Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR653458
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR653458/1
Verordening BRP 2021 gemeente Hulst
Geldend van 18-02-2021 t/m heden
Intitulé
Verordening BRP 2021 gemeente HulstDe raad van de gemeente Hulst;
BESLUIT:
Vast te stellen de Verordening BRP 2021 gemeente Hulst, gezien het voorstel van burgemeester en wethouders en gelet op de atikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
Het college van burgemeester en wethouders geeft, met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen voor de gemeente Hulst, nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Hulst.
Artikel 2: Verstrekking aan derden
-
1. Het college van burgemeester en wethouders kan op verzoek van een derde over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Hulst en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Hulst was, gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan derden, als de verstrekking voldoet aan het bepaalde in artikel 3.
-
2. Het college van burgemeester en wethouders kan over een ingezetene van de gemeente Hulst gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt.
-
3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan.
-
4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden
Het college van burgemeester en wethouders wijst aan:
-
1. de werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt; en
-
2. de categorieën van derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie;
-
3. als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden slechts aangewezen de werkzaamheden die samenhangen met een overheidstaak, strekken tot het in stand houden van een voorziening voor burgers die onderwerp is van overheidszorg, of waarbij anderszins gelet op de overheidsbemoeienis met die werkzaamheden, ondersteuning daarvan door gegevensverstrekking uit de basisregistratie gerechtvaardigd is.
Artikel 4: Slotbepalingen
-
1. De Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014 gemeente Hulst, zoals vastgesteld op 12-06-2014, wordt ingetrokken op de dag dat deze verordening in werking treedt.
-
2. Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking.
-
3. Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening basisregistratie personen 2021 gemeente Hulst.
Ondertekening
Dit besluit werd in de raadsvergadering van 11 februari 2021 aangenomen.
De Griffier
De Raadsvoorzitter
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl