuk 2 van titel 1 van de Tarieventabel bij de Legesverordening Berg en Dal |
Teamleider Burgerzaken / CCB |
Medewerker Burgerzaken |
Het heffen en invorderen van leges voor het in behandeling nemen van aanvragen ten aanzien van rijbewijzen |
Hoofdstuk 3 van titel 1 van de Tarieventabel bij de Legesverordening Berg en Dal |
Teamleider Burgerzaken / CCB |
Medewerker Burgerzaken |
Het heffen en invorderen van leges voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een uittreksel uit de basisregistratie personen |
Hoofdstuk 4 van titel 1 van de Tarieventabel bij de Legesverordening Berg en Dal |
Teamleider Burgerzaken / CCB |
Medewerker Burgerzaken |
Het heffen en invorderen van leges voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een verklaring omtrent gedrag, verklaring van in leven zijn, legalisatie van een handtekening |
Hoofdstuk 9 van titel 1 van de Tarieventabel bij de Legesverordening Berg en Dal |
Teamleider Burgerzaken / CCB |
Medewerker Burgerzaken |
Het heffen en invorderen van leges voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot gehandicaptenparkeerkaart |
Artikel 1.18.1-1.18.3 van de Tarieventabel bij de Legesverordening Berg en Dal |
Teamleider Burgerzaken / CCB |
Medewerker Burgerzaken |
Het heffen en invorderen van het marktgeld voor een standwerkersplaats (per dag), eventueel verhoogd met een bedrag voor promotiedoeleinden |
Artikel 5 van de Marktgeldverordening Berg en Dal |
Marktmeester |
|
Eenvoudige voornamelijk informatieve correspondentie, o.a. ontvangstbevestigingen |
N.v.t. |
Medewerker Juridische Zaken |
|
Het behandelen van bezwaarschriften tegen de betreffende leges, m.u.v. het doen van uitspraak op het bezwaar |
Algemene wet bestuursrecht |
Medewerker Juridische Zaken |
|
Het sturen van een herinnering en het aanmanen van de belastingschuldige |
De betreffende belastingverordeningen |
Medewerker Financiën A/B |
|
Het nemen van een besluit m.b.t. uitstel van betaling of een betalingsregeling |
De betreffende belastingverordeningen |
Medewerker financiële administratie A |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl