Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR643932
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR643932/2
Regeling vervallen per 16-12-2023
MANDAAT- EN VOLMACHTBESLUIT GEMEENTE WESTERVELD 2019
Geldend van 16-07-2022 t/m 15-12-2023
Intitulé
MANDAAT- EN VOLMACHTBESLUIT GEMEENTE WESTERVELD 2019Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Westerveld, elk voorzover het hun bevoegdheden betreft;
Gelezen het voorstel van het taakveld Bestuurs- en Management Ondersteuning van 30 oktober 2019;
Overwegende dat het uit het oogpunt van doelmatig bestuur wenselijk is om bevoegdheden tot het nemen van besluiten en de ondertekening van stukken te mandateren en voor het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen volmacht te verlenen;
Overwegende, dat het mandaatbesluit van 1 oktober 2013 geactualiseerd dient te worden in verband met een gewijzigde organisatiestructuur en veranderende wet- en regelgeving;
Gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb);
B E S L U I T:
1. In te stemmen met de mandatering van bevoegdheden en het verlenen van volmacht overeenkomstig het bij dit besluit behorende Mandaat- en Volmachtregister, aan de in dit Mandaat- en Volmacht register aangewezen ambtenaren; wijzigingen zijn mogelijk bij separaat besluit;
2. Te bepalen dat daar waar bij mandataris een algemene functiebeschrijving staat vermeld het geacht moet worden te zijn de functionaris(sen) belast met de desbetreffende taken;
3. Te bepalen dat op dit besluit naast de bepalingen in afdeling 10.1.1 van de Awb de volgende algemene regels gelden:
a. de beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid wordt voorbehouden aan het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester indien:
- voor de beoordeling van een verzoek een beleidskader of een gangbare praktijk ontbreekt;
- de afdoening niet als routinematig kan worden aangeduid, waardoor en aparte beoordeling en besluitvorming door het bestuursorgaan noodzakelijk is;
- inwilliging van het verzoek zal leiden tot strijdigheid met of afwijking van het beleid dan wel overschrijding van het toegekende budget;
- naar redelijkheid mag worden aangenomen, dat afdoening politieke consequenties kan hebben dan wel kan oproepen.
b. onder het nemen van besluiten wordt (voor zover niet anders aangegeven) naast het verlenen tevens verstaan het wijzigen of weigeren van een besluit;
4. Het voeren en ondertekenen van eenvoudige, routinematige correspondentie, waaraan geen financiële of rechtsgevolgen verbonden zijn te mandateren aan de met de uitvoering van de desbetreffende taken belaste medewerkers;
5. Dat het verstrekte mandaat aangegeven moet worden door de navolgende ondertekening:
namens burgemeester en wethouders,
(naam)
of
namens de burgemeester,
(naam)
Onder de naam van de medewerker kan eventueel worden genoemd:
- de titel van de functie waarin de medewerker is benoemd;
- een functieomschrijving;
- een werknaam.
6. Dat in geval van afwezigheid van de mandataris zijn of haar vervanging als volgt is geregeld. De eerste vervanging van de mandataris, niet zijnde teamleider of secretaris, vindt plaats door de teamleider. Indien deze ook niet aanwezig is, vindt de verdere vervanging plaats door de secretaris.
7. Dat indien van toepassing aan een verleend mandaat of volmacht het uitgangspunt ten grondslag ligt dat dit ook betrekking heeft op de bevoegdheid om te beschikken over de daarvoor benodigde financiële middelen. De Budgethoudersregeling gemeente Westerveld is daarvoor het aangewezen kader;
8. Dat naast dit Mandaat- en Volmachtbesluit nog tevens de volgende specifieke mandaatbesluiten gelden:
- Mandaatbesluit Wet BAG;
- Mandaatbesluit Wet BGT;
- Besluit aanwijzing Heffings- en Invorderingsambtenaar Westerveld;
- Mandaatregeling dagelijks bestuur Intergemeentelijk Samenwerkingsverband Werk en Inkomen Steenwijkerland en Westerveld (geldig tot 1 januari 2020);
9. In te trekken het Mandaatbesluit en bijbehorend register van 25 juni 2013, inclusief de wijzigingen die daarop hebben plaatsgevonden, met dien verstande dat besluiten op grond van dit mandaatbesluit hun gelding blijven behouden;
10. In te trekken de artikelen 4 en 5 van de “Vervangingsregeling 2014”;
11. Dat dit besluit kan worden aangehaald “Mandaat- en Volmachtbesluit 2019”;
12. Dit besluit de dag na bekendmaking in werking te laten treden.
INHOUDSOPGAVE
Algemene wet bestuursrecht (Awb): nr. 1 – 14
Wet openbaarheid van bestuur (Wob): nr. 15 – 16
Erfgoed, Cultuurhistorie en Monumenten nr. 17 – 20
Grondzaken/vastgoed nr. 21 – 30
Beleid Sociaal Domein nr. 31 – 43
Financiën nr. 44 – 48
Inkoop nr. 49 – 57
Informatieveiligheid nr. 58 – 69
HRM nr. 70 – 96
KCC en Burgerzaken nr. 97 – 110
Uitvoering Sociaal Domein nr. 111 – 116
Vergunningen, toezicht en handhaving nr. 117 – 154
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en bijz. wetten nr. 155 – 202
Openbare Werken nr. 203 - 225
Algemene wet bestuursrecht (Awb)
1 |
Schriftelijk verzoek tot aanvulling gegevens voor een aanvraag op grond van artikel 4:5 Awb en het in dit verband opschorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W/B |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
|
2 |
Het buiten behandeling laten van de aanvraag (art. 4:5 Awb) |
B&W/B |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
|
3 |
Het verdagen van de termijn voor het geven van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb |
B&W/B |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
|
4 |
Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom op grond van artikel 4:18 Awb |
B&W/B |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
|
5 |
Het bekendmaken van een beschikking van rechtswege (artikel 4:20c Awb) |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
|
6 |
Het vaststellen van de verplichting tot betaling van een geldsom (artikel 4:86 Awb) |
B&W |
Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
|
7 |
Het verlenen van een voorschot op grond van artikel 4:95 Awb |
B&W |
Manager II Budgethouder |
|
8 |
Het intrekken of wijzigen van een beschikking tot verlening van een voorschot (artikel 4:96 Awb) |
B&W |
Manager II Budgethouder |
|
9 |
Het vaststellen van het bedrag van de verschuldigde wettelijke rente op grond van artikel 4:99 Awb |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV Medewerker beleidsuitvoering I, II, III, IV Medewerker handhaving I Adviseur IV, V |
In overleg met financiële administratie |
10 |
Het bevestigen van de ontvangst van een Awb-bezwaarschrift |
B&W/B |
Adviseur IV, V |
|
11 |
Het opstellen van verweerschriften en/of pleitnota’s in bezwaar- en beroepsprocedures en voorlopige voorzieningprocedures |
B&W/B |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV Medewerker beleidsuitvoering I, II, III, IV Medewerker handhaving I, II Adviseur IV, V Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV |
Of: Adviseur IV Alle medewerkers die volgens het mandaatbesluit bevoegd zijn tot het nemen van het primaire besluit |
12 |
Nemen van besluiten inzake verdagen beslissing op bezwaarschrift |
B&W/B |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV Medewerker beleidsuitvoering I, II, III, IV Medewerker handhaving I Adviseur IV, Adviseur V Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV |
Eerste verdaging door Adviseur IV, verdere verdagingen door behandelend medewerker |
13 |
Nemen van besluiten tot externe advisering bij bezwaarschriften of andere juridische vraagstukken |
B&W |
Manager II Adviseur III |
In overleg met Budgethouder en Adviseur juridische zaken |
14 |
Behandeling van klachten |
B&W/B |
Manager II |
In overeenstemming met klachtenregeling |
Wet openbaarheid van bestuur (Wob)
15 |
Het verdagen van de beslistermijn op een verzoek om informatie op grond van de Wob met maximaal 4 weken |
B&W/B |
Adviseur IV, V Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
|
16 |
Het beslissen op een verzoek om informatie op grond van de Wob |
B&W/B |
Manager II Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV Adviseur IV, V |
Zowel positief als negatief |
Erfgoed, Cultuurhistorie en Monumenten
17 |
Nemen van besluit tot bepalen subsidiabele kosten restauratieplannen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
|
18 |
Nemen van besluit op aanvraag subsidie restauratie beeldbepalende panden, gemeentelijke monumenten en rieten daken |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
|
19 |
Aanvragen van (rijks-)subsidies voor monumenten in gemeentelijk eigendom |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
|
20 |
Verstrekken van verklaring “karakteristiek” voor niet als monument ingeschreven erfgoed |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
Ruimtelijke ontwikkeling Grondzaken/Vastgoed
21 |
het maken van kosten en het geven van opdrachten voor bijv. taxaties/onderzoeken e.d. |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling II, III Medewerker beleidsuitvoering III |
V In overleg met budgethouder |
22 |
Nemen van besluiten inzake verlening optie op en reservering van bouwkavel |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling II, III Medewerker beleidsuitvoering III |
V |
23 |
Nemen van besluiten inzake verkoop bouwkavel |
B&W |
Manager II |
V |
24 |
Nemen van besluiten inzake verhuur, pacht en verkoop van gemeentegrond, waaronder overhoeken |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling II, III Medewerker beleidsuitvoering III |
V |
25 |
Nemen van besluiten inzake verhuur en tijdelijk in gebruik geven van gemeentelijke gebouwen |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling II, III Medewerker beleidsuitvoering III |
V |
26 |
Vertegenwoordigen van gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen (vwb aan- en verkoop onroerende zaken) |
B |
Medewerker Ontwikkeling II, III Medewerker beleidsuitvoering III |
V |
27 |
Vertegenwoordigen van gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen voor wat betreft verhuur en verpachting van gemeentelijke grond |
B |
Medewerker Ontwikkeling II, III Medewerker beleidsuitvoering III |
V |
28 |
Verlenen van een schriftelijke ontheffing op grond van artikel 13 lid 3 Algemene Verkoopbepalingen voor bouwterreinen van de gemeente Westerveld 2007 |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker Ontwikkeling II, III |
V |
29 |
In ontvangst nemen aanwijs uitgezette perceelsgrenzen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling II, III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker toezicht IV |
V |
30 |
Aanwijzen aan derden en kadaster van nieuw gevormde perceelsgrenzen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling II, III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering III Medewerker toezicht IV |
V |
Beleid Sociaal Domein
31 |
Nemen van besluit tot vaststelling gebruiksroosters binnensportaccommodaties |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
|
32 |
Nemen van besluiten op aanvragen om subsidie het taakveld van het team betreffend. Nemen van besluiten op grond van uitvoeringsregels |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV |
Voor aanvragen tot €10.000, met uitleg hoe bedrag tot stand is gekomen. |
33 |
Buiten behandeling laten van subsidieaanvragen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling I, II, III, IV |
Voor aanvragen tot €10.000 |
34 |
Nemen van besluiten op aanvragen om reiskostenvergoeding op grond van Verordening Leerlingenvervoer |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III |
|
35 |
Het afgeven van een beschikking aan de houder van een kindercentrum of gastouderbureau op grond van artikel 1.46 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
|
36 |
Het inschrijven van het kindercentrum, het gastouderbureau of de voorziening voor gastouderopvang in het landelijk register kinderopvang op grond van artikel 1.46 lid 2 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
|
37 |
Het intrekken van de beschikking op grond van artikel 1.46 lid 5 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
|
38 |
Het wijzigen van de gegevens en het zo nodig verwerken in het landelijk register kinderopvang op grond van artikel 1.47 lid 2 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
|
39 |
Het op verzoek van de houder van een kindercentrum of gastouderbureau intrekken van de beschikking op grond van artikel 1.47 lid 3 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
|
40 |
Het geven van een schriftelijke aanwijzing op grond van artikel 1.65 lid 1 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
Na overleg met Manager II |
41 |
Het verlengen van het bevel bedoeld in artikel 1.65 lid 4 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
Na overleg met Manager II |
42 |
Het verbieden de exploitatie van een kindercentrum, een voorziening voor gastouderopvang of een gastouderbureau voort te zetten op grond van artikel 1.66 Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
Na overleg met Manager II |
43 |
Het opleggen van een last onder dwangsom bij overtreding van de regels voortvloeiend uit de Wet kinderopvang |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
Na overleg met Manager II |
Bestuurs- en Managementondersteuning (BMO) Financiën
44 |
Opdracht geven voor incidentele accountantscontroles |
B&W |
Manager II Adviseur I |
V Niet m.b.t. de gemeenterekening en SISa |
45 |
Nemen van besluiten inzake aangaan van kasgeld- en callgeldleningen, met uitzondering van derivatentransaties |
B&W |
Manager II Adviseur III Adviseur IV |
V Binnen voorwaarden raadsbesluit ogv wet FIDO |
46 |
Nemen van besluiten inzake verlenen van uitstel van betaling en treffen van betalingsregelingen |
B&W |
Manager II Medewerker bedrijfsvoering IV, V Adviseur V |
V M.u.v. gemeentelijke belastingen, hiervoor geldt de Invorderingswet |
47 |
Nemen van besluiten inzake invorderen van betalingen |
B&W |
Manager II Medewerker bedrijfsvoering IV, V Adviseur V |
V M.u.v. gemeentelijke belastingen, hiervoor geldt de Invorderingswet |
48 |
Nemen van besluiten inzake het uitzetten van liquide middelen voor een periode korter dan een jaar |
B&W |
Manager II Adviseur III, IV |
V Volgens Treasurystatuut |
Inkoop
49 |
Het besluiten tot aanbesteden van “leveringen” of “diensten” en intrekking daarvan |
B&W |
Manager II Door het B&W aangewezen budgethouders |
V Passend binnen het Inkoopbeleid en overeenkomstig de vastgestelde begroting en toegekende budgetten. |
50 |
Het uitvoeren van een aanbesteding van “leveringen” of “diensten”, van publicatie tot en met gunning |
B&W |
Adviseur III, V |
V |
51 |
Het besluiten tot voorlopige gunning van “leveringen” of “diensten” alsmede het ondertekenen van de daaruit voortvloeiende overeenkomsten en eventuele verlengingen en beëindigingen daarvan. |
B&W |
Adviseur III en V Manager II |
V |
52 |
Het besluiten tot aanbesteden van “werken” en de intrekking daarvan |
B&W |
Manager II Door het B&W aangewezen budgethouders |
V Passend binnen Inkoopbeleid en overeenkomstig de vastgestelde begroting en toegekende budgetten. |
53 |
Het besluiten tot voorlopige gunning van opdrachten voor “werken”, alsmede het ondertekenen van de daaruit voortvloeiende overeenkomsten en eventuele verlengingen en beëindigingen daarvan. |
B&W |
Adviseur III en V Manager II |
V |
54 |
Het uitvoeren van een aanbesteding van “werken”, van publicatie tot en met gunning |
B&W |
Adviseur III en V |
V |
55 |
Het besluiten tot het maken van een uitzondering op de reguliere inkoopprocedures uit het gemeentelijke inkoop- en aanbestedingsbeleid |
B&W |
Adviseur III en V |
V Dit gaat in principe in overleg met de inkoopadviseur. Die is leidend hierin. Komt men er niet uit, dan via B&W besluit. Dit geldt tot de Europese drempel |
56 |
Het besluiten tot het aangaan van en ondertekenen van overeenkomsten tot dienstverlening aan aanbestedende diensten in de zin van art. 1.1 van de Aanbestedingswet 2012 |
B&W |
Manager II |
V |
57 |
Het aangaan van verplichtingen en het doen van uitgaven |
B |
De budgethouder die namens het college tot het aangaan van deze overeenkomst heeft besloten. |
V In overeenstemming met inkoopbeleid en de Budgethoudersre-geling |
Informatieveiligheid
58 |
ENSIA-coördinator, zorgen voor zelfevaluatie voor de gemeentebrede informatiebeveiliging |
B&W |
CISO |
|
59 |
Het verwerken van persoonsgegevens als bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) |
B&W/B |
Gemeentesecretaris/algemeen directeur |
|
60 |
Vaststellen privacyverklaring (art. 12 AVG) |
B&W |
Privacy Officer Manager II |
|
61 |
Besluiten nav verzoeken van betrokkenen, zoals inzage van persoonsgegevens, rectificatie, wissing, beperking, overdraagbaarheid, recht van bezwaar (art 15 t/m 21 AVG) |
B&W/B |
Privacy Officer Manager II |
|
62 |
Behandelen vragen en klachten in het kader van privacy en de AVG |
B&W/B |
Functionaris Gegevens-bescherming |
|
63 |
Doen van onderzoeken voor het adviseren over beveiligingsincidenten en/of datalekken, vragen en klachten in het kader van privacy en de AVG |
B&W/B |
Privacy Officer CISO Functionaris Gegevens-bescherming |
|
64 |
Besluiten tot het aangaan en ondertekenen van verwerkersovereenkomsten (art. 28 lid 3 AVG) |
B&W/B |
Degene die ingevolge het mandaatbesluit bevoegd is tot het aangaan van de hoofdovereenkomst danwel dienstverlenings-overeenkomst |
V Onder de voorwaarde dat de verwerkers-overeenkomst niet afwijkt van de centraal vastgestelde verwerkers-overeenkomst Als wel wordt afgeweken van de standaard verwerkers-overeenkomst, wordt deze niet aangegaan voordat hierover is geadviseerd door de Privacy Officer, de Functionaris Gegevens-bescherming en/of de CISO |
65 |
Vaststellen van het register van de verwerkingsactiviteiten (art. 30 AVG) |
B&W |
Privacy Officer Manager II |
|
66 |
Besluiten tot het uitvoeren van een gegevensbeschermingseffectbeoordeling (Privacy Impact Assessment; PIA) (art. 35 AVG) |
B&W/B |
Privacy Officer, Functionaris Gegevens-bescherming Privacy Officer Manager II Ondergemandateerd: alle medewerkers (mits doelbinding) |
Na overleg met Privacy Officer, en/of CISO en raadpleging Functionaris Gegevensbescherming (art. 36 AVG) |
67 |
Melden van een inbreuk in verband met persoonsgegevens (datalek) bij de toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens (art. 33 AVG) |
B&W/B |
Functionaris Gegevensbescherming |
|
68 |
Documenteren van alle inbreuken in verband met persoonsgegevens (art. 33 lid 5 AVG) |
B&W/B |
Privacy Officer en/of de CISO |
|
69 |
Meedelen van een inbreuk in verband met persoonsgegevens (datalek) aan de betrokkene(n) (art. 34 AVT) |
B&W/B |
Algemeendirecteur/gemeentesecretaris, Functionaris Gegevens-bescherming, Privacy Officer |
Ondergemanda-teerd: alle medewerkers (mits doelbinding) |
HRM
70 |
Aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten (inclusief afspreken salaris(wijziging), en besluiten tot het starten van een procedure tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst bij UWV en kantonrechter) |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg directeur |
V Na advies leidinggevende en HRM, indien het leidinggevenden betreft: overleg met portefeuille-houder |
71 |
Beslissen over toelagen en vergoedingen |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering III Adviseur III, IV Medewerker beleidsuitvoering II |
V In overleg met leidinggevende |
72 |
Beslissen over uitbreiden en verkorten van de arbeidsduur |
B&W |
Manager II |
V In afstemming met budgethouder |
73 |
Maken van afspraken over werktijden, vakantie, verlof (ook zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof) |
B&W |
Manager II |
V |
74 |
Beslissen over koop en verkoop van uren |
B&W |
Manager II |
V In afstemming met budgethouder |
75 |
Geven van opdrachten aan de arbodienst tot uitvoeren geneeskundig onderzoek |
B&W |
Manager II |
V |
76 |
Beslissen over aanspraken bij arbeidsongeschiktheid (o.a. doorbetaling salaris) |
B&W |
Manager II |
V |
77 |
Verlenen van ontslag (na toestemming UWV) |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
V |
78 |
Geven van ontslag op staande voet |
B&W |
Gemeentesecretaris/algemeen directeur |
V het ontslag op staande voet moet onverwijld worden gegeven onder onverwijlde mededeling van de dringende reden |
79 |
Beslissen over kosten bij Van Werk naar Werktraject |
B&W |
Manager II |
V In overleg met budgethouder |
80 |
De uitvoering van lokale uitvoeringsregelingen |
B&W |
Manager II |
|
81 |
Het opstellen van personeelsbeoordelingen |
B&W |
Manager II |
Met uitzondering van beoordeling van gemeentesecre-taris Bij onvoldoende beoordeling wordt gemeentesecre-taris betrokken |
82 |
Beslissen over openstelling van vacatures |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
In overeen-stemming met AT en na advies met HRM; binnen formatie |
83 |
Beslissen over afwijking Werving en Selectieprotocol |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Moet gemotiveerd zijn |
84 |
Aangaan van tijdelijke contracten via derden |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
V Na advies AT en HRM |
85 |
Aangaan van detacheringsovereenkomsten |
B&W |
Manager II |
V Na advies AT en HRM |
86 |
Aangaan stageovereenkomsten en werkervaringsplaatsen |
B&W |
Manager II |
V Na advies HRM |
87 |
Verlenen van voorschot op salaris |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering III |
V Na advies leidinggevende |
88 |
Beslissen over wijziging inhoud en waardering functie |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Na overleg met HR en AT Alleen in individuele gevallen |
89 |
Overplaatsen van een medewerker |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
In overeen-stemming met AT en na advies HRM |
90 |
Verlenen van toestemming voor nevenwerkzaamheden |
B&W |
Manager II |
|
91 |
Opstellen plan van aanpak in het kader van re-integratie |
B&W |
Manager II |
In overleg met bedrijfsarts en HRM |
92 |
Aanvragen arbeids- en ongeschiktheidsadviezen |
B&W |
Adviseur III, IV Medewerker beleidsuitvoering II |
In overleg met leidinggevende en bedrijfsarts |
93 |
Toekenningen in het kader van de aandachtsregeling |
B&W |
Medewerker bedrijfsvoering III Adviseur III, IV Medewerker beleidsuitvoering II |
|
94 |
Nemen van besluiten inzake Bewust Belonen |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
Op basis van gemotiveerd voorstel leidinggevende. Met uitzondering van arbeidsmarkt-toelage |
95 |
Beslissing om een medewerker te schorsen |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
V |
96 |
Aangaan en afsluiten van beëindigingsovereenkomst met medewerker |
B&W |
Gemeentesecretaris/alg. directeur |
V |
KCC en Burgerzaken
97 |
Nemen van besluiten inzake de regelingen rondom lijkbezorging |
B, B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
Muv besluiten ogv Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Westerveld 2012 |
98 |
Nemen van besluiten inzake de Wet basisregistratie personen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
Incl. verstrekken uittreksels en verklaringen |
99 |
Nemen van besluiten inzake het internationaal privaatrecht |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
V |
100 |
Nemen van besluiten inzake de Kieswet |
B&W/B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
|
101 |
Nemen van besluiten inzake reisdocumentenwetgeving en het in ontvangst nemen van gepersonaliseerde reisdocumenten alsmede verantwoording |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV Medewerker publiek II Operationeel leidinggevende III |
|
102 |
Nemen van besluiten inzake nationaliteits- en naturalisatiewetgeving |
B&W/B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
|
103 |
Nemen van besluiten inzake naamwetgeving |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
|
104 |
Nemen van besluiten inzake straatnaamgeving |
B&W |
Medewerker Gegevens III |
|
105 |
Nemen van besluit op verzoek om verklaring omtrent gedrag |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV Medewerker publiek II Operationeel leidinggevende III |
|
106 |
Nemen van besluiten inzake de rijbewijswetgeving, incl. de verantwoording |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV Medewerker publiek II Operationeel leidinggevende III |
|
107 |
Nemen van besluiten met betrekking tot het aangaan van contracten betreffende vrije locaties voor huwelijken en registratie partnerschappen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
V |
108 |
Nemen van besluiten inzake reisdocumentenwetgeving, het in ontvangst nemen en het uitreiken van gepersonaliseerde reisdocumenten alsmede de verantwoording |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV Medewerker publiek II |
|
109 |
Nemen van besluiten inzake de rijbewijswetgeving, het in ontvangst nemen en het uitreiken van gepersonaliseerde rijbewijzen alsmede de verantwoording |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV Medewerker publiek II |
|
110 |
Het uitreiken van gepersonaliseerde reisdocumenten en rijbewijzen |
B |
Medewerker Facilitair III Medewerker publiek II Operationeel leidinggevende |
Uitvoering Sociaal Domein
111 |
Het nemen van besluiten inzake de toekenning, afwijzing, weigering en beëindiging van maatwerkvoorzieningen in het kader van de WMO 2015 |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II Adviseur V |
|
112 |
Het intrekken van besluiten tot verlening van maatwerkvoorzieningen in het kader van de WMO 2015 |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II Adviseur V |
|
113 |
Het nemen van besluiten tot terugvordering |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III Adviseur V |
|
114 |
Het nemen van besluiten inzake de toekenning en afwijzing van gehandicaptenparkeerkaarten |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker publiek II Operationeel leidinggevende III |
|
115 |
Nemen van besluiten ingevolge de Jeugdwet, alsmede de afdoening en ondertekening van aangelegenheden verband houdende met de uitvoering van de Jeugdwet |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II (onderdeel WMO en Sociaal Team) Adviseur V |
Handelingen die onder de norm verantwoorde werktoedeling uit de Jeugdwet vallen zijn voorbehouden aan de Medewerker beleidsuitvoering II Andere handelingen (zoals het vooronderzoek en het vaststellen van de woonplaats), kan ook door andere medewerkers worden gedaan |
116 |
Verrichten van alle handelingen die noodzakelijk zijn voor een doelmatige uitvoering van de Jeugdwet |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II (onderdeel WMO en Sociaal Team) Adviseur V |
Handelingen die onder de norm verantwoorde werktoedeling uit se Jeugdwet vallen zijn voorbehouden aan de Medewerker beleidsuitvoering II Andere handelingen (zoals het vooronderzoek en het vaststellen van de woonplaats), kan ook door andere medewerkers worden gedaan |
117 |
Alle uitvoerende taken en het verzorgen van het operationeel beleid in het kader van: De Participatiewet; De Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijke arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW); de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ); Het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen (Bbz); Regelingen bijzondere bijstand en minimabeleid; De Wet Inburgering (WI); De Wet Kinderopvang (WK) op cliëntniveau; De Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening (WGS); De uitvoering van algemene maatregelen van bestuur en uitvoeringsregelingen, vastgesteld op de hierboven genoemde regelgeving. |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III Adviseur V |
|
118 |
Het verrichten van alle uitvoerende taken in het kader van de WGS en aanverwante regelgeving, inclusief het indienen van een verzoek in het kader van het Besluit breed moratorium alsmede het indienen van een verzoek tot (tussentijdse) beëindiging van het breed moratorium. |
B&W |
Adviseur V Medewerker beleidsuitvoering II, III |
|
119 |
Het sluiten van overeenkomsten met re-integratiebedrijven voor wat betreft de inkoop van re-integratietrajecten, waaronder ook sociale activeringstrajecten, ten behoeve van de doelgroep als omschreven in artikel 7 lid 1 onderdeel a Participatiewet |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling III Medewerker beleidsuitvoering II |
|
120 |
Het sluiten van overeenkomsten met re-integratiebedrijven/taalinstituten voor wat betreft de inkoop van trajecten in het kader van de Wet inburgering ten behoeve van inburgeringsplichtigen en inburgeringsbehoeftigen volgens de Wet inburgering |
B&W |
Medewerker Ontwikkeling III Medewerker beleidsuitvoering II |
V |
121 |
Ondertekening overeenkomsten ingevolge de Participatiewet, Bbz en aanverwante regelingen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III, IV |
V |
122 |
De bevoegdheid te besluiten rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures namens de gemeente of het gemeentebestuur te voeren, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist |
Adviseur V |
Opmerking Hieronder is ook het in rechte vertegenwoordigen (ter zitting) begrepen, alsmede het indienen van verweerschriften |
|
123 |
Het instellen van verhaal in rechte op grond van paragraaf 6.5 van de Participatiewet |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering III |
|
124 |
Vertegenwoordiging bij verhaalsprocedures ingevolge paragraaf 6.5 van de Participatiewet |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering III |
|
125 |
Het doen van aangifte bij het Openbaar Ministerie wegens fraude ingevolge de Participatiewet, IOAW, IOAZ en aanverwante regelgeving |
B&W |
Sociaal rechercheur |
Fraude voor €50.000 of meer: Kan alleen door sociaal rechercheur of Handhaver met BOA-licentie domein 5 (is voor soc. Zekerheid), als die er niet is een SRR van een andere gemeente inschakelen |
Vergunningen, toezicht en handhaving
126 |
Besluiten tot het niet behandelen van een aanvraag omgevingsvergunning voor één activiteit op grond van artikel 4:5 Awb |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
127 |
Besluiten tot het niet behandelen van een aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten op grond van artikel 4:5 Awb |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
128 |
Besluiten tot het buiten behandeling laten van een aanvraag omgevingsvergunning op grond van artikel 3.18 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
129 |
Besluiten tot aanhouden beslissing op aanvraag omgevingsvergunning op grond van artikel 3.3 tot en met 3.5 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
130 |
Besluiten tot verlenging beslistermijn in de reguliere voorbereidingsprocedure op grond van artikel 3.9 lid 2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
131 |
Besluiten tot verlenging beslistermijn in de uitgebreide voorbereidingsprocedure op grond van artikel 3.11 lid 4 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
132 |
Schriftelijk verzoek tot aanvulling gegevens voor een aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit (artikel 4:5 Awb) en het in dit verband opschorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
133 |
Schriftelijk verzoek tot aanvulling gegevens aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten (artikel 4:5 Awb) en het in dit verband opschorten van de termijn (4:15 Awb) |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
134 |
Het voeren van vooroverleg en opstellen verslag m.b.t. een aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
135 |
Het voeren van vooroverleg en opstellen verslag m.b.t. een aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
136 |
Nemen van een positief (ontwerp-) besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit op grond van artikel 2.4 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
137 |
Nemen van een negatief (ontwerp-) besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor een activiteit op grond van artikel 2.4 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
138 |
Nemen van een positief (ontwerp-) besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten op grond van artikel 2.4 en 2.5 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
139 |
Nemen van een negatief (ontwerp-) besluit op aanvraag omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten op grond van artikel 2.4 en 2.5 Wabo voor activiteiten als bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
140 |
Nemen van een (ontwerp-)besluit op een aanvraag als bedoeld in artikel 2.6 Wabo (revisievergunning) |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
141 |
Het in de gelegenheid stellen tot dan wel het vragen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 Wabo en H6 Bor |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
142 |
Het uitbrengen van adviezen als bedoeld in artikel 2.26 en H6 Bor |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
143 |
Vragen van een verklaring van geen bedenkingen als bedoeld in artikel 2.27 Wabo en Paragraaf 6.2 Bor |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
144 |
Nemen van besluiten tot voeren procedure artikel 3.3 lid 3 en 6 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
145 |
Bekendmaking van rechtswege verleende omgevingsvergunning artikel 3.9 Wabo jo artikel 4:20c Awb |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
146 |
Besluiten tot intrekken omgevingsvergunning op verzoek van vergunninghouder, artikel 2.33 lid 2 sub b Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
147 |
Besluiten tot intrekken omgevingsvergunning op grond van artikel 5.19 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
148 |
Mededeling dat omgevingsvergunning voor activiteiten vereist is c.q. vergunningvrij is of melding moet worden gedaan |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
149 |
Verzoek tot aanvulling gegevens mbt ingediende melding op grond van artikel 8.40 Wm |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
150 |
Buiten behandeling laten van een melding |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
150 |
Het wijzigen van de voorschriften van de omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.31 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
151 |
Het intrekken van de omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.33 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
152 |
Nemen van besluiten op grond van een melding ex artikel 2.1, lid 1, onder e jo artikel 3.10 lid 3 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
153 |
Nemen van besluiten op grond van een melding ex artikel 8.41a lid 1 en 8.42 lid 7 Wet milieubeheer |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
|
154 |
Sluiten van planschadeovereenkomsten |
B&W |
Manager II |
|
155 |
Ondertekenen van standaardplanschadeovereenkomsten |
B |
Manager II |
|
156 |
Intrekken van een beschikking eerste of tweede fase op grond van artikel 2.5 lid 5 Wabo |
B&W |
Manager II |
|
157 |
Verlengen omgevingsvergunning op grond van artikel 3.23 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
158 |
Het nemen van een besluit dat terstond na haar bekendmaking in werking treedt op grond van artikel 6.2 Wabo |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
|
159 |
Aanvragen en beoordelen offertes van stedenbouwkundige bureaus |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
In overleg met budgethouder |
160 |
Verstrekken van opdracht tot plaatsen van advertenties |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
Mits voldoende budget Communicatie, Inkoop |
161 |
Digitaal waarmerken van het Manifest |
B&W |
Medewerker ontwikkeling II Medewerker beleidsuitvoering I, II, III |
Ter uitvoering van Wro en vanaf 2021 Omgevingswet; bekendmaken besluiten op landelijke voorziening |
162 |
Het nemen van hogere grenswaardebesluiten in het kader van de Wet geluidhinder, op grond van artikel 110a Wet geluidhinder |
B&W |
Manager II Medewerker beleidsuitvoering I |
Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en bijzondere wetten
163 |
Nemen van besluiten inzake uitvoering Winkeltijdenwet en -verordening |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
164 |
Nemen van besluiten inzake uitvoeren van de Marktverordening |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
||
165 |
Nemen van besluiten inzake tijdelijke afsluiting van wegen bij evenementen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
In overleg met team openbare werken, wegbeheerder |
|
166 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing artikel 10 jo. Artikel 149 WVW (wedstrijden op openbare weg) |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
||
167 |
Nemen van besluiten inzake verlening loterijvergunning op grond van artikel 3 lid 1 Wet op de kansspelen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
168 |
Nemen van besluiten inzake verlening kansspel- en behendigheidsautomaten ogv artikel 30b Wet op de kansspelen |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
169 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing artikel 4 lid 1 Zondagswet |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
170 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing aanbieden geschreven en gedrukte stukken |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
171 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing optreden als straatartiest, -fotograaf, filmoperateur, gids |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
172 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing gebruik weg anders dan overeenkomstig publieke functie |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
173 |
Nemen van besluiten inzake vergunning voor evenementen |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
174 |
Het wel of niet accepteren van een kennisgeving incidentele |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
Het niet accepteren is een appellabel besluit |
|
175 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing geluidhinder ogv APV |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
176 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing te koop aanbieden voertuigen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
177 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing parkeren reclamevoertuigen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
178 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing parkeren grote voertuigen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
179 |
Nemen van besluiten inzake collectevergunning |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
Conform lijst CBF |
|
180 |
Nemen van besluiten inzake standplaatsvergunningen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
181 |
Nemen van besluiten inzake vergunning snuffelmarkten |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
182 |
Nemen van besluiten inzake vergunning voor houden van kledinginzameling |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
183 |
Nemen van besluiten inzake stellen nadere regels en aanwijzingen mbt ligplaatsen vaartuigen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering III |
||
184 |
Nemen van besluiten op aanvragen om een vergunning voor een inrit c.q. vergunning voor het veranderen van een inrit, en voor dammen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering III |
||
185 |
Nemen van besluiten op aanvragen om een omgevingsvergunning voor het vellen van houtopstanden (kapvergunning) |
B&W |
Medewerker toezicht IV |
||
186 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing voor stoken van vuur |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
In overleg met brandweer |
|
187 |
Nemen van besluiten inzake Drank- en horecavergunning |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
||
188 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing artikel 35 Drank- en Horecawet |
B |
Medewerker beleidsuitvoering II, III |
||
189 |
Het verlenen van een vergunning op grond van artikel 15 Leegstandwet |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering I, III |
||
190 |
Eerste aanschrijving tot het beëindigen van en overtreding van de Wabo, APV, Wet milieubeheer, Bouwbesluit, Wro, Wet op de kansspelen, Wet bodembescherming |
B&W |
Medewerker handhaving I,II Medewerker beleidsuitvoering I |
Na collegiale toetsing |
|
191 |
Tweede aanschrijving met vooraankondiging van sancties |
B&W |
Medewerker handhaving I |
In overeenstemming met Drentse handhavings-strategie |
|
192 |
Het nemen van een besluit tot het opleggen, intrekken dan wel wijzigen van een last onder dwangsom |
B&W |
Manager II |
In overeenstemming met Drentse handhavings-strategie |
|
193 |
Het nemen van een besluit tot het opleggen, intrekken dan wel wijzigen van een last onder bestuursdwang |
B&W |
Manager II |
In overeenstemming met Drentse handhavings-strategie |
|
194 |
Het nemen van een besluit (al dan niet op verzoek van een belanghebbende) om een verbeurde dwangsom in te vorderen (5:37 Awb) |
B&W |
Medewerker handhaving I |
Wanneer geen sprake is van overmacht of andere bijzondere omstandigheden. Het is de mandataris niet toegestaan een verbeurde dwangsom niet in te vorderen. |
|
195 |
Het nemen en mededelen van een besluit tot het onmiddellijk opleggen van bestuursdwang onder spoedeisende omstandigheden (5:31 Awb) |
B&W |
Medewerker handhaving I en II |
Mits telefonisch ruggespraak is gepleegd met de teamleider en het besluit conform de wet zo spoedig mogelijk op schrift wordt gesteld. |
|
196 |
Het opleggen van een lastgeving onder bestuursdwang met het oog op de veiligheid tijdens bouw/sloop van een bouwwerk (artikel 5.17 Wabo) |
B&W |
Medewerker handhaving I, II |
Zo spoedig mogelijk op schrift stellen |
|
197 |
Aanschrijving tot beëindiging van overtredingen van de drank- en horecawet |
B |
Medewerker beleidsuitvoering III |
||
198 |
Het nemen van besluiten op handhavingsverzoeken |
B&W |
Medewerker handhaving I |
Zowel toewijzing als afwijzing |
|
199 |
Het afgeven van een gedoogbeschikking voor het gedurende maximaal een jaar bewonen van een recreatiewoning |
B&W |
Medewerker handhaving I |
||
200 |
Nemen van besluiten inzake aansprakelijkstelling derden |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
||
201 |
Nemen van besluiten inzake aansprakelijkstellingen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
Tot €5.000,00 |
|
202 |
Uitvoeren hoorplicht op grond van artikel 7:1 lid 3 sub b Wvggz |
B |
Medewerker ontwikkeling III |
Openbare Werken
203 |
Nemen van besluit tot aanvragen en afhandelen van offertes, opdrachten voor werken, diensten en leveringen en uitnodigen om op een werk te schrijven |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker toezicht IV, V Operationeel leidinggevende III |
|
204 |
Nemen van besluiten op aanvragen om vergunning voor het leggen van kabels of leidingen |
B&W |
Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Operationeel leidinggevende III Medewerker toezicht IV, V |
|
205 |
Afhandelen van meldingen |
B&W |
Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker toezicht IV, V Operationeel leidinggevende III Medewerker technische uitvoering I, II, III |
|
206 |
Indienen van subsidieaanvragen het team betreffende |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III Medewerker beleidsuitvoering II |
|
207 |
Instemmen met proces-verbaal van aanbesteding/inlichtingen en aanwijs |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III Medewerker beleidsuitvoering II |
Passend binnen krediet |
208 |
Nemen van besluit tot opdrachtverlening m.b.t. meerwerk binnen een bestek |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker toezicht IV Operationeel leidinggevende III |
Passend binnen totale krediet |
209 |
Nemen van besluit tot aangaan afstandsovereenkomst bij aanbesteding van werken |
B&W |
Manager II Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III Medewerker beleidsuitvoering II |
|
210 |
Instemmen met/ondertekenen procesverbaal van oplevering werk |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III Medewerker beleidsuitvoering II |
|
211 |
Het opstellen van verweerschriften en/of pleitnota’s in bezwaar- en beroepsprocedures en voorlopige voorzieningsprocedures |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III Medewerker beleidsuitvoering II |
|
212 |
Aanschrijven van particulieren tbv het verrichten van terreinmetingen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker ontwerp en voorbereiding IV Medewerker toezicht IV |
|
213 |
Onderhandelen over minnelijke grondverwerving |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV |
|
214 |
Nemen van besluiten tot tijdelijke verkeersmaatregelen t.a.v. afzetting van wegen |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker toezicht IV, V Operationeel leidinggevende III Medewerker technische uitvoering I |
Bij werkzaamheden |
215 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing op grond van artikel 87 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 |
B&W |
Medewerker ontwikkeling III Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker toezicht IV, V Operationeel leidinggevende III Medewerker technische uitvoering I |
|
216 |
Nemen van besluiten inzake ontheffing verkeer in natuurgebieden |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
|
217 |
Nemen van besluiten op aanvraag om vergunning voor een rioolaansluiting |
B&W |
Medewerker ontwerp en voorbereiding III, IV Medewerker beleidsuitvoering II Medewerker toezicht IV, V |
|
218 |
Verkopen van oude materialen, hout en hout op stam |
B&W |
Operationeel leidinggevende III Medewerker technische uitvoering II |
V |
219 |
Het nemen van besluiten inzake de toekenning of afwijzing van aanvragen voor een gehandicaptenparkeerplaats en voor oplaadpalen |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
|
220 |
Het nemen van besluiten inzake gladheidsbestrijding |
B&W |
Operationeel leidinggevende III Medewerker technische uitvoering I, II, III |
piketdienst |
221 |
Aanschrijven en/of aanspreken inwoners en bedrijven op oneigenlijk gebruik gemeentegrond en infrastructuur (w.o. wegen en bermen) |
B&W |
Operationeel leidinggevende III Medewerker technische uitvoering II |
|
222 |
Het verlenen van opdracht tot inhuur van personeel en machines in geval van calamiteiten |
B&W |
Operationeel leidinggevende III Medewerker technische uitvoering I, II, III |
Piketdienst; beperkt tot €1.000,-- |
223 |
Opdracht geven voor incidentele accountantscontroles ten behoeve van de projecten |
B&W |
Manager II |
Niet m.b.t. de gemeenterekening en SISA |
224 |
Het aanbrengen van installaties |
B&W |
Medewerker technische uitvoering II |
Mits gediplomeerd en gecertificeerd |
225 |
Nemen van besluiten op grond van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Westerveld 2012 |
B&W |
Medewerker beleidsuitvoering II |
Ondertekening
Diever, 10 december 2019
Burgemeester en wethouders van de gemeente Westerveld,
De secretaris, De burgemeester,
N.L.J.J. Dusink H. Jager
De burgemeester van de gemeente Westerveld,
H. Jager
MANDAAT- EN VOLMACHTREGISTER GEMEENTE WESTERVELD 2019
Vastgesteld op: 12 november 2019, gewijzigd vastgesteld op 17 december 2019
Gepubliceerd op: 3 januari 2020
In werking getreden op: 4 januari 2020
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl