Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR655558
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR655558/1
Aanwijzingsbesluit toezichthouder kinderopvang gemeente Blaricum
Geldend van 19-03-2021 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-12-2020
Intitulé
Aanwijzingsbesluit toezichthouder kinderopvang gemeente BlaricumHet college van B&W van de gemeente Blaricum;
Gelet op artikel 1.61 van de Wet kinderopvang (Wko) en Titel 5.2 van de Algemene wet
bestuursrecht;
Overwegende dat:
- •
De aanwijzing als toezichthouder kinderopvang geschiedt onder verwijzing naar 'toezichthouder' zoals bedoeld in artikel 1.61 lid 2 van de Wko;
- •
In verband met de inwerkingtreding van de Tijdelijke wet covid-19 per 1 december 2020 de wettelijke grondslag voor het uitoefenen van het toezicht en de handhaving op de kinderopvang niet meer actueel is;
- •
Op grond van artikel 58r lid 5 van de Wet publieke gezondheid (WPG) ten aanzien van de handhaving van de Tijdelijke bepalingen bestrijding epidemie covid-19 artikel 1.61 van de Wko van overeenkomstige toepassing is verklaard.
Besluit:
-
1. De Directeur publieke gezondheid van de GGD Gooi en Vechtstreek aan te wijzen als toezichthouder kinderopvang als bedoeld in artikel 1.61 van de Wko;
-
2. De toezichthouder toestemming te verlenen tot het machtigen van één of meer personen die onder zijn leiding werkzaam zijn bij de GGD Gooi en Vechtstreek om namens hem op te treden als toezichthouder kinderopvang;
-
3. Alle voorgaande besluiten tot aanwijzing van de Directeur van de GGD Gooi en Vechtstreek als toezichthouder d.d. 10 juli 2017 in te trekken;
-
4. De directeur publieke gezondheid van de GGD Gooi en Vechtstreek van voormelde besluiten schriftelijk in kennis te stellen.
Dit aanwijzingsbesluit treedt in werking 1 dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1
december 2020.
Bezwaarschriftclausule
Het is voor belanghebbenden mogelijk om tegen dit besluit op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift in te dienen. Dit moet binnen zes weken na deze bekendmaking schriftelijk ingediend worden en gericht zijn aan burgemeester en wethouders van de gemeente Blaricum, t.a.v. de commissie bezwaarschriften, Postbus 71, 3755 ZH te Eemnes. In het ondertekende bezwaarschrift moet het volgende zijn opgenomen:
- •
naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
- •
de datum waarop het bezwaarschrift wordt ingediend;
- •
een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt;
- •
de redenen waarom bezwaar wordt gemaakt.
Als het bezwaarschrift door iemand anders dan de belanghebbende wordt ingediend, moet een volmacht worden meegestuurd. Het bezwaarschrift kan ook per elektronisch formulier worden verzonden. Dit formulier is te vinden op www.Blaricum.nl. Daar is ook meer informatie over bezwaarschriften te lezen.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van het college van b en w van 9 februari 2021.
Dhr. P.H. van Dijk
De secretaris
Mw. J.N. de Zwart-Bloch
De burgemeester
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl