Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652111
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652111/1
Regeling vervallen per 15-03-2022
Algemeen mandaat- en volmachtregister van de gemeente Apeldoorn
Geldend van 01-01-2021 t/m 14-03-2022
Intitulé
Algemeen mandaat- en volmachtregister van de gemeente ApeldoornBurgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn en de burgemeester van de gemeente Apeldoorn;
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, Boek 3 titel 3 en boek 5 titel 2 Burgerlijk Wetboek;
BESLUITEN, ieder voor zover zijn bevoegdheden betreft;
vast te stellen het navolgende Algemeen mandaat- en volmachtregister van de gemeente Apeldoorn;
Algemeen mandaat en volmachtregister
Wet of regeling |
Onderdeel |
omschrijving bevoegdheid |
Mandaat/volmacht van/aan |
Doormandatering c.q. substitutie van volmacht |
Opmerkingen |
|
Algemeen |
|
Tekeningsbevoegdheid collegebesluiten waarbij de ontwerpbrief is vastgesteld |
college > gemeentesecretaris |
Afdelinghoofd > teammanagers |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
|
Algemeen |
|
Uitvoering collegebesluiten zonder vastgestelde ontwerpbrief |
college > gemeentesecretaris |
afdelingshoofd > teammanagers |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
|
Algemeen |
|
Uitvoeringshandelingen niet zijnde een Awb-besluit |
Burgemeester/college > gemeentesecretaris |
afdelingshoofd > teammanagers |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 2:3 |
Het doorzenden van geschriften tot behandeling waarvan een ander bestuursorgaan bevoegd is |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd > teammanagers, elk voor zover het zaken betreft die aan haar/zijn team zijn opgedragen |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
|
Algemene wet bestuursrecht |
Art. 5:26 |
Bij dwangbevel invorderen van de kosten als bedoeld in art. 5:25 (de kosten verbonden aan de toepassing van bestuursdwang) |
College > gemeentesecretaris |
Akkoordparafering door betreffende afdeling/team |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
|
Algemene wet bestuursrecht |
titel 9.1 |
Uitvoeringshandelingen niet zijnde de behandeling en inhoudelijke reactie op de klacht (bijv. ontvangstbevestigingen, uitnodigingen hoorzitting en verdagingen) |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Juridische Zaken > juridisch (beleids) adviseur |
Betreft alleen de uitvoeringshandelingen voor klachten waarbij de burgemeester, wethouder, gemeentesecretaris of griffier de gemandateerde klachtbehandelaar is. |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden > teammanagers alleen voor zover het afdelingshoofd heeft doorgemandateerd (zie registers betreffende afdelingen) |
Doormandatering aan het afdelingshoofd heeft uitsluitend betrekking op de behandeling van klachten over de afdelingsmedewerkers. Teammanager hebben alleen mandaat voor klachten over teammedewerkers |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
college > gemeentesecretaris |
|
Betreft behandeling van klachten over directeuren en afdelingshoofden |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
college > burgemeester |
|
Betreft behandeling van klachten over (een lid van) het college (m.u.v. de burgemeester), de gemeentesecretaris/algemeen directeur, directie en een (advies) commissie ten behoeve van het college |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
college > loco-burgemeester |
|
Betreft behandeling van klachten over de burgemeester |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
raad > burgemeester |
|
Betreft behandeling van klachten over de raad, het raadspresidium en (advies) commissie ten behoeve van de raad. |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
raadspresidium > raadsgriffier |
|
Betreft behandeling van klachten over een medewerker van de raadsgriffie |
|
Algemene wet bestuursrecht |
art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
raadspresidium > burgemeester |
|
Betreft behandeling van een klacht over de raadsgriffier |
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
art. 34-37 |
Tijdelijke plaatsing van verkeerstekens en tijdelijke uitvoering van verkeersmaatregelen |
college > politiechef Politie |
|
|
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
art. 56 t/m 58 |
Aanstelling verkeersbrigadiers |
burgemeester > politiechef |
medewerker bestuursadviseur Verkeer |
|
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
art. 56, lid 1, onder a |
Aanstelling verkeersregelaars als bedoeld in art. 82, 1e lid, onderdeel c, van het RVV 1990, voor zover werkzaam binnen de gemeente Apeldoorn |
burgemeester > politiechef |
districtschef Politie |
|
|
Algemene plaatselijke verordening (APV)/ beleidsregel gebiedsontzegging 2011 |
art. 2.4.10a Apv |
gebiedsontzegging |
burgemeester > korpschef politie > teamleidinggevende ambtenaren van de politie VNOG |
|
Het betreft alleen de bevoegdheid van gebiedsontzegging tot 2 weken. |
|
Algemene plaatselijke verordening (APV) |
art. 4.4.2, lid 1; art. 5.1.2, lid 4 |
Ontheffing verlenen van het verbod tot het bedrijfsmatig op de weg parkeren van voertuigen voor handel, reclame e.d. |
college > districtschef Politie |
|
|
|
Besluit mandaat- en volmachtverlening eenmalige PGB’s SVB |
|
|
|
|
Zie collegebesluit 2016-501365 |
|
Gemeentewet /Algemene wet bestuursrecht |
|
Machtigingen ten aanzien van de Collectieve Opdracht Routeer Voorzieningen |
|
|
Zie collegebesluiten 2016-000525 en 2015-501365 |
|
Gemeentewet Wetboek van Strafvordering |
art. 160, lid 1, onder a art. 160 e.v. |
het doen van aangifte bij de politie van (poging tot) diefstal, vernieling en beschadiging, braak, inbraak, valsheid in geschriften, bedreiging, belediging en mishandeling door een ambtenaar |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
|
|
Gemeentewet |
art. 160 en 171 |
Aangaan en opzeggen overeenkomsten ten aanzien van budgethouderschap |
|
|
Zie budgethoudersregeling |
|
Gemeentewet |
160 en 171 |
Het aangaan en ondertekenen van dienstverleningsovereen-komsten waarbij er al een maatwerkovereenkomst is gesloten |
burgemeester> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd > teammanager |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
|
Gemeentewet |
art. 171 |
De gemeente buiten rechte vertegenwoordigen |
burgemeester > gemeentesecretaris |
de door de gemeentesecretaris aan te wijzen ambtenaren |
Vertegenwoordiging gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen terzake van zaken en vermogensrechten (vertegenwoordiging bij alle notariële akten) |
|
Gemeentewet |
Art. 160 en 171 |
Aanvragen vergunningen, ontheffingen, vrijstellingen en dergelijke voor zover dienstbaar aan de gemeentelijke taakuitoefening/ indien het de gemeente als rechtspersoon betreft |
College/burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden > teammanagers |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
|
Gemeentewet |
Alle eenheden (budgethouders) |
art. 160, lid 1, onder d |
Te besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden > teammanager van de eenheid/het team waarbinnen de overeenkomst wordt gesloten Opgavemanagers,programma-managers, projectleiders |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft. Besluiten tot het aangaan, wijzigen, opzeggen, ontbinden en vernietigen van overeenkomsten, binnen door raad/college beschikbaar gestelde budgetten (indien de overeenkomst binnen de eenheden wordt aangegaan) Functionarissen mogen tekenen tot het bedrag zoals dat in de budgethouders-regeling is vastgelegd. In voorkomende gevallen kan het afdelingshoofd een medewerker aanwijzen die bevoegd is om bestellingen te doen tot het daartoe binnen de eenheid afgesproken bedrag |
Gemeentewet |
Alle (budgethouders) |
art. 171 |
De gemeente buiten rechte vertegenwoordigen |
burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden > teammanager van de eenheid/team waarbinnen de overeenkomst wordt gesloten Opgavemanagers,programma-managers, projectleiders |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft. Vertegenwoordiging gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen terzake van het sluiten van overeenkomsten, uitgezonderd arbeidsrechtelijke overeenkomsten (indien de overeenkomst binnen de eenheid wordt gesloten) Functionarissen mogen tekenen tot het bedrag zoals dat in de concern budgethoudersregeling van eenheid is vastgelegd. In voorkomende gevallen kan het afdelingshoofd een medewerker aanwijzen die bevoegd is bestellingen te doen tot het daartoe afgesproken bedrag. |
Gemeentewet |
art 160, lid 1, sub d art. 171 |
Besluiten tot het houden van een aanbesteding Ondertekening van de uit de aanbesteding voortvloeiende overeenkomsten |
College > gemeentesecretaris Burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden> teammanagers Afdelingshoofden > teammanagers |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft Betreft het besluiten tot het houden van een aanbesteding en de hieruit voortvloeiende uitvoeringshandelingen met uit de begroting of andere gevoteerde gelden. Mandaat/volmacht wordt uitgeoefend met inachtneming van: - het gemeentelijk aanbestedingsbeleid - de budgethouders regeling Beslaat de aanbesteding intern meerdere afdelingen dan is het afdelingshoofd met het grootste financiële aandeel bevoegd. Het submandaat voor de afdeling V&G geldt voor opdrachten die vanuit die afdeling worden verstrekt. |
|
Gemeentewet/ Verordening EU nr. 910/2014 (EIDAS) |
Artikel 160 en 171 |
|
College/ > gemeentesecretaris burgemeester |
Bedrijfskundige (werkzaam bij de afdeling Personeel en Organisatie) en adviseur Financiën en Control (werkzaam bij de afdeling Financiën en Control), beiden voor zover zij eHerkenning in hun takenpakket hebben en benoemd zijn als machtigingenbeheerder |
De bedrijfskundige en de adviseur Financiën en Control hebben dezelfde bevoegdheden. Zie collegebesluit 2014-515134 |
|
Gemeentewet |
Artikel 160 en 171 |
eHerkenningsmiddel niveau I-IV aanvragen en aanschaffen via de bedrijfskundig adviseur van Personeel en Organisatie of de adviseur Financiën en Control van de afdeling Financiën en Control, die eHerkenning in hun takenpakket hebben en benoemd zijn als machtigingenbeheerder |
College/ burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
De aanvraag moet passen binnen de reeds verkregen bevoegdheden/werkzaamheden van de ambtenaar Zie collegebesluit 2014-515134 |
|
Gemeentewet Algemene verordening gegevensbescherming |
Art. 160 en 171 Art. 28 |
Het aangaan en ondertekenen van verwerkersovereenkomsten die afdeling overstijgend zijn. Het aangaan en ondertekenen van verwerkersovereenkomsten binnen een afdeling |
College/burgemeester > Gemeentesecretaris College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Concernzaken Betreffende afdelingshoofd (na overleg/afstemming met het afdelingshoofd Concernzaken) |
Zie collegebesluit: PA-2016-002564 |
|
Wet basisregistratie personen (BRP), De Paspoortwet, Paspoort uitvoeringsregeling Nederland 2001 en het Reglement Rijbewijzen Beveiligingsbeleid BRP, reisdocumenten en rijbewijzen |
4.3 Hoofdstuk 12 paspoort uitvoeringsregeling |
Vaststellen beveiligings- en actieplan BRP, reisdocumenten en rijbewijzen |
Burgemeester, College> gemeentesecretaris |
|
(registratienummer CV: 2015-503318) |
|
Algemene verordening gegevensbescherming |
Art. 33/34a |
Het doen van meldingen bij de Autoriteit Persoonsgegevens van een datalek |
College> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Concernzaken |
Argumentatie: een melding van een datalek aan de Autoriteit Persoonsgegevens moet binnen 72 uur plaatsvinden Zie collegebesluit: PA-2016-002564 |
Gemeentewet |
Art 171 |
Gemeente in rechte vertegenwoordigen |
Burgemeester > gerechtsdeurwaarder Karreman te Apeldoorn |
|
Vertegenwoordiging van de gemeente in civielrechtelijke procedures, dienende bij de rechtbank, sector kanton, betreffende overeenkomsten van geldlening |
Participatiewet |
Hst. 5 |
Uitvoeren van de algemene bijstand voor personen van 65 jaar en ouder met een onvolledige AOW uitkering |
College > Sociale verzekeringsbank |
|
|
Inkoop en aanbestedingsbeleid |
3.7 |
Afwijkingsmogelijkheid |
College > gemeentesecretaris |
afdelingshoofden |
Alleen als de inkoopadviseur en evt de aanbestedingsjurist positief adviseren over het voornemen van het afdelingshoofd om af te wijken. Bij een negatief advies moet het voornemen worden doorgestuurde naar de Inkoopboard (zie het aanbestedingsbeleid zoals op 4-2-20 door het College is vastgesteld) |
Inkoop en aanbestedingsbeleid |
3.7 |
Afwijkingsmogelijkheid |
College > gemeentesecretaris |
Inkoopboard |
De Inkoopboard neemt het besluit als de inkoopadviseur en eventueel de aanbestedingsjurist negatief heeft geadviseerd over het voornemen van het afdelingshoofd. (zie het aanbestedingsbeleid zoals op 4-2-20 door het College is vastgesteld) |
Inspraakverordening |
art. 2, lid 1 |
Uitvoering en toepassing standaardinspraakprocedure |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden > teammanagers |
|
Verordening op het presidium van de raad |
art. 6, leden 2 en 3 |
Uitvoering van alle rechtspositieregels, voor zover die uitvoering betrekking heeft op de individuele medewerkers van de raadsgriffie, de griffier uitgezonderd |
raadspresidium> griffier |
|
Het mandaat is niet van toepassing op een aantal zwaarwegende besluiten (bijv. strafontslag, ongeschiktheids-ontslag, disciplinaire maatregelen) en de toepassing van hardheidsclausules. Deze besluiten blijven voorbehouden aan het raadspresidium. Alvorens raadsadviseurs worden benoemd, dient het raadspresidium te worden gehoord |
Wegenverkeerswet 1994/ Gemeentewet/ Algemene wet bestuursrecht/ Algemene plaatselijke verordening (APV) |
|
Het bij overtreding van een voorschrift overbrengen en in bewaring stellen van een voertuig Het bekendmaken van de beschikking tot toepassing van bestuursdwang |
college > 1) districtschef Politie 2) door districtschef Politie aangewezen medewerkers en buiten-gewoon opsporings-ambtenaren (Boa’s) |
executieve politieambtenaren (in geval 1) |
Verwijdering voertuig dient noodzakelijk te zijn i.v.m. in wet of regelgeving genoemde omstandigheid |
Wet tijdelijk huisverbod |
art. 2 en art. 3 lid 1 |
Ondertekening beschikking van de burgemeester houdende het opleggen van een huisverbod |
burgemeester > hulpofficier van justitie |
|
Het betreft ondertekenings-mandaat. |
Wegenverkeerswet/ Voertuigreglement/ Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens m.b.t. exceptioneel transport |
art. 149, lid 1d WVW, art. 7.1 Voertuig-reglement en art. 87 RVV m.b.t. exceptioneel transport |
Het verlenen van ontheffingen |
college > algemeen directeur dienst Wegverkeer |
|
|
Wegenverkeerswet/ Voertuigreglement/ Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens m.b.t. exceptioneel transport |
|
Het innen van leges voor het verlenen van ontheffingen |
college > algemeen directeur dienst Wegverkeer |
|
|
Wet ruimtelijke ordening |
art. 8, juncto art. 7, en art. 23 |
Het in de gelegenheid stellen van degenen, die over ontwerpstructuur-plannen en ontwerp-bestemmingsplannen hun zienswijzen kenbaar hebben gemaakt, tot het geven van een (nadere) mondelinge toelichting |
raadspresidium > voorzitter van de betreffende carrouselactiviteit |
|
|
Wet openbare manifestaties |
art. 6 |
Geven aanwijzingen tijdens een samenkomst tot belijden van godsdienst of levensovertuiging, vergadering of betoging |
burgemeester > districtschef Politie |
|
|
Wet openbaarheid van bestuur (WOB) |
gedeeltelijk |
Alle verzoeken om informatie neergelegd in documenten over een bestuurlijke aangelegenheid, daaronder begrepen de voorbereiding en de uitvoering |
college/burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden |
Er wordt pas een besluit genomen nadat er advies aan de afdeling Juridische Zaken is gevraagd, Het beslissen op een herhaald verzoek in geval van een weigering is niet gemandateerd |
Wet openbaarheid van bestuur (WOB) |
gedeeltelijk |
Alle verzoeken om informatie neergelegd in documenten over een bestuurlijke aangelegenheid, daaronder begrepen de voorbereiding en de uitvoering |
college/burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Juridische Zaken > vakgroepleider bezwaar & beroep/ vakgroepleider advies |
Het beslissen op een herhaald verzoek in geval van een weigering is niet gemandateerd |
Wet op de Raad van State/ Algemene wet bestuursrecht/ Wet ruimtelijke ordening/ Beroepswet/ Ambtenarenwet en andere wetten |
gedeeltelijk |
Vertegenwoordiging gemeentelijke bestuursorganen bij rechtsgedingen van publiekrechtelijke aard bij: de bezwarenadviescommissie, de rechtbank, GS van Gelderland, het College van Beroep voor het bedrijfsleven, de CRvB en de Afdeling bestuurs-rechtspraak van de Raad van State Hieronder valt ook het indienen van bezwaarschriften |
Burgemeester/college > ambtenaren (zie procesvertegen-woordigingslijst) |
|
|
Algemene plaatselijke verordening (APV) |
art. 4.4.2, lid 1; art. 5.1.2, lid 4 |
Ontheffing verlenen van het verbod tot het bedrijfsmatig op de weg parkeren van voertuigen voor handel, reclame e.d. |
college > politiechef |
|
|
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
art. 56, lid 1, onder a |
Aanstelling verkeersregelaars als bedoeld in art. 82, 1e lid, onderdeel c, van het RVV 1990, voor zover werkzaam binnen de gemeente Apeldoorn |
burgemeester > politiechef |
|
|
Besluiten inzake facilitaire medewerking |
|
Besluiten over verzoeken aan de gemeente om facilitaire medewerking te verlenen in het materiële, immateriële en persoonlijke vlak |
college > gemeentesecretaris |
|
|
Wegenverkeers-reglement |
art. 123 |
Ontheffing lengte, breedte, gewicht van voertuigen |
college > politiechef |
|
|
Wegenverkeerswet 1994 |
art. 149, lid 1d |
Ontheffing verlenen van krachtens de wet vastgestelde regels |
college > politiechef |
|
|
Wegenverkeerswet 1994/Gemeentewet/Algemene wet bestuursrecht/ Algemene plaatselijke verordening (APV) |
|
Het (doen) bijhouden van een register waarin aantekening wordt gehouden van de gevallen waarin het overbrengen en in bewaring stellen wordt uitgeoefend Inning van de kosten verbonden aan de bestuursdwang, inclusief het opschorten van de afgifte van een voertuig totdat de kosten zijn voldaan Invordering van de kosten, verhoogd met de op de invordering vallende kosten, bij dwangbevel Verkoop, eigendomsoverdracht om niet of vernietiging van overgebrachte en in bewaring genomen voertuigen Terugbetaling van de kosten verbonden aan de toepassing van de bestuursdwang in omstandigheden, als bedoeld in art. 172, leden 3 t/m 7, van de Wegenverkeerswet |
college > politiechef |
|
|
Algemene verordening gegevensbescherming Uitvoeringswet Avg |
Art. 15, 16, 17, 19, 21, 36 |
Uitvoering regeling voor zover opgedragen aan burgermeester/college v.w.b. het werkgebied van de betreffende afdelingen |
College/burgemeester > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden> teammanagers Als een casus op meerdere afdelingen betrekking heeft is het afdelingshoofd Concernzaken bevoegd. |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft Betreft o.a. doen van meldingen, verstrekken inlichtingen, beslissen op verzoeken inzage, wijzigen, verwijderen van persoonsgegevens, beslissingen n.a.v. aantekening verzet en alle administratieve handelingen die daaruit voortvloeien |
Wet basisregistratie personen (Wet BRP)/verordening basisregistratie persoonsgegevens |
Gehele regeling |
Uitvoering wet en verordening voor zover opgedragen aan het college v.w.b. het werkgebied van de betreffende afdelingen |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofden > teammanager |
Bevoegdheid teammanager alleen voor zover de betreffende afdeling teammanager(s) heeft |
Wet Basisregistratie Grootschalige Topografie |
|
Uitvoering van de wet voor zover opgedragen aan het college/bronhouder |
College > gemeentesecretaris |
Afdeling Informatie > teammanager Informatie & Gegevens > medewerker gegevens II |
|
Archiefwet 1995 |
Art. 15:3 |
Ontheffing verlenen op het besluit tot beperking van openbaarheid bij een concreet verzoek indien er sprake is van een gerechtvaardigd belang |
College > gemeentearchivaris |
|
|
Gemeentewet/Huisregels bezoekers stadhuis |
Art 160, lid 1, onder d, Gemeentewet |
Te besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen van de gemeente |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Interne Dienstverlening > teammanager Faza en contractmanager beveiliging |
Het uitschrijven van de ontzetting van de toegang tot het Stadhuis en alle (in beheer zijne) gemeentelijke gebouwen of delen daarvan niet onthouden worden publieksvoorzieningen (bijv. uitkeringen) |
Wet BAG |
Artikel 14 |
Voeren van beheer over de BAG/Zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de basisregistratie adressen en gebouwen |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen |
|
artikel 6 Wet BAG en artikel 5:40 APV |
|
Nemen van besluiten tot het toekennen/vaststellen/ intrekken van nummeraanduidingen, naamgeving en adressering |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen |
|
Artikel 6 Wet BAG en artikel 5:40 APV |
|
Benoemen/afbakenen/ wijzigen/intrekken van panden en verblijfsobjecten |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en vergunningen |
|
Wet BAG |
Artikel 42 |
Controleren (één maal per jaar) van de inrichting en de werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie, en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Informatie > Teammanager Informatie & Gegevens > medewerker(s) met de taak van Regisseur Basis- en Kernregistraties |
De CISO is betrokken als ENSIA coördinator |
Wet BAG |
Artikel 31 |
|
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Informatie > Functioneel beheerder BAG |
|
Wet BAG |
Artikel 13 |
Zorgdragen dat brondocumenten waaraan een in de basisregistratie opgenomen gegeven is ontleend, blijvend bewaard worden |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen, t.a.v. de bestanden die nog niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats (zie Archiefverordening 2009 van de gemeente Apeldoorn en de regeling Informatiebeheer 2010) |
Gemeentearchivaris is verantwoordelijk voor de documenten die zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats (art. 32 Lid 1 Archiefwet) |
Wet BAG |
Artikel 10 |
Bijhouden van de BAG o.b.v. brondocumenten |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen > Teammanager Informatie- & Gegevens > Gegevensspecialist Informatie |
Conform afspraken tussen de voormalige eenheden RL en |
Wet BAG |
artikel 37,38 en artikel 31, 39 ,40 en 41 |
Ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen > Teammanager Informatie & Gegevens > Gegevensspecialist Informatie |
Conform afspraken tussen de voormalige eenheden RL en INF |
Wet BAG |
artikel 32, 1e lid onder a |
Op verzoek aan een ieder inzage verlenen en/of verstrekken van gegevens uit het adressen/gebouwen register en/of de BAG |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen > Teammanager Informatie & Gegevens > Gegevensspecialist Informatie |
Conform afspraken tussen de voormalige eenheden RL en INF |
Wet BAG |
Artikel 8 |
Vaststelling geometrische gegevens panden en verblijfsobjecten |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen > Teammanager Informatie & Gegevens> Gegevensspecialist Informatie |
Conform afspraken tussen de voormalige eenheden RL en INF |
Besluit BAG |
artikel 7, onder m |
Opstellen verklaring |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen > Teammanager Informatie & Gegevens > Gegevensspecialist Informatie Afdelingshoofd PTH > Inspecteur Ruimtelijke Leefomgeving |
Conform afspraken tussen de voormalige eenheden RL en INF |
Wet BAG |
artikel 10, onder b |
Opmaken constatering |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Omgevingsrecht en Vergunningen > Teammanager Informatie & Gegevens > Gegevensspecialist Informatie Afdelingshoofd PTH > Inspecteur Ruimtelijke Leefomgeving |
Conform afspraken tussen de voormalige eenheden RL en INF |
Verantwoording over informatieveiligheid middels de ENSIA-systematiek voor de wet basisregistratie ondergrond (BRO) |
|
Kwaliteitsborging. Het uitvoeren van handelingen betrekking hebbende op de borging van de kwaliteit van de registratie en het verwerkingsproces, naast de uitvoering van de jaarlijkse ENSIA in het kader van het verantwoordingsproces |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Informatie > Teammanager Informatie & Gegevens > de medewerker(s) met de taak van Regisseur Basis- en Kernregistratie |
Jaarlijkse kwaliteitsaudit en afname ENSIA toets |
Jeugdwet/Verordening Zorg voor jeugd Apeldoorn/Algemene wet bestuursrecht |
Gehele regeling (m.u.v. art. 17) |
De verlening van toegang tot passende hulp en de toeleidng naar het justitiële kader Het ondertekenen van de verleningsbeschikking voor een individuele voorziening En alle bijbehorende bevoegdheden. |
college> leden van de Raad van bestuur van de St. CJG Apeldoorn |
Zie overzicht St. CJG Apeldoorn |
Mandaat- en machtigingsbesluit CJG Apeldoorn 2017 |
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2021.
Ondertekening
Aldus besloten d.d.
Het college voornoemd,
de secretaris,
T.J.H.M. Berben
de burgemeester
A.J.M. Heerts
Aldus besloten d.d.
de burgemeester,
A.J.M. Heerts
Aldus bekendgemaakt via het Gemeenteblad op
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl