Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR643752
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR643752/1
Mandaatregeling samenwerkingsovereenkomst Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers 2020 gemeente Purmerend
Geldend van 08-09-2020 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-03-2020
Intitulé
Mandaatregeling samenwerkingsovereenkomst Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers 2020 gemeente PurmerendHet college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester, van de gemeente Purmerend, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelet op de Gemeentewet, hoofdstuk 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, de Participatiewet en het Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo);
overwegende dat;
de gemeente Purmerend een samenwerkingsovereenkomst is aangegaan met GR-BVO Halte Werk, waarbij is overeengekomen dat de GR-BVO Halte Werk met ingang van 1 maart 2020 de uitvoering op zich zal nemen van alle voorkomende werkzaamheden en de dienstverlening op uitvoering van taken zoals omschreven in artikel 4 van de “Samenwerkingsovereenkomst Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers 2020”;
daarvoor aan de directeur van GR-BVO Halte Werk mandaat/volmacht/machtiging met de bevoegdheid van ondermandaat/-volmacht/-machtiging moet worden verleend;
besluit
vast te stellen het navolgende: Mandaatregeling Samenwerkingsovereenkomst Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers 2020 gemeente Purmerend
Artikel 1. Mandaat, volmacht en machtiging
- 1.
Aan de directeur van GR-BVO Halte Werk wordt mandaat/volmacht/machtiging verleend tot het namens en onder verantwoordelijkheid van het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester nemen van besluiten ter uitoefening van de bevoegdheden zoals vermeld in de bijbehorende Mandaatregeling.
- 2.
Waar in dit besluit wordt gesproken over mandaat, dient, tenzij anders is bepaald, daaronder tevens te worden begrepen machtiging en volmacht.
- 3.
Voor zover van toepassing, omvat de bevoegdheid om krachtens mandaat besluiten te nemen, tevens de bevoegdheid tot het verrichten van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.
- 4.
De gemandateerde is bevoegd ondermandaat/-volmacht/-machtiging te verlenen, tenzij in de Mandaatregeling anders is bepaald.
- 5.
Het is de gemandateerde niet toegestaan de bevoegdheden door te mandateren aan niet-ondergeschikten.
Artikel 2. Ondertekeningbevoegdheid
Het mandaat omvat mede de bevoegdheid tot ondertekening van de besluiten namens het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester, tenzij in de Mandaatregeling anders is vermeld.
Artikel 3 Reikwijdte en beperkingen mandaat
- 1.
Bij de uitoefening van bevoegdheden in mandaat wordt in acht genomen wat daaromtrent wordt gesteld in wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, beleidsregels, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van wetgevers of bestuursorganen van rijk, provincie, regio en/of gemeente Purmerend.
- 2.
Het mandaat heeft geen betrekking op de volgende aangelegenheden:
- a.
de afdoening en ondertekening van stukken die gericht zijn aan de gemeenteraad;
- b.
indien de (onder)gemandateerde een persoonlijk belang heeft bij de aangelegenheid;
- c.
de afdoening van een zaak welke, naar redelijkerwijs mag worden aangenomen, grote politieke gevolgen met zich mee kan brengen en/of precedentwerking kan oproepen;
- d.
het college, of een lid daarvan, te kennen heeft gegeven de aangelegenheid ter besluitvorming aan het college van burgemeester en wethouders voor te willen leggen.
- a.
Artikel 4. Informatieverstrekking
Het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester kan zich door gemandateerde laten informeren over de krachtens (onder)mandaat genomen besluiten.
Artikel 5. Wijze van ondertekening
- 1.
De krachtens (onder)mandaat genomen besluiten en overige stukken worden als volgt ondertekend:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Purmerend,
Namens deze,
Directeur a.i. van GR-BVO Halte Werk,
de heer J.M.M. Rutten
handtekening;
De burgemeester van de gemeente Purmerend,
Namens deze,
Directeur a.i. van GR-BVO Halte Werk,
de heer J.M.M. Rutten
handtekening;
- 2.
Indien uitsluitend gebruik wordt gemaakt van de bevoegdheid tot ondertekening (ondertekeningsmandaat), wordt voorafgaand aan de ondertekening vermeld:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Purmerend,
Namens deze getekend door
Directeur a.i. van GR-BVO Halte Werk,
de heer J.M.M. Rutten
handtekening;
De burgemeester van de gemeente Purmerend,
Namens deze,
Directeur a.i. van GR-BVO Halte Werk,
de heer J.M.M. Rutten
handtekening.
Artikel 6. Wijziging Mandaat- en machtigingsbesluit Purmerend 2018
Aan de bij het Mandaat- en machtigingsbesluit Purmerend 2018 behorende bijlage 5 (mandaat aan derden) wordt onder het kopje Gemeenschappelijke regeling Halte Werk – de directeur toegevoegd:
Het uitvoeren van het Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo) overeenkomstig de Mandaatregeling Samenwerkingsovereenkomst Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers 2020 gemeente Purmerend.
Artikel 7. Slotbepalingen
- 1.
Dit besluit met de daarbij behorende Mandaatregeling, treedt in werking op de dag van bekendmaking en werkt terug tot en met 1 maart 2020.
- 2.
Dit besluit wordt aangehaald als “Mandaatregeling Samenwerkingsovereenkomst Besluit Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers 2020 gemeente Purmerend”.
Ondertekening
Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Purmerend, op 7 juli 2020.
De burgemeester,
D. Bijl
De secretaris,
G. Blom
De directeur van GR-BVO Halte Werk geeft met de ondertekening hierna te kennen in te stemmen met het verleende mandaat/volmacht/machtiging.
Alkmaar, 1 september 2020
Handtekening en naam:
J.M.M. Rutten
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl