Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR651800
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR651800/1
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de uitoefening van taken in het kader van de uitvoering van de Wet BAG (Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020)
Geldend van 31-12-2020 t/m heden
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de uitoefening van taken in het kader van de uitvoering van de Wet BAG (Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020)Ons kenmerk: 160781
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen,
overwegende dat:
- -
in artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet BAG), het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan het college van burgemeester en wethouders;
- -
het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en plaatsvervanger(s) aan te wijzen;
- -
het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG;
gelet op afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
b e s l u i t :
vast te stellen het
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de uitoefening van taken in het kader van de uitvoering van de Wet BAG (Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020).
Artikel 1 De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen
- 1.
Als beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen wordt aangewezen de medewerker Informatisering en Automatisering A van het team IenA.
- 2.
Als plaatsvervangend beheerder(s) van de basisregistratie adressen en gebouwen wordt aangewezen de medewerker beleidsuitvoering A van het team IenA.
Artikel 2 Ambtenaren belast met vaststelling definitieve geometrie
Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, wordt aangewezen de medewerker Informatisering en Automatisering A van het team IenA.
Artikel 3 Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, worden aangewezen:
- 1.
de medewerker Beleidsuitvoering B van het team VenH;
- 2.
de medewerker Informatisering en Automatisering A van het team IenA.
Artikel 4 Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocument, worden aangewezen:
- 1.
de medewerker Beleidsuitvoering B van het team VenH;
- 2.
de medewerker Informatisering en Automatisering A van het Team IenA.
Artikel 5 Intrekken oud besluit
Het Mandaatbesluit BAG-beheer/aanwijzingsbesluit ambtenaren, zoals vastgesteld op 5 oktober 2010, wordt ingetrokken.
Artikel 6 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na de datum van bekendmaking.
Artikel 7 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020.
Ondertekening
Aldus besloten op 22 december 2020.
Het college van burgemeester en wethouders,
de burgemeester, de secretaris,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl