Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654203
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR654203/5
BEVOEGDHEDENBESLUIT ELBURG
Geldend van 13-06-2025 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 15-05-2025
Intitulé
BEVOEGDHEDENBESLUIT ELBURGHet college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Elburg alsmede de invorderings- en heffingsambtenaar tevens WOZ-ambtenaar, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
- 1.
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht betreffende mandaat, en
- 2.
hoofdstuk X van de Gemeentewet betreffende de bevoegdheid van het college van burgemeester en wethouders; en
- 3.
hoofdstuk XI van de Gemeentewet betreffende de bevoegdheid van de burgemeester; en
- 4.
artikel 231 Gemeentewet en artikel 2 lid 3 Algemene wet inzake Rijksbelastingen of bevoegdheden op grond van hoofdstuk XV van de Gemeentewet.
BESLUITEN: vast te stellen het Bevoegdhedenbesluit Elburg
Het bevoegdhedenbesluit bevat bepalingen ten aanzien van de medewerkers van de Gemeente Elburg, ter uitoefening van de aan hen toevertrouwde functie(s).
Artikel 1 Begripsbepaling
Het bevoegdhedenbesluit verstaat onder:
-
1. mandaatgever: het bestuursorgaan dat mandaat verleent;
-
2. gemandateerde/mandataris: degene aan wie mandaat verleend is;
-
3. medewerker: natuurlijk persoon in dienst van de Gemeente Elburg;
-
4. ondermandaat: de bevoegdheid om de gemandateerde bevoegdheid door te mandateren
-
5. volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan, zijnde de volmachtgever, privaatrechtelijke handelingen te verrichten;
-
6. machtiging: overdracht van een bevoegdheid die noch als besluit noch als privaatrechtelijke handeling kan worden aangemerkt;
-
7. bevoegdhedenoverzicht: het bij dit besluit behorende overzicht waarin de verleende mandaten, volmachten en machtigingen zijn opgenomen.
Artikel 2 Bepalingen bij de uitvoering van een toegekend mandaat
1. Het mandaat, de volmacht of de machtiging wordt uitgeoefend met inachtneming van de op het desbetreffende onderwerp van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
2. Bij de uitoefening van de bevoegdheden uit het bevoegdhedenoverzicht behorend bij dit besluit worden de voorwaarden aldaar vermeldt in acht genomen.
3. De gemandateerde kan zijn in mandaat verleende bevoegdheden in ondermandaat verlenen, tenzij het bevoegde bestuursorgaan hiervoor geen toestemming geeft dan wel dat het mandaat zich hier – evident – niet voor leent.
4. Mandaten worden uitgevoerd in overeenstemming met het vigerende organisatiebesluit, Financiële verordening en de Budgethoudersregeling.
5. Bevoegdheden met betrekking tot de Wet basisregistratie personen (BRP), het Regelement Rijbewijzen en de Paspoortenuitvoeringsregeling 2001 (PUN 2001) zijn opgenomen in de Regeling beheer en toezicht basisregistraties personen en reis- en waardedocumenten (raadpleegbaar op overheid.nl) met bijbehorende aanwijzingsbesluit BRP en het aanwijzingsbesluit PNIK aan de aldaar aangewezen functionarissen en worden niet nader beschreven in dit besluit dan wel het hierbij behorende bevoegdhedenoverzicht.
Artikel 3 Reikwijdte mandaat, volmacht en machtiging
Onverminderd de (onder)mandaatverlening, volmacht en machtiging zoals in het bevoegdhedenregister opgenomen, blijft de beslissing in een bepaalde zaak voorbehouden indien:
- 1.
bestaand beleid of vastgestelde normen het inwilligen van een verzoek tegenhouden, maar het inwilligen van het verzoek als zodanig niet op bezwaren stuit;
- 2.
inwilliging van een verzoek zou leiden tot strijdigheid met de doelstellingen van het beleid;
- 3.
het de afdoening van een zaak betreft, ten aanzien waarvan is gebleken dat de standpunten van de portefeuillehouder en de mandataris uiteenlopen;
- 4.
indien een portefeuillehouder de wens daartoe te kennen geeft;
- 5.
indien het over een aangelegenheid gaat, die betrekking heeft op de mandataris zelf of een hiërarchisch boven hem geplaatste ambtenaar;
- 6.
het een bevoegdheid betreft als bedoeld in artikel 160, eerste lid onder d, e, f, en g Gemeentewet (privaatrechtelijke rechtshandelingen, procesbesluiten, civiele verdediging en jaarmarken) is gemandateerd, waarbij de zaak vooraf aan het college wordt voorgelegd, indien het college op grond van artikel 169, vierde en vijfde lid Gemeentewet gehouden is de raad vooraf zo snel mogelijk inlichtingen te geven;
- 7.
de mandataris in enig geval geen gevolg wil geven aan het aan hem toegekende mandaat vanwege de hem moverende redenen. Deze redenen moeten wel kenbaar gemaakt worden aan de (onder)mandaatgever;
- 8.
het een politiek of bestuurlijk gevoelige aangelegenheid betreft waarover door de raad mondelinge dan wel schriftelijke vragen zijn gesteld;
- 9.
het een besluit betreft dat financiële consequenties heeft, zoals budgetoverschrijding of het aangaan van meerjarige verplichtingen, die invloed hebben op de begroting;
- 10.
het een besluit betreft waar meerdere organisatieonderdelen bij betrokken zijn, die geen gelijkluidend standpunt hebben;
- 11
als de aangelegenheid tot negatief kritische berichtgeving in de media heeft geleid;
- 12
als het besluit of de rechtshandeling als politiek, bestuurlijk of anderszins gevoelig wordt aangemerkt of dit te verwachten is.
Artikel 4 Omvang mandaat, volmacht en machtiging
De medewerker die een bevoegdheid krijgt, is met betrekking tot die bevoegdheid tevens bevoegd tot:
-
a. het verstrekken van informatie;
-
b. het voeren van correspondentie;
-
c. het verrichten van alle benodigde (voorbereidings)handelingen, waaronder in ieder geval:
- 1.
het verdagen van de beslissing;
- 2.
het direct afwijzen van een herhaalde aanvraag bij het ontbreken van nieuwe feiten en omstandigheden;
- 3.
het plaatsen van publicaties (van aanvragen, ontwerpen, concepten e.d.);
- 4.
het verzoeken om aanvullende gegevens, vertaling e.a.
- 1.
-
d. het uitoefenen van de doorzendplicht c.q. de terugzendplicht;
-
e. het ondertekenen van de betreffende stukken in overeenstemming met artikel 5;
-
f. overige direct met de gemandateerde bevoegdheid samenhangende handelingen;
-
g. inschrijvingen in registers;
voor zover van toepassing bij de bevoegdheid.
Artikel 5 Ondertekening
1. Ingeval van uitoefening van bevoegdheden zoals weergegeven het bevoegdhedenoverzicht, worden uitgaande stukken ondertekend als volgt:
-
Hoogachtend/Met vriendelijke groet,
-
Namens het college van burgemeester en wethouders,
-
-
-
(handtekening van de gemandateerde)
-
(naam van de functionaris)
-
(functieaanduiding)
2. Voor zover het betreft de bevoegdheid van de burgemeester, de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar is het bepaalde in het vorige lid van overeenkomstige toepassing, waarbij voor de woorden "het college van burgemeester en wethouders" dient te worden gelezen "de burgemeester, respectievelijk de heffingsambtenaar, respectievelijk de invorderingsambtenaar".
3. Indien een fysieke handtekening ontbreekt wordt de zinssnede Dit document is geautomatiseerd aangemaakt; u treft daarom geen handtekening aan. toegevoegd. Dit overeenkomstig het besluit genomen door het college op 17 januari 2017, als bijlage bijgevoegd. De burgemeester en invorderings- en heffingsambtenaar tevens WOZ-ambtenaar committeren zich hier eveneens aan.
4. Het is toegestaan om te ondertekenen met een elektronische handtekening indien deze met voldoende waarborgen is omkleed.
Artikel 6 Mandaat aan gemeentesecretaris
- 1.
Aan de gemeentesecretaris wordt mandaat verleend ten aanzien van de tot het college en de burgemeester behorende aangelegenheden;
- 2.
Het voorgaande lid geldt niet voor bevoegdheden waarvoor rechtens geen mandaat kan worden verleend of waarvan de aard en strekking zich tegen het verlenen van mandaat verzet;
- 3.
Bij verhindering of ontstentenis van de gemeentesecretaris geldt de vervangingsregeling gemeentesecretaris, zoals vastgesteld door het college van b en w van de gemeente Elburg op 23 januari 2024, dan wel de rechtsopvolger van dit besluit, tenzij uitdrukkelijk bij of krachtens deze regeling anders is bepaald;
- 4.
De gemeentesecretaris kan de aan hem gemandateerde bevoegdheden in ondermandaat geven aan de domeinmanagers.
- 5.
De domeinmanagers kunnen de aan hen gemandateerde bevoegdheden verder mandateren aan de medewerkers.
Artikel 7 Slotbepalingen
1. Dit besluit kan worden aangehaald als: Bevoegdhedenbesluit Elburg.
2. Het besluit treedt per 1 maart 2021 in werking.
3. Het mandaatbesluit 2018 en het daarbij behorende overzicht wordt ingetrokken en vervalt per datum inwerkingtreding van dit besluit. Tevens worden dan ingetrokken het mandaatbesluit heffings-, invorderings- en WOZ-ambtenaar aangezien deze thans is opgenomen in het bevoegdhedenregister.
Ondertekening
Aldus vastgesteld het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Elburg; en
de burgemeester van de gemeente Elburg
Elburg, 9 februari 2021
Burgemeester en wethouders van de gemeente Elburg,
de burgemeester: ir. J.N. Rozendaal
de secretaris: P.W. Wanrooij
de burgemeester,
de burgemeester: ir. J.N.Rozendaal
invorderings- en heffingsambtenaar, tevens WOZ-ambtenaar,
de heer N.A. de Groot
domeinmanager bedrijfsvoering
Bijlage 1. Bevoegdhedenregister
BEVOEGDHEDENREGISTER - algemene zaken, geldend voor alle of meerdere domeinen |
|
|
||||||||
|
NR |
BEVOEGDHEID |
GRONDSLAG |
BEVOEGD ORGAAN |
MANDAAT/ MACHTIGING/ VOLMACHT AAN |
ONDERMANDAAT |
DOORMANDAAT |
VOORWAARDEN |
OPMERKINGEN/TOELICHTING |
|
Algemeen |
1 |
Aangaan van overeenkomsten namens de gemeente Elburg |
artikel 160 lid 1 onder d Gemeentewet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
budgethouders |
budgethouders mogen binnen hun budget overeenkomsten aangaan overeenkomstig de budgethoudersregeling, contracten met een bedrag van €221.000 of hoger zijn voorbehouden aan de managers binnen hun domein |
|
|
2 |
Ondertekenen van overeenkomsten |
artikel 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
budgethouders |
degenen die een overeenkomst mogen aangaan mogen deze ook ondertekenen |
|
|
|
3 |
Beslissen om een aanvraag niet te behandelen |
artikel 4:5 Awb |
Burgemeester of B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
alle medewerkers die aanvragen behandelen |
|
|
|
|
4 |
aanvragen subsidies |
de grondslag is afhankelijk van het type subsiside en het overheidsorgaan waar de aanvraag wordt gedaan |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
alle medewerkers die bij de uitoefening van hun taken een beroep kunnen doen om subsidie van een ander overheidsorgaan |
de aanvraag moet kenbaar gemaakt worden bij de portefuillehouder, de domeinmanager en gemeld bij financien, het resultaat van de aanvraag eveneens |
|
|
|
5 |
te vorderen het gemeentehuis te verlaten |
artikel 139 lid 1 SR |
|
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
leden van het interventieteam |
|
|
|
|
6 |
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan in bezwaarprocedures, beroepsprocedures en hoger beroep |
Artikel 171 Gemeentewet, Artikel 231 Gemeentewet, Artikel 22 Wet WOZ en Artikel 160, lid 1, sub e Gemeentewet |
Burgemeester, B&W, Heffings- en invorderingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
alle medewerkers die voor hun functie de gemeente vertegenwoordigen in rechte |
|
|
|
|
7 |
Beslissen op een bezwaarschrift |
artikel 7:11 Awb |
Burgemeester resp. B&W Heffings- en invorderingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
adviseur lokale belastingen en basisregistraties |
Na advisering door de commissie bezwaarschriften wordt bij een beslissing conform het advies door de manager van het desbetreffende domein besloten, indien het primaire besluit is genomen door de domeinmanager wordt besloten door de gemeentesecretaris. Bij een beslissing in afwijking van het advies van de commissie bezwaarschrift wordt besloten door het bevoegde bestuursorgaan. Indien het een (politiek) gevoelige zaak betreft wordt besloten door het bevoegde bestuursorgaan. |
|
|
|
8 |
Het nemen van een verdagingsbesluit voor de beslissing op een bezwaarschrift |
artikel 7:10 lid 3 Awb |
Burgemeester resp. B&W Heffings- en invorderingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
adviseur juridische zaken, beleidsmedewerker Participatiewet, adviseur lokale heffingen en basisregistraties |
beide functionarissen zijn ook secretaris bezwaarschriftencommissie. Ook de vervangend secretarissen mogen deze besluiten nemen. |
|
|
|
9 |
Het vaststellen van een verschuldigde dwangsom bij niet tijdig beslissen |
artikel 4:18 Awb |
Burgemeester resp. B&W Heffings-en invordeningsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
adviseur juridische zaken, adviseur juridische- en bestuurlijke zaken, beleidsmedewerker Participatiewet, adviseur Omgevingsrecht Adviseur lokale belastingen en basisregistratie |
|
|
|
|
10 |
Het behandelen van een aanvraag en het nemen van een beslissing op een begrotingssubsidie |
4:23, lid 3, sub c Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
budgethouders |
|
|
|
|
11 |
Het vaststellen van de verplichting tot betaling van een geldsom (bestuursrechtelijke geldschuld) |
artikel 4:86 Awb |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
domeinmanager |
|
|
|
|
|
12 |
Besluiten tot het afwijken van het inkoopbeleid |
inkoopbeleid ISNV/4:84 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanagers |
Gemeentesecretaris/ Directeur |
Na advies van de inkoopadviseur |
|
|
BEVOEGDHEDENREGISTER - domein bedrijfsvoering |
|
|
||||||||
|
NR |
BEVOEGDHEID |
GRONDSLAG |
BEVOEGD ORGAAN |
MANDAAT/ MACHTIGING/ VOLMACHT AAN |
ONDERMANDAAT |
DOORMANDAAT |
VOORWAARDEN |
|
|
Informatisering |
13 |
Verwerkersovereenkomst aangaan en ondertekenen |
artikel 28 AVG, artikel 6c Wpg, artikel 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
B&W resp. Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Privacy Officer |
|
|
|
14 |
Gezamenlijk verwerkingsverantwoordelijke overeenkomst aangaan en ondertekenen |
artikel 26 AVG, artikel 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
B&W resp. Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Privacy Officer |
|
|
|
|
15 |
Beslissen inzake het melden aan de Autoriteit Persoonsgegevens inzake een inbreuk in verband met persoonsgegevens |
artikel 33 AVG, artikel 33a Wpg, artikel 34a lid 1 Wbp |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Privacy Officer |
|
|
|
|
|
16 |
Beslissen inzake het melden aan de Betrokkene inzake een inbreuk in verband met persoonsgegevens |
Artikel 34 AVG, artikel 33a Wpg, artikel 34a lid 2 Wbp |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Privacy Officer |
|
|
|
|
17 |
Besluiten op rechtsverzoeken ingediend door betrokkenen |
Artikel 34 Uavg jo. Artikel 12 tot en met 22 AVG, Artikel 29 jo artikel 24a-28 Wpg |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Privacy Officer |
|
|
|
|
18 |
Uitvoeren voorafgaande raadpleging bij de Autoriteit Persoonsgegevens |
Artikel 36 AVG, Artikel 33b Wpg |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Privacy Officer/ Functionaris gegevensbescherming |
|
|
|
Basisregistraties |
19 |
Alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de Basisregistratie Kadaster Publiekrechtelijke beperkingen |
BRK-PB |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Adviseur GEO-informatie, medewerker vastgoedgegevens, medewerker beheer GEO-informatie |
|
|
|
20 |
Alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de Basisregistratie Grootschalige Topografie |
Wbgt |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Adviseur GEO, medewerker vastgoedgegevens, medewerker landmeten en medewerker beheer GEO-informatie |
|
|
|
|
21 |
Alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de Wet basisregistratie adresssen en gebouwen |
Wbag |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
medewerker Bag/Woz beheer |
|
|
|
|
22 |
Alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot nieuwe locatieomschrijving, adressen, huisnummers en vernummering |
Verordening naamgeving en nummering (adresssen) |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
medewerker Bag/Woz beheer |
|
|
|
|
23 |
Alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de Wet basisregistratie ondergrond |
Wet basisregistratie ondergrond |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Adviseur GEO-informatie, medewerker beheer GEO-informatie |
|
|
|
|
24 |
Registratie en beheer van de objectafbakening, belanghebbenden en primaire objectonderdelen |
Wet waardering onroerende zaken (art. 16, 18, 37b, 37g en 38) en hoofdstuk 5 Waarderingsinstructie m.u.v. registratie en beheer van secundaire objectkenmerken |
Heffingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
medewerker Bag/Woz beheer |
|
|
|
|
25 |
Beslissen op aanvragen om Nederlanderschap (bij optie) en adviseren aan de Minister van Justitie (bij naturalisatie) |
Rijkswet op het Nederlanderschap |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Medewerker persoonsgegevens |
|
|
|
|
26 |
Alle voorkomende werkzaamheden in het kader van de Wet Basisregistratie Personen |
Wet BRP |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Medewerker persoonsgegevens |
|
|
|
|
JZ en Inkoop |
27 |
Beslissen op verzoeken op grond van de Wet open overheid |
Wet open overheid |
Burgemeester, B&W & Heffings- en invorderingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Adviseur juridische en bestuurlijke zaken, adviseur juridische zaken, juridisch adviseur bestuursrecht, adviseur Woo, adviseur lokale belastingen en basisregistraties |
voorzover het fiscale woo-verzoeken zijn mag de adviseur lokale belastingen en basisregistraties deze beslissing(en) nemen, de overige Woo-verzoeken worden door de adviseur juridische en bestuurlijke zaken, de adviseur juridische zaken, de adviseur Woo en de juridisch adviseur bestuursrecht genomen |
|
|
28 |
Contactpersoon Woo |
Art. 4.7 Wet open overheid |
B&W en Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Adviseur Woo |
|
|
|
|
Financiën |
29 |
Besluiten nemen tot het afboeken en oninbaar verklaren van civiele vorderingen, fiscale vorderingen (heffingen) en bestuursrechtelijke geldvorderingen tot € 1.000 |
artikel 160 en 255 lid 5 Gemeentewet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
adviseur financien |
|
|
|
30 |
Besluiten nemen tot het afboeken en oninbaar verklaren van civiele vorderingen, fiscale vorderingen (heffingen) en bestuursrechtelijke geldvorderderingen tot € 10.000 |
artikel 160 en 255 lid 5 Gemeentewet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager |
Geen |
|
|
|
|
31 |
Besluiten nemen tot het afboeken en oninbaar verklaren van civiele vorderingen, fiscale vorderingen (heffingen) en bestuursrechtelijke geldvorderingen meer dan € 10.000 |
artikel 160 en 255 lid 5 Gemeentewet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager |
Geen |
met een maximum van € 25.000 en in afstemming met de portefeuillehouder |
|
|
|
32 |
Beslissen omtrent beleggen en aantrekken geldmiddelen op korte termijn. Alsmede beslissen omtrent het aangaan van langlopende leningen |
artikel 160 Gemeentewet, artikel 16 Treasurystatuut, artikel 12 Financiele verordeningen |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
adviseur financien |
|
|
|
|
33 |
Financiele verantwoording |
artikel 186 Gemeentewet jo Besluit verantwoording en begroting provincies en gemeenten |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
adviseur financien |
|
|
|
|
|
34 |
Het afsluiten van verzekeringen, behandelen en afwerken van schades |
artikel 160 lid 1 onder d Gemeentewet en titel 17 boek 7 BW |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
medewerker verzekeringen |
|
|
|
|
35 |
Aanmanen bij niet tijdig betalen van een verschuldigde bestuursrechtelijke geldschuld c.q. invorderingsbeschikking o.m. in het kader van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom |
art. 4:112 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Medewerker betalingsverkeer |
|
|
|
|
36 |
Het treffen van een betalingsregeling |
art. 4:94 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Medewerker betalingsverkeer |
|
|
|
|
37 |
Behandelen van het incassoproces, inclusief versturen van de factuur. |
Regeling opvang ontheemden Oekraïne, Tijdelijke wet opvang ontheemden Oekraïne |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
medewerker betalingsverkeer en medewerker financiële administratie |
|
|
|
Personeel en organisatie |
38 |
Vertegenwoordiging werkgever bij de medezeggenschap (OR & Lokaal Overleg) |
CAO Gemeenten en Wet op de ondernemingsraden |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Geen |
Geen |
|
|
|
39 |
Vaststellen van personeelsbeleid en personeelshandboek |
CAO Gemeenten |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Geen |
Geen |
|
|
|
|
40 |
Wijzigen van de formatiesamenstelling binnen de bestaande formatie van de organisatie |
Art. 3.1, lid 1 CAO Gemeenten |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Geen |
Geen |
|
|
|
|
41 |
Bevoegdheden ter uitvoering van het vastgestelde personeelsbeleid en arbeidsvoorwaarden |
personeelsbeleid en CAO Gemeenten |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager |
Streekarchivaris |
exclusief besluiten: a. waarvoor geen toereikende formatie en/of budget beschikbaar is; b. die inhouden het toepassen van een hardheidsclausule; c. die inhouden het verlenen van buitengewoon verlof; d. die inhouden het opleggen van een schadevergoeding; e. disciplinaire maatregelen en strafontslag enkel na afstemming met gemeentesecretaris/directeur. |
|
|
|
42 |
Besluiten nemen met betrekking tot het verlenen van opleidingsfaciliteiten ter uitvoering van de overeengekomen opleidingen in het Goede Gesprek |
personeelsbeleid en CAO Gemeenten |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager |
adviseur P&O |
in afstemming met domeinmanager |
|
|
|
43 |
Het inschakelen van externe personen en instanties voor gemeentebrede opleiding en vorming |
personeelsbeleid en CAO Gemeenten |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
adviseur P&O |
in afstemming met domeinmanager Bedrijfsvoering |
|
|
|
Belastingen |
44 |
het beslissen op een verzoek om kwijtschelding van heffingen indien bij belastingverordening is geregeld dat kwijtschelding verleend kan worden. |
Invorderingswet 1990 en bijbehorende uitvoeringsregelingen |
Invorderingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Medewerker belastingen |
|
|
|
45 |
de heffing van de gemeentelijke belastingen en het vaststellen van de waarde van onroerende zaken |
artikelen 220 tot en met 229 van de Gemeentewet, artikel 22 van de Wet waardering onroerende zaken |
Heffingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
medewerker WOZ/Heffen |
|
|
|
|
46 |
de invordering en aanmanen van de gemeentelijke belastingen |
Invorderingswet 1990 |
Invorderingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Medewerker betalingsverkeer |
|
|
|
|
47 |
het nemen van vervolgingsmaatregelen betreffende de invordering van gemeentelijke belastingen (dwangbevelen) |
Invorderingswet 1990 |
Invorderingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
Medewerker betalingsverkeer |
|
|
|
|
DIV |
48 |
Beheer van documenten voor zover niet overgebracht naar de archiefbewaarplaats (dynamisch en semi-statisch archief) |
Archiefwet 1995, Archiefverordening, Beheerregeling Informatiebeheer gemeente Elburg 2023 en Verordening systematische toezichtinformatie provincie Gelderland |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Geen |
Geen |
|
|
|
49 |
Het opmaken van een verklaring van vervanging door reproducties. |
Artikel 8, Archiefbesluit 1995 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
recordmanager |
|
|
|
|
50 |
Het opmaken van een verklaring van vernietiging van archiefbescheiden |
Artikel 8, Archiefbesluit 1995 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Bedrijfsvoering |
recordmanager |
|
|
|
|
|
51 |
Het afleggen van verantwoording in het kader van interbestuurlijk toezicht archieven |
Wet revitalisering generiek toezicht (Wrgt), Gemeentewet en Archiefwet 1995 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Geen |
Geen |
|
|
|
BEVOEGDHEDENREGISTER - domein dienstverlening |
|
|
||||||||
|
NR |
BEVOEGDHEID |
GRONDSLAG |
BEVOEGD ORGAAN |
MANDAAT/ MACHTIGING/ VOLMACHT AAN |
ONDERMANDAAT |
DOORMANDAAT |
VOORWAARDEN |
|
|
Publiekszaken |
52 |
Doen van kennisgevingen, besluiten en publicaties verkiezingen |
Kieswet en -besluit |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
53 |
Het controleren van ondersteuningsverklaringen op kiesgerechtigheid |
artikel H4-3 van de Kieswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
54 |
Het verzenden van een verzoek aan scholen tot het beschikbaar stellen van de locatie als stembureau |
Artikel J 4, lid 4 Kieswet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
55 |
Aanwijzen stembureauleden en zorgen voor inrichting stembureaulocaties |
Artikel J 4, lid 5 Kieswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
56 |
Vaststellen Register Ongeldige Stemmen |
Artikel J 7a, lid 1 Kieswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
57 |
Beoordelen melding van schorsing van de zitting van een stembureau en bepalen hervatten van de zitting. |
Artikel J 38, lid 1 Kieswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
58 |
Overbrengen proces-verbaal en digitale bestanden naar het centraal stembureau |
Artikel Na 35 Kieswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
59 |
Het overdragen van stembescheiden, bedoeld in de artikelen N 2 en N 9 Kieswet, die niet naar het centraal stembureau zijn overgebracht, te openen en deze pakken, alsmede de afschriften van de processen verbaal, over te dragen aan de officier van justitie ten dienste van een onderzoek naar enig strafbaar feit. |
Artikel Na 37 Kieswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
60 |
Vernietigen Stembescheiden |
Artikelen I 19, J 7a, lid 4, S 15, U 18, V 11a Kieswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
61 |
Het aanwijzen van een bijzonder ambtenaar van de burgerlijke stand voor een dag |
art. 1:16 BW en art. 2 lid 4 Reglement burgerlijke stand |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
62 |
Het aanwijzen van een locatie voor één huwelijksvoltrekking |
Beleidsregel aanwijzen trouwlocatie |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur burgerzaken |
|
|
|
|
63 |
De heffing (op andere wijze) en tevens invordering van leges op grond van titel 1, hoofdstuk 2, 3, 4, 5 en 9 van de legesverordening |
artikel 231, lid 2, onderdeel b van de Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
medewerker burgerzaken |
|
|
|
|
64 |
Het beschikken op en verrichten van alle voorkomende werkzaamheden binnen de Omgevingswet die ten doel hebben het beslissen op een aanvraag van een omgevingsvergunning. |
artikel 5.8, 5.12, 5.15 Omgevingswet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht, Accountmanager vergunningen |
|
|
|
|
65 |
toepassing sneltoetscriteria |
Verordening op de gemeentelijke adviescommissie omgevingskwaliteit Elburg 2022 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht/ accountmanager vergunningen/ medewerker omgevingsvergunningen/ adviseur monumenten |
|
|
|
|
66 |
Alle voorkomende werkzaamheden op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening betreffende: 1. het plaatsen van voorwerpen op of aan de weg, 2. het verbieden van een klein evenement naar aanleiding van een melding 3. vuurwerkverkoop 4. het inzamelen van geld en goederen 5. het innemen of hebben van een standplaats 6. ontheffing stookverbod |
APV, met de volgende artikelen in het bijzonder: 2.10a, 2.25, 2.72, 5:13, 5:18, 5:34 |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht, Accountmanager vergunningen |
|
|
|
|
67 |
betreffende kansspelen: 1. besluiten op een aanvraag vergunning voor het organiseren van een loterij 2. besluiten op aanvraag organiseren klein kansspel (o.a. bingo) |
Wet op de kansspelen |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht, Accountmanager vergunningen |
|
|
|
|
68 |
Besluiten op aanvragen o.g.v. WVW 1994, RVV1996, BABW, Wegenwet, APV hoofdstuk 5, Parkeerverordening binnenstad en haven, WVGS |
WVW 1994, RVV 1990, BABW, Wegenwet, WVG, APV, Parkeerverordening binnenstad en haven, WVGS |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht, Accountmanager vergunningen |
|
|
|
|
69 |
Toekennen van een parkeerontheffing |
Parkeerverordening binnenstad en haven |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Medewerker vergunningverlening |
|
|
|
|
70 |
Verlenen ontheffing van verbod om afvalstoffen buiten een inrichting te verbranden |
artikel 10.63 lid 1 Wet milieubeheer |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht/ accountmanager vergunningen/ medewerker vergunningverlening |
|
|
|
|
71 |
Besluiten op verzoek om vergunning leggen (telecommunicatie)kabels en leidingen in gemeentegrond |
artikel 5.2 Telecommunicatiewet, AVOI |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Medewerker vergunningverlening |
|
|
|
|
72 |
Het behandelen van een aanvraag om een vergunning voor tijdelijke verhuur |
artikel 15 Leegstandswet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht/ accountmanger vergunningen/ medewerker vergunningverlening |
|
|
|
|
|
73 |
verzoek om ontheffing ivm geluidhinder |
Artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening en artikel 8.3 lid 3 Bouwbesluit 2012 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur Omgevingsrecht, Accountmanager vergunningen |
|
|
|
Klantcontact |
74 |
Het innemen en verwerken van de gevonden en/of verloren voorwerpen als bedoeld in de artikelen 5:5 t/m 5:12 van het Burgerlijk Wetboek |
art. 5:5-12 BW |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Medewerker servicebalie |
|
|
|
|
75 |
Het geven van een Verklaring van Geen Bezwaar voor paramotorvliegen, ballonvarenen andere luchtvaart ivm de openbare orde en veiligheid |
Regeling burgerluchthavens, hoofdstuk 5 Vrijstelling, artikel 18, lid 1f en lid 2 |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Geen |
|
|
|
Toezicht en handhaving |
76 |
Het opleggen van een last onder bestuursdwang met betrekking tot het wegslepen van voertuigen |
Hoofdstuk X Wegenverkeerswet 1994, de Wegsleepverordening, artikel 5:21 Awb en artikel 5:4, 5:5 en 5:6 Apv |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
medewerker toezicht en handhaving -BOA-/ adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
77 |
Opleggen van een last onder dwangsom bij het wegslepen van voertuigen |
Hoofdstuk X Wegenverkeerswet 1994, de Wegsleepverordening, artikel 5:32 Awb en artikel 5:4, 5:5 en 5:6 Apv |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
|
78 |
1. Besluiten tot stilleggen of treffen voorzieningen bij illegale bouw, gebruik en sloop onder gelijktijdige oplegging van een last onder bestuursdwang of een last onder dwangsom. 2. Besluiten tot oplegging van een last dwangsom in verband met permanente bewoning van recreatiewoningen. 3. Besluiten tot oplegging van een last onder dwangsom tot een maximum van € 5000,- in verband met het gebruik in strijd met het bestemmingsplan. 4. Besluiten tot oplegging van een last onder dwangsom tot een maximum van € 10.000,- in verband met bouwen in strijd met het bestemmingsplan. |
Artikel 18.2 Omgevingswet en hoofdstuk 5 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving bouwen |
|
|
|
|
79 |
Besluiten tot oplegging van een last onder bestuursdwang of dwangsom in verband met veiligheid wegverkeer vanwege hinderlijke beplanting of gevaarlijk voorwerp. |
artikel 2.15 APV |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving bouwen/adviseur handhaving openbare ruimte/ medewerker handhaving |
|
|
|
|
80 |
Het opleggen van een herplantplicht als gevolg van illegaal vellen houtopstand. |
artikel 8 Bomenverordening 2013 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
|
81 |
Besluiten tot invorderen van verbeurde dwangsommen of gemaakte kosten door de uitoefening van bestuursdwang in gevallen waarin B&W hebben besloten tot oplegging van een last onder dwangsom of bestuursdwang. |
Hoofdstuk 4&5 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving bouwen/adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
|
82 |
Besluiten tot het verlengen van de begunstigingstermijn in het geval een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend en/of beroep/bezwaar is ingesteld tegen een last onder dwangsom of een last onder bestuursdwang. |
Hoofdstuk 4&5 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving bouwen/adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
|
83 |
Het intrekken van een last ingeval van legalisatie |
Hoofdstuk 4&5 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving bouwen/adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
|
84 |
Het intrekken van een last onder dwangsom na verzoek |
artikel 5:34 lid 2 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving bouwen/adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
|
85 |
Het opmaken van processen verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, lid 1, onder b van de Wet. |
Wet basisregistratie gebouwen |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Toezichthouder Bouw |
|
|
|
|
86 |
De bevoegdheid tot het opleggen van een last onder dwangsom voor overtreding van artikel 5:34, eerste lid, van de Apv gemeente Elburg en/of artikel 10.2 van de Wet milieubeheer |
artikel 125 van de gemeentewet, in samenhang met artikel 5:32, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht, artikel 5:34 van de Apv gemeente Elburg, artikel 10.2 van de Wet milieubeheer en artikel 10.3 van de Algemene wet bestuursrecht. (voor zover het gaat om huishoudelijke afvalstoffen) Art. 5.1, lid 2, onder b Omgevingswet en art. 3.40d Bal. (voor bedrijfsafvalstoffen en gevaarlijke afvalstoffen) |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving openbare ruimte |
1. Van deze bevoegdheid enkel gebruik wordt gemaakt in de laatste twee weken van ieder kalenderjaar; 2. De oplegging van de last onder dwangsom plaats vindt volgens het stappenplan behorende bij de notitie aanpak illegale vuren jaarwisseling Elburg, waarbij de hoogte van de dwangsom is vastgesteld op € 1.500,-- ineens voor illegale vuurstapels waarbij enkel schoon hout wordt verbrand en € 3.000,-- ineens voor illegale vuurstapels waar andere afvalstoffen dan louter schoon (niet verduurzaamd) hout worden worden verbrand; 3. Wanneer van deze bevoegdheid gebruik is gemaakt, dit zo spoedig mogelijk zal worden gemeld aan de verantwoordelijk portefeuillehouder. |
|
|
|
|
87 |
Het aanwijzen van een toezichthouder Bouw |
Art. 18.6 Omgevingswet en art. 5:11 Algemene wet bestuursrecht |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Geen |
|
|
|
|
88 |
Het aanwijzen van een buitengewoon opsporingsambtenaar als toezichthouder |
Artikel 5:11 Algemene wet bestuursrecht, Algemene plaatselijke verordening gemeente Elburg, Afvalstoffenverordening gemeente Elburg, Bomenverordening 2013, Artikel 34, lid 2 Wet op de Kansspelen, Winkeltijdenwet en Alcoholwet. |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Geen |
|
|
|
|
89 |
Het opleggen van een mondelinge bouwstop na overleg met de primaathouder |
Art. 5.2 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Toezichthouder Bouw |
|
|
|
|
90 |
Besluiten tot het opschorten van de invorderingshandelingen in het geval een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend en/of beroep/bezwaar is ingesteld tegen een invorderingsbeschikking |
Hoofdstuk 4&5 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Adviseur handhaving bouwen/Adviseur handhaving openbare ruimte |
|
|
|
|
91 |
Opleggen last onder bestuursdwang voor overtreding van artikel 5:12, eerste en tweede lid van de Algemene plaatselijke verordening gemeente Elburg |
Artikel 5:32 Awb en artikel 5:12 Apv |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Dienstverlening |
Medewerker toezicht en handhaving - BOA |
|
|
|
BEVOEGDHEDENREGISTER - domein leefomgeving |
|
|
||||||||
|
NR |
BEVOEGDHEID |
GRONDSLAG |
BEVOEGD ORGAAN |
MANDAAT/ MACHTIGING/ VOLMACHT AAN |
ONDERMANDAAT |
DOORMANDAAT |
VOORWAARDEN |
|
|
Management |
92 |
1. Het nemen van één besluit tot het aangaan van verwerving en verkoop van onroerende zaken en het nemen van één besluit tot het aangaan van de verwerving en verlening van beperkte zakelijke genotsrechten van en aan derden ten behoeve van de realisering van openbare nutsvoorzieningen, PoP-stations en reconstructies. 2. Verwerving van onroerende zaken en beperkte zakelijke genotsrechten ten behoeve van de realisering van bestemmingsplannen. |
boek 5 en 7 BW, artikel 160 lid 1 onder e Gemeentewet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Geen |
|
|
|
93 |
Het namens de gemeente Elburg aangaan en ondertekenen van realisatieovereenkomsten in het kader van een ruimtelijke procedure. |
Artikel 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Geen |
|
|
|
|
94 |
Het namens de gemeente Elburg aangaan en ondertekenen van voorovereenkomsten |
Artikel 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Geen |
|
|
|
|
95 |
Het namens de gemeente Elburg aangaan en ondertekenen van anterieure overeenkomsten |
Artikel 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Geen |
|
|
|
|
96 |
Het aangaan en ondertekenen van planschadeovereenkomsten |
Titel 4.5 Awb, Artikel 6.1 en 6.4a Wro, Artikel 160 en 171 van de Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Geen |
|
|
|
|
|
97 |
Het namens de gemeente Elburg aangaan en ondertekenen van nadeelcompensatieovereenkomsten |
Titel 4.5 Awb, Afdeling 15.1 van de Omgevingswet, Artikel 160 en 171 van de Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Geen |
|
|
|
Vastgoed |
98 |
Besluiten omtrent optierecht, reservering en verkoop van woningbouwkavels aan particulieren |
boek 7 BW, Art 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker vastgoed |
|
|
|
99 |
Besluiten omtrent optierecht, reservering en/of uitgifte van percelen bedrijfsterrein |
Boek 5 en 7 BW, Art 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker vastgoed |
|
|
|
|
100 |
Besluiten op een verzoek om toestemming voor doorverkoop woning of perceel bedrijfsterrein. |
Boek 7 BW, Art 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker vastgoed |
|
|
|
|
101 |
Verhuren volkstuintjes en percelen hobbygrond |
Boek 7 BW, Art 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker vastgoed |
|
|
|
|
102 |
Verkoop, verhuur en ingebruikgeven van reststroken openbaar groen en verkoop van overhoeken grond |
Boek 7 BW, Art 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker vastgoed |
|
|
|
|
103 |
Op verzoek van pachter beeindiging van een geliberaliseerde pachtovereenkomst |
boek 7 BW, Art 160 lid 1 onder d en 171 Gemeentewet |
Burgemeester resp. B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker vastgoed |
|
|
|
|
|
104 |
Alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot nieuwe locatieomschrijving, adressen, huisnummers en vernummering |
Verordening naamgeving en nummering (adresssen) |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Medewerker grondexploitatie en vastgoed |
|
|
|
Beheer |
105 |
Besluiten tot tijdelijke verkeersmaatregelen bij wegverbeteringen, reconstructies, evenementen, optochten, festiviteiten e.d. |
APV/BABW |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Adviseur civiele projecten/ medewerker beheer/ beleidsmedewerker verkeer en vervoer |
feitelijk handelen/uitvoering ligt bij de buitendienst |
|
|
106 |
Diverse bevoegdheden i.v.m. bezetting standplaatsen en handhaving orde op de weekmarkt |
Marktverordening |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Marktmeester |
|
|
|
|
107 |
Besluiten omtrent toewijzing dagplaats op de markt |
Marktverordening |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Marktmeester |
|
|
|
|
108 |
Aanstellen van verkeersbrigadiers |
art. 56 lid 4 BABW |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Adviseur civiele projecten/ Medewerker beheer |
|
|
|
|
109 |
Besluiten op aanvragen op grond van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Medewerker begraven |
|
|
|
|
110 |
Afsluiten onderhoudscontracten graven |
Artikel 160 lid 1 onder d en artikel 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Medewerker begraven |
|
|
|
|
|
111 |
Stilleggen werkzaamheden in de openbare ruimte. |
Artikel 19 van de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Adviseur civiele projecten/ uitvoerders en teamleider buitendienst |
|
|
|
|
112 |
Alle voorkomende werkzaamheden voortvloeiende uit de Afvalstoffenverordening en het daarbij behorende uitvoeringsbesluit |
Afvalstoffenverordening en het daarbijbehorende uitvoeringsbesluit |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker Ruimte |
|
|
|
|
113 |
Aanvragen verklaringen geen bezwaar aan bevoegd gezag t.b.v. realisering van riolerings-, ont- en afwateringsplannen. |
Omgevingswet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Adviseur civiele projecten |
|
|
|
|
114 |
Verstrekken voorschotten huisvestingskosten onderwijs (p.o. en v.o.). |
Verordening huisvesting onderwijs |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker Vastgoed |
|
|
|
Beleid en strategie |
115 |
Ondertekenen huurovereenkomst vrachtwagen parkeren |
Art. 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker verkeer en vervoer |
|
|
|
116 |
Nemen van verkeersbesluiten |
WVW 1994, RVV 1990, BABW |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker verkeer en vervoer |
|
|
|
|
117 |
overbrengingsvergunning WECG |
Wet explosieven Civiel Gebruik (WECG) |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker verkeer en vervoer |
|
|
|
|
118 |
Beslissen op een aanvraag om een lening Toekomstbestendig Wonen |
Verordening Toekomstbestendig Wonen Lening Elburg |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker Duurzaamheid |
|
|
|
|
119 |
Beslissen op een aanvraag om een lening Maatschappelijk Vastgoed |
Verordening Stimuleringsregeling verduurzaming maatschappelijk Vastgoed |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker Duurzaamheid |
|
|
|
|
120 |
Alle bevoegdheden in het kader van de behandeling en afdoening van verzoeken om nadeelcompensatie in de Omgevingswet, exclusief de inhoudelijke afdoening op grond van rapportage deskundige. |
Verordening nadeelcompensatie Elburg |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Medewerker ruimtelijke ordening/ beleidsmedewerker ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
121 |
Tegemoetkoming in planschade, exclusief de inhoudelijke afdoening op grond van rapportage deskundige |
Procedureverordening voor advisering tegemoetkoming in planschade gemeente Elburg 2012 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Medewerker ruimtelijke ordening/ beleidsmedewerker ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
122 |
Besluiten op en n.a.v. verzoeken om ontheffing voor tijdelijk gebruik |
Art 2.12 lid 2 Wabo |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker ruimtelijke ontwikkeling |
|
|
|
|
123 |
Markten: 1. Besluiten omtrent inschrijving op wachtlijst en doorhaling inschrijving. 2. Besluiten omtrent toewijzing, verhuur en intrekking standplaats. |
Marktverordening |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker economie |
|
|
|
|
124 |
Besluiten op en n.a.v. aanvragen o.g.v. winkeltijdenwet/-verordening. |
Winkeltijdenwet en winkeltijdenverordening |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker economie |
|
|
|
|
|
125 |
Beslissen op een subsidieverzoek inwonerparticipatie |
Algemene wet bestuursrecht en Subsidieregeling verbindende, innovatieve en experimentele activiteiten Elburg 2017 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker Team Beleid |
|
|
|
|
126 |
Het beslissen op subsidieaanvragen en vaststellen van subsidies op basis van de Subsidieregeling Gewoon Gemak |
Subsidieregeling Gewoon Gemak |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker volkshuisvesting/ medewerker volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
127 |
Het toekennen van een VROM starterslening |
Verordening Starterslening gemeente Elburg 2021 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker volkshuisvesting/ medewerker volkshuisvesting en ruimtelijke ordening |
|
|
|
|
128 |
Het vaststellen van (delen van) het omgevingsplan bij ondergeschikte juridische administratieve wijzigingen en correcties van het omgevingsplan |
Artikel 4.14, lid 1 en 5 Omgevingswet Delegatiebesluit omgevingsplan Elburg |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening/ adviseur GEO-informatie |
Met ondergeschikte juridische administratieve wijzigingen en correcties wordt het volgende bedoeld: a. andere referenties en verwijzingen, normstellingen, meetmethoden, begrippen, mits deze geen belangrijke gevolgen hebben voor de fysieke leefomgeving; b. kennelijk omissies, verschrijvingen, verkeerde verwijzingen en dergelijke; c. inventarisatiefouten; d. aanwijzen, wijzigen en schrappen van gemeentelijke monumenten |
|
|
|
129 |
Het toepassen van een last onder bestuursdwang in de vorm van het wegslepen van voertuigen |
Wegenverkeerswet 1994 artikel 170, lid 1 en Wegsleepverordening |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Marktmeester |
|
|
|
Buitendienst |
130 |
De heffing (op andere wijze) en invordering van de marktgelden op grond van betreffende belastingverordening. |
artikel 231, lid 2, onderdeel b van de Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Marktmeester |
|
|
|
|
131 |
De heffing (op andere wijze) en invordering van de haven- en kadegelden, campergelden en de watertoeristenbelasting op grond van betreffende belastingverordeningen. |
artikel 231, lid 2, onderdeel b van de Gemeentewet |
Heffingsambtenaar |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Havenmeester Assistent havenmeester |
|
|
|
Subsidies |
132 |
Besluiten op aanvragen op grond van de subsidieregelingen binnen leefomgeving met diverse doelgroepen en grondslagen |
Nota subsidie onderhoud dorps- en gemeenschapshuizen en zwembad, artikel 3 Algemene subsidie-verordening gemeente Elburg, Hoofdstuk 3 Gewoon gemak, Verordening Startersleningen Gemeente Elburg 2025,n AWB, algemene subsidieverordening 2015, subsidieregeling woningisolatie Elburg, toekomstbestendig wonen lening Elburg, koelkastregeling, stimulering klimaatmaatregelen noord Veluwe, subsidie fietsoplaadpunten, subsidie voor verenigingen en instellingen, Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs gemeente Elburg Verordening Toekomstbestendig Wonen Lening VvE’s gemeente Elburg Verordening Stimuleringslening verduurzaming maatschappelijk vastgoed gemeente Elburg |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Leefomgeving |
Beleidsmedewerker volkshuisvesting Beleidsmedewerker economie Beleidsmedewerker duurzaamheid Beleidsmedewerker vastgoed Beleidsmedewerker accommodaties Beleidsmedewerker vrijetijdseconomie Beleidsmedewerker verkeer en vervoer Beleidsmedewerker openbare ruimte Adviseur civiele projecten |
|
|
|
BEVOEGDHEDENREGISTER - domein samenleving |
|
|
||||||||
|
NR |
BEVOEGDHEID |
GRONDSLAG |
BEVOEGD ORGAAN |
MANDAAT/ MACHTIGING/ VOLMACHT AAN |
ONDERMANDAAT |
DOORMANDAAT |
VOORWAARDEN |
|
|
|
133 |
Het doen van aangifte bij het Openbaar Ministerie inzake fraude |
Richtlijnen sociale zekerheidsfraude Openbaar Ministerie |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Geen |
|
|
|
134 |
Besluiten op grond van de Awb, PW, IOAW, IOAZ, Wmo, Jeugdwet, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Wet Inburgering, Wet Kinderopvang, Bbz met uitzondering van verstrekken lening/krediet hoger dan € 30.000, Regeling gehandicaptenparkeerkaart en de Wegenverkeerswet 1994, verordeningen leerlingenvervoer en alle onderliggende verordeningen en beleidsregels. Ondertekenen dwangbevel en deze (laten) betekenen en/of het ondertekenen van de grosse van beschikking voor verkrijgen executoriale titel. Het nemen van een verdagingsbesluit voor de beslissing op bezwaarschrift. |
Awb, PW, Wet inburgering, IOAW, IOAZ, Bbz, Wmo, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Beleidsregel schuldhulpverlening, Wet kinderopvang, beleidsregel kinderopvang, verordening individuele inkomenstoeslag, beleidsregel kind- en volwassenenpakket, beleidsregel bijzondere bijstand, re-integratieverordering, afstemmingsverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ, beleidsregel terugvordering, verordening verrekening bestuurlijke boete bij recidive, Regeling gehandicaptenparkeerkaart en de Wegenverkeerswet 1994, verordeningen leerlingenvervoer Elburg, Nunspeet, Oldebroek en Harderwijk, Art. 171 Gemeentewet, art. 10:12 AWB en 3:62 BW. Art. 7: 10 lid 3 Awb. |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker WMO en inburgering Beleidsmedewerker werk en inkomen Beleidsmedewerker Participatiewet beleidsmedewerker Jeugd beleidsmedewerker jeugd/onderwijs beleidsmedewerker SNV WZO beleidsmedewerker ouderen, zorg en welzijn Adviseur sociaal domein |
|
|
|
|
135 |
Besluiten op grond van de Awb, PW, IOAW, IOAZ, Wmo, Jeugdwet, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Wet Inburgering, Wet Kinderopvang, Bbz met uitzondering van verstrekken lening/krediet hoger dan € 30.000, Regeling gehandicaptenparkeerkaart en de Wegenverkeerswet 1994, verordeningen leerlingenvervoer en alle onderliggende verordeningen en beleidsregels. met uitzondering van - verstrekken lening/krediet - besluiten hoger dan € 10.000 (per kalenderjaar) op aanvraag leenbijstand, bijzondere bijstand en Wmo-woonvoorziening. - besluiten op aanvraag maatwerkvoorziening begeleiding individueel meer dan 7 uur per week. - terugvordering, verhaal en het afboeken van vorderingen. |
Awb, PW, Wet inburgering, IOAW, IOAZ, Bbz, Wmo, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Beleidsregel schuldhulpverlening, Wet kinderopvang, beleidsregel kinderopvang, verordening individuele inkomenstoeslag, beleidsregel kind- en volwassenenpakket, beleidsregel bijzondere bijstand, re-integratieverordering, afstemmingsverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ, beleidsregel terugvordering, verordening verrekening bestuurlijke boete bij recidive, Regeling gehandicaptenparkeerkaart en de Wegenverkeerswet 1994, verordeningen leerlingenvervoer Elburg, Nunspeet, Oldebroek en Harderwijk, Art. 171 Gemeentewet, art. 10:12 AWB en 3:62 BW. Art. 7: 10 lid 3 Awb. |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
consulent sociaal domein med. adm. Ondersteuning |
|
|
|
|
136 |
Besluiten op aanvragen op grond van de Subsidieregeling IPS-Trajecten voor de gemeentelijke doelgroep |
Subsidieregeling IPS-trajecten voor de gemeentelijke doelgroep |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Adviseur sociaal domein en consulent sociaal domein |
|
|
|
|
137 |
Besluiten beëindiging Wmo en het bieden van een hersteltermijn. |
Wmo en onderliggende verordening en beleidsregels. Awb, PW, Verordening individuele inkomenstoeslag, beleidsregel bijzondere bijstand, beleidsregel kindpakket en volwassenenpakket gemeente Elburg en beleidsregel terugvordering. IOAW en IOAZ. Wmo en regeling GPK. |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker uitkeringsadministratie |
|
|
|
|
138 |
Het opleggen, verlagen of afzien van een waarschuwing of bestuurlijke boete o.g.v. art 18a PW, art 20a IOAZ of art 20a IOAW bij schending inlichtingenplicht. Het nemen van besluiten m.b.t. terugvordering en verhaal en/of het afboeken van vorderingen tot € 10.000. Ondertekenen dwangbevel en (laten) betekenen, ondertekenen van de grosse van beschikking voor verkrijgen executoriale titel, tekenen volmacht voor aktepassering bij notaris t.b.v krediethypotheken. Omzetten leenbijstand naar bijstand om niet. Besluiten op aanvragen bijzondere bijstand en minimabeleid tot € 10.000. |
Awb, PW, Wet inburgering, IOAW, IOAZ, Bbz, Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Beleidsregel schuldhulpverlening, verordening individuele inkomenstoeslag, Verordening verrekening bestuurlijke boete bij recidive. Art. 171 Gemeentewet, art. 10: 12 AWB en 64 BW. Beleidsregel terugvordering, beleidsregel bijzondere bijstand. |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker terugvordering en verhaal |
|
|
|
|
139 |
Besluiten op aanvragen Jeugdhulp |
Jeugdwet en bijbehorende verordening en beleidsregels. |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
medewerker financiën sociaal domein/medewerker uitkeringsadministratie/consulent sociaal domein |
|
|
|
|
140 |
Besluiten op aanvraag om subsidie voor gemeentelijke monumenten, besluiten op aanvragen tot vaststelling van subsidie. Verstrekken bijdrage lesgelden muziekschool. |
ASV, nadere subsidie regels, art 4:23 Awb. Verordening Beheerscommissie muziekonderwijs |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker cultuur en erfgoed |
|
|
|
|
141 |
Besluiten op aanvragen om subsidie en aanvragen tot het vaststellen van subsidie. |
ASV, Nota dorps- en gemeenschapshuizen, 4:23 Awb |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker WMO Beleidsmedewerker werk en inkomen Beleidsmedewerker Participatiewet beleidsmedewerker Jeugd beleidsmedewerker jeugd/onderwijs beleidsmedewerker ouderen, zorg en welzijn beleidsmedewerker SNV WZO Beleidsmedewerker Welzijn&Sport beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkeling medewerker financien sociaal domein |
|
|
|
|
142 |
Besluiten nemen m.b.t. toezicht en handhaving van kindercentra, peuterspeelzalen en gastouderopvang m.u.v. besluiten tot verbod exploitatie kindercentra, toepassen bestuursdwang en opleggen boete aan kindercentra. Mutaties Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen, m.u.v. verwijdering niet op eigen verzoek. |
Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen en wet OKE |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker jeugd / medewerker financien sociaal domein/ beleidsmedewerker jeugd en onderwijs/ medewerker administratieve ondersteuning sociaal domein |
|
|
|
|
143 |
Alle werkzaamheden m.b.t. verhuur en gebruiksroosters gymzalen. Opstellen roosters en gebruik accommodaties t.b.v. bewegingsonderwijs (inclusief vervoer) en toekennen vergoeding gebruik accommodaties. Huurnota’s sportvelden scholen en verenigingen en toekennen vergoeding gebruik kleedkamers. |
BW en voor scholen: Verordening Huisvesting Onderwijs |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker financiën sociaal domein |
|
|
|
|
|
144 |
Het besluiten tot het verrekenen van een proceskostenvergoeding met een terugvordering of schuld bij het nemen van een beslissing op een bezwaar. |
Artikel 60a, lid 4 Participatiewet |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
domeinmanager Samenleving |
|
|
|
|
145 |
Besluit nemen tot betaling van leefgeld aan ontheemden die zelf niet werkzaam zijn, mutaties en beëindigingen |
Regeling opvang ontheemden Oekraïne, Tijdelijke wet opvang ontheemden Oekraïne |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker Participatiewet, Adviseur Sociaal Domein, Consulent sociaal domein |
|
|
|
|
146 |
Uitbetaling van het leefgeld aan ontheemden die zelf niet werkzaam zijn |
Regeling opvang ontheemden Oekraïne, Tijdelijke wet opvang ontheemden Oekraïne |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker uitkeringsadministratie |
|
|
|
|
147 |
Opleggen eigen bijdrage gas/water/licht en het innen van deze bijdrage, mutaties en beëindigingen |
Regeling opvang ontheemden Oekraïne, Tijdelijke wet opvang ontheemden Oekraïne |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker Participatiewet, Adviseur Sociaal Domein, Consulent sociaal domein, medewerker uitkeringsadministratie |
|
|
|
Openbare Orde en Veiligheid |
148 |
Beslissen op een aanvraag om ontheffing of vergunning op grond van hoofdstuk 2 Openbare orde en veiligheid, volksgezondheid en milieu, afdeling 3 evenementen, afdeling 4 toezicht op horecabedrijven, afdeling 5 regulering paracommerciële rechtspersonen en overige aangelegenheden uit de Alcoholwet, afdeling 7 toezicht op speelgelegenheden, afdeling 10 vuurwerk van de Algemene Plaatselijke Verordening |
APV |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
149 |
Beslissingen op een verzoek om ontheffing op grond van artikel 4:18 APV |
APV |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
150 |
Beslissen op aanvraag Alcoholwet vergunning. |
Alcoholwet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
151 |
Beslissen op aanvraag aanwezigheidsvergunning speelautomaat. |
Wet op de Kansspelen |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
152 |
Beslissen op aanvraag ontheffing verstrekking zwakalcoholhoudende dranken op de openbare weg bij bijzondere gelegenheden. |
Art 35 Alcoholwet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
153 |
Het aanwijzen van tijdelijke (eenmalige) verkeersregelaar(s) bijvoorbeeld bij evenementen op grond van artikel 56 BABW. |
Besluit Administratie Bepalingen inzake het Wegverkeer |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
154 |
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen als bedoeld in artikel 34 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) in het kader van evenementen. |
Besluit Administratie Bepalingen inzake het Wegverkeer |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
155 |
Het afgeven van een verklaring van geen bedenkingen, ontbrandingstoestemming. |
Vuurwerkbesluit, art 3a en 3b |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
156 |
Het behandelen van een aanvraag voor een standplaatsvergunning en het verbinden van voorschriften en beperkingen aan deze vergunning. |
Art 3, 4, 5 en 11 Kermisverordening 2012 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Medewerker openbare orde en veiligheid, Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, Medewerker administratie openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
157 |
besluiten op een verzoek om ontheffing van de Corona-maatregelen |
Wet publieke gezondheid |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
|
158 |
Het tekenen van projectplannen voor onderzoek naar oorlogsresten |
art. 175 en 176 Gemeentewet j.o. convenant beoordeling projectplan opsporing ontplofbare oorlogsresten |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid |
|
|
|
|
159 |
Het behandelen van het proces woningontruiming |
Artikel 556 Rv, artikel 5:29 en 5:30 Awb en artikel 14 Gerechtsdeurwaarderswet |
Burgemeester |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid, consulent/casusregisseur sociaal domein. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Streekarchief |
160 |
Het verwerven van archieven en collecties van particulieren en instellingen die een rol hebben gespeeld in de plaatselijke en/of regionale samenleving, door bruikleen, schenking of aankoop. |
Archiefwet 1995 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Streekarchivaris |
|
|
|
161 |
Het doen restaureren of op andere informatiedrager doen plaatsen van archiefbescheiden die daarvoor vanwege hun belang in aanmerking komen. |
Archiefwet 1995 |
B&W |
Gemeentesecretaris/Directeur |
Domeinmanager Samenleven |
Streekarchivaris |
|
|
|
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl