Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR658341
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR658341/1
Beleidsregel Personen zonder geldig identiteitsbewijs
Geldend van 01-07-2016 t/m heden
Intitulé
Beleidsregel Personen zonder geldig identiteitsbewijsAls de cliënt de benodigde gegevens bij een (nieuwe) aanvraag niet kan of wenst te over te leggen, geldt het volgende:
De gemeente kan de cliënt niet verplichten om een officieel legitimatiebewijs aan te schaffen. Als de cliënt echter niet over een dergelijk document beschikt, is het eventuele identificatieprobleem voor rekening van de cliënt. Deze moet absolute zekerheid kunnen geven over zijn persoon, omdat de gemeente het recht op uitkering niet kan vaststellen en zal de aanvraag buiten behandeling worden gesteld.
Het rijbewijs kan voor de uitkeringsgerechtigde niet als legitimatiebewijs worden geaccepteerd. Het wordt niet als officieel identificatiedocument beschouwd omdat de vermelding van de nationaliteit ontbreekt.
Zie eventueel ook Beleidsregels Personen zonder identiteitsbewijs.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl