Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR656828
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR656828/1
Besluit van de Werkgeverscommissie griffie van de gemeente Lansingerland houdende regels omtrent het opdragen van bevoegdheden aan de griffier (Mandaatbesluit griffiepersoneel 2021)
Geldend van 22-04-2021 t/m heden
Intitulé
Besluit van de Werkgeverscommissie griffie van de gemeente Lansingerland houdende regels omtrent het opdragen van bevoegdheden aan de griffier (Mandaatbesluit griffiepersoneel 2021)De Werkgeverscommissie griffie van de gemeente Lansingerland,
gelet op:
- •
Afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
- •
De invoering van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren;
- •
Artikel 107 en 107e, van de Gemeentewet;
- •
Verordening werkgeverscommissie griffie update 2020, vastgesteld door de raad op 28 mei 2020;
overwegende dat het om redenen van doelmatigheid en efficiëntie wenselijk is de uitoefening van de bij dit besluit behorende bevoegdheden op te dragen aan de griffier;
Besluit:
vast te stellen het “Mandaatbesluit griffiepersoneel gemeente Lansingerland”
Artikel 1 Schakelbepaling
Voor de toepassing van dit besluit en de daarop berustende bepalingen met de verlening van mandaat gelijkgesteld wordt de verlening van machtiging om feitelijke handelingen te verrichten.
Artikel 2 Mandaat
De werkgeverscommissie mandateert zijn (gedelegeerde) bevoegdheid tot het aangaan, wijzigen en beëindigen van de arbeidsovereenkomst ten aanzien van de op de griffie werkzame ambtenaren, met uitzondering van de griffier, aan de griffier.
Artikel 3 Reikwijdte mandaat
Als de werkgeverscommissie mandaat verleent met betrekking tot zijn (gedelegeerde) bevoegdheid, dan wordt daarmee ook bedoeld het verrichten van alle daarbij behorende voorbereidings-en uitvoeringshandelingen, inclusief het voeren van correspondentie.
Artikel 4 Machtiging team O&HRM
De werkgeverscommissie verleent machtiging aan de medewerkers van het team O&HRM voor het verrichten van de feitelijke (administratieve) handelingen.
Artikel 5 Besluiten
De in mandaat te nemen besluiten dienen in overeenstemming te zijn met alle ter zake geldende regelingen, het door de raad en de werkgeverscommissie gevoerde beleid en mogen niet leiden tot budgetoverschrijding.
Indien redelijkerwijs te verwachten is dat een in mandaat te nemen besluit bestuurlijke of politieke implicaties kan hebben, wordt de mandaatgever in de gelegenheid gesteld zijn wensen of bedenkingen over een onderwerp van het te nemen besluit, vergezeld van een advies van de gemandateerde, naar voren te brengen.
Artikel 5 Afwezigheid griffier
Bij afwezigheid van de griffier oefent de plaatsvervangend griffier de in dit mandaatbesluit verleende bevoegdheden uit.
Artikel 6 Slotbepalingen
-
1. Dit besluit wordt aangehaald als het "Mandaatbesluit griffiepersoneel 2021"
-
2. Dit besluit treedt in werking op de dag volgende op die van zijn bekendmaking.
-
3. Het Mandaatbesluit griffiepersoneel 2013 wordt hierbij ingetrokken.
Ondertekening
Aldus besloten door de werkgeverscommissie in zijn vergadering van 23 februari 2021.
Werkgeverscommissie griffie
De voorzitter,
Nelleke Bouman-Quist
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl