Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR64456
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR64456/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bloemendaalgelet op het gestelde in artikel 160 Gemeentewet;gehoord de Bijzondere Ondernemingsraad;besluit:tot vaststelling van de navolgende Regeling bijzondere personeelsaangelegenhedengemeente Bloemendaal 2009
Geldend van 01-01-2009 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2009
Intitulé
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bloemendaalgelet op het gestelde in artikel 160 Gemeentewet;gehoord de Bijzondere Ondernemingsraad;besluit:tot vaststelling van de navolgende Regeling bijzondere personeelsaangelegenhedengemeente Bloemendaal 2009Regeling bijzondere personeelsaangelegenhedengemeente Bloemendaal 2009
Artikel 1 Begripsomschrijving
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
1.Medewerker
De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR/UWO, detacheringkrachten, uitzendkrachten (langer dan 3 maanden werkzaam) en stagiaires.
Artikel 2 Algemeen
-
1. Indien één van de in artikel 3 lid 1 genoemde gebeurtenissen zich voordoet, wordt de daarbij vermelde attentie verstrekt. De bedragen voor de attenties zijn richtbedragen en worden eens per drie jaar herzien en aangepast aan de algemene salarisontwikkelingen. Deze herziening en aanpassing vinden voor het eerst plaats op 1 januari 2010.
-
2. Bij een vertegenwoordiging van de gemeente bij onderstaande gebeurtenissen wordt in beginsel volstaan met afvaardiging vanuit de directe werkomgeving van de medewerker. In de regel is dit de direct leidinggevende. In overleg kan besloten worden te kiezen voor een andere of aanvullende afvaardiging.
-
3. Het afdelingshoofd is verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de regeling.
-
4. Het team Personeel en Organisatie voorziet de leidinggevende van relevante personeelsinformatie met betrekking tot onderstaande gebeurtenissen.
Artikel 3 Personele aangelegenheden
-
1. De gemeente Bloemendaal schenkt aandacht aan de volgende bijzondere personeelsgelegenheden:
- o
huwelijk;
- o
geboorte en adoptie;
- o
ambtsjubileum;
- o
dienstjubileum;
- o
afscheid.
- o
-
2. De richtlijnen voor attenties bij bijzondere personele gelegenheden zijn nader gespecificeerd in de bijlage.
Artikel 4 Receptie of afscheidsbijeenkomst
-
1. Bij een aantal personele gelegenheden, zoals genoemd in artikel 3 lid 1, wordt in overleg met de medewerker een receptie of een afscheidsbijeenkomst aangeboden aan de betreffende medewerker.
-
2. Voor de receptie of afscheidsbijeenkomst worden de betreffende medewerker, zijn naaste familie en het personeel uitgenodigd. In individuele gevallen kan bij medewerkers met een ruime kring van externe relaties aan een “open receptie” worden gedacht.
-
3. De receptie of afscheidsbijeenkomst vindt plaats in de bar van het gemeentehuis.
Artikel 5 Algemene bepalingen
-
1. De werkgever kan deze regeling te allen tijde aanpassen aan de fiscale regelgeving.
-
2. Het college kan afwijken van de in deze regeling genoemde acties en attenties, indien de staat van dienst van de medewerker en/of de aan diens functie verbonden externe contacten daar aanleiding toe geven.
Artikel 6 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan het college een bijzondere voorziening treffen.
Artikel 7 Inwerkingtreding
-
1. Deze regeling kan worden aangehaald als de “Regeling bijzondere personeelsaangelegenheden gemeente Bloemendaal 2009”.
-
2. Deze regeling treedt onder gelijktijdige intrekking van de vigerende uitvoeringsregels bijzondere personeelsaangelegenheden bij de gemeente Bennebroek en bij de gemeente Bloemendaal op 31 december 2008, in werking met ingang van 1 januari 2009
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van 3 maart 2009
de gemeentesecretaris de burgemeester
mr. A.Ph. van der Wees drs. M.J. van Ravesteyn-Kramer
Gepubliceerd in het Weekblad Kennemerland-Zuid d.d. 12 maart 2009.
In werking (met terugwerkende kracht): 1 januari 2009.
Tabel behorende bij artikel 3 lid 2
Gelegenheid |
Attentie maximaal |
Opmerking |
Huwelijk of samenlevingscontract |
€ 75,- |
|
12½-jarig huwelijk |
€ 25,- |
|
25-jarig huwelijk |
€ 25,- |
|
Geboorte/adoptie |
€ 25,- |
|
12½-jarig ambtsjubileum |
€ 25,- |
|
25-jarig ambtsjubileum |
€ 50,- |
Receptie aanbieden of “etentje” met het team/afdeling (€ 50,- p.p. tot een maximum van € 500,-) |
40-jarig ambtsjubileum |
€ 75,- |
Receptie aanbieden of “etentje” met het team/afdeling (€ 50,- p.p. tot een maximum van € 500,-) |
12½-jarig dienstjubileum |
€ 25,- |
|
25-jarig dienstjubileum |
€ 125,- |
Receptie aanbieden of “etentje” met het team/afdeling (€ 50,- p.p. tot een maximum van € 500,-) |
40-jarig dienstjubileum |
€ 250,- |
Receptie aanbieden of “etentje” met het team/afdeling (€ 50,- p.p. tot een maximum van € 500,-) |
Afscheid wegens pensioen/ arbeidsongeschiktheid |
€ 10,- per dienstjaar met een min van € 125,- |
Receptie aanbieden of “etentje” met het team/afdeling (€ 50,- p.p. tot een maximum van € 500,-) |
Afscheid wegens aanvaarden betrekking elders op eigen verzoek, na een dienstverband:o huwelijk; o geboorte en adoptie; o ambtsjubileum; o dienstjubileum; o afscheid. -tot 3 jaar -van 3-10 jaar -van tenminste 10 jaar |
€ 50,- € 75,- € 100,- |
Receptie aanbieden Receptie aanbieden Receptie aanbieden |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl