Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR658647
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR658647/1
Plaatsingsplan ondergrondse container voor huishoudelijk afval en grondstof Epe - Korenstraat-Jagerstraat
Geldend van 10-06-2021 t/m heden
Intitulé
Plaatsingsplan ondergrondse container voor huishoudelijk afval en grondstof Epe - Korenstraat-JagerstraatOndertekening
Locatie:Milieuparkje
Jagerstraat / Korenstraat te Epe
Het college van burgemeester en wethouders van Epe,
overwegende dat:
- 1.
In februari 2019 door de gemeenteraad, het grondstoffenplan “grondstofrijk Epe” is vastgesteld. Doel is te komen tot een vermindering van restafval door betere scheiding van grondstoffen. Hiertoe stelt de gemeente inzamelmiddelen ter beschikking. Naast huis-aan-huisinzameling wordt ingezet op centrale inzamelmiddelen zoals ondergrondse containers;
- 2.
artikel 4 lid 2 van de afvalstoffenverordening bepaalt dat het college kan bepalen door middel van welk al dan niet van gemeentewege verstrekt inzamelmiddel of met gebruikmaking van welke inzamelvoorziening de inzameling van een bepaalde categorie huishoudelijke afvalstoffen plaatsvindt;
- 3.
op 17 oktober 2020 de beleidsregels “Beleidsregels locaties ondergrondse containers voor huishoudelijk afval Gemeente Epe” zijn vastgesteld;
- 4.
op basis van de beleidsregels ‘locaties ondergrondse containers voor huishoudelijk afval’ is eerst een ontwerp plaatsingsplan voor de locatie Korenstraat aan de westzijde van de groenstrook is opgesteld, maar na overleg met belanghebbenden is gekozen voor een andere locatie aan de zuidoostzijde van de groenstrook aan de zijde van de Jagerstraat;
- 5.
er voor deze nieuwe locatie – nabij de bocht van de Jagerstraat naar de Roggestraat - een nieuw ontwerp plaatsingsplan is opgesteld dat is gepubliceerd in het Veluws nieuws op 24 maart 2021;
- 6.
belanghebbenden gedurende 6 weken de gelegenheid hebben gehad om hun zienswijze op het ontwerp plaatsingsplan kenbaar te maken;
- 7.
er gedurende deze periode geen zienswijzen op het ontwerpbesluit voor de locatie Korenstraat-Jagerstraat zijn ontvangen.
besluit:
- 1.
het plaatsingsplan voor de ondergrondse containers voor huishoudelijk afval, zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende kaart voor de locatie Jagerstraat-Korenstraat definitief vast te stellen;
- 2.
dat dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking op www.officielebekendmakingen.nl.
Epe, 9 juni 2021
Namens het college van burgemeester en wethouders,
S. Jansen
Afdelingsmanager Ruimte
Beroepsclausule
Tegen het besluit kan binnen zes weken na bekendmaking beroep worden aangetekend. Het besluit treedt in werking nadat de termijn voor het indienen van een beroepschrift is verstreken. Als u het niet eens bent met dit besluit dan kunt u tegen dit besluit een beroepschrift indienen bij Raad van State, Afdeling bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag. De termijn voor het indienen van beroep is zes weken en start op de dag ná de datum van publicatie van dit besluit. Het indienen van een beroepschrift schorst de werking van het besluit niet. Hebben u of derde belanghebbenden er veel belang bij dat dit besluit niet in werking treedt, dan kan een voorlopige voorziening worden gevraagd. Wanneer een voorlopige voorziening wordt aangevraagd treedt het besluit pas in werking nadat de rechter hierover een beslissing is genomen. In spoedeisende zaken kunt u, zodra het beroepschrift is ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de Raad van State, o.v.v. voorlopige voorzieningen. Houdt u er rekening mee dat aan procedures bij de rechtbank kosten verbonden zijn. Meer informatie vindt u op www.raadvanstate.nl. nl uw beroepschrift moet in elk geval bevatten:
• naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
• de datum waarop het beroep wordt ingediend;
• een omschrijving van het besluit waartegen beroep wordt ingediend (nummer Gemeenteblad);
• de redenen waarom beroep wordt ingediend.
Als het beroep door iemand anders dan de belanghebbende wordt ingediend, moet een volmacht worden meegestuurd.
Bijlage
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl