Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR658963
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR658963/1
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Brunssum houdende regels omtrent een eenmalige subsidie aan verenigingen, speeltuinen, scoutingorganisaties en scholen als bijdrage in de kosten van een jubileumactiviteit (Incidentele subsidieregeling 3: Jubilea Brunssum 2022)
Geldend van 17-06-2021 t/m heden
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Brunssum houdende regels omtrent een eenmalige subsidie aan verenigingen, speeltuinen, scoutingorganisaties en scholen als bijdrage in de kosten van een jubileumactiviteit (Incidentele subsidieregeling 3: Jubilea Brunssum 2022)Artikel 1. Doelstelling
-
1. Op grond van deze subsidieregeling kan het college aan een verenigingen, speeltuinen, scoutingorganisaties en scholen die in Brunssum gevestigd zijn een eenmalige subsidie verlenen als bijdrage in de kosten van een jubileumactiviteit.
-
2. Het college verstrekt op aanvraag aan een organisatie die tot de doelgroep behoort en die een 25-, 50-, 75- of 100- jarig jubileum of een veelvoud daarvan viert, subsidie op voorwaarde dat de organisatie zelf op enige wijze aandacht besteedt aan dit jubileum.
-
3. In afwijking van het tweede lid verstrekt het college op aanvraag aan een organisatie die het onderwerp ‘carnaval’ als kernactiviteit heeft en die een 11- jarig jubileum of een veelvoud daarvan viert, subsidie op voorwaarde dat de organisatie zelf op enige wijze aandacht besteedt aan dit jubileum.
Artikel 2. Doelgroep
Subsidie wordt verstrekt aan:
- 1.
Verenigingen, stichtingen, speeltuinen en scoutingorganisaties die in Brunssum gevestigd zijn en die hun activiteiten voor meer dan 50% richten op inwoners van Brunssum.
- 2.
Scholen voor basis- of voortgezet onderwijs die in Brunssum gevestigd zijn.
Artikel 3. Minimaal aantal leden
Een vereniging dient een minimaal aantal leden te hebben om voor een jubileumsubsidie in aanmerking te komen, namelijk:
- a.
harmonie, fanfare, schutterij, dansvereniging en sportvereniging: 25 leden.
- b.
seniorenvereniging: 15 in Brunssum woonachtige leden.
- c.
overige verenigingen: 10 leden.
Artikel 4. Hoogte van de subsidie
-
1. Aan een organisatie die een jubileum viert als bedoeld in artikel 1 lid 2 wordt een jubileumsubsidie verstrekt van € 250,-.
-
2. Aan een organisaties met de kernactiviteit ‘carnaval’ die een jubileum viert als bedoeld in artikel 1 lid 3 wordt een jubileumssubsidie verstrekt van € 111,11.
Artikel 5. Aanvullende voorwaarden
Onverminderd artikel 9 van de Algemene subsidieverordening gemeente Brunssum 2018 wordt de subsidie geweigerd indien een vereniging minder dan 10 leden heeft.
Artikel 6. Aanvraag
-
1. Bij de aanvraag dient een bewijsstuk te worden ingeleverd waarmee wordt aangetoond wat de oprichtingsdatum van de betreffende vereniging, stichting, speeltuin, scoutingorganisatie of de openingsdatum van de betreffende school is.
-
2. Bij de aanvraag dient te worden aangegeven met welke activiteit aandacht wordt besteed aan het jubileum.
Artikel 7. Aanvraagtermijn
-
1. Subsidieverlening op basis van deze regeling betreft een incidentele subsidieverlening.
-
2. Op grond van artikel 9 lid 3 van de Algemene subsidieverordening gemeente Brunssum 2018 dient de aanvraag uiterlijk 12 weken voordat de aanvrager voornemens is te beginnen met de activiteiten waarvoor de subsidie wordt aangevraagd, te worden ingediend.
Artikel 8. Slotbepalingen
-
1. Deze subsidieregeling treedt in werking op de dag na bekendmaking en is van toepassing op subsidieaanvragen die betrekking hebben op jubileum-activiteiten die plaatsvinden in de jaren 2022 en verder.
-
2. Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: ‘Incidentele subsidieregeling 3: Jubilea Brunssum 2022’.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl