Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652112
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652112/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Mandaat- en volmachtregister personele rechtspositie van de gemeente Apeldoorn, uitgezonderd de griffie
Geldend van 01-01-2021 t/m 31-12-2023
Intitulé
Mandaat- en volmachtregister personele rechtspositie van de gemeente Apeldoorn, uitgezonderd de griffieBurgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn en de burgemeester van de gemeente Apeldoorn;
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, Boek 3 titel 3 en boek 5 titel 2 Burgerlijk Wetboek;
BESLUITEN, ieder voor zover zijn bevoegdheden betreft;
vast te stellen het navolgende mandaat- en volmachtregister personele rechtspositie van de gemeente Apeldoorn, uitgezonderd de griffie.
Personele Rechtspositie (uitgezonderd de griffie)
Wet of regeling |
Onderdeel |
Omschrijving bevoegdheid |
Mandaat/Volmacht van/aan |
Doormandatering c.q. substitutie van volmacht |
Opmerkingen |
Titel 10, boek 7 BW en aanverwante wet- en regelgeving, uitvoering cao en personeelshandboek. |
|
Dit betreft sluiten arbeidsovereenkomsten, wijzigingen daarop en beslissingen en handelingen die de gemeentesecretaris aangaan. |
College/Burgemeester |
|
|
Titel 10, boek 7 BW en aanverwante wet- en regelgeving, uitvoering cao en personeelshandboek. |
|
Dit betreft sluiten arbeidsovereenkomsten, wijzigingen daarop en beslissingen en handelingen die de directeuren aangaan. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
|
Let op: bijzondere bevoegdheden hieronder |
Titel 10, boek 7 BW en aanverwante wet- en regelgeving, uitvoering cao en personeelshandboek. |
|
Dit betreft sluiten arbeidsovereenkomsten, wijzigingen daarop en beslissingen en handelingen die de afdelingshoofden aangaan. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Ondertekening: Afdelingshoofd Personeel en Organisatie m.u.v. documenten die hem- of haarzelf aangaan. |
Let op: bijzondere bevoegdheden hieronder |
Ontslag op staande voet, opzegging van de arbeidsovereenkomst van werkgeverszijde, ontbinding van de arbeidsovereenkomst door de rechter en einde van de arbeidsovereenkomst via een beëindigings- of vaststellingsovereenkomst. |
|
Dit betreft ontslag van individuele werknemers, behalve de gemeentesecretaris. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
|
|
Titel 10, boek 7 BW en aanverwante wet- en regelgeving, uitvoering cao en personeelshandboek m.u.v. ontslag op staande voet, opzegging van de arbeidsovereenkomst van werkgeverszijde, ontbinding van de arbeidsovereenkomst door de rechter en einde van de arbeidsovereenkomst via een beëindigingsovereenkomst. |
|
Dit betreft sluiten arbeidsovereenkomsten, wijzigingen daarop en beslissingen en handelingen die de teammanagers aangaan. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Beslissing: Afdelingshoofd Ondertekening: Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
Let op: bijzondere bevoegdheden hieronder |
Titel 10, boek 7 BW en aanverwante wet- en regelgeving, m.u.v. ontslag op staande voet, opzegging van de arbeidsovereenkomst van werkgeverszijde, ontbinding van de arbeidsovereenkomst door de rechter en einde van de arbeidsovereenkomst via een beëindigingsovereenkomst. |
|
Dit betreft sluiten arbeidsovereenkomsten, wijzigingen daarop en beslissingen en handelingen die individuele werknemers aangaan, behalve de gemeentesecretaris, directeuren, afdelingshoofden en teammanagers. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Beslissing: Afdelingshoofd > Teammanager Ondertekening: Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
Beslissingsmandaat c.q. volmacht alleen voor zover de betreffende afdeling een teammanager heeft; anders is afdelingshoofd bevoegd. |
Titel 10 boek 7 Artikel 7:650, 7:650 |
|
Geven van een waarschuwing of boete aan werknemer, behalve de gemeentesecretaris, directeuren en afdelingshoofden. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd |
|
Uitvoering cao, m.u.v. de hieronder expliciet aangegeven onderwerpen met (*). |
|
Dit betreft wijziging in (arbeids)overeenkomst of beslissing ten aanzien van individuele werknemers/personen, behalve de gemeentesecretaris, directeuren, afdelingshoofden en teammanagers. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Beslissing: Afdelingshoofd > Teammanager Ondertekening: Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
Beslissingsmandaat c.q. volmacht alleen voor zover de betreffende afdeling een teammanager heeft; anders is afdelingshoofd bevoegd. |
Uitvoering cao (*). |
Artikel 1.7 Artikel 11.5 lid 3 |
Dit betreft toepassing algemene hardheidsclausule. Dit betreft instelling van geschillencommissie en invoering, wijziging of intrekking van het bijbehorende reglement en benoeming/ontslag van de commissieleden. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
|
|
Uitvoering Cao (*). |
Artikel 9.7 cao en artikel 160 en 171 Gemeentewet |
Ondertekening van werk-naar werk-contract |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Personeel en Organisatie > Trajectmanager |
|
Uitvoering cao (*). |
Artikel 10.1 en 10.5 |
Toekennen aanvullende en nawettelijke uitkering bij ontslag. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
|
Uitvoering cao (*). |
Artikel 10.9, Artikel 10.10 en Artikel 10.21 |
Sancties nawettelijke uitkering; afkoop van de nawettelijke uitkering; Bijzondere uitkering |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
|
Uitvoering cao (*). |
Artikel 11.4 |
Schorsing als ordemaatregel |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Ondertekening: Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
|
Invoering, wijziging of intrekking van regelingen/bepalingen in het personeelshandboek. |
|
|
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
|
|
Uitvoering personeelshandboek, m.u.v. de hieronder expliciet aangegeven onderwerpen met (**). |
|
Dit betreft beslissingen ten aanzien van individuele werknemers, behalve de gemeentesecretaris, directeuren, afdelingshoofden en teammanagers. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Beslissing: Afdelingshoofd > Teammanager Ondertekening: Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
Beslissingsmandaat c.q. volmacht alleen voor zover de betreffende afdeling een teammanager heeft; anders is afdelingshoofd bevoegd. |
Uitvoering personeelshandboek (**): leidraad bij organisatieveranderingen, sociaal statuut, vaststelling functiebeschrijvingen- en waarderingen en inconvenienten, klachtenregeling ongewenst gedrag, regeling melden vermoeden van een misstand. |
|
|
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
|
|
Uitvoering personeelshandboek(**): beoordelingen, rijbewijs C, maaltijdvergoeding bij overwerk. |
|
|
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd > Teammanager |
Beslissingsmandaat c.q. volmacht alleen voor zover de betreffende afdeling een teammanager heeft; anders is afdelingshoofd bevoegd. |
Vergoedingen BHV (**). |
|
|
College/Burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Interne Dienstverlening > teammanager Facilitaire Zaken |
|
Rechtspositie Buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS) (**). |
|
Dit betreft sluiten van arbeidsovereenkomsten of wijzigingen daarop, privaatrechtelijke rechtshandelingen en andere handelingen die geen privaatrechtelijke rechtshandeling zijn ten aanzien van de individuele BABS. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
Beslissing: Afdelingshoofd KCC > Teammanager Ondertekening: Afdelingshoofd Personeel en Organisatie |
Beslissingsmandaat c.q. volmacht zolang KCC een teammanager t.b.v. de BABS heeft, anders afdelingshoofd. |
Ambtenarenwet 2017. |
Artikel 8, lid 1 onder a jo. art.4, lid 1 Regeling nevenwerkzaam-heden |
Dit betreft alleen beslissingen over Qualitate Qua nevenfuncties van individuele werknemers, behalve de gemeentesecretaris. |
College/Burgemeester > Gemeentesecretaris |
|
|
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2021.
Ondertekening
Aldus besloten d.d.
Het college voornoemd,
de secretaris,
T.J.H.M. Berben
de burgemeester
A.J.M. Heerts
Aldus besloten d.d.
de burgemeester,
A.J.M. Heerts
Aldus bekendgemaakt via het Gemeenteblad op
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl