Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR64711
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR64711/1
Regeling vervallen per 01-01-2015
Bedrijfsfietsenplan gemeente Harenkarspel
Geldend van 30-12-2010 t/m 31-12-2014
Intitulé
Bedrijfsfietsenplan gemeente HarenkarspelBurgemeester en wethouders van Harenkarspel;
gelet op:
- 1.
het arbeidsvoorwaardenakkoord 1999-2000 in de sector Gemeenten, zoals neergelegd in hoofdstuk 4a van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling, hierna aan te duiden met CAR, waarbij op verzoek van de medewerker bezoldigingsbestanddelen kunnen worden uitgewisseld voor nader door burgemeester en wethouders vast te stellen bestedings-doeleinden;
- 2.
de instemming van de Ondernemingsraad bij zijn brief van 13 juni 2002;
- 3.
de wijzigingen in het Belastingplan 2007.
overwegende dat:
de gezamenlijke doelstelling van de werkgever en de ondernemingsraad is dat zoveel mogelijk bevorderd wordt dat de werknemers van de bestuursdienst van de gemeente Harenkarspel, onder de voorwaarden als in die regeling opgenomen, privé een fiets (en bijbehorende accessoires) aanschaffen, om deze mede te gebruiken voor het woon-werkverkeer.
besluiten:
vast te stellen de navolgende regeling:
Bedrijfsfietsenplan gemeente Harenkarspel
Definities
Artikel 1 Definities
- 1.
de regeling/het plan: bedrijfsfietsenplan gemeente Harenkarspel;
- 2.
de werkgever: de gemeente Harenkarspel;
- 3.
de deelnemer: de ambtenaar ingevolge artikel 1:1, sub a, van de CAR;
- 4.
fiets: een rijwiel (inclusief e-bike);
- 5.
vakantie-uren: de vergoeding, zoals gedefinieerd in artikel 4a:1, lid 5, van de CAR;
- 6.
eindejaarsuitkering: de uitkering, zoals gedefinieerd in artikel 3:6 van de CAR;
- 7.
vakantietoelage de toelage:, zoals gedefinieerd in artikel 6:3 van de CAR;
- 8.
brutolooncomponenten: de vergoeding, de uitkering en toelage, zoals genoemd onder sub 5, 6 en 7.
Artikel 2 Waardebepaling
-
1. De waarde van een uur ingevolge artikel 1, sub 5, komt overeen met een bruto bedrag gelijk aan 1/156 van het van toepassing zijnde schaalbedrag bij de aanvang van het betreffende kalenderjaar.
-
2. De waarde ingevolge artikel 1, sub 6, komt overeen met het bruto bedrag van de uitkering in de maand december van het betreffende kalenderjaar.
-
3. De waarde ingevolge artikel 1, sub 7, komt overeen met het bruto bedrag van de uitkering in de maand mei van het betreffende kalenderjaar.
Noot: Daar waar de mannelijke vorm wordt gebruikt, wordt geacht ook de vrouwelijke vorm gehanteerd te zijn.
Artikel 3 Karakteristieken van de regeling
De deelnemer aan de regeling kan een vergoeding voor een door hem aangeschafte fiets ontvangen door middel van het uitwisselen van de brutolooncomponenten zoals bedoeld in artikel 1, sub 8, van de regeling binnen een periode van maximaal 36 maanden na de aanschaf ter grootte van het maximumbedrag van € 749,- voor de fiets en een maximumbedrag van € 82,- per jaar ten behoeve van accessoires. Daarnaast is het mogelijk om een gangbare fietsverzekering af te sluiten.
Artikel 4 Uitvoering van de regeling
-
1. De deelnemer heeft de mogelijkheid tot:
- a.
het aanschaffen van een fiets;
- b.
het aanschaffen van accessoires;
- c.
het sluiten van een gangbare verzekering.
- a.
-
2. Deelname aan de regeling geschiedt door het sluiten van de voor dat doel bestemde overeenkomst tussen de deelnemer en de werkgever (bijlage 1).
-
3. De in het vorige lid bedoelde overeenkomst dient te worden ingeleverd bij de salarisadministratie van de werkgever.
-
4. Indien aan de in de vorige leden gestelde voorwaarden is voldaan zorgt de salarisadministratie van de werkgever zo spoedig mogelijk voor de (salaris)administratieve verwerking.
Artikel 5 Fiscale voorwaarden
-
1. Teneinde gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid van de werkgever een onbelaste vergoeding te ontvangen, dient de fiets te worden gebruikt voor het woon-werkverkeer, op meer dan de helft van de dagen waarop de deelnemer werkzaamheden verricht.
-
2. Voor de aanschaf van de fiets geldt dat deze wordt gebruikt voor (een deel van) het woon-werkverkeer. De deelnemer dient er rekening mee te houden dat indien achteraf blijkt dat hij onvoldoende aannemelijk kan maken dat de fiets, waarvoor een belastingvrije bijdrage is verstrekt, voor minder dan de helft van de werkdagen wordt ingezet bij het woon-werkverkeer, de fiscale gevolgen voor zijn rekening komen;
-
3. De deelnemer kan maximaal een keer per drie kalenderjaren een fiets via deze regeling vergoed krijgen.
Artikel 6 Eigendom
De fiets is in zowel juridisch als economisch opzicht eigendom van de deelnemer.
Artikel 7 Aansprakelijkheid
-
1. De werkgever aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan de deelnemer, aan hem toebehorende zaken en/of schade aan derden, die voortvloeit uit het gebruik, uit gebreken en/of schade die anderszins verband houdt met de fiets.
-
2. De werkgever aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de mogelijke financiële gevolgen die deelname aan deze regeling kan hebben voor toekomstige aanspraken van de deelnemer in het kader van zijn rechtspositie, de pensioenvoorziening en sociale verzekeringswetten.
-
3. De deelnemer kan na aflevering de werkgever op geen enkele wijze aanspreken voor verplichtingen die voortvloeien uit de garantiebepalingen van de leverancier. De deelnemer dient zich in geval van klachten over de fiets uitsluitend te wenden tot de leverancier.
Artikel 8 Beëindiging overeenkomst
De overeenkomst, als bedoeld in artikel 4, lid 2, eindigt:
- a.
bij beëindiging van het dienstverband; b. bij overlijden van de deelnemer;
- c.
na het verstrijken van de overeengekomen periode, waarin de verrekening van de brutolooncomponenten heeft plaatsgevonden;
- d.
na een wijziging welke de overeenkomst in strijd maakt met de huidige c.q. dan geldende wetgeving;
- e.
op verzoek van de deelnemer, waarbij opzegtermijn van 1 maand in acht dient te worden genomen.
Artikel 9
Bij deze regeling behoort als bijlage: 1)overeenkomst Bedrijfsfietsenplan.
Artikel 10 Inwerkingtreding
Deze regeling wordt geacht in werking te zijn getreden met ingang van 1 januari 2002 en wordt aangehaald als: het ‘Bedrijfsfietsenplan gemeente Harenkarspel 2007’"" en vervangt het Bedrijfsfietsenplan gemeente Harenkarspel 2002
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering d.d. 28 november 2006
, burgemeester.
, secretaris.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl