Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR655930
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR655930/1
Regeling vervallen per 23-10-2024
Instructie voor de griffier van de gemeente Putten
Geldend van 04-04-2003 t/m 22-10-2024
Intitulé
Instructie voor de griffier van de gemeente PuttenDe raad der gemeente Putten;
gelezen het voorstel van het presidium van 21 maart 2003, nr. BPO/2003/1297;
gelet op het bepaalde in artikel 107a, tweede lid, van de Gemeentewet;
b e s l u i t :
vast te stellen de volgende instructie: Instructie voor de griffier van de gemeente Putten.
Artikel 1 Algemene ondersteuning
- 1.
De griffier draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van de leden van de raad.
- 2.
De griffier is belast met de coördinatie van de implementatie van het dualistische bestuursmodel.
- 3.
De griffier geeft als woordvoerder van de raad toelichting op de werkzaamheden van de raad en zorgt desgevraagd voor de informatieoverdracht naar betrokkenen.
Artikel 2 Agendering
De griffier ondersteunt de raad en zijn commissies bij het vaststellen van de agenda van de raads- en commissievergaderingen.
Artikel 3 Bijstand raadsvoorzitter
- 1.
De griffier staat de voorzitter van de raad ter zijde bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raad.
- 2.
De griffier kan de voorzitters van de raadscommissies ter zijde staan bij hun zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raadscommissies.
Artikel 4 Vergaderingen van de raad en raadscommissie
- 1.
De griffier is aanwezig bij de raadsvergaderingen en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.
- 2.
De griffier kan aanwezig zijn bij de vergaderingen van de raadscommissies.
- 3.
De griffier draagt zorg voor de verzending van de voorlopige agenda, notulen en overige stukken aan raadsleden.
Artikel 5 Ondersteuning presidium
- 1.
De griffier is aanwezig bij de vergaderingen van het presidium en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.
- 2.
Indien het presidium aanvullende ondersteuning behoeft draagt de griffier er zorg voor dat deze gegeven wordt.
Artikel 6 Ondersteuning onderzoekscommissie
Indien de raad een onderzoekscommissie als bedoeld in artikel 155a van de Gemeentewet instelt, ondersteunt de griffier deze commissie.
Artikel 7 Ambtelijke bijstand
De griffier draagt er, zo nodig in samenwerking met de secretaris, zorg voor dat de leden van de raad desgevraagd ambtelijke bijstand verkrijgen. Voorschriften hierover worden gesteld bij de verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning.
Artikel 8 Commissiesecretarissen
- 1.
De griffier coördineert de secretariaten van de raadscommissies.
- 2.
De commissiesecretarissen handelen overeenkomstig de aanwijzingen van de griffier.
Artikel 9 Verhindering en vervanging
Indien de griffier meer dan een maand verhinderd is zijn ambt te vervullen, doet hij daarvan tijdig mededeling aan de raad.
Artikel 10 Slotbepaling
- 1.
In alle gevallen waarin deze instructie niet voorziet, pleegt de griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de raad.
- 2.
Deze instructie treedt in werking op de dag na de vaststelling.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Putten van 3 april 2003,
Ondertekening
de griffier,
A.H.A. Werrie
de voorzitter,
mr. B.J. van Putten
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl