Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR659164
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR659164/2
Regeling vervallen per 01-07-2023
Instructies provinciesecretaris bij Organisatiebesluit, Overzicht interne ondermandaten en Vertegenwoordiging in rechte
Geldend van 27-07-2021 t/m 30-06-2023
Intitulé
Instructies provinciesecretaris bij Organisatiebesluit, Overzicht interne ondermandaten en Vertegenwoordiging in rechteDe provinciesecretaris van Drenthe;
gelet op de Provinciewet, de Algemene wet bestuursrecht en het Organisatiebesluit provincie Drenthe
2020;
BESLUIT:
- 1.
vast te stellen de Instructies van de provinciesecretaris bij het Organisatiebesluit, Overzicht interne ondermandaten en Vertegenwoordiging in rechte;
- 2.
per datum van inwerkingtreding van dit besluit, het besluit van 25 mei 2020, kenmerk 2020001230, Provinciaal Blad nummer 3591 van 11 juni 2020, in te trekken;
- 3.
dat dit besluit in werking treedt met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin het wordt geplaatst.
De provinciesecretaris voornoemd,
W.F. Brenkman MSc
Assen, 8 maart 2021
Kenmerk BC/2021001160
Uitgegeven: 22 juni 2021
Instructies van de provinciesecretaris bij het Organisatiebesluit
1. ALGEMEEN
Vooraf
Overal waar in deze instructies termen staan als ‘hij’ of ‘zijn’ kan natuurlijk ook worden gelezen ‘zij’ of
‘haar’.
Ambtelijk mandaat
In het Organisatiebesluit is een ambtelijk mandaat opgenomen, waardoor Gedeputeerde Staten (GS) niet alle beslissingen zelf hoeven te nemen. Bepaalde, vooral routinematige besluiten kunnen worden genomen door gemandateerden. Dit ambtelijke mandaat heeft gevolgen voor de ondertekening van stukken. In deze Instructies wordt uitgelegd hoe en door wie stukken moeten worden ondertekend.
Begrenzing beslissingsbevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen
Het komt voor dat op zich routinematige besluiten grote financiële transacties tot gevolg hebben. De hoogte van de financiële transactie kan een reden zijn om besluitvorming hierover op een hoger hiërarchisch niveau te laten plaatsvinden. Daarom wordt op grond van artikel 14, lid 5, van het Organisatiebesluit het mandaat aan de teammanagers voor beslissingen die leiden tot een verplichting beperkt tot een maximum van € 1.000.000,-- per aangegane verplichting.
Dit betekent dat bij beslissingen die een bedrag van € 1.000.000,--te boven gaan, de provinciesecretaris ondertekent.
Voor het uitzetten en aantrekken van gelden met inachtneming van het Financieringsstatuut provincie Drenthe gelden andere bedragen (zie bijlage 1 Ondermandaten).
Vooraf informeren leden van GS
Alle verplichtingen van ten minste € 300.000,-- die binnen ambtelijk mandaat worden aangegaan, worden vooraf gemeld aan de verantwoordelijke bestuurlijke portefeuillehouder.
Voor subsidies geldt het volgende:
De leden van het college van GS worden wekelijks via het portefeuillehoudersoverleg geïnformeerd over alle ingekomen subsidieaanvragen en alle voorgenomen weigeringen die onder een regeling vallen. In uitzonderlijke gevallen kan de portefeuillehouder de aanvraag ter besluitvorming aan GS voorleggen.
Alle subsidieaanvragen die niet onder een subsidieregeling vallen (incidentele subsidies) of subsidieaanvragen die politiek-bestuurlijk gevoelig liggen, worden aan GS ter besluitvorming voorgelegd. In gevallen waarin GS in vergadering al hebben ingestemd met de ontvanger, de periode, het bedrag en het doel van de subsidie, kan de verlening van de subsidie in mandaat plaatsvinden door het team Subsidies & Inkoop , ook indien het subsidies betreft in het kader van samenwerking met andere partijen, waarbij de provincie Drenthe als penvoerder optreedt.
Boekjaarsubsidies worden - vóór verlening - via een (verzamel)nota aan GS voorgelegd. In deze nota wordt inzicht gegeven in de hoofdzaken/speerpunten van de te verlenen boekjaarsubsidies. De overige subsidieaanvragen kunnen in ambtelijk mandaat worden afgedaan.
2. CONCERNLIJN ONDERTEKENING STUKKEN
Aanhef, titel(s), initialen en achternaam van de ondertekenaar(s). De titels worden vermeld voor zover zij die heeft (hebben). Ondertekening geschiedt dan als volgt:
Aanhef |
Evt. titel(s) |
Initialen |
Achternaam |
Ect. titel(s) |
Toelichting Als het een vrouw betreft, wordt altijd de aanduiding 'mevrouw' gebruikt. Als het een man betreft, wordt nooit de aanduiding 'de heer' gebruikt. Dit 'veld' blijft dan leeg |
Toelichting Altijd vermelding van titel(s) als de desbetreffende persoon deze heeft. Op deze plek komt de eventuele titel te staan als het gebruikelijk is de desbetreffende titel vóór de naam te plaatsen. Bijvoorbeeld dr., drs., ir., mr. (Rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat een persoon meerdere titels heeft.) |
Toelichting Alleen initialen gebruiken, met puntjes daartussen en dus bijvoorbeeld niet de voornaam volledig tussen haakjes erbij vermelden. |
Toelichting Als er een dubbele achternaam is (bijvoorbeeld na een huwelijk), wordt de volledige, dubbele achternaam vermeld voor zover de desbetreffende persoon die zelf hanteert. |
Toelichting Altijd vermelding van titel(sl) als de desbetreffende persoon deze heeft. Op deze plek komt de eventuele titel te staan als het gebruikelijk is de desbetreffende titel achter de naam te plaatsen. Bijvoorbeeld BA, BSc, MA, MSc, bc. (Rekening moet worden gehouden met de mogelijkheid dat een persoon meerdere titels heeft.) |
N.B.
Bij de adressering en de aanhef van een stuk (zoals een brief) wordt of worden, voor zover bekend, ook
de eventuele titel(s) van de geadresseerde vermeld.
Ondertekening:
Onderscheid kan worden gemaakt tussen de ondertekening van stukken die van GS uitgaan:
- 1.
op grond van beslissingen die door GS zelf zijn genomen of
- 2.
op grond van beslissingen die in mandaat zijn genomen.
Ad A. Beslissingen door GS genomen
Volgens de Provinciewet moeten de stukken die van GS uitgaan op grond van beslissingen die door GS zelf zijn genomen (dus niet in mandaat), worden ondertekend door de CvdK als voorzitter van GS en altijd worden meeondertekend door de (plaatsvervangend) secretaris. De ondertekening van stukken die uitgaan van GS geschiedt dan als volgt:
- 1.
door de CvdK of bij zijn afwezigheid door een van de gedeputeerden in de hoedanigheid van voorzitter van GS en
- 2.
door de provinciesecretaris of bij zijn afwezigheid door de plaatsvervangend secretaris in de hoedanigheid van secretaris van GS.
Uitzondering
In de gevallen waarin de CvdK en de gedeputeerden niet in de gelegenheid zijn de uitgaande stukken te ondertekenen, heeft de CvdK op grond van artikel 19, lid 4, van het Organisatiebesluit de ondertekening opgedragen aan de (plaatsvervangend) secretaris. De secretaris tekent dan alleen.
Onder dergelijke stukken staat alleen de aanduiding ‘secretaris’ met de naam van secretaris of zijn plaatsvervanger.
Ad B. Beslissingen in mandaat genomen
De ondertekening van stukken die uitgaan van GS op grond van beslissingen die in mandaat zijn genomen, geschiedt als volgt:
- 1.
Ondertekening door teammanagers
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening teammanager>
<naam teammanager,>
teammanager <naam team voluit>
- 2.
Ondertekening door provincie secretaris
Als stukken ondertekend worden door de provinciesecretaris in de hoedanigheid van algemeen directeur van de ambtelijke organisatie geldt een soortgelijke opzet. De ondertekening ziet er dan als volgt uit:
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening provinciesecretaris>
<naam provinciesecretaris,>
provinciesecretaris
Ook bij vervanging van de provinciesecretaris in de hoedanigheid van algemeen directeur van de ambtelijke organisatie door een directeur wordt onder het stuk het voorgaande vermeld. De directeur zet dan op het stuk zijn handtekening bij de naam van de provinciesecretaris, met daarbij de aanduiding “i.o.” (in opdracht).
- 3.
Ondertekening door concernprogrammamanager of concernprojectleider
Ondertekening van stukken met betrekking tot concernprogramma's en concernprojecten gebeurt namens GS onder de naam van de desbetreffende concernprogrammamanager of concernprojectleider, met vermelding van de naam van het concernprogramma/concernproject. De ondertekening ziet er dan als volgt uit:
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening concernprogrammamanager of concernprojectleider>
<naam concernprogrammamanager of concernprojectleider,>
concernprogrammamanager <naam concernprogramma voluit> / concernprojectleider <naam
concernproject voluit>
- 4.
Ondertekening door directeur of concerncontroller
Als stukken ondertekend worden door de directeur of concerncontroller ziet de ondertekening er als volgt
uit:
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening directeur of concerncontroller>
<naam directeur of concerncontroller,>
directeur / concerncontroller
- 5.
Ondertekening door specifieke gemandateerde medewerkers
Ook als een beslissing in ondermandaat is genomen door een gemandateerde medewerker in geval van een specifiek ondermandaat, wordt de naam van de teammanager, concernprogrammamanager van het concernprogramma of concernprojectleider van het concernproject opgenomen. De medewerker zet dan bij de ondertekening zijn handtekening bij de naam van de teammanager, de concernprogrammamanager of de concernprojectleider, met daarbij de aanduiding ‘i.o.’ (in opdracht). De ondertekening ziet er dan als volgt uit:
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening medewerker met aanduiding ‘i.o.’>
<naam teammanager,>
teammanager <naam team voluit>
Of
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening medewerker met aanduiding ‘i.o.’>
<naam concernprogrammamanager of concernprojectleider,>
concernprogrammamanager <naam concernprogramma voluit> /
concernprojectleider <naam concernproject voluit>
- 6.
Ondertekening bij afwezigheid
Het principe van de ondertekening bij afwezigheid verandert niet. Als de ondertekenaar afwezig is, tekent de daarvoor bevoegde vervangende collega de brief onder de naam van de afwezige collega. De vervangende collega zet dan bij de handtekening de aanduiding ‘b.a.’ (bij afwezigheid). De ondertekening ziet er dan als volgt uit:
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening vervangende collega met aanduiding ‘b.a.’>
<naam teammanager,>
teammanager <naam team voluit>
Of
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening vervangende collega met aanduiding ‘b.a.’>
<naam concernprogrammamanager of concernprojectleider,>
concernprogrammamanager <naam concernprogramma voluit> / concernprojectleider <naam
concernproject voluit>
Of
Gedeputeerde Staten van Drenthe,
namens dezen,
<handtekening vervangende collega met aanduiding ‘b.a.’>
<naam directeur of concerncontroller,>
directeur / concerncontroller
N.B.
Het gaat hierboven over stukken die van GS uitgaan. Het kan ook voorkomen dat stukken uitgaan vanuit een andere organisatie dan de provincie Drenthe (bijvoorbeeld het Overlegorgaan Nationaal Park Dwingelderveld), waarvan een medewerker van de provincie bijvoorbeeld uit hoofde van zijn functie secretaris is. In dat geval tekent de medewerker als secretaris van de andere organisatie (mee) als vertegenwoordiger van die organisatie en dus niet namens GS. De medewerker als secretaris van de andere organisatie doet dit op briefpapier van de desbetreffende organisatie, dus niet op briefpapier van de provincie Drenthe.
Ondertekening
Bijlage 1
Overzicht interne ondermandaten
Interne ondermandaten (1)
Team |
Naam c.q. functies |
Bevoegdheden |
Directeuren |
Voor zover deze betrekking hebben op rechtspositionele beslissingen ten aanzien van teammanagers binnen de ambtelijke portefeuille. |
|
Beheer Wegen en Vaarwegen |
Projectingenieur geodesie en vastgoed |
Voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van (rechts)handelingen met betrekking tot roerende en onroerende zaken, zo nodig voor zover de verantwoordelijk budgethouder daarmee heeft ingestemd. |
Beheer Wegen en Vaarwegen |
Medewerker beleidstoepassingen Medewerker projectondersteuning Medewerker projectuitvoering Medewerker beleidsresultaten/projectleider |
Ten behoeve van de uitoefening van bevoegdheden voor het verrichten van feitelijke handelingen en/of financiële afhandelingen inzake het operationeel beheer en onderhoud van de provinciale vaar(wegen) en inzake aanbestedingen en uitvoering van civieltechnische, werktuigbouwkundige, elektrotechnische, bodemsanerings- en beplantingstechnische werken en/of leveringen en diensten, voor zover het de werkzaamheden betreft voor het team Beheer Wegen en Vaarwegen. |
Beheer Wegen en Vaarwegen |
De medewerkers belast met directievoering op basis van de Uniforme Administratieve Voorwaarden respectievelijk vertegenwoordiging van de Opdrachtgever op basis van de Uniforme Administratieve Voorwaarden |
Ten behoeve van de taken en bevoegdheden als genoemd in de paragrafen 3 tot en met 6 van de UAV respectievelijk paragraaf 2 UAV-gc. |
Bestuur en Concernzaken |
Medewerkers secretariaat rechtsbescherming |
Voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen en het nemen van vervangingsbesluiten als bedoeld in de artikelen 6:14, 7:10, 9:6 en 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht. |
Bestuur en Concernzaken |
Medewerkers behandeling aanbestedingsklachten |
Voor zover deze betrekking hebben op het zenden van ontvangstbevestigingen en behandelberichten van ingekomen aanbestedingsklachten. |
Bestuur en Concernzaken |
Medewerkers ondersteuning Ondernemingsraad (OR) |
Voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen die leiden tot uitgaven ten laste van het budget voor de OR. |
Bestuursservice en Gebouwen |
Adviseur huisvestingszaken |
Voor zover deze betrekking hebben op het beheer en onderhoud van het provinciehuis en de huisvesting van de provinciale medewerkers. |
Bestuursservice en Gebouwen |
Medewerkers Servicedesk |
Voor zover deze betrekking hebben op de uitgifte van bedrijfsmiddelen en ondertekening namens de werkgever voor de opgestelde bruikleenovereenkomst voor provinciale medewerkers en externen. |
Cultuur, Maatschappij en Vrijetijdseconomie |
Provinciaal archeologen |
Voor zover deze belast Vrijetijdseconomie zijn met het besluit tot goedkeuren, bijstellen of weigeren van de (de)selectie- en conserveringsrapporten die tijdens de evaluatiefase van archeologische opgravingen worden opgesteld conform de Kwaliteitsnorm Nederlandse Archeologie (KNA) OS13 / OS16. Voor zover deze belast zijn met het besluit tot selectie en deselectie (verwijderen uit de collectie van het Noordelijk Archeologisch Depot (NAD)) van de in het veld bij archeologische opgravingen in Drenthe aangetroffen vondsten (gaat om hoeveelheden, soorten materialen, soorten objecten en/of dateringen en conservering). |
Financiën, Planning en Control |
Teammanager |
Voor zover deze betrekking hebben op het uitzetten en aantrekken van gelden op grond van het Financieringsstatuut provincie Drenthe. Voor bedragen boven de € 5 miljoen is voorafgaand toestemming nodig van de provinciesecretaris. |
Landelijk Gebied |
Medewerker beleidsresultaten belast met de coördinatie van natuurmonitoring |
Voor zover deze betrekking hebben op:
|
Subsidies en Inkoop |
Teammanager |
Voor zover deze betrekking hebben op de ondertekening van subsidiebesluiten in het kader van samenwerking met andere partijen, waarbij de provincie Drenthe als penvoerder optreedt. |
Personeel en Organisatie |
Medewerkers beleidsondersteuning |
Voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen, uitnodigingen en afschrijvingen aan sollicitanten. |
Projecten Wegen en Vaarwegen |
Medewerker projectcoördinatie/projectleider Medewerker projectuitvoering Medewerker projectondersteuning Technisch projectmedewerker |
Ten behoeve van de uitoefening van de bevoegdheden van de verantwoordelijk teammanager, voor zover deze betrekking hebben op het verrichten van feitelijke handelingen en/of financiële afhandeling inzake aanbestedingen en uitvoering van civieltechnische, werktuigbouwkundige, elektrotechnische, bodemsanerings- en beplantingstechnische werken en/of leveringen en diensten voor het team Projecten Wegen en Vaarwegen. |
Projecten Wegen en Vaarwegen |
De medewerkers belast met directievoering op basis van de UAV respectievelijk vertegenwoordiging van de Opdrachtgever op basis van de Uniforme Administratieve Voorwaarden |
Ten behoeve van de taken en bevoegdheden als genoemd in de paragrafen 3 tot en met 6 van de UAV respectievelijk paragraaf 2 UAV-gc. |
Subsidies en Inkoop |
Teammanager |
Voor zover deze betrekking hebben op het ondertekenen van subsidiebeschikkingen en de verantwoordelijk budgethouder daarmee heeft ingestemd en zo nodig afgestemd met de verantwoordelijk beleidsmedewerkers en (deel)projectleiders.(2) |
Subsidies en Inkoop |
Medewerker administratieve informatievoorziening |
Voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen en verzoeken tot aanvullende informatie. |
Subsidies en Inkoop |
Aanbestedingskundigen en coördinerende inkopers |
Voor zover deze betrekking hebben op het ondertekenen van een proces-verbaal bij aanbestedingen. |
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving |
Medewerkers die zijn belast met de ondersteuning van de wettelijke taken |
Voor zover deze betrekking hebben op het versturen van ontvangstbevestigingen van aanvragen en meldingen op grond van de onder het team vallende wetgeving en het verzenden van ontvangstbevestigingen en brieven inzake ontvankelijkheid van alle onder het team vallende aanvragen om vergunningen. |
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving |
Medewerkers die zijn belast met de handhaving en met het toezicht als bedoeld in hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht |
Ingeval in het belang van de bescherming van een Natura 2000-gebied een onverwijlde tenuitvoerlegging van een besluit als bedoeld in artikel 2.4, lid 1, van de Wet natuurbescherming noodzakelijk is, voor zover deze betrekking hebben op het mondeling mededelen aan degene die de handeling verricht of het voornemen daartoe heeft als bedoeld in artikel 2.4, lid 2, van de Wet natuurbescherming. |
Water, Bodem en Milieu |
Medewerker beleidsresultaten belast met Europese projecten |
Voor zover deze betrekking hebben op het nemen van beslissingen over Europese INTERREG-projecten. |
Water, Bodem en Milieu |
Medewerker administratieve informatievoorziening |
Voor zover deze betrekking hebben op de toezending van ontvangstbevestigingen en verzoeken tot aanvullende informatie. |
Water, Bodem & Milieu |
Medewerker bodemsanering |
Voor zover deze betrekking hebben op:
|
(1) Onder ondermandaat wordt tevens begrepen: ondervolmacht en ondermachtiging, wanneer dat volgt uit de omschrijving van de bevoegdheden
(2) Uitgezonderd zijn de subsidiebeschikkingen die vallen onder de beperkingen van het mandaat zoals omschreven in deze Instructies onder 1 Algemeen, onderdeel subsidies.
Bijlage 2
Vertegenwoordiging in rechte
Vertegenwoordiging in rechte
Tot het vertegenwoordigen van Gedeputeerde Staten van Drenthe in rechte (inclusief bij de behandeling van bezwaren door de bezwarencommissies) en bij bijeenkomsten inzake mediation zijn de volgende medewerkers bevoegd:
Team |
Naam medewerker |
Beheer Wegen en Vaarwegen |
Dhr. T. van der Heide Dhr. J. Snijder Mw. M.W. Kelder Dhr. M. Veldhuizen |
Bestuur en Concernzaken |
Mw. F. Westerhof Mw. A.M. Wilkens Dhr. L.F. de Jager Mw. M. Beerten |
Cultuur, Maatschappij en Vrijetijdseconomie |
Dhr. D. Nijzink Mw. I.C. Pul Dhr. A. de Jong Dhr. M.A. van Nieuwpoort Mw. K. Tap Dhr. G. Kamstra Dhr. H. van der Horst Mw. S.A.W. van Dijk Mw. E. Alkema Dhr. J. Langeland Mw. A. Mars Mw. W. Schutte Dhr. P. Voerman Mw. D. Wekema Dhr. G. Rouwenhorst Mw. R. Vos Dhr. E. Wezenberg Mw. C. Kollen Dhr. D. Schomaker |
Economie |
Dhr. H. Cock Mw. T. Sextro Mw. J. Warners Mw. I. Warmelts Dhr. A. Scheper |
Financiën, Planning en Control |
Mw. J.C. Snoek |
Landelijk Gebied |
Dhr. G. Arkema Dhr. H. Alkema Dhr. A. Postma Dhr. M. Lumkes Mw. M.J. Wimmers-Westerveld Mw. S.A. Norden-Loonstra Mw. A. Popken |
Personeel en Organisatie |
Dhr. D. van Dijken |
Projecten Wegen en Vaarwegen |
Mw. H.P. van den Brink-Post Dhr. L. Dijks Mw. J. Swaving Dhr. J. de Klerk Dhr. R. Madhloom Dhr. A. Mesken Mw. G. Tammenga Mw. C.D.M. Veenstra Dhr. J.H. Radix Dhr. L. Vlieg |
Ruimte, Energie en Wonen |
Mw. K.E. Blanke Mw. B.K. Hendriks Dhr. U. Leever Dhr. B. Pents |
Subsidies en Inkoop |
Mw. D. Arends Dhr. S. Bakker Mw. A.W. Eikenaar Mw. S. de Graaf Mw. J. de Groot Mw. J. Hofsteenge Mw. L. Holthuis Mw. A. Lim Dhr. R. Lutgers Mw. A. Oost Dhr. C. Opten Dhr. B. Schultinge Dhr. R. van der Sleen Dhr. J.W. van der Veer Mw. O. Vos Mw. J. Wildeboer Mw. R. van Breden Dhr. H. Schuiling Mw. H. Nijborg |
Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving |
Dhr. R. Altena Mw. J. Arisz Mw. A. Bos Dhr. N. Doorten Dhr. N. Drenth Dhr. A. Dreijer Mw. M. Euwe Dhr. A. Faber Dhr. B. Huisman Mw. M. Keizer Dhr. R. Knol Mw. I. van Laatum Dhr. K. Niemeijer Dhr. B. Oving Dhr. G. Plijter Dhr. A. Venekamp Dhr. J. Venema Dhr. J. Vos Mw. D. Lenstra-Verwey |
Verkeer en Vervoer |
Dhr. S. Bijleveld Mw. F. Hellinga Dhr. F.H.T. Koen Dhr. M. Pasjes Dhr. J.P. Waalkens Dhr. M. Courtz Dhr. H.J. ten Brink Dhr. M. Duisterwinkel Dhr. R. Meerbach |
Water, Bodem en Milieu |
Dhr. H. Booij Mw. K. de Boer Dhr. J. Braam Dhr. D. Bunskoeke Dhr. A. van Harten Dhr. W. Nijhuis Mw. G. Roelfs Mw. M. Speelman Dhr. J. de Vos Dhr. M. van Vulpen Dhr. C. Uri Mw. D. Wimmers Mw. M.F. Kers Dhr. M. Siemonsma |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl