Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR643815
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR643815/1
Besluit van het college van burgermeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe houdende regels omtrent de burgerlijke stand (Regeling burgerlijke stand gemeente Overbetuwe 2020)
Geldend van 11-09-2020 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2020
Intitulé
Besluit van het college van burgermeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe houdende regels omtrent de burgerlijke stand (Regeling burgerlijke stand gemeente Overbetuwe 2020)Ons kenmerk: 20BWB00048
Burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe;
gelet op artikel(en) 16 van Boek I van het Burgerlijk Wetboek en 1 tot en met 5 van het Besluit Burgerlijke Stand 1994;
b e s l u i t e n :
vast te stellen de
Regeling burgerlijke stand
gemeente Overbetuwe 2020
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Deze regeling verstaat onder:
- a.
de ambtenaar van de burgerlijke stand: de door burgemeester en wethouders aangewezen ambtenaar van de burgerlijke stand;
- b.
de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand: de door burgemeester en wethouders aangewezen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand;
- c.
het gemeentehuis: het gebouw aan de Dorpsstraat 67 te Elst en elk ander gebouw dat bij besluit van burgemeester en wethouder als gemeentehuis is aangewezen;
- d.
de huwelijksvoltrekking: huwelijksvoltrekking of partnerregistratie.
Artikel 2 Leidinggevende bureau van de burgerlijke stand
De teammanager van het team Externe Dienstverlening is belast met de leiding van het bureau van de burgerlijke stand.
Artikel 3 Openstelling
-
1. Het bureau van de burgerlijke stand, gevestigd in het gemeentehuis aan de Dorpsstraat 67 te Elst, is voor het publiek geopend:
- a.
voor een huwelijksvoltrekking: op maandag tot en met zaterdag om 9.30 uur, 10.30 uur, 11.30 uur, 12.30 uur, 13.30 uur, 14.30 uur en 15.30 uur;
- b.
voor een kosteloze huwelijksvoltrekking: op maandag om 8.30 uur en 9.00 uur;
- c.
voor een eenvoudige huwelijksvoltrekking: op woensdag tussen 9.00 en 12.00 uur
- d.
voor overige werkzaamheden: op maandag t/m donderdag van 08.30 – 17.00 uur, op donderdagavond van 18.00 – 20.00 uur en op vrijdag van 08.30 – 15.00 uur.
- a.
-
2. Het bureau van de burgerlijke stand is gesloten als de in het eerste lid vastgestelde openstelling samenvalt met algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen in de zin van artikel 3 van de Algemene Termijnenwet of andere door burgemeester en wethouders aangewezen dagen waarop het bureau niet of slechts gedeeltelijk is geopend.
-
3. Het bureau van de burgerlijke stand kan op zaterdag, zondag en andere dagen dat het bureau regulier gesloten is, voor het publiek beperkt geopend zijn op door burgemeester en wethouders, na voorafgaande bekendmaking, te bepalen uren.
-
4. Het bureau van de burgerlijke stand zal op verzoek van een belanghebbende worden geopend op zaterdag, zondag en de andere dagen dat het bureau gesloten is, als de belanghebbende aantoont dat met de verrichten werkzaamheden niet kan worden gewacht tot de eerstvolgende openstelling van het bureau.
-
5. Een huwelijksvoltrekking, welke niet in het gemeentehuis aan de Dorpsstraat 67 te Elst plaatsvindt, kan geschieden op maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 20.00 uur. Een dergelijke huwelijksvoltrekking geschiedt niet op de algemeen erkende feestdagen in de zin van artikel 3 van de Algemene Termijnenwet.
-
6. Op verzoek van een belanghebbende kunnen burgemeester en wethouders besluiten dat een huwelijk op een andere dag of tijdstip, dan zoals bedoeld in het eerste lid, onder a. en het vijfde lid van dit artikel, mag worden voltrokken.
Artikel 4 Intrekking oude regeling
De Regeling burgerlijke stand gemeente Overbetuwe 2013, zoals vastgesteld op 23 april 2013, wordt ingetrokken.
Artikel 5 Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking op de dag na de datum van bekendmaking werkt terug tot 1 januari 2020.
Artikel 6 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling burgerlijke stand gemeente Overbetuwe 2020.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van 1 september 2020.
Burgemeester en wethouders,
de gemeentesecretaris,
P.J.E. Breukers
de burgemeester,
R.P. Hoytink-Roubos.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl