Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR659900
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR659900/3
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland
Geldend van 02-06-2023 t/m 31-12-2023
Intitulé
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland[Deze publicatie betreft een rectificatie wegens een kennelijke verschrijving aan het eind van artikel 1. Daar moest staan het woord 'Beleid' in plaats van 'Concernzaken'. De oorspronkelijke publicatie is op 23 juni 2021 bekendgemaakt, beschikbaar via Provinciaal blad 2021, 4939.]
De provinciesecretaris van Noord-Holland;
Gelet op artikel 5 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland en artikel 3 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koning Noord-Holland;
Overwegende dat het Besluit ondermandaat volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland aangepast dient te worden naar aanleiding van het directiebesluit d.d. 28 april 2021 waarbij een nieuw sturingskader is vastgesteld;
Besluit vast te stellen:
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland
Artikel 1
Onverminderd de artikelen 5 tot en met 9 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten Noord-Holland verleent de provinciesecretaris ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door aan de directeur Beleid en zijn plaatsvervanger ten aanzien van alle bevoegdheden die behoren tot het werkterrein van de directie Beleid.
Artikel 2
De provinciesecretaris verleent tevens ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan de sectormanager en zijn plaatsvervanger en de functionarissen die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.
Artikel 3
Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laagste niveau, waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.
Artikel 4
Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.
Artikel 5
Het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland provinciaal blad 2019, 658, wordt ingetrokken.
Artikel 6
Dit besluit wordt aangehaald als het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland.
Artikel 7
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na uitgifte van het provinciaal blad waarin het wordt geplaatst.
Ondertekening
Haarlem, 10 juni 2021
Gedeputeerde Staten,
namens dezen,
De provinciesecretaris van Noord-Holland,
R.M. Bergkamp
Bijlage I als genoemd in artikel 2 van het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beleid Noord-Holland
|
De hieronder vermelde bevoegdheid: |
wordt namens gedeputeerde staten/de CdK namens de provincie uitgeoefend door: |
onder de volgende voorwaarde: |
|
1. Bezwaar en beroep |
||||
a |
Vaststellen/indienen verweerschriften in het kader van beroepsprocedures |
Sectormanager |
Na advies sector JZ |
|
b |
Vaststellen/indienen verweerschriften bij de HAC |
sectormanager |
In overleg met JZ Indien het primaire besluit is genomen in “blauw” of “rood” wordt het bezwaar gemeld aan de portefeuillehouder. Deze fiatteert de inhoud van het verweerschrift in het stafoverleg met de sectormanagers. |
|
c |
Het besluit tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de provincie, PS of GS of het verrichten van handelingen ter voorbereiding daarop, genoemd in artikel 158, eerste lid, onder e, van de Provinciewet. |
directeur |
Portefeuillehouder wordt zo snel mogelijk (vooraf) in kennis gesteld. |
|
2. Correspondentie en overige contacten |
||||
a |
Verzoeken om advies bij andere bestuursorganen/overheidsorganen |
Sectormanager |
|
|
b |
Besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag op grond van art. 4:5 Awb. |
sectormanager |
||
c |
Het voeren van correspondentie in het kader van procedures en projecten, waaronder het verrichten van alle benodigde (feitelijke) voorbereidings- en uitvoeringshandelingen en het verstrekken van mondelinge of schriftelijke informatie en gegevens |
medewerker |
||
d |
Beslissing op grond van artikel 4:14 en 4:15 Awb (verdaging primair besluit), |
medewerker |
||
e |
Besluit tot het doorzenden van een geschrift o.g.v. art. 2:3 Awb en van een bezwaarschrift ex artikel 6:15 Awb |
medewerker |
||
f |
Het verzoeken om aanvullende gegevens en het stellen van een termijn op grond van art. 4:5 Awb, waarbinnen een aanvraag kan worden aangevuld. |
medewerker |
||
3. Bevoegdheden zonder financiële gevolgen |
||||
a |
Vaststelling en bekendmaking kadastrale grensbeschrijvingen |
Sectormanager |
|
|
b |
Behandeling van klachten en verzoeken om bemiddeling van burgers, bedrijven, instelling en raadsleden over besturen van gemeenten en gemeenschappelijke regelingen |
Sectormanager |
|
|
c |
Vaststellen en indienen van rapportages (tussentijdse verantwoording en actualisatie) in het kader van de subsidieregeling programmafinanciering Externe Veiligheid 2011-2014 |
Sectormanager Omgevingsbeleid |
De jaarverantwoording wordt vastgesteld door de portefeuillehouder Milieu, de eindverantwoording wordt vastgesteld door GS en ter informatie aangeboden aan PS |
|
d |
Het besluit tot het aangaan en het aangaan van gebruikersovereenkomsten waarmee derden wordt toegestaan digitale gegevensbestanden te gebruiken. |
Medewerker sector Onderzoek en Informatie vanaf schaal 11 |
|
|
|
4. Besluiten sector -Ruimtelijke Ordening |
|||
a |
Het vaststellen van hogere grenswaarden geluidhinder (Wet geluidhinder). |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
|
b |
Indienen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3.8, eerste lid, onder d, van de Wet ruimtelijke ordening. |
Sectormanager Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
|
|
|
|||
5. Bevoegdheden inzake inkoop en aanbesteding |
||||
a |
Het uitbrengen van een offerte-aanvraag incl. bijlagen > €50.000 |
Medewerker vanaf schaal 11 |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel Bij offerte uitvraag <50.000 zelf regelen in de administratieve organisatie van het desbetreffende organisatieonderdeel |
|
b |
Het publiceren van een Nota van Inlichtingen |
Medewerker vanaf schaal 11 |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel |
|
c |
Het nemen van een selectiebesluit en het besluit tot het afwijzen van niet-geselecteerde gegadigden en daarmee samenhangende (rechts)handelingen |
Sectormanager Programma- en projectmanager |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel |
|
d |
Het nemen van een besluit tot: (voorlopige) gunning, het afwijzen van inschrijvers, het aangaan en het aangaan van overeenkomsten. Het besluit tot niet gunning (intrekken van een aanbesteding) voor zover het betreft nationaal of Europees aanbesteden |
mandaathouder bedragentabel onder 8 |
Verplicht advies CZ/Inkoop bij opdrachten ≥ nationaal of EU drempel |
|
e |
Besluit % meerwerk/Verzoek tot Wijziging: Te bepalen op basis van de som van al het meer- en/of minderwerk ten opzichte van de originele opdracht. |
|||
|
Beneden de EU drempel Leveringen/Diensten of Werken: Het totaal van het meerwerk is < 100% van de inschrijfsom én < het EU drempelbedrag Leveringen/Diensten en Werken. |
mandaathouder bedragentabel onder 8 per Verzoek tot Wijziging/ meerwerkopdracht |
|
|
|
Boven de EU drempel: Leveringen/Diensten: Het totaal van het meerwerk is < 10% van de inschrijfsom Werken: Het totaal van het meerwerk is < 15% van de inschrijfsom |
mandaathouder bedragentabel onder 8 per Verzoek tot Wijziging/ meerwerkopdracht |
|
|
|
Boven EU drempel: Leveringen/Diensten Het meerwerk is ≤ 50% van de inschrijfsom per meerwerkopdracht Werken: Het meerwerk is ≥ 15% en < 50% van de inschrijfsom per meerwerkopdracht |
mandaathouder bedragentabel onder 8 per Verzoek tot Wijziging/ meerwerkopdracht |
Motivering conform de Aanbestedingswet art. 2.163 a t/m f -Verplicht advies CZ/ Inkoop per Verzoek tot Wijziging en Meerwerkopdracht |
|
f |
Het besluit om af te wijken van de vigerende Inkoopvoorwaarden |
Directeur |
Na advies sector CZ/ Inkoop |
|
g |
Het besluit om af te wijken van de aanbestedingsregels (beneden de EU drempels) |
mandaathouder bedragentabel onder 8 |
Na advies sector CZ/ Inkoop |
|
h |
Het afhandelen van een klacht over een aanbestedingsprocedure |
mandaathouder bedragentabel onder 8 die verantwoordelijk is voor de aanbesteding |
Conform klachtenreglement |
|
6. Overige besluiten met financiële gevolgen |
||||
a |
Besluit tot en opdrachten tot plaatsing en betaling van advertenties i.v.m. gebiedsindeling Wgr en gemeentelijke herindeling |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
|
b |
Aanvragen offertes, geven van opdrachten en betaalbaarstellingen aan het Kadaster in het kader van gemeentelijke herindeling |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
|
c |
Publicatie gemeentelijke herindeling en gebiedsindeling Wgr o.g.v. resp. wet Arhi en Wgr. |
Sectormanager Bestuur en Strategie |
|
|
d |
Besluit tot het aangaan van en het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen niet zijnde beslissingen over aanbesteding en inkoop van Levering/Diensten of Werken |
Sectormanager Unitmanager/ operationeel manager Directeur |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten ≤€100.000,- ≤€1.000.000 |
|
e |
Besluit tot het aangaan van een vaststellingsovereenkomst |
Directeur |
≤€1.000.000 Na advies sector /JZ/CZ |
|
7. Besluiten aangaande aan- en/of verkopen van onroerende zaken, anders dan genoemd in artikel 3, eerste lid onderdeel i, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, pachtovereenkomsten, huurovereenkomsten of de vestiging van zakelijke rechten |
||||
a |
Het besluit tot het aangaan van een planschadeovereenkomst |
Directeur Beleid |
Tot en met €1.000.000,-- |
|
b |
Besluiten tot en het aangaan van aan- en/of verkopen van onroerende zaken, anders dan genoemd in artikel 3, eerste lid, onderdeel i, van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, of de vestiging van zakelijke rechten Het besluit op een aanvraag om een tegemoetkoming in de planschade op grond van artikel 6.1 lid 1 jo. 6.6 lid 1 de Wet Ruimtelijke Ordening; Het besluit op een verzoek om nadeelcompensatie op grond van artikel 2 lid 1 van de Regeling nadeelcompensatie infrastructurele werken provincie Noord-Holland 2007 |
Directeur Beleid Sectormanager Grond |
Tot en met €1.000.000,-- Tot en met €500.000,- |
|
c |
Besluiten tot en het aangaan van gebruiksovereenkomsten |
Sectormanager Grond |
|
|
d |
Het verzoeken om rectificatie in akten |
Sectormanager Grond |
|
|
e |
Het doen van opgaven/jaarlijkse aangiften inzake gemeentelijke en waterschapsheffingen voor provinciale eigendommen |
Sectormanager Grond |
|
|
f |
(Het besluit inzake) het verlenen van een schriftelijke toestemming als bedoeld in artikel 21 van de Visserijwet |
Sectormanager Grond |
|
|
g |
(Het besluit inzake) het verlenen van een collectieve loopvergunning voor het betreden van de waterkant t.b.v. het sportvissen |
Sectormanager Grond |
|
|
h |
Het tekenen en versturen van pacht- en huurcontracten en gebruiksovereenkomsten voor onroerend goed |
senior adviseur Grondzaken |
Tot en met € 100.000,-- Medeparaaf van senior medewerker administratie Grond NB: De sectormanager Grond neemt het besluit tot het aangaan van de contracten. |
8. Voor zover uitoefening van de bevoegdheden genoemd tevens het aangaan van financiële verplichtingen inhoudt, zijn degene aan wie ondermandaat en volmacht is verleend slechts bevoegd met in achtneming van de hierna vermelde grenzen.
Onder gemandateerde |
Inkoop/ aanbesteding werken |
Inkoop/aan-besteding levering van diensten |
(andere) Privaat- rechtelijke rechts- handelingen |
Onroerende zaak transacties |
Directeur |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Werken |
≤ € 1.000.000,- |
≤ € 1.000.000,- |
≤ € 1.000.000,- |
Sectormanager |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
n.v.t. |
Sectormanager Grond |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ € 500.000,- |
Functionaris aangewezen als budgethouder, als bedoeld in het vigerende Budgethoudersreglement provincie Noord-Holland |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
≤ Drempelwaarde Europees aanbesteden voor Leveringen en Diensten |
n.v.t. |
Unitmanager/ Operationeel manager |
≤ € 100.000,- |
≤ € 100.000,- |
≤ € 100.000,- |
n.v.t. |
Uitgegeven op 23 juni 2021
Namens Gedeputeerde Staten van Noord-Holland,
R.M. Bergkamp, provinciesecretaris
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl